четвъртък, 6 ноември 2014 г.

LOADING...99%

След повече от 7 часа и половина разговори вече почти 99% се оформи достатъчно голямо
парламентарно мнозинство за подкрепа на коалиционен кабинет. Във вчерашните преговори участваха ГЕРБ, Реформаторския блок (РБ),Патриотичния фронт (ПФ) и АБВ.

"Общият текст на програмната декларация, който съдържа потенциал да бъде подкрепен от повече от 2 партии, е налице", обяви Томислав Дончев (ГЕРБ).

"Налице  е достатъчно съгласие както да се сформира правителство, така и да има своята пограма, за която съгласие са дали повече от 2 партии , посочи Радан Кънев (РБ).
Съпредседателят на ПФ Валери Симеонов също изглеждаше доволен на финала на преговорите, и изрази задоволство от това, че интересите на България са били поставени над тесните партийни интереси.

До момента е ясно, че кабинет, в който коалиционно споразумение ще подпишат ГЕРБ и Блока, ще бъде подкрепен от патриотите. Заедно трите формации образуват мнозинство в парламента от 126 депутати, при нужни минимум 121.
Референдум, изчистване на кадрите на ДПС и задължително гласуване

От преговорите най-доволни си тръгнаха патриотите, които са успели да вкарат в общата програма поне 5 допълнителни точки, за които настояваха. Обобщи ги Валери Симеонов. Първата е кадрови промени в държавните постове, свързани с освобождаването на лица, назначени по етнически признак. Симеонов визира чистка за кадри на ДПС, за каквато Фронтът отдавна говори.
Втората точка е промени в Изборния кодекс, които се съдържат във въвеждането на активна регистрация, както и, по думите на Симеонов, "актуализиране на участието на гласуването извън България".
Имената, които се появиха, не са официално изказани, защото преговорните екипи пожелаха да запазят в тайна състава на бъдещия кабинет.

Вижте проектосъстава на кабинета "Борисов":

Министър-председател: Бойко Борисов (ГЕРБ)

Вицепремиер по социалните и коалиционните въпроси: Румяна Бъчварова (ГЕРБ)

Вицепремиер по европейските въпроси и механизма за сътрудничество и проверка: Меглена Кунева (Реформаторски блок)

Вицепремиер по еврофондовете: Томислав Дончев (ГЕРБ)

Министър на икономиката: Божидар Лукарски (Реформаторски блок)

Министър на енергетиката: Делян Добрев (ГЕРБ)

Министър на туризма: Иво Маринов (ГЕРБ)

Министър на финансите: Владислав Горанов (ГЕРБ)

Министър на транспорта: Ивайло Московски (ГЕРБ)

Министър на земеделието: Десислава Танева (ГЕРБ)

Министър на регионалното развитие: Лиляна Павлова (ГЕРБ)

Министър на околната среда: Ивелина Василева (ГЕРБ)

Министър на социалната политика: Ивайло Калфин (АВБ)

Министър на здравеопазването: Петър Москов (Реформаторски блок)

Министър на образованието: Тодор Танев (Реформаторски блок)

Министър на вътрешните работи: Веселин Вучков (ГЕРБ)

Министър на външните работи: Даниел Митов (влиза от квотата Реформаторски блок)

Министър на правосъдието: Христо Иванов (влиза от квотата на Реформаторския блок)

Министър на отбраната: Николай Ненчев (Реформаторски блок)

Министър на културата: Вежди Рашидов (ГЕРБ)

Министър на спорта: Красен Кралев (ГЕРБ)

Относно Министерството на туризма, което се очаква да бъде оглавено от Иво Маринов, все пак има и едно условие - въпреки че Патриотичният фронт заявиха, че не желаят постове във властта, в парламентарните кулоари се говори, че ако поискат министерски пост, то точно това министерство ще им бъде дадено.

На тази дата: 6.11.2012г. Почива Патриарх Максим, глава на Българската православна църква

6.11.2012 г. почива Патриарх Максим, глава на Българската православна църква с титлата
Патриарх Български и митрополит Софийски от 1971 г. до смъртта си.

Патриарх Максим почина на 98-годишна възраст в болница „Лозенец”. Хиляди българи изпратиха дядо Максим в София в храм „Света Неделя”, както и в катедралния храм „Св. Александър Невски”. Духовният глава на Българската православна църква беше погребан на 9 ноември в Троянския манастир.

Негово Светейшество патриарх Максим беше начело на Българската православна църква 41 години (1971-2012). Той е най-дълго управлявалият БПЦ патриарх.

Биография

Роден е като Марин Найденов Минков на 29 октомври 1914 г. в село Орешак в семейството на Найден Минков Рачев (1889-1970) и Пена Борджукова (1890-1980). От ранно юношество е послушник в Троянския манастир. Основно и прогимназиално образование получава в родното си село. Завършва Софийската духовна семинария и Богословския факултет на Софийския университет.

Дунавският град Русе е тясно свързан с частица от живота на патриарха. Дядо Максим оставя три години в служба на църквата в русенския храм „Успение Богородично”. Това се случва след като той завършва Софийската духовна семинария. Той е бил в Русе като счетоводител и църковен певец на русенския храм „Успение Богородично”. Това е времето 1935–1938-ма година като млад богослов. Първите стъпки на младия богослов започват в Русе.

През 1941 г. приема монашески подстриг в параклиса на Богословския факултет с името Максим, а след това е ръкоположен за йеродякон. През 1947 г. е възведен в архимандритско достойнство от Доростолския и Червенски митрополит Михаил.

От 1947 до 1950 г. архимандрит Максим е протосингел на Доростоло-Червенската митрополия, а от 1950 до 1955 г. е предстоятел на Българското църковно подворие при Московската патриаршия. След завръщането си в България, през 1955 г., е назначен за главен секретар на Светия синод, на този пост е до 1960 г. На 30 декември 1956 г. е хиротонисан в епископски сан като епископ Браницки по предложение на патриарх Кирил. През 1960 г. е избран и утвърден за Ловчански митрополит. След смъртта на патриарх Кирил през март 1971 г. става наместник-председател на Светия синод. Интронизиран за патриарх на 4 юли 1971 г. Според устава на БПЦ патриархът е едновременно и Софийски митрополит.

Умира на 6 ноември 2012 г. в София на 98 годишна възраст.

На опелото на 9 ноември 2012 г. в храм-паметника "Александър Невски" в София идват четирима православни предстоятели: Вселенският патриарх Вартоломей I, Сръбският патриарх Ириней, Атинският архиепископ Йероним II и Албанският архиепископ Анастасий, както и представители на почти всички поместни църкви.[3] Погребан е същия ден в църквата „Успение Богородично“ в Троянския манастир в присъствието на стотици миряни и духовни лица.

Вицове, ноември 2014г.

