вторник, 24 ноември 2015 г.

Путин: Турция ни заби нож в гърба

Руският президент Владимир Путин предупреди, че руско-турските отношения ще пострадат, заради сваления от военно-въздушните сили в Анкара руски изтребител.

"Самолетът Су-24 е свален от ракета "въздух-въздух", изстреляна от турски изтребител Ф-16. Нашият самолет не е заплашвал по никакъв начин Турция и е участвал в операция против Ислямска държава", подчерта Путин.

Той подчертава, че действията на турските ВВС излизат от рамките на обичайната борба с тероризма и че това е нож в гърба от страна на Турция.
По думите на руския президент самолетът е свален от турските ВВС с помощта на изтребител F-16. Путин отбеляза, че руският самолет се е намирал на 1 километър от турската граница над територията на Сирия и не е пресичал държавната граница на Турция.

"Вместо незабавно Турция да се обърне към нас, тя се е обърнала към партньорите си от НАТО, за да обсъжда въпроса с инцидента, все едно ние сме свалили турски самолет, а не те наш", коментира още Путин.

Президентът на Русия смята, че инцидентът ще има сериозни последици за руско-турските отношения. Това може да е признак, че Турция се опитва да постави НАТО в служба на забранената в Русия терористична организация "Ислямска държава", отбеляза държавният глава.

 Ние, разбира се, ще анализираме внимателно всичко, което се е случило, допълва той.

Турция е нанесла удар по руския самолет, въпреки, че Русия е сключила със САЩ споразумение за предупреждаване при такива инциденти, заяви руският президент Владимир Путин, предаде РИА Новости.

„Турция, както е известно, е в редицата на тези, които са обявили, че воюват с тероризма в състава на американската коалиция“, заяви Путин.

Рублата и руските акции се сринаха след съобщението за сваления самолет


Курсът на рублата и стойността на руските акции тръгнаха рязко надолу след като информационните агенции съобщиха за сваления от Турция руски самолет, съобщи finanz.ru.
 Доларът прибави за около час 60 копейки и достигна 66.08 рубли, а еврото поскъпна със 70 копейки и прехвърли 70 рубли. Това ще се отрази добре само на руски компании, които изнасят суровини, тъй като утре те трябва да платят големи данъци на държавата в рубли, а за целта те трансформират част от валутните си резерви и така ще платят по-малко на държавата.

Веднага след информациите за сваления руски самолет, Централната банка на Русия спря кредитирането на руските банки. Бе намален и лимитът по неделните репо сделки с 40 милиарда рубли.

Фондовият пазар в Русия се срина и само за около два часа капитализацията на индекса ММВБ намаля със 120 милиарда рубли. Сериозно поевтиняха и акциите на „Газпром”, който има съвместен проект с Турция за нов газопровод- „Турски поток”.

Поевтиняха акциите и на най-голямата руска търговска банка- Сбербанк. Тя има своя дъщерна банка в Турция – DenizBank и се очаква да пострада при изостряне на отношенията между двете страни.

Ирански карикатурист арестуван за рисунка, посветена на Париж

В деня, в който публикува в Инстаграм своя рисунка, показваща скръбта на парижани след атентатите от 13 ноември, художникът Хади Хейдари е арестуван и осъден от иранските власти на една година строг затвор, съобщава „Фигаро“.

Последната публикация на карикатуриста Хади Хейдари в Инстаграм датира от 16 ноември. Тя показва Айфеловата кула с цветовете на френския флаг в сълза, изтичаща от черно лице на червен фон. Същия ден карикатуристът е арестуван на работното си място – редакцията на „Шахрвандски дневник“, Техеран, където той е художествен редактор. Илюстраторът веднага е изпратен в затвора „Евин“.

„Млад цивилен служител на Силите за държавна сигурност дойде със заповед за арест, която показа на Хади. След това той беше отведен в неизвестна посока“, свидетелстват двама колеги на карикатуриста пред журналисти, работещи за Международната кампания по правата на човека в Иран.

„Репортери без граници“ публикуваха на сайта си комюнике, в което уведомяват международната общност за този арест, случил се насред истинска вълна от полицейски мерки, засягащи журналисти от цялата страна.

Хади Хейдари е задържан и друг път. Възпитаникът на Техеранския университет за изкуства и архитектура е попадал през 2009 г. зад решетките за участие в религиозна церемония в чест на политическите затворници. Илюстраторът е бил осъден на 17 дни задържане за „заплаха срещу националната сигурност“. След година е бил арестуван за „противодържавна пропаганда“ и е лежал 2 месеца. През 2012-а вестникът му е бил спрян от властите.

