четвъртък, 2 април 2015 г.

Решено: Точкова, а не Чочкова!

Теодора Точкова
Парламентът избра Теодора Точкова за главен съдебен инспектор. За нея гласуваха 195 депутати от общо 197 регистрирали се в пленарна зала.

Независимият депутат Велизар Енчев каза по повод решението, че изборът на Точкова е позорна коалиция между ГЕРБ и БСП, договорена преди много време.

1 час пътуване от Гарата до Летището с метрото!

По повод очакваното официално пускане в експлоатация на отсечката на метрото от Летище „София” до метростанция „Цариградско шосе”, което най-вероятно днес ще стане с много фанфари и рязане на лентички, добре би било да видим събитието и от една по-различна гледна точка.

Вижте анализ разпространен от Гражданска инициатива за релсов и обществен транспорт.

А именно, от гледната точка на обикновения пътник, който твърде често страда най-много от зле построена, зле проектирана и неефективна инфраструктура.

Какво ще бъде реалното време на придвижване само с метро?

Слизайки от влака на Централна гара, заедно с целия багаж и разстоянието, което е поне 400 метра по права линия (а има и две стълбища – от перона на влака и до перона на метрото), времето за придвижване на един здрав човек, с нормално темпо, би било поне 5-6 минути. А след като слезем на метростанцията, средното време за чакане на мотриса (тъй като обикновено по 2-рия метродиаметър интервалът е 8 мин.), би било 4-5 минути.

Само дотук, вече се натрупаха 9 минути.

По разписание, в сайта на Метрополитен излиза, че влакчето ще пътува от метростанция „Централна ЖП гара” до метростанция „Сердика” 3,30 мин. Тъй като се качихме на 2-рия метродиаметър, ще трябва да се прекачим на метростанция „Сердика” на 1-вия метродиаметър. Само ходенето пеша из тунелите, без да се загубите (защото има и такава опасност), ще ви отнеме още 5 минути. Следва чакане на влака, средно – 3-4 минути. Предвид, че в час пик влаковете са през 2-3-4 минути, но извън този часови пояс, достигат 8-10 мин. като интервал. Дотук станаха минимум 21,30 минути, а още не сме потеглили за летището.

Пропуснахме да споменем, че не всички влакове ще стигат до летището. Влаковете през един ще ходят и до „Бизнес парк София” в  „Младост 4”, така че чакането може да се окаже и 6-7 и повече минути, но ние приехме, че имаме късмет.

Качваме се благополучно на влакчето и продължаваме да си гледаме часовника. В сайта на Метрополитен, според разписанията се вижда, че от метростанция „Сердика” до метростанция „Цариградско шосе”, метрото пътува 20 минути. Тъй като ще има още 4 метростанции до летище „София”, залагаме поне още 12 минути пътуване. Достигаме до метростанция „Летище София - Терминал 2” и като прибавим още 2-3 минути ходене, за да стигнем до местата за чекиране на багаж, успяхме да се придвижим от Централна гара до Терминал 2 за около 56 минути.

А какво да кажем за хората, които пътуват за Терминал 1?

И за да не звучи като заяждане, отворете си страницата на http://tfl.gov.uk/ (Лондонското "ЦГМ") и вижте как се изчисляват времената за придвижване.

Това не означава, че сме против метрото в София, но категорично смятаме, че то се изгражда така, че не се взима предвид най-важното - удобството на пътника.

Това изключително ясно се вижда от изградената метростанция на летището, която вместо да е под терминала или долепена плътно до него (за да се спести време за ходене, а и възможността хората да се придвижват изцяло на закрито, а не да ги вали дъжд и сняг), е отдалечена на поне 30-40 метра от входа на летището.
От друга страна, стигането от гарата до летището има и друг алтернативен маршрут - градска железница плюс метро. Реално при този вариант (както е почти в цяла Европа), директно пътувате от Перник, Банкя, Своге и влакът ви продължава след Централна гара до гара "Искър" да речем (тоест тук обслужвате цялата Софийска област, а не само град София). Ако пътническите влакове на БДЖ са на интервал дори 30 минути от всяка от дестинациите в най-натоварения участък от Централна гара до гара "Искър", влаковете могат да достигнат такт от 10 минути , времето за пътуване ще се скъси значително, още повече, че вече е изградена специална жп спирка "Дружба" между гара "Подуяне" и гара "Искър".

Какво показва проучването ни?