Руската Коледа е по-страшна от Хелоуин в Америка

СмЕх

Кама Сутра поза 114:
Жената и нейния любовник са в поза 69, а в стаята влиза мъжа ѝ с 45-ти калибър.
***

Интересно - Земята се върти с 1600 км/ч, а ние това го усещаме чак след 7-та ракия!
***

Кучетата, търсещи наркотици, живеят два пъти по-малко от обикновените кучета от породата им. За сметка на това, много по-весело...
***

По време на съвещания:
– Господин Иванов! Жена Ви моли да се обадите по телефона!
– Жена ми ли??? Моли???! Не. Това не е жена ми!
***

Коментатор по време на двубой от шампионската лига:
"Дъждът не спря да вали през целия ден. Твърде вероятно е на игрището да се появят първите печурки"
***

Турски сериал:
- Фатма,плакала ли си?
- Да,как разбра?
- Мокри ти са мустаците
***
Всяка сутрин нови вицове

сряда, 5 ноември 2014 г.

Бойко с мандат в джоба

Секунди след като получи от президента мандат за съставяне на правителство, Бойко Борисов предупреди, че все още нищо не е сигурно. Той подчерта, че всичко зависи от консултациите днес следобед.
"В утрешния ден или ще върнем мандата, или ще предложим кабинет", каза Борисов и отново обърна вниманието към партньорите от другите политически сили. Той добави, че ще продължи да прави всичко възможно за съставяне на правителство, но това може да се случи само ако и другите партии направят компромиси с някои от многобройните си изисквания.

Цитат на денят! Волен Сидеров: Внасям декларация за признаване на "Доганска" република!

"Имам една декларация, която ще предложа на Цачева, това е декларация за признаване на Доганск, на Доганска, на Донецката и Луганската народни републики". Това съобщи лидерът на "Атака" Волен Сидеров в сряда сутринта, като на два пъти обърка името на самопровъзгласилата се Донецка република в Украйна, наричайки я на името на почетния председател на ДПС Доган – единия път "Доганск", а втория път "Доганска".

Радан Кънев: Днес и утре имаме много работа

Най-трудната задача за всеки парламент – сформиране на мнозинство - предстои. Вчера имаше много шумни думи, реакции, които не бяха навременни. С Румяна Бъчварова се опитахме да успокоим тези страсти. Правителство ще има, когато има мнозинство в парламента. Това заяви съпредседателят на ПГ на Реформаторския блок Радан Кънев пред журналисти в парламента.

„Днес и утре имаме много работа”, добави Кънев.

Кънев посочи, че е видял някои от бележките на Патриотичния фронт и няма нищо проблемно в тях.

Попитан дали са склонни на подкрепа от ДПС, ако окончателно загубят подкрепата на ПФ, Кънев заяви, че България е управлявана от четири коалиции с участието на ДПС и едно правителство на малцинството, подкрепяно и свалено от ДПС. „Историята ни учи, че това е неприемлив вариант”, заяви той.

Кънев обясни, че компромисите ще са направени, когато се гласува правителство и в момента не са направени такива.

За какво е (не)подкрепата на Патриотичният фронт?

Дано тези отзад не станат министри:)
Патриотичният фронт е взел решение да не подкрепя втория кабинет на Бойко Борисов,
защото в програмната декларация на ГЕРБ и РФ не присъстват основни искания на националистите.

Лидерът на НФСБ Валери Симеонов изброи в сутрешния блок на Нова тв кои са те:

- Няма ангажимент за промяна в Изборния кодекс, например за ограничаване на вота от страни извън ЕС;

- Отсъства ангажимент за пълна ревизия в енергетиката, която според Симеонов би дала възможност за понижаване на цената на тока;

- ПФ настоява и за ограничаване на "незаконните емигранти" и за завършване на оградата на границата с Турция по цялото й протежение";

- Спиране на изсичането на горите и др.

От 3-4 години не съм разговарял лично с Бойко Борисов, каза още Симеонов.

Мистериозен купувач на КТБ!

Фалитът на КТБ се отлага. Решението на БНБ да вземе лиценза на банката на Цветан Василев и да поиска от съда да я обяви в несъстоятелност трябваше да бъде обявено утре.

То ще се забави с няколко дни, макар че квесторите са готови с документите.
Причината за отлагането е появата на мистериозен инвеститор.

На 3 ноември в БНБ е подадено писмо с входящ номер, в което се заявява, че група инвеститори са готови да извадят 5,2 млрд. лева за КТБ и дори се водят преговори за привличане на голяма международна банка. Новите инвеститори настояват и за държавна подкрепа. Инициаторът на консорциума, подал офертата, е Никола Сукманджиев.

Да се разгледа тази оферта, призоваха от Комитета за защита на финансовата и банковата стабилност в България. В писмото обаче няма конкретни предложения, нито са посочени по-нататъшни предложения за действия в посока оздравяване на Корпоративна. То не съдържа конкретни ангажименти и няма необходимите атрибути на официален документ, заяви източник, пожелал анонимност.

От справка в интернет става ясно, че Сукманджиев е получил образованието си в Малта и живее там, както и че е почетен консул на островната държава в Русия. В банковите и инвеститорските среди обаче е непознат. Не са чували за него и българските дипломати.

В същото време в София

Опа! Ново 20! Патриотите няма да подкрепят ГЕРБ и Реформаторите

„Патриотичният фронт" няма да подкрепят предложената програмна декларация на ГЕРБ и
Реформаторите. Това става ясно от съобщението им до медиите, изпратено от пресцентъра на НФСБ.
Ето пълния текст на съобщението:

"Патриотичен фронт” счита, че предложената програмна декларация сериозно се разминава с обсъжданите и приети в хода на преговорите точки от програмите на ПП ГЕРБ и КП „Патриотичен фронт”.

Парламентарната група на „Патриотичен фронт” не може да подкрепи въпросния документ в този му вид.

Постигането на съгласие и подкрепа за стабилно правителство може да бъде резултат само от преговори за съгласуване на програма за управление.

На тази дата: 5.11.2000г. Горбачов въвежда "Ден на мъжа"

Днес е Световния ден на мъжа. Силният пол си измисли празник на онеправданите. Световен
ден на мъжете ! Баща на този нов празник е Михаил Горбачов – един от първите руски мъже, който даде ход на перестройката. Идеята се подкрепя от службата на ООН във Виена, както и от няколко други международни организации. Денят на мъжете се отбелязва в редица страни в първата събота от ноември. У нас се чества за първи път през 2011г.

В света се празнува от 2000 г. Тогава е създаден и приз – копие на „Мислителят” на Роден, който е бил даван на доказали се мъже в няколко сфери на живота – икономика, бизнес, политика, изкуство и пр. Наградата се е раздавала до 2006 година.

Вицове, ноември 2014г.