Турция е свалила руски самолет! Видео

Турски изтребители F-16 свалиха боен самолет, нарушил турското въздушно пространство близо до границата със Сирия, съобщава британският вестник "Индипендънт". Медиите в южната ни съседка твърдят, че самолетът е руски. Според свидетелства и снимки в Туитър свалената машина приличала на СУ-24 Сухой.

Русия призна: Турция свали неин изтребител


Руски военен самолет се е разбил на територията на Сирия, съобщи ТАСС, като цитира военното министерство в Москва.

Причина вероятно е обстрел от земята, допълниха от ведомството.

Половин час по-рано Турция съобщи, че е свалила чужд изтребител, нарушил нейното въздушното пространство.

"Самолетът е бил на 6000 метра височина. Съдбата на пилотите се уточнява. По предварителни данни пилотите са успели да се катапултират”, заявяват от ведомството.

Оттам допълват, че по време на полета „самолетът се е намирал изключително над територията на Сирия”. „Това е фиксирано с обективни средства за контрол”, добавят от МО.


Междувременно на сайта на турския вестник Hurriyet се появи информация, че един от пилотите на сваления самолет е открит и задържан.

Официално: Турция потвърди, че е свалила руския самолет


Турция е свалила руски самолет, който е нарушил въздушното й пространство, съобщи турското президентство, цитирана от агенция Доган и БТА. Според съобщението самолетът е бил предупреден за нарушението, но не е взел под внимание предупрежденията.
При това положение руският СУ-24 е бил свален в съответствие с правилата за реакция на турските въоръжени сили, уточнява президентството.


Турският президент Реджеп Тайип Ердоган е получил сведения за случая от началника на Генералния щаб на армията ген. Хулуси Акар, предаде Анадолската агенция, като разпространи снимка от срещата.


Обновява се!

ВИДЕО


Всички вицове от днес ТУК

Турция свали военен самолет нарушил въздушното пространство

Военен самолет се разби в Сирия, близо до границата с Турция, предаде Си Ен Ен.

Той бил свален от турски изтребители, тъй като нарушил въздушното пространство на страната.

Според в. "Хюриет" бойната машина, която засега не е идентифицирана, се разбила в палатки в село Ямади, където в момента живеят изселени от други части на страната туркмени. Очевидци твърдят, че пилотите катапултирали и се приземили с парашути.

Виж видео ТУК

„Ден на гнева" на музейните работници и служителите на библиотеките

Музейните работници и служителите на библиотеките в страната излизат на протест. Те недоволстват от ниските си заплати, както и от малкото бюджетни средства за опазване на културното и историческото наследство.

Служители на НИМ се заканват да арестуват символично шефа си Божидар Димитров, информира Нова тв. Оттам се оплакват, че заплатата за един висококвалифициран специалист е между 450 и 550 лева.

В рамките на днешния ден музеят ще бъде с широко отворени врати за посетителите.

По-рано от КТ „Подкрепа” обясниха, че мнозинството служители в музеите и библиотеките работят на минимална работна заплата от 380 лева.

Протестът ще има различни форми, но повечето от участниците успокоиха, че няма да спират работа. Много от музеите пък обявиха вход свободен за днешния така наречен „Ден на гнева".

Синдиците на КТБ търсят 234,5 млн. лв. от фирма, свързана с Гриша Ганчев

Синдиците на фалиралата Корпоративна търговска банка (КТБ) са завели иск за рекордните 234 458 810 лв. срещу регистрирано в София еднолично дружество с ограничена отговорност (ЕООД), показва отчетът им за предходната седмица, в което поради банкова и търговска тайна името на дружеството не е посочено.

За завеждането на рекордния иск стана ясно от публикувания редовен седмичния отчет на синдиците за периода 13 – 19 ноември 2015 г.  Сумата от 234 458 810 лв. е рекордна на фона на досегашните действия на синдиците. Това е първият доклад, подписан от новите синдици Кристи Маринова и Ангел Донов, които встъпиха в длъжност на 13 ноември. Те бяха назначени на мястото на Росен Ангелчев, който бе освободен. Другият синдик Лазар Илиев остана на поста си.

До момента синдиците водеха битката за осребряване на активите на „Петрол“ в полза на държавата чрез процедури по несъстоятелност на два от големите акционери в „Петрол“ – „Корект фарм“ и „Алфа Кепитъл“, както и чрез запор на акции на дружества от групата.