Ако влаковете на градската железница са през 10-15 минути (нещо съвсем естествено в час пик дори в страна като Чехия) от "Ларго"-то ще можем да стигнем абсолютно конкурентно с метро и градска железница за същото време, за което ще стигнем само с метро по първия метродиаметър до летището. И това не е непременно лошо и опасно. Това е друга алтернатива за гражданите и възможност общественият транспорт да привлече нови пътници и съответно шанс да намалеят пътуванията с личен автомобил. Само сътрудничеството между видовете обществен транспорт, а не фаворизирането на един единствен такъв за сметка на всички останали може да даде реалната алтернатива на тези, които пътуват към и от летище "София".

Днес в парламента първа точка - Чочкова или Точкова!

Първа точка на днешното заседание на Народното събрание е провеждането на избор за нов главен инспектор в Инспектората към Висшия съдебен съвет, който трябваше да стане още преди 2 години. Депутатите ще избират между кандидатурите на двете съдийки – Вера Чочкова и Теодора Точкова.
За да се стигне до избор са нужни гласовете на минимум 160 народни представители, т.е. формиране на конституционно мнозинство. Именно липсата на политически консенсус направи невъзможно избирането на главен съдебен инспектор в изминалите повече от две години, в края на мандата на 41-то НС и в краткия мандат на 42-рия парламент.

Чочкова и Точкова бяха номинирани от Съюза на съдиите в България, а внасянето на кандидатурите им в НС бе подкрепено от депутати от осемте парламентарни групи, което дава надежда за постигане на консенсус. Неофициално се твърди, че депутатите от БСП лява България имат нагласа да подкрепят кандидатурата на Теодора Точкова, което може да е наклони везните в нейна полза, ако тя има подкрепата и на най-голямата парламентарна група - ГЕРБ.

Преди две седмици Чочкова и Точкова бяха изслушани и в Правната комисия.

Вера Чочкова има над 18 години юридически стаж. Тя е съдия в Софийски градски съд. От декларацията й за имотното състояние става ясно, че семейството й има два апартамента в София, един гараж, както и къща край Мездра. Доходът на съдия Чочкова от трудови правоотношения за предходната година е 40 хиляди лева.

Теодора Чочкова има над 20 години юридически стаж. Тя е председател на Административен съд-Хасково. От декларацията й за имотното състояние става ясно, че семейството й има по един апартамент в Хасково и Кюстендил, къща в Павликени и къща в Равногор. Доходът на съдия Точкова от трудови правоотношения за предходната година е 43 хиляди лева.

Инспекторатът към ВСС е самостоятелен орган, с основна функция да проверява дейността на органите на съдебната власт, без да засяга тяхната независимост. Мандатът на главния инспектор е петгодишен.

Екстра СмЕх

Произведено от "Таралеж", следва продължение...Част 10 ( ТУК)







Откриха доказателства за живот след смъртта в роден Супермаркет.











Развълнувана млада американка целува родна земя.
















Котки осветяват улиците на
Западна Европа в разгара на икономическата криза.























Тук можеше да се измисли текст, но не успях да разархивирам снимката.








54 удавени след потъването на руски кораб

Руският траулер „Далечен Изток“ потъна в Охотско море, южно от Шелейховския залив при бреговете на полуостров Камчатка. 54 моряци са се удавили, а 63 - спасени. 15 души все още са в неизвестност. На борда е имало 78 руснаци и 54 чужденци.

Близо 40 от пострадалите вече са били откарани с хеликоптер в болница в град Магадан, който се намира на около 300 км от мястото на крушението. В лечебното заведение спешно е събран екип от специалисти, в това число и психолози, които лекуват ранените.

26 морски съда, които са в района, продължават издирването на оцелели моряци. Освен руснаци те са от Маянма, Украйна, Литва и Вануату.

Предполага се, че причина за трагедията е удар с парче дрейфащ лед и получена пробойна, през която бързо е нахлула вода на траулера.

Вече е започнало разследване на корабокрушението.

Четирима шефове на "Булгартабак" със заплати по 75 хиляди

Членовете на Съвета на директорите на "Булгартабак холдинг" - Венцислав Чолаков, Миглена Христова и Радослав Рахнев, както и прокуристът Иван Биларев са си разпределили точно 3 593 000 лева за заплати и осигуровки през 2014 г. или с 1 384 000 лева повече от общата сума за 2013 г. Това става ясно от публикувания годишен доклад за дейността на дружеството.

Така, средно всеки от тях е получил по 898 250 лева годишно или 74 854,17 лв. месечно.