Паметник на "Работещите мъже"

СмЕх

Ден след като Тим Кук от Епъл е призна, че е гей, изпълнителният директор на Самсунг обяви, че е по-голям гей... и водоустойчив!
***

- Скъпа, къде си сложила кафето?
- Скъпи, ти си неспасяем случай! Никога нищо не можеш да намериш! А всичко е толкова просто - кафето е в хладилника, в кутия с надпис "Маслини"
***

Ето, още един ден мина, без да ми се наложи да използвам синус и косинус...
***

- Скъпи, защо си толкова подозрителен към мен!
– С теб не може по друг начин.
– Може. Просто не трябва във всеки мъж, седящ в гардероба да виждаш мой любовник
***

Голямата акула учи малката акула как се ядат сърфисти:
- Слушай сега много внимателно! Щом видиш сърфиста, изправяш си перката на гърба колкоооото можеш по-нагоре, тръгваш към него бавно, правиш един мнооого голям кръг около него. После правиш един по-малък кръг. После правиш един още по-малък, но по-бързо, после още един още по-малък, след което се засилваш, гмуркаш се отдолу, захапваш го и готово!
- Не мога да разбера… – казала малката акула – К’ви са тия глупости, та перката, та малък кръг, та голям кръг, та бърз кръг… Какво има толкова да се бавя. Не може ли направо засилвам се отдолу, хоп и го изяждам ?!
- Ами може ако искаш да го ядеш с лайната …
***
Всяка сутрин нови вицове

вторник, 4 ноември 2014 г.

Очаквайте скоро

 GLOBUL става Telenor:)























Урок от новите будители!

Той измести Англия, Франция и САЩ от върховете на класациите и с големи букви на тяхно място написа „България”. Направи го със заплата, която е по-ниска от западните социални помощи, но за него това няма значение.
Името му е Теодосий Теодосиев.
През последните десетилетия той се е отдал на една мисия - да създава таланти в областта на физиката, въпреки липсата на пари и остарялата техника, с която работи. И то напълно безплатно!
Учениците му обират медалите на всички олимпиади, а университети като "Харвард" и "Принстън" се състезават за тях.
Случвало се е обаче ученик да не може да иде на международна олимпиада, защото цялата общественост, начело с кмета, не може да събере пари за пътуването, макар да се е класирал.
Николай Ангелов още от IX клас ходи по олимпиади, спечелил е медал в Италия. Сам се готви по химия и се класира, но цял Казанлък не може да събере пари да го изпрати зад граница. Затова преди 10 години Теодосий решава да даде всичките си спестявания за едно отдавна изоставено училище в габровския Балкан.
„Трябва да се наливат пари там, където хората са локомотив и могат да изтеглят хората”, убеден е Теодосий.
За десет години Тео е успял да поправи покрива, да измаже стените, да купи дограма.

„Идеята ми е да има едно място в България, където човек да дойде и да получи подготовка на световно ниво по математика и физика”, обясни той.

Повече по темата гледайте във видеото

Ето как можете да помогнете:

Фондация Тео
Банка ДСК - BG41STSA93000021850154
Код STSABGSF


Вижте програмата на правителството

Ето основните неща, по които до момента има съгласие:


ПРОГРАМНА ДЕКЛАРАЦИЯ
КЛЮЧОВИ ПРИОРИТЕТИ ЗА ФОРМИРАНЕ НА СТАБИЛНО ПАРЛАМЕНТАРНО МНОЗИНСТВО В 43 НС И СЪСТАВЯНЕ НА ПРОЕВРОПЕЙСКО РЕФОРМАТОРСКО ПРАВИТЕЛСТВО ЗА СТАБИЛНО РАЗВИТИЕ НА БЪЛГАРИЯ

Програмата за стабилно развитие на България 2014-2018 година е основа на съвместното проевропейско реформаторско правителство. Тя ще бъде реализирана от коалиционните партньори ПП ГЕРБ и Коалиция Реформаторски блок и партиите в нея. Политическите сили, които приемат основните приоритети в Програмата се ангажират с подкрепа за залегналите в нея приоритети.
Коалиционно управление на различни политически партии в общ кабинет може да бъде проведено само при широко съгласие по следните основни национални приоритети в пособените сфери:


1. ВЪНШНА ПОЛИТИКА НА БЪЛГАРИЯ
1.1. Запазване и потвърждаване членството на България в Европейския съюз и НАТО без промяна във външнополитическата ориентация и поетите международни ангажименти на страната.
1.2. Ефективна защита на правата и интересите на българите зад граница.
1.3. Разработване на културни политики за интегриране на българските общности в чужбина и активното им отношение към процесите в страната
1.4. Задълбочаване на евроатлантическите партньорства на България и двустранните й отношения с най-бързо развиващите се и големите икономики.
1.5. Политика на подкрепа за интеграцията на Западните Балкани.
1.6. Подготовка на България за председателството на ЕС през 2018 г.

2. ПРАВОСЪДИЕ
2.1. Приемане от Парламента на дългосрочна стратегия за реформиране на правосъдната система.
2.2. Промяна в Закона за съдебната власт и изпълнение на препоръките на ЕК, посочени в докладите по Механизма за сътрудничество и оценка.
2.3. Парламентарен диалог за широк консенсус по необходимостта от промяна в Конституцията за преструктуриране на съдебната власт.
2.4. Пряко участие на граждански организации и граждани в поставянето на въпроси в изслушванията за публичните назначения.
2.5. Периодични оценки на ефективността на институциите от граждански организации.
2.6. Максимален достъп до информация за управлението на системата на правосъдие и полицията. Достъп в реално време до информацията за образуването, разпределението на делата и тяхното движение.
2.7. Въвеждане на електронно правосъдие

3. ИКОНОМИКА И РАСТЕЖ
3.1. Осигуряване на ускорен икономически растеж на българската икономика за гарантиране нарастване на доходите и социалните плащания на българските граждани.
3.2. Подкрепа за развитие на българския бизнес и насърчаване на инвестициите в модерни и иновативни производства, които създават нови работни места.
3.3. Подобряване на бизнес средата в България за насърчаване на инвестиционната активност и подкрепа на българските производители.
3.4. Ускорено въвеждане на електронно управление за оптимизиране на администрацията, прозрачност на публичните дейности и превенция на корупцията.
3.5. Насърчаване на дигиталната икономика. Увеличаване на електронната търговия и разширяване на дигиталния пазар на стоки и услуги чрез:
3.5.1. Намаляване на законовите препятствия пред електронната търговия.
3.5.2. Гарантиране на сигурността на личните данни.
3.5.3. Защита на интелектуалната собственост.
3.6. Опростяване на условията и ускоряване на процедурата по започване на малък и среден бизнес;
3.7. Позициониране на България като позната и предпочитана дестинация за инвеститори в сектори с висока добавена стойност.

4. ПУБЛИЧНИ ФИНАНСИ
4.1. Провеждане на политика на гарантиране на финансова стабилност
4.2. Ниски нива на бюджетен дефицит и номинален размер на публичния дълг, в това число и общинските дългове (според европейските критерии)
4.3. Консервативно и ефективно управление на държавното съкровище и публичните дългове.
4.4. Запазване на Валутния Борд до влизане в Еврозоната.
4.5. Запазване на данъчната система и ниския дял на преразпределяне на бюджетни средства от държавата под 40%
4.6. Постепенна финансова консолидация, съобразена с икономическия цикъл
4.7. Повишаване приходите в държавния бюджет и събираемостта на плащанията чрез структурни промени и обединяване на НАП и Митниците, реализирано след детайлен анализ ефективността на процеса на събираемост.
4.8. Финансова децентрализация на местните власти; Въвеждане на механизми общините да провеждат собствена икономическа политика.
4.9. Привличане на чужди директни и портфейлни инвестиции с повишената прозрачност и надеждност на българската финансова система.
4.10. 2.10.Осигуряване прозрачност на годишната доходност по спестовни продукти на застрахователните дружества и финансовото състояние на пенсионните дружества.
4.11. Нови възможности за финансиране на инвестиционни проекти и стартиращи предприятия.
4.12. Политическо решение за включване на България в Европейския Банков съюз, подкрепа и участие в създаване на Европейския енергиен съюз
4.13. Смяна на управителя на БНБ и избор на ново ръководство след необходимите законодателни промени и синхронизирането с европейското законодателство;
4.14. Нормативно регламентираната публичност на кредитната история на КТБ и нейните клиенти в рамките на българското и европейско банково законодателство и без специални закони само за този конкретен казус;
4.15. Ускорено приемане на актуализацията на държавния бюджет за 2014 година и подготовка и приемане на Закона за държавния бюджет за 2015 година

5. ЕВРОФОНДОВЕ
5.1. Възстановяване доверието на Европейската комисия и възстановяване на плащанията от европейските фондове.
5.2. Ефективно и прозрачно разпределение и усвояване на европейските средства в новия програмен период 2014-2020.
5.3. Уреждане в закон на мястото и ролята на органите, натоварени с управлението и контрола на еврофондовете в цялостната система за контрол на публичните финанси в държавата с цел гарантиране на правата на бенефициентите и въвеждане на процедури по обжалване
5.4. Създаване на условия за реализиране на интегрирани проекти и регионални планове, финансирани от повече от една оперативна програма
5.5. Опростяване на процесите и правилата

6. Законодателни промени в сферата на обществените поръчки
Гаранция за максимално ефективно разходване на обществените ресурси, публичност и намаляване на корупционния риск чрез:
6.1. Въвеждане на електронни обществени поръчки
6.2. Въвеждане на типови стандартизирани документи, които да се ползват от възложители и изпълнители
6.3. Адекватен контрол и механизми за прозрачност.

7. ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ И ДЪРЖАВНА АДМИНИСТРАЦИЯ
7.1. Въвеждане на електронно управление като основна платформа за модернизация на държавата, ключов фактор и неотменимо условие за успеха на секторните реформи;
7.2. Подобряване функционалността на държавната администрация - повишаване качеството на административните услуги, повишена ефективност, бързина и ред в процесите на управление, вътрешен контрол и превенция от корупция.
7.3. Електронизиране на процесите на функциониране и управление в публичните сектори като здравеопазване, образование, социална политика, правосъдие с цел тяхното организационно и функционано оптимизиране, координация и качествено предоставяне на услуги за гражданите
7.4. Реформа на държавната администрация след ясен функционален и структурен анализ.
7.4.1. Постепенна промяна в структурата, функциите и състава на публичните администрации с цел оптимизиране на разходи и по-ефективно предоставяне на услуги за гражданите и бизнеса.
7.4.2. Намаляване на административните нива и процедури като средство за снижаване корупционния натиск към гражданите и другите нива на управление.
7.4.3. Създаване на стабилна и устойчива професионална администрация по основните области на политиката, която подпомага управлението и осигурява високо ниво на обслужване.

8. ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА
8.1. Постепенно нарастване на средствата за образование.
8.2. Ново законодателство за осъществяване на реформа в системата на средното и висшето образование.
8.3. Усъвършенстване на системата за финансиране и контрол на предучилищното образование.
8.4. Разкриване на нови детски градини и въвеждане на иновативни форми на организация за ранно образование на децата в предучилищна възраст.
8.5. Равнопоставеност и конкуренция на всички форми на училищно образование и улесняване на валидирането на знанията и уменията на учениците.
8.6. Ангажиране и съпричастност на учителите и учениците в управлението на училищата.
8.7. По-добри условия за професионално образование и обучение, съответстващо на потребностите на региона и изискванията на пазара на труда.
8.8. Акцент върху възпитанието и обучението, които формират национално самочувстви и патриотичен дух сред децата и младежите
8.9. Приоритетно развитие на българската наука и иновации и прилагането им за развитие и модернициране на българския бизнес.
8.10. Връзка между средното образование и пазара на труда - подобряване качеството на професионалното образование чрез активно въвеждане на дуалната система - обучение чрез работа
8.11. Създаване на устойчив механизъм за взаимодействие между висшите училища и бизнеса
8.12. Повишаване на качеството на висшето образование и конкурентоспособността на българските висши училища в рамките на общоевропейското образователно пространство.
8.13. Въвеждане на външна програмна акредитация на висшите училища от европейски акредитационни институции, членове на ENQA и EQAR
8.14. Обвързване на минимум 50% от субсидията за обучение с качеството на образованието
8.15. Постигане на високо качество на научния продукт чрез ориентиране на държавното финансиране на научни изследвания към проектен принцип и стимулиране на взаимодействието между бизнеса и научните организации.
8.16. Реформа във Фонд „Научни изследвания", за да се гарантира прозрачност на конкурсите и задължителен мониторинг на резултатите през целия период на реализация на проектите.
8.17. Изграждане на високотехнологични паркове и центрове за върхови научни изследвания, иновации и трансфер на технологии към българската индустрия.
8.18. Насърчаване на съвместни изследвания между научни организации, университети и предприятия; разработване и реализиране на програми за активно сътрудничество между научните институции и училищата на всички нива.

9. СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА
9.1. Запазване достигнатите нива на социалните помощи и плащания.
9.2. Продължаване на пенсионната реформа.
9.3. Устойчиво нарастване на трудовите доходи и пенсии, съобразено с темповете на икономически растеж.
9.4. Гъвкав и динамичен пазар на труда и намаление на безработицата; Нов Кодекс на труда
9.5. Политики за възстановяване на заетостта сред самонаетите лица и семейните фирми.
9.6. Разширяване обхвата на квалификационните възможности и включването в тях както на безработните, така и на активно търсещите нова работа.
9.7. Изпълнение на младежката гаранция за заетост чрез социален диалог между институциите и използване на средствата по оперативна програма „Човешки ресурси" за младежка заетост;
9.8. Изработване на индивидуални социални оценки на социално слаби български граждани и търсене на възможност за социалното им включване и осигуряване на заетост.
9.9. Разработване на програми за социално включване, които да подпомагат общините и уязвимите групи в обществото.
9.10. Продължаване на деинституционализацията и развитието на социалните услуги за деца с увреждания и за деца, лишени от родителска грижа
9.11. Превръщане на десегрегацията в държавна и общинска политика;
9.12. Насърчаване на отговорното родителство и подкрепа на тридетния модел.
Продължаване на пенсионната реформа и търсене на възможности за допълнително нарастване на пенсиите

10. ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ
10.1. Подобряване качеството и достъпа до здравеопазване чрез:
10.1.1. Приоритетно инвестиране в кадрово, логистично и технически
10.1.2. Оптимизиране на доболничната и болничната здравна помощ.
10.1.3. Въвеждане на електронна здравна карта
10.1.4. Електронно здравеопазване
10.2. Приоритетно равитие на спешната помощ чрез инвестиции в ресурсното, хеническо , логистично и кадрово развитие
10.3. Формиране на модел на болнично здравеопазване, който се характеризира с предвидимост на финансовия ресурс за осигуряване качество и достъпност на лечението, и мотивация на работещите в сферата на здравеопазването.
10.4. Финансово балансиране на НЗОК, засилване и нови форми на ефективен контрол върху разходите.
10.5. Пакет от мерки за повишаване събираемостта на здравните вноски
10.6. Запазване и развитие на кадровия потенциал на здравната система.
10.7. Ефективното лекарствено лечение и качество на живот на българските пенсионери.