„Корект фарм“ и „Алфа кепитъл“ държат 47% от акциите на „Петрол“, което все още се контролира от ловешкия бизнесмен Гриша Ганчев. В края на 2014 г. той успя да смени ръководството на дружеството, като оглави управителния съвет, а в надзорния съвет вкара кумеца си и световен шампион по борба Николай Гергов. След това чрез апорти и прехвърляния, Гриша Ганчев успя да вкара ключови активи – 330 бензиностанции на „Петрол“ в дъщерното дружество „Елит Петрол“, чиито акции бяха запорирани от синдиците по-рано през годината.

След обявяването на КТБ в несъстоятелност през септември 2014 г., Василев заедно с Гриша Ганчев се опита да запази контрола върху „Петрол“, докато държавата се опитва да осребри активите в своя полза.

Сказка о царе Салтане

(...)"Родила царица в ночь
Не то сына, не то дочь;
Не мышонка, не лягушку,
А неведому зверюшку".

Александр Сергеевич Пушкин

Решават за свободата на Сидеров

Софийският апелативен съд ще решава да върне ли в ареста лидера на "Атака" Волен Сидеров и заместника му Десислав Чуколов, заради първото им нахлуване в НАТФИЗ преди месец.

Въпреки че Софийският градски съд ги пусна на свобода и обяви задържането им под стража за незаконно, прокуратурата настоява те отново да бъдат арестувани, с аргумента, че с поведението си двамата демонстрират трайно изградени престъпни навици.

На тази дата: 24 ноември 1966 г. в Братислава катастрофира български самолет, загиват всичките 82 души

Паметен кръст на местокатастрофата
1966 г. при излитане от летището в Братислава катастрофира български самолет Ил-18Б, летящ по линия LZ101 от София за Източен Берлин. Това е една от най-тежките авиационни катастрофи на българските авиолинии, в която загиват всичките 82 души на борда - 8-членният екипаж и 74 пътници.

В салона има пасажери от 12 страни: България, Унгария, Чехословакия, Германия, Бразилия, Чили, Аржентина, Хондурас, Япония, Великобритания, Швейцария и Тунис. Сред пътниците е българската оперна прима Катя Попова, посланикът на България в Източна Германия о.з. ген. Иван Бъчваров и известният хондураски писател и публицист Рамон Амая Амадор.

Полет LZ101 излита от Будапеща в 11.46 ч. По време на полета метеорологичните условия в Прага се влошават. Командирът Любомир Антонов решава да ползва резервното летище „Иванка” в Братислава (дн. „M. Р. Щефаник”) и каца там в 11.58 ч. Към 15.30 ч. времето в Прага се подобрява и Антонов се приготвя да продължи полета. Предполетна беседа с него провежда метеорологът на летище Братислава Ян Попелени, който осведомява командира да очаква средна до силна турбулентност над Малките Карпати - хълмове на северозапад от Братислава.

Към 16.10 ч. пътниците са приети в самолета и в 16.20 ч. Антонов получава разрешение да рулира и излети по свой избор от писта 04 или писта 31. Той избира писта 31, която е в посока към Малките Карпати. Командирът получава разрешение за излитане и нареждане след излитането да завие надясно до курс към радиофар Нитра и оттам над Бърно на път за Прага на височина 5100 м. Междувременно от летището излита Ил-14 на Чехословашките авиолинии. За да се запази разделение между по-бавния Ил-14 и по-бързия Ил-18, на Антонов е наредено да не надвишава височина 300 м до по-нататъшно нареждане.

Ил-18 излита в 16.28 ч. в почти пълна тъмнина. Излитането е наблюдавано от ръководителя на полети Ярослав Вадович, според който то е нормално. Около две минути след излитането самолетът катастрофира на 8 км от летището в местността Сакракопец в полите на Малките Карпати, недалеч от братиславския район Рача, на височина 288 м над равнището на летателното поле. Машината се удря в заснежения терен в праволинеен полет със скорост от порядъка на 500 км/ч и с двигатели на пълна мощност. Избухва интензивен пожар, който спира доста бързо, главно защото останките и горивото са разпръснати върху голяма площ.

Три дни местната милиция (полиция), чехословашката държавна сигурност и курсанти от братиславското военноинженерно училище претърсват района около местопроизшествието. Това изисква снемането на снежен слой дебел между 30 и 50 см. Открити са останките на 74 от 82-мата души на борда, като са пренесени в Братислава за идентифициране. Установено е, че всички жертви са загинали моментално поради множествени наранявания по време на сблъскването.