В същото време печалбата на дружеството се е сринала до нов исторически минимум- за 2014г. тя е в размер на 1 735 хил. лв. Това е следствие взетите решения на основните дъщерни дружества Благоевград БТ АД, София БТ АД и Плевен -Булгартабак АД, да не разперделят дивидент, става ясно от доклада за дейността. Година по-рано тези дружества му осигуриха приходи от над 80 млн. лв.

Общите приходи в края на 2014г. са 68 662 хил. лв., което е с 50.81 % по-малко спрямо предходния период. Общите разходи отчитат ръст от 15.07 % спрямо предходния период до 66 437 хил.лв.

На тази дата: 2.4.1972 г. Чарли Чаплин се завръща в САЩ за първи път, откакто е обявен за комунист

1972 г. актьорът Чарли Чаплин се завръща в САЩ за първи път, откакто е обявен за комунист по време на Маккартизма. Чаплин не е бил любимец на американските власти, особено на консерваторите и нерядко си е навличал гнева заради сатиричните си роли в киното - достатъчно прозрачни, за да могат зрителите да разпознаят в тях конкретни хора от тогавашното време. За 40 години живот в САЩ Чаплин така и не получава американско гражданство. Положението се утежнява, когато в края на 1940-те години идва маккартизмът. Дотогава вече ФБР разполагало с досие от 2000 страници за Чаплин.

Преди няколко години Националният архив на Великобритания разсекрети досието на Чарли Чаплин, от което стана ясно, че актьорът е бил под наблюдение от контраразузнаването МИ-5 по молба на ФБР, което го подозирало във връзки с комунистите.

През 1952 г., когато комикът отива в Лондон за премиерата на фирма си „Светлините на рампата”, не може да се върне в САЩ, тъй като под натиска на ФБР имиграционните служби не го пускат отново в страната. Чаплин заминава за Швейцария, където живее до смъртта си през 1977 г. Само веднъж за този период - именно през 1972 г., той посещава САЩ, за да получи почетния си „Оскар”.

От публикуваните сега документи става ясно, че преди и след забраната за влизане на Чаплин в САЩ американските и британските спецслужби активно са си сътрудничели в търсенето на компромат за комика. Работата им обаче не оправдала очакванията. Така например през есента на 1952 г. агент на МИ-5 предал на американските си колеги думи на Чаплин, произнесени от него десетилетие по-рано по време на заседание на комитет за американско-съветската дружба, че „в комунизма има много хубави неща и ние може да вземем доброто и да се откажем от лошото”.

Разсекретените материали показват ролята, която е изиграл в живота на Чаплин писателят Джордж Оруел, автор на антиутопиите „1984”. Оказва се, че малко преди смъртта си Оруел е предал на познат от МИ-5 списък с 35 души, които той считал за „лакеи на комунистите” и сред тях било името на Чарли Чаплин. Подозренията срещу актьора били подхранвани и от познанството му с кинокритика Айвор Монтегю, който се оказал агент на съветските служби. По тази връзка обаче е открита само една телеграма до Чаплин, в която кинокритикът изказва съжаление, че не може да го посрещне в Лондон. В крайна сметка контраразузнавачите били принудени да признаят, че Чарли Чаплин не представлява заплаха за сигурността на САЩ и Великобритания.

Самият Чаплин винаги е отричал да има нещо общо с комунизма. „Аз съм либерал, мен винаги ме е вълнувал проблемът със световния мир, но това не значи, че се интересувам от комунизма. Не са ми нужни никакви организации за прикритие, аз винаги действам от свое име”, заявил комикът през 1948 г. по време на събеседване в имиграционните служби на САЩ.

Вицове, април 2015 г.

Добро утро!

СмЕх


Обир на банка. В суматохата на един от грабителите му пада маската. Той пита касиера:
-Видя ли ми лицето?
-Да.
Изстрел и касиера се възнася. Обирджията се обръща към заложниците и пита:
-Някой от вас да ме видя?
Глас някъде отзад:
-Тъщата,ама тя сега си е вкъщи...

***

Тя избира бельото си според настроението. Например, днес е без настроение...


***

Обява:
Склад за боеприпаси ОТНОВО набира персонал.

***

Веднъж в годината, на 1-ви април, народонаселението преценява критично всяка новина, преди да я приеме за вярна.

***

Още от времето на Хан Кубрат се знае, че с много селски пръчки на едно място никой не може да се справи...


сряда, 1 април 2015 г.

Опит за рекорд: Пикасо за 140 млн. долара!