11. ЕНЕРГЕТИКА
11.1. Преразглеждане на новите енергийни проекти и тяхната икономическа ефективност. Изграждането им само при пълно съответствие с европейските правила и директиви и при доказана икономическа ефективност
11.2. Продължаване живота на 5 и 6 -ти блок на АЕЦ Козродуй
11.3. Държавна подкрепа само за нови мощности, отговарящи на принципа за развитие на системата с най-малко разходи.
11.4. Гарантиране интереса на българските потребители и бизнеса от справедлива и поносима цена на електроенергията чрез следните мерки :
11.5. Намаляване енергоемкостта на домакинствата и бизнеса и повишаване конкурентоспособността на българската икономика.
11.6. Стимулиране на конкуренцията и ограничаване вредното въздействие на монополните и квазимоополни структури.
11.7. Избор на нов състав на регулатора ДКЕВР по принципи, гарантиращи неговата политическа независимост;
11.8. Ефективно управление на енергийния сектор чрез създаване на ново ресорно министерство; финансово оздравяване на НЕК;
11.9. Приоритет на енергийната ефективност пред изграждането на нови мощности.
11.10. Осъществяване на мащабна национална програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради - до две години 50% от тях;
11.11. Програма за намаляване на енергийната бедност - увеличаване над 500 000 броя на български домакинства, които получават енергийни помощи.
11.12. Подобряване на информираността на потребителите за техните права, вкл. програма за образование на потребителите.
11.13. Завършване на либерализирането на пазара на електроенергия и природен газ, в резултат на което бизнеса и домакинствата да могат да избират своя доставчик на ел. енергия.
11.14. Икономически обосновано и екологосъобразно развитие на местните енергийни ресурси.
11.15. Гарантиране на енергийната независимост на страната чрез :
11.16. Проучване и експлоатация на национални находища на природен газ и нефт;
11.17. Запазване на мораториума върху сондажи за шистов газ. Доизграждане на реверсивни връзки със съседните балкански държави;
11.18. Продължаване строителството на проекта „Южен поток" само при пълно съответствие с европейското законодателство, при диалог с ЕК и при доказани икономически ползи
11.19. Структурни промени за управление на туризма и извеждането му като приоритетен отрасъл чрез решителна подкрепа от държавата и подобряване на туристическите услуги.
11.20. Насърчаване развитието на нишовия туризъм - културен-, здравен-, еко- и селски туризъм;

12. ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА
12.1. Приоритетно и ускорено довършване и изграждане на големите инфраструктурни транспортни проекти за насърчаване на икономическия растеж, развитието на регионите и националната и международна свързаностна страната.
12.2. Приоритети:
АМ "Хемус", АМ "Марица", АМ "Струма"
Изграждане на Тунел под Шипка
Северна скоростна тангента на софийския Околовръстен път
АМ "Калотина - София"
Скоростен път София - Видин
12.3. Приоритетни ЖП проекти: реконструкция на ЖП линиите:
София - Септември,
Пловдив - Бургас Фаза II,
Драгоман - София,
Видин - София, заедно с реконструкция на гарите по всичките направения;
закупуване на нов подвижен състав
12.4. Подкрепа за ремонт на 2-ри и 3-ти клас пътна мрежа, свързваща местни регионални и европейски транспортни коридори.

13. РЕГИОНАЛНА ПОЛИТИКА
13.1. Преодоляване икономическата изостаналост на отделни райони в страната - целенасочена инвестиционна програма в подкрепа развитието на Северозападна България, Странджа, Родопите и др.
13.2. Стимулирано развитие на изостаналите, периферните и планинските райони чрез прилагане на подхода „водено от общността" местно развитие
13.3. Интегриран подход към развитието на районите на Странджа и Сакар, Рило-Родопската област и други погранични планински и полупланински слабо развити райони
13.4. Гарантирано опазване и съхраняване на уникалните природни дадености чрез целенасочена подкрепа за създаване на възможности за развитие на биологично земеделие, алтернативни форми на туризъм, социални дейности, използване потенциала на културното наследство
13.5. Целенасочена политика за преодоляване на хроничната икономическа изостаналост на Северозападна България с ресурс от минимум 1 млрд лв. годишна инвестиция
13.6. Изграждане на нова и рехабилитация на съществуваща транспортна и комуникационна инфраструктурна мрежа в тези региони . Приоритет на скоростен път София - Видин

14. ЗЕМЕДЕЛИЕ И СЕЛСКО СТОПАНСТВО
14.1. Подкрепа за развитието на балансирано, модерно, устойчиво земеделие и пазарно ориентирани, конкурентоспособни земеделски стопанства, наред с гарантираната хранителна сигурност на населението;
14.2. Приоритизиране на интензивните сектори в земеделието - животновъдство, зеленчукопроизводство и трайни насаждения, биологични производства.
14.3. Устойчиво пазарно развитие на максимален брой от регистрираните и новорегистриращите се земеделски производители;
14.4. Устойчиво развитие на селските райони и стабилизиране на човешките ресурси, ангажирани в сектора.
14.5. Уреждане на поземлените отношения на собственост с цел окрупняването на земеделските площи
14.6. Намаляване на дела на вносните суровини за преработвателната промишленост и увеличаване на дела на местните.

15. ЕКОЛОГИЯ И ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
15.1. Опазване на природата, смекчаване на климатичните изменения и устойчив икономически растеж чрез енергийна и ресурсна ефективност.
15.2. Изграждане на екологична инфраструктура ,
15.3. Прилагане на принципите за интегрирано управление на водите за устойчиво управление и развитие на инфраструктурата в секторите ВиК, хидромелиорации, хидроенергетика и защита от вредното въздействие на водите.
15.4. Промени в процедурите за оценка на състоянието на околната среда. Въвеждане на принципа за икономическа целесъобразност.
15.5. Въвеждане на последователна политика за стимулиране развитието на ВЕИ. Въвеждане на екологично образование още в началното образование.
15.6. Намаляване броя на населените места, засегнати от воден режим.
15.7. Единен национален регистър на водната инфраструктурата и национална информационна система за управление на водите;

16. ПРЕВЕНЦИЯ И КОНТРОЛ НА РИСКОВЕТЕ ОТ БЕДСТВИЯ И АВАРИИ
16.1. Създаване на фонд за подпомагане на пострадалите от бедствия и катастрофи (т.е. катастрофичен пул)
16.2. Разширяване на участието на въоръжените сили в интегрираната система за реакции при кризи за по-ефективна защита на населението при бедствия и кризи;
16.3. Създаване на териториален резерв по региони, в подчинение на областни управители и кметове, който да се използва при природни бедствия, крупни аварии и катастрофи.

