четвъртък, 10 август 2017 г.

Вицове, август 2017 г.

СмЕх/Таралеж/



Чапаев се явява на изпит в академията. Навън го чака Петка.
– Какво стана, Чапаев, взе ли изпита?
– Абе, остави! Питаха ме колко прави 0,5 + 0,5. С цялата си душа чувствам, че е равно на литър, но не знам как да го изразя математически.

***

Ако жена ти казва: – Пак си лежиш на дивана!?! Лежи си, мой сладичък! Толкова те обичам… – то бъди сигурен, че говори на котарака.

***

Крокодилът Гена не си харесваше името, затова при запознанство се представяше като "Lacoste".

***

Питат радио Ереван: - Каква е разликата между еротиката и порното? - Във фокусировката на камерата.

***

– Тате, какво значи „любовник“?
– Това е мъж като всички останали, моето момче, само че не е длъжен да мие съдовете вкъщи.

Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/

сряда, 9 август 2017 г.

Фотофакт: 20 лева такса за празен стол в ресторант в Созопол

Снимка на касова бележка от ресторант в Созопол разбуни духовете във фейсбук. На нея се вижда, че в сметката наред с храната и напитките има и... такса за "празни столове" на масата.

Незаетите столове на масата в созополския ресторант Miloz Fish & Grill  са "оценени" подобаващо - по 20 лева за брой. Така само от четирите празни места сметката набъбва с 80 лева.

Момичето, публикувало снимката, пише, че тя, заедно с приятели направила резервация във въпросния ресторант. Оказало се, че компанията ще бъде по-малка, за което управителят на ресторанта бил уведомен своевременно.

По думите на момичето, персоналът на заведението бил изключително груб с тях, след като отказали да заплатят тези 80 лева. Тя твърди и че никъде не било обявено, че в ресторанта събират такса за незает стол.

Фотофакт: "Хемус" копка първа през 1974 г.

Първа копка на АМ „Хемус“  е направена на 4 октомври 1974 г.

Дължин 430 км - за 43 година са построени 168 км.

Туристите ще бъдат допуснати в лондонските подземия

Близо век лондончани са получавали пощата си благодарение на подземна железница. Пощенските влакове са пътували на дълбочина 21 м, доставяйки пощенски пратки от единия край на града до другия.

Как е ставало това всеки вече ще може да изпита сам след като в началото на септември Музеят на лондонските пощи отвори за широката публика вратите на пощенския влак.

Екскурзията преминава през забравени тунели, изоставени станции и дори покрай гробище за стари вагони.

Общо 10.5 км от подземното трасе, кръстосващо столицата на Великобритания, се преминават във влака с прозрачен покрив за около 20 минути.

Електрическите локомотиви, движещи се без машинист, с каквито пътуват днес туристите, през 1927 г. са изглеждали като върхово постижение на техниката.

За да не пострада при бомбардировките, по време на Първата световна война в тунелите бил крит прочутият Розетски камък - експонат на Британския музей, През 1991 г. в лабиринта са снимани и сцени от филма "Хъдсън Хоук" с Брус Уилис в главната роля.

През 2003 г. потокът на хартиените писма секва след като масово вече е предпочитана електронната поща. Тогава се закрива и жп трасето, за да се превърне само 14 г. по-късно в туристическа атракция. Тя е част от експозицията на Музея на пощите и по време на екскурзията нейните участници получават информация за 500-годишната история на тази институция.

Цената на пътуването е 16 паунда, а билетите за първите две седмици вече са разпродадени.

Кошлуков кандидатства чрез Сидеров за шеф на БНТ

През последната година политикът и журналист Емил Кошлуков е работил като програмен директор на телевизия ”Алфа”. Това е записал самият той в документите, с които кандидатства за генерален директор на БНТ, твърдят три независими източника от Съвета за електронни медии (СЕМ) - държавният орган, който провежда конкурса.

На Кошлуков му е липсвал стаж, но Атака го е спасила.

На тази дата: 9 август 1945 г. Японският град Нагасаки е унищожен от атомна бомба „Дебелака”

/Таралеж/

1945 г. японският град Нагасаки е унищожен от атомна бомба с кодово име „Дебелака”. Любопитен факт е, че Нагасаки никога не е подлаган на голяма бомбардировка преди експлозията на ядрената бомба.

Градът е едно от най-големите пристанища в Южна Япония и е от голямо значение във войната поради широко вариращата си промишлена дейност, включително производството на снаряжението, военната екипировка на кораби и други военни материали.

На 1 август 1945 г. много бомби със силен експлозив са хвърлени върху града. Няколко от тези бомби опустошават корабостроителници и области в югоизточната част на града, включително сградите на известната фирма „Мицубиши Мотърс”. Шест бомби попадат на територията на Медицинския комплекс в Нагасаки, като три от тях са директно върху сградата.

Вредата от тези бомби е малка, но създава паника в Нагасаки и много хора, най-вече ученици, от провинциалните области са отведени на безопасни места и затова населението на града значително намалява преди ядрената атака.

Сутринта на 9 август излита американски стратегически бомбардировач - B-29 „Суперфортрес”, на борда на който е ядрена бомба (6,4-килограмово ядро от плