H&M се
извини за реклама, която изобразява малко чернокожо момче, което носи суичър с
надпис "Най-яката маймуна в джунглата".
Снимката,
част от рекламната кампания във Великобритания на шведския производител на
дрехи, предизвика бурни отрицателни реакции в социалните медии. Според
критиците изображението съдържа неприятен расистки намек.
"Разбираме,
че много хора са притеснени от рекламата. Ние, които работи, в H&M, може
само да се съгласим с тях", излязоха от шведската компания със специално
изявление до "Вашингтон пост". "Много съжаляваме, че е направена
такава снимка. Затова не само премахнахме изображението, но и предлагането на
самия продукт", се казва в коментара от H&M. "Ясно е, че нашите
стандарти не са били следвани правилно. В това няма никакво съмнение.
Внимателно ще разследваме случая, за да предотвратим подобен тип грешки в
бъдеще", уточняват оттам.
В туитър
потребители още в понеделник писаха за рекламата, като акцентираха, че други
суичъри от същата линия се носят от бели деца като модели. Някои от тях са с
изображение на тигър и надпис "Експерт по оцеляването". Социалната
мрежа се изпълни с критики от знаменитости, журналисти и защитници на човешките
права.