17. КУЛТУРА И ДУХОВНОСТ
17.1. Утвърждаване и развитие на културата като национален приоритет .
17.2. Превръщане на българската култура и духовност в основна на съвременния образ на националната идентичност
17.3. Приемане на Национална стратегия за развитие на изкуствата, културните и творчески индустрии, културното наследство и културния туризъм 2014-2023 г. ;
17.4. Комплексно развитие на археологическите проучвания. ; Консервацията, реставрацията и експонирането на археологическите обекти ще се реализира успоредно с изграждането на инфраструктура за тях.
17.5. Дигитализация на движимото и недвижимото културно наследство на България
17.6. Прилагане на иновативни и традиционни схеми за финансиране от публични и частни регионални, национални и европейски източници.
17.7. Създаване на публична и законодателна среда, която гарантира :
17.7.1. Медийната независимост и медийния плурализъм;
17.7.2. Прозрачност и публичност на собствеността и контрола върху медиите.
17.7.3. Законова защита на журналистическия труд.
17.8. Модерно развитие на читалищната мрежа в страната чрез допълнителни източници на финансиране; Нов закон за читалищата
17.9. Балансирано развитие на отделните региони по отношение на културната политика
17.10. Реформа в музейното дело и създаване на нов тип музейна експозиционна култура (Национален музеен комплекс БГ Лувър). Основа на промените ще е Концепцията за водещите столични музеи, разработена в предишния мандат на ГЕРБ.
17.11. Усъвършенстване на реформата в сценичните изкуства и осигуряване на средства за повишаване на стандартите на културните институти.

18. ОТБРАНА
18.1. Приемственост и устойчивост на развитието на въоръжените сили чрез провеждане на реалистична отбранителна политика, която съотетства на заплахите, на съюзните ни ангажименти в НАТО и ЕС, и на наличните финансови ресурси;
18.2. Задълбочаване на трансатлантическото сътрудничество като гарант за сигурността и развитието на България.
18.3. Защита правата и интересите на българските граждани в чужбина на основата на нов Закон за консулската защита, електронни консулски услуги и система за реагиране в случаи на бедствия и извънредни ситуации.
18.4. Поддържане на съществуващите и постепенно развитие на нови отбранителни способности.
18.5. Разширяване на участието на въоръжените сили в интегрираната система за реакции при кризи за по-ефективна защита на населението при бедствия.
18.6. Преустановяване на всички зависимости на българските отбранителни способности, потенциално водещи до неустойчивост на външната граница на евроатлантическата общност.
18.7. Запазване числеността на българската армия
18.8. Активно и последователно участие в европейската външна политика и подготовка за поемане на ротационното председателство на Съвета на Европейския съюз през втората половина на 2018 г.

19. СИГУРНОСТ И ОБЩЕСТВЕН РЕД
19.1. Реформа в сферата на сигурността чрез нова законодателна уредба за всички служби за сигурност.
19.2. Структурни промени чрезотделяне на ГДБОП от ДАНС с цел противодействие на криминалната и организираната престъпност и за гарантиране сигурността на гражданите.
19.3. Бързи организационни мерки за контрол върху незаконните емигранти.
19.4. Политически усилия за приемане в Шенген.
19.5. Разтоварване на МВР от несвойствени дейности и концентрация само върху присъщи полицейски и правоохранителни функции с основен приоритет събирането на годни доказателства.

Вижте министрите



Във втория кабинет с премиер Бойко Борисов ще има трима вицепремиери. Те ще са лидерът на ДБГ Меглена Кунева, министърът за еврофондовете в първия кабинет на ГЕРБ Томислав Дончев и началникът на кабинета на Борисов като премиер първи мандат Румяна Бъчварова.

Уточнен е ресорът само на Кунева. Тя няма да има министерство. Ще отговаря за европейските въпроси, неин приоритет ще бъде приемането на България в Шенген.

Тя ще наблюдава и работата на министерствата на външните работи и правосъдието. Нейна основна задача ще бъде свалянето на механизма за наблюдение от България.

Кунева не е имала голямо желание да влезе в кабинета, но е имало силен политически натиск от европейските партньори да приеме поста, защото дава високо политическо представителство на кабинета. Европейските партньори я разглеждали и като гарант за работата на Реформаторите в кабинета.

Ресорите на другите двама вицепремиери все още не са ясни.

Ето и останалите имена и министерствата им според проекта на бъдещия кабинет:

Христо Иванов (сега служебен министър на правосъдието) - правосъдие;

Даниел Митов (сега служебен министър на външните работи) - външни работи;

Божидар Лукарски - икономика;

Делян Добрев (министър на икономиката и енергетиката в първия кабинет на ГЕРБ) - енергетика;

Веселин Вучков (зам.-министър на вътрешните работи в първия кабинет на ГЕРБ) - МВР;

Лиляна Павлова - регионално развитие;

Ивайло Московски (министър на транспорта в първия кабинет на ГЕРБ от 2011 г.) - транспорт;

Петър Москов - здравеопазване;

Проф. Тодор Танев - образование;

Николай Ненчев - отбрана;

Десислава Танева - земеделие;

Владислав Горанов (зам.-министър на финансите при ГЕРБ, когато министър беше Симеон Дянков) - финанси;

Божидар Димитров - туризъм.

Все още не са ясни имената на министрите на спорта и на културата.

Така Реформаторският блок ще има един вицепремиер без портфейл и шестима министри.


Дори и Калфин да не приеме предложеното му социално министерство, планира се министърът да бъде от АБВ.
Обновена

Радан Кънев почти съгласен да е премиер

След като ГЕРБ предложиха лидера на ДСБ Радан Кънев за премиер, той все пак допусна, че може да оглави кабинета.

Преди малко Радан Кънев написа в профила си във Фейсбук:

"И тъй като положението е повече от сериозно:

Тази сутрин проведох личен разговор с г-н Борисов. Изложих виждането си, че нито едно от предложенията на ГЕРБ не е най-доброто решение за премиер. Но тъй като споделям мнението, че нови избори са най-лошото решение, всички възможности трябва да бъдат обсъдени, нито една - прибързано отхвърлена.

Възможно е, при ясно мнозинство и програма, РБ да приеме всяко предложение на ГЕРБ за министър-председател. Ако това предложение съм аз, бих приел само при ясна подкрепа на политическия съюз, в който участвам, и на семейството си".

Ревизоро: Акцията на ДАНС в "Лесово" е пълен провал

Обвинените в участие в организирана престъпна група и взимане на подкуп митничари от ГКПП "Лесово" са били толерирани от настоящия митнически шеф Ваньо Танов.