Разследването се извършва от чехословашка комисия, ръководена от главния инспектор по въздухоплаването Ян Дворжак. Отделно е свикана и българска комисия, ръководена от председателя на Държавната контролна комисия Нинко Стефанов.

Българската страна смята, че ръководителите на полети в кулата и сектор „подход” са пренебрегнали задълженията си, като са разрешили на по-бавен самолет (Ил-14) да излети преди по-бързия Ил-18 и са задали опасна височина на LZ101, като не са го следели на радар. Чехословашката страна обаче смята, че екипажът не е владеел достатъчно добър английски, поради което не е изпълнен докрай разпоредения завой след излитане. На свой ред чехословашките следователи са обвинени от българските в разпространяване на слухове, че екипажът на LZ101 консумирал алкохол, изчаквайки в Братислава.

Докладът заключава, че причината за катастрофата не може да се определи ясно от установените факти. Най-вероятно, тя се свежда до недооценяване на теренните и метеорологични условия от екипажа, последвано от самолетоводене, неподобаващо на тези условия.

Вицове, ноември 2015 г.

Разлика в цената?

СмЕх


Времето е нормално. Ноемврийски вятър огъва арматури и бута покриви. Пред прозореца прелитат есенни листа, птици и деца до 8 години и половина!

***

Между джихадисти:
 -Копеле,ти къде ще и збухнеш на Нова година?

***

Накъде отива този свят, а...?!
От къде се появиха тези убийци, маниаци, крадци и друга паплач...?!
Да те е страх нощно време един труп да закопаеш в парка...

***

Прабългарите нямали цигани и затова когато им изчезнел казана за ракия обвинявали злите сили.

***

Търся работа за жена си. Или в ЦРУ, ФБР, КГБ или нещо подобно..
Трябва да е секретна служба, че да няма право да ми разправя как й е минал работния ден !

***

Всяка сутрин нови вицове

понеделник, 23 ноември 2015 г.

500 бежанци в сградата на ЩАЗИ

В огромния комплекс на Министерството за държавна сигурност на ГДР – ЩАЗИ, отново е оживено. Там вече се подслоняват бежанци.

За тях е предоставено крилото, ползвано до падането на Берлинската стена от външното разузнаване на ГДР, известно като Първи главен отдел. Негов шеф беше легендарният специалист по агентурна дейност Маркус Волф. Години наред Западът го наричаше Човека без лице, тъй като не разполагаше дори с негова снимка. Издаде го двоен агент през 1974 г. Тогава Волф е в Стокхолм и шпионин на “противника” успява да го снима.

Сега в някогашната негова шпионска централа са настанени първите 500 бежанци, очаква се броят им да достигне 900 души, съобщи говорителката на столичната социална служба Моника Хебингхаус. Засега обаче много от помещенията не са оборудвани с подходящи мебели и легла.

Телевизионният канал на Берлин RBB излъчи репортаж от новото убежище за мигранти. Пристигнал мъж от Афганистан разказа пред камера, че когато той и събратята му по съдба узнали, че ще бъдат настанени в сградата на ЩАЗИ, в първия момент изтръпнали и дори мислели да се укрият. Всички се питали дали няма да бъдат настанени в килии за мъчения. Преводач, също афганистанец, ги уверил, че към тях ще бъде подхождано хуманно и че нищо лошо няма да им се случи. Обяснено било също, че в комплекса никога не е имало следствен затвор, такъв на ЩАЗИ е бил в друг берлински квартал – “Хоеншьохаузен”.

Настанените тепърва свикват с дългите коридори, по които трябва да преминат, за да стигнат до стаите си.

На приземния етаж са отредени и помещения за регистрация на мигрантите. Там те получават и специална карта с тяхна снимка и чип. При излизане и влизане те задължително я показват на охраната на входа. Специално лазерно устройство запаметява данните. Така всеки момент се знае кой е в сградата, кой е навън и кога се е завърнал.

В целия комплекс на някогашната ЩАЗИ навремето работеха 7000 души. Там беше и кабинетът на прословутия министър на ДС Ерих Милке.

В момента две от крилата на гигантския комплекс са превърнати в музей. В подземието се намира централният архив на ЩАЗИ. На последните етажи работят експерти, които обработват архиви. Има и приемна, където всеки може да прочете досието си, разбира се когато му дойде редът. Достъп имат също научни работници, както и журналисти след предварително издадено надлежно разрешение.

В момента в Берлин се води оживен дебат по използването и на други необитаеми сгради, където също биха могли да бъдат настанени бежанци.

Такъв е бившият комплекс на вътрешното министерство, което през пролетта се нанесе в новопостроена своя сграда недалеч от Централна гара. Преди ползваше помещения под наем в квартала “Моабит”. Тъй като договорът още не е изтекъл, месечният наем в размер на 570 000 евро месечно продължава да се плаща.

“Как федералното правителство би могло да обясни и оправдае, че изоставени, отопляеми, снабдени с ток и вода 850 помещения, ползвани от вътрешното министерство, от април са празни, въпреки че до юли идната година трябва да заплаща месечно по 570 000 евро наем”, разгневи се известният депутат от зелените и бивш виден адвокат Ханс-Кристиан Щрьобеле.

Той разкритикува остро и решението на берлинския Сенат да се конфискуват временно недвижимости на частни лица, които те не използват, тъй като имат по няколко имота. Щрьобеле призова за настаняването на мигранти първо да се използват празни помещения, за които държавата плаща наем.

До този момент правителството не е дало отговор.

Принц Чарлз: Климатичните промени са причина за войната в Сирия и тероризма

Наследникът на британската корона принц Чарлз посочи в интервю, че провалът за справяне с изменението на климата е първопричина за гражданската война в Сирия, тероризма и последвалата бежанска криза, обхванала Европа.

Принц Чарлз ще произнесе реч при откриването на световната среща на върха за климата в Париж през следващата седмица, когато 118 лидери ще се съберат, за да се постигнат споразумение за ограничаване повишаването на емисиите на парникови газове.
Принцът каза в интервю за Sky News, което ще бъде излъчено в понеделник, и е било направено преди атентатите от 13 ноември в Париж, че подобни симптоми са "класически случай на несправяне с проблема", предаде Ройтерс.

„Някои от нас казваха преди около 20 г., че ако не разрешим този въпрос, ще видим още по-голям конфликт за оскъдните ресурси и все по-големи трудности поради сушата, и натрупващия се ефект от изменението на климата, което означава, че хората трябва да се движат ," каза той.

"И в действителност има много сериозни доказателства, че една от основните причини за този ужас в Сирия, колкото и да е странно, беше суша, която продължи около пет или шест години, което означава, че огромен брой хора в крайна сметка трябваше да напуснат провинцията и голяма част от тях дойдоха в градовете. "

Марешки: Мислех да пращам 20-литрови туби с бензин в София

"Мислех да пращам бензин с туби за София, който иска да си купува по 20 литра, за да видите, че качеството е отлично", заяви пред Би Ти Ви бизнесменът от аптечния бранш Веселин Марешки, който стана нещо като национален герой с откритата от него бензиностанция във Варна, където горивата се продават с 30-50 ст. по-евтино, отколкото на другите вериги.

В резултат от това, всички търговци около обекта на VM Petroleum, както е брандирана бензиностанцията, вкупом намалиха цените на горивата.

"Случайно ми хрумна, като повечето българи бях отчаян от реалността, която се случва. Разбрах, че на бензиностанциите на пълен резервоар са ми вземали по 45-50 лв. повече, отколкото трябва. Това не ме направи щастлив", описва Марешки какво го е накарало да навлезе на този бранш, след като има повече от 300 аптеки в страната, които носят неговата фамилия и печели добре от тях.

"Цялата държава, колко хора протестираха и се опитаха да разбият този монопол, аз с една бензиностанция ги накарах да свалят маските и да покажа как са реалните неща", казва Марешки.

Той твърди, че дори и при тези ниски цени, на които продава бензина и дизела (б.р., в момента на неговия обект литър дизелово гориво е 1,76 лв., бензинът А95-1,88 лв., като в страната средните цени за дизела са 2,06 лв., а за бензина - 2,04 лева), излиза на печалба.

"Нищо не правя на инат, от 12 години ми обясняват как продавам на загуба с аптеките и са ми завеждали дела в Комисията за защита на конкуренцията, сега ми казват, че с печалбите от бизнеса с аптеките субсидирам горивата", казва аптечният бос.

"Абсолютно честно ви говоря, мисля, че ви изглеждам щастлив човек. Правя добро и за хората, и излизам на печалба. Провериха ме от всички инстанции, няма проблем. Хората са доволни като качество и количество на горивата", твърди Марешки.

Бизнесмнът казва "къде на шега, къде наистина", че 15-20 дни, след като е отворил обекта във Варна, не може да стигне до него, защото поради евтините горива трафикът в района е много по-голям, отколкото преди.