Women of Algiers
„Кристи’с“ ще направи опит за рекорд с картина на Пикасо, която ще предложи за 140
милиона долара, съобщава „Уолстрийт джърнъл“. Творбата се нарича Women of Algiers, а началната й цена е най-високата, предлагана някога на търг. Преди две години аукционната къща предложи за 85 милиона долара триптиха „Три изследвания на Лусиан Фройд“ на Франсис Бейкън и цената му стигна 142, 4 милиона долара.

Търгът, на който ще бъде предложена творбата на Пикасо, ще бъде на 11 май в Ню Йорк. „Кристис“ ще запази в анонимност самоличността на продавача. Работата смени собственика си преди 18 години, когато американските колекционери Виктор и Сали Ганц я продават на търг в Лондон за 31, 9 милиона долара.

Women of Algiers е част от серия от 15 произведения, които Пикасо рисува между 1945-а и началото на 1955 г. Цялата поредица е била продадена на фамилия Ганц за 212 500 долара – по-късно творбите са препродавани не като колекция, а една по една.

Картината показва разголена жена, чието лице напомня това на музата на Пикасо Франсоаз Жило. Платното е вдъхновено от сцена, нарисувана от Йожен Дьолакроа през 1834 г., изобразяваща алжирски жени във фантастичен интериор.

Задръстване на София-Кулата!

Огромно задръстване от ТИР-ове и автобуси се е образувало на главен път Е-79 София- Кулата. Наш читател ни изпрати снимка на ситуацията при село Мурсалево.

Измама във Фейсбук призовава да изпращате sms-и!

Читател на „Таралеж“ алармира, че върви измама във Фейсбук.  Хакери проникват в профили, пишат лични съобщения от чуждо име и призовават за изпращане на sms-и. Те обаче струват по 6 лв.
За специалистите неприятното преживяване не е нищо ново. Напротив - с масовото използване на социални мрежи става масово и нарушаването на интернет идентичността.

Текстът, който е получул нашя читател е: neshto kartata mi blokira, ste mojes li da mi izpratish 2 sms kato si doida shte cherpq. Nomer 1096 s tekst fullfp.

Внимавайте когато ви помолят ваши познати да изпращате sms-и!

Някой заснел последните секунди на катастрофиралия самолет А320

Пилотската кабина на А320. Снимка: „Пари мач“
Видеозапис на последните секунди преди падането на самолета А320, направен в салона от телефона на пътник, е намерен сред останките в Алпите, съобщиха немският таблоид „Билд“ и френското списание „Пари мач“.

На видеото е запечатан хаосът в самолета. Записът е направен откъм задната част на салона, но не е ясно кой е снимал – пътник или член на екипажа.

Виждат се паникьосани хора, които са схванали в какво отчаяно положение се намират. Чуват се викове „Боже мой!“ на различни езици. Картината е размазана и не могат да се различат хората, но автентичността на записа е вън от съмнение.

Самолетът A320 авиакомпанията „Джърмануингс“, нискотарифен филиал на „Луфтханза“, пътуващ от Барселона за Дюселдорф, се разби на 24 март в труднодостъпен район на френските Алпи. Загинаха 150 души. Запис от единствената намерена черна кутия, съдържаш звукова картина от пилотската кабина, разкри, че катастрофата е предизвикана от втория пилот Андреас Любиц.

Ударът в земята е бил толкова силен, че самолетът се е разпръснал на малки парчета. Представителят на френската жандармерия Патрик Турона заяви, че не е намерено "нито едно цяло човешко тяло ".

От ЦКБ продължават да паркират, като араби в пустиня!

Снимка напраена преди месец от Йордан Цонев
Месец след  излъчен материал по Нова тв за това как ТИМаджииската банка ЦКБ си е направила незаконен паркинг върху тротоар решихме да проверим дали от Общината са го премахнали. Днес към 9 ч. видяхме, че няма никаква промяна. Банкерите продължават да си паркират, като араби в пустиня.

Става въпрос за паркинга в близост до офис на банка ЦКБ, на територията на бившия т.н. Понеделничен пазар.

Снимка днес от 9 ч. "Таралеж"
Освен този навес за колите ,който са си
Снимка от днес 9 ч. "Таралеж"
направели, банкерите паркират където намерят за добре, пречейки на пешеходците. Само на двадесет метра от колите има детски кът, а по този тротоар се движат майки с деца.

Явно на Община Варна ще им е леко трудно да премахнат този незаконен обект, за разлика от бързите им действия в други случаи.