Това каза в сутрешния блок на бТВ предшественикът на Танов от времето на Симеон Сакскобургготски - Емил Димитров - Ревизоро.

По думите му задържаните са били повишавани лично от Танов и за това били несъстоятелни твърденията на шефа на агенцията, че имало "над 180 човека, които бяха освободени заради корупционни практики при предишна акция и след това отново върнати на работа".

Според  Ревизоро акцията на ДАНС по залавянето им е била "пълен провал", защото разследването не е стигнало до върха на пирамидата, която се намирала някъде в София.

"Попадение е, че са разбрали маршрута, но защо не са ги проследили до край?!", попита бившият митнически шеф.

На въпрос кой е този началник в София, той посочи по адрес на Танов:

"Да каже кой е този дето ги уволнявал, а съдът му ги връщал".

В допълнение Ревизоро каза, че става въпрос и за PR. Сега ДАНС се опитвала да се реабилитира с шумни акции заради сагата с Корпоративна търговска банка и преди да се гласува бюджета й за следващата година.

"ДАНС проспа КТБ и сега се правят PR акции, защото предстои да се внася бюджета на агенцията в Народното събрание. А там с нетърпение чакат да ги питат какво работят", посочи Ревизоро.

Цитат на денят! Проф. Данов: Не съм пипал парите от обезщетението, но те намаляваха

Парите за обезщетението от Франция постъпваха в сметката ми, но не съм пипал парите. В същото време те намаляваха. Това признава проф. Иван Данов пред френски журналистически екип.
Както е известно, скандалът избухна по времето, когато Иван Данов беше министър на инвестиционното проектиране. Оказа се, че той е получил като безработен 14 700 евро за осем месеца преди години, а в същото време създава фирмата си в София и води лекции в архитектурния университет.

По-късно журналистите питат и жена в социалната служба във Франция за случая, а тя казва, че няма да говори по темата, защото въпросът бил политически.

На тази дата: 4.11.1979г. Ирански гвардейци превземат посолството на САЩ в Техеран и държат повече от 440 дни 90 заложници

Ирански гвардейци превземат посолството на САЩ в Техеран и държат повече от 440 дни 90 заложници, 63 от които са американци. От 4 ноемри 1979 до 20 януари 1981. Непосредствената причина за окупацията на американското посолство е фактът, че президентът Картър позволява на сваления бивш владетел на Иран Шах Реза Пахлави да бъде приет в болница в САЩ за медицинско лечение. В Иран това се приема като опит на Шах Реза Пахлави да се върне на власт, подкрепян от САЩ. Последвалата криза проваля призидентството на Картър и създава ситуация близка до война, враждебност между Иран и САЩ, която продължава и до днес.

Кризата достига кулминация, когато след неуспешни опити за преговори, САЩ предприема военна спасителна операция. Операция "Eagle Claw" завършва неуспешно на 24 април 1980 г. Жертвите са осем американски военнослужещи, един цивилен иракчанин, два военни самолети са унищожени след сблъсък. На 27 юли 1980 г. бившият шах умира. Последвалото нахлуване в Иран от Саддам Хюсеин предизвиква иранското правителство да влезе в преговори със САЩ, с Алжир като посредник. Заложниците са освободени ден след посписването на Алжирското споразумение, минути след като новият президент Роналд Рейгън полага клетва.

Подготовка

Превземането на американското посолство първоначално е планирано за септември 1979 г. от Ибрахим Асгхарзадех, студент по това време. Той се консултира с ръководителите на ислямски асоциации в основните университети в Техеран. Кръщават тяхната група Мюсюлмански студенти последователи на линията Имам. Асгхарзадех по-късно казва, че е имало пет студенти на първата среща, двама от които (включително сегашния ирански президент Махмуд Ахмадинежад, въпреки че това твърдение е било отречено от иранското правителство) искат целта да бъде съветското посолство. Но другите двама, Мирдамади и Хабиболах Битараф, подкрепят Асгхарзадех, който избира целта да бъде САЩ. "Нашата цел беше да възразим срещу американското правителство като отидем до тяхното посолството и го окупираме в продължение на няколко часа", казва Асгхарзадех. "Изразяването на нашите възражения от окупираната територия ще разпространи нашето послание към света по много по-твърд и ефективен начин." ] Мирдамади заявява пред интервюиращия, "ние имахме намерение да задържим дипломатите в продължение на няколко дни, може би една седмица, но не и повече ".  Говорител на иранските студенти по време на кризата, заявява, че тези, които отхвърлят плана на Асгхарзадех не са участвали в последвалите събития.

Ислямистките студенти използват опита от неотдавнашната революция, по време на която посолството на САЩ е окупирано за кратко. Те са подкрепяни от полицията, която отговаря за охраната на посолството и на ислямските революционери. Според групата и други източници на информация Хомейни не е знаел предварително за плана.  Ислямистките студенти са искали да го информират, но според Марк Боудън, аятолах Мусави Кхоейниха ги убеждава да не го правят. Кхоейниха се страхува, че правителството ще използва полицията, за да изгони студентите. Хомейни назначава временно правителство и така той се съгласява с желанието им да възстановят реда.

Основна част от Ислямската революция е пропаганда и демонстрации срещу САЩ и срещу президента Джими Картър. След влизането на шаха в САЩ, Хомейни призова за антиамерикански улични демонстрации. На 4 ноември 1979 г., една такава демонстрация, организирана от иранските студентски съюзи, верни на Хомейни, се осъществява в посолството на САЩ.

Превземане на Американското посолство

Около 06:30 ч. на 4 ноември 1979 г., подстрекателите събират между 300 и 500 избрани студенти, след това станали известни като Мюсюлмански студенти последователи на линията Имам, и ги запознават с бойния план. Дават метални ножици на студентка, за да ги скрие под нейната чадра и да пререже веригите на вратите на посолството.  Първоначално студентите възнамерявали да направят само символична окупация, да разпространят изявление в пресата и да си тръгнат, когато охраната се появи, за да разпръсне демострацията. Но когато става ясно, че охраната няма да използва смъртоносна сила, а само сълзотворен газ, и че отвън се е събрала голяма гневна тълпа, за да подкрепя окупаторите, намеренията им се променят.

Заложници

През първите няколко дни, много души от персонала на посолството, сред които има и офицери на ЦРУ под прикритие, които успяват да се измъкнат или не са били в посолството по време на окупацията, биват заловени от ислямистите. Шест американски дипломати успяват да избягат и намират убежище в канадското и шведско посолство в Техеран за три месеца. Съвместна тайна операция на 28 януари 1980 г. на канадското правителство и ЦРУ успява да ги изведе от Иран с помощта на канадски паспорти, прикривайки ги като канадския филмов екип.

В резултата на окупацията 66 души са взети като заложници - 63-ма са заловени в посолството, а 3-ма - в Министерството на външните работи на Иран. Трима от заложниците са оперативни работници на ЦРУ. [20] Тринадесет заложници (жени и афроамериканци) са освободени в периода 19-20 ноември 1979 г., а един е бил освободен на 11 юли 1980 г. Петдесет и двамата останали заложници, издържат 444 дни в плен до тяхното освобождаване на 20 януари 1981 г. Заловени са и малък брой цивилни американци, които са освободени в края на 1981 г.

Заложниците първоначално са държани в посолството, но след неуспешната спасителна мисия, са разпръснати на различни места в Иран. През лятото на 1980 г. заложниците са преместени в затвори в Техеран, с цел да се предотврати бягство или опит за спасение, да се подобри охраната и доставката на храна. От ноември 1980 година до освобождението им, заложниците са държани в имението на Бахтиари в Техеран, където са им предосвавени вани, душове и топла вода. Заложниците никога не са били подлогани на физически или сексуален тормоз, въпреки че са били принудени да стоят с вързани ръце и не са можели да разговарят помежду си. Иранската пропаганда ги обявява като гости, към които се отнасят с уважение. Заложниците обаче разказват за побои, кражби и принуждаване да се разхождат из гневните тълпи пред посолството, докато ги обиждат. Най-страшния момент, които заложниците преживяли, била “симулативната” екзекуция, предхождана от агресивен разпит.

Преговори

През 1979 г. боксьорът Мохамед Али предлага да отиде в Иран в замяна на няколко заложника, но иранските власти не го позволяват.

В първият опит за преговори за освобождаване на заложниците участват Хектор Виалон и Кристиан Бургет, представители на иранския външен министър Садех Хотбзадех. Те представят официално искане до Панама за екстрадиция на шаха, което е предтекст за тайни преговори за освобождаване на заложниците. В същото време Съветският съюз нахлува в Афганистан и САЩ се надява, че Иран ще поиска по-близки отношения заради общия им враг - Съветския съюз. След седмици преговори в Париж се стига до план за създаването на международна комисия, която да проучи ролята на САЩ в Иран. Планът обаче пропада след като Хомейни произнася реч, в която хвали окупацията на посолството и обявява, че съдбата на заложниците ще се реши от иранския парламент, който все още не е избран. Когато 6 човека от международната комисия на ООН отиват в Иран, не са допуснати да видят заложниците.

Следващият неуспешен опит е през април, когато има искане към президента Картър публично да обещае, че няма да налага допълнителни санкции на Иран, в замяна на което заложниците ще бъдат прехвърлени на правителството на Иран, което след кратък период от време ще ги освободи. Иранският президент и външния министър се противопоставят на по-нататъшно задържане на заложниците. След като Картър прави обещание, за негова изненада президентът Банисадр прави допълнителни искания, с които Картър се съгласява, но Хомейни отново налага вето на плана. Смъртта на шаха на 27 юли и нахлуването на Ирак в Иран през септември 1980 г. правят властите в Иран по-склонни да разрешат кризата със заложниците. След победата на Роналд Рейгън, Картър продължава да прави опити за преговори чрез заместник-държавния секретар Уорън Кристофър, алжирски посредници и членове на иранското правителство в последните дни от своето президентсвто. Иранските искания стават четири - разкаяние или извинение за историческата роля на САЩ в Иран, размразяване на иранските активи в САЩ, оттегляне на всички съдебни искове срещу Иран, произтичащи от окупацията на посолството и обещание за ненамеса в бъдеще. Тези искания са изброени в края на реч на Хомейни САЩ се съгласява да изпълни всички искания, но не и да се извини. Преговорите обаче остават в застой заради инвазията на Ирак, за която Иран обвинява САЩ.

Опити за освобождение
На 7 април 1980 г. след като Техеран отхвърля поредната тайна дипломатическа възможност, САЩ прекъсва връзките си с Иран. Четири дни по-късно Картър нарежда на началниците на генералния щаб да предприемат сложна спасителна акция. Той назначава среща на Съвета по национална сигурност, за да чуе неговите аргументи. Първо, заявява секретарят Ванс, САЩ тъкмо са убедили съюзниците си да наложат икономически санкции на Иран и една военна операция, проведена без предупреждение ще ги накара да се чувстват измамени. Второ, иранският парламент, на когото предстои свикване, може да вземе мерки за решаване на кризата. Трето, заложниците не са изправени пред непосредствена физическа опасност. Дори ако нападението успее, голям брой от заложниците ще загинат, докато военните си проправят път към тях. Четвърто, иранците могат да отвърнат на удара, залавяйки американски журналисти или граждани в Техеран, създавайки по този начин нова заложническа криза. Пето, целият Централен Изток би се възпламенил, и последно, такава рискована военна операция би могла да прати Иран в лагера на СССР. Никой на срещата обаче не се съгласява с тези аргументи.

На 24 април осем големи хеликоптера излитат от палубата на самолетоносача Нимиц в Арабско море. По същото време шест транспортни самолета С-130 Херкулес се издигат в небето от база в Египет. Всичката тази бойна сила по план трябва да се събере над иранската пустиня, откъдето спасителните отряди на зелените барети и рейнджърите е планирано да проникнат в Техеран, да щурмуват американското посолство и да освободят заложниците. Хеликоптерите обаче трябва да прелетят през непредвидени облаци от пясък и прах и два от тях аварират преди да достигнат Иран, а друг изгубва равновесие на мястото на срещата. По време на прибързаното отстъпление през праха един хеликоптер се сблъсква с един С-130, убивайки 8 души от екипажа. Когато разбира за трагедията, опечаленият Картър иска от служителите си копие от речта, произнесена от Джон Ф. Кенеди след злополучното настъпление в Залива на прасетата и съобщава новините на нацията. Критиците нападат Картър затова, че предприема акция, която би могла да причини смъртта на много заложници.

Освобождаване
На 2 ноември иранският парламент най-накрая излага официално четири условия за освобождаването на заложниците и осем дни по-късно заместник държавния секретар Уорън Кристофър пристига в Алжир с първия отговор на САЩ. Преговорите завършват с подписването на Алжирското споразумение на 19 януари 1981 г. В споразумението се призовава за незабавно освобождаване на заложниците, размразяване на 7,9 милиарда $ ирански активи, ирански имунитет за бъдещи дела в Америка и обещание от САЩ, че оттук нататък няма да се намесват пряко или непряко, политически или военно във вътрешните работи на Иран. Заложниците са освободени в деня, в който приключва мандатът на Картър, а иранците настояват за плащане в злато, а не в американски долари.

На 20 януари 1981 г., в момента в който Рейгън завършва 20-минутната си реч за встъпване в длъжност, 52-мата американски заложници са освободени от Иран в американски затвор.  Заложниците са докарани с полет в Алжир като символичен жест за помощта на алжирското правителство в решаването на кризата. Полетът продължава до военновъздушна база в Западна Германия, където бившия президент Картър, действащ като пратеник, ги приветства. След медицински прегледи, те взимат втори полет до Нюбърг, Ню Йорк, където са посрещнати от огромна тълпа. От Нюбърг пътуват с автобус до Военната академия на САЩ, и остават в хотел Тейър в Уест Пойнт за три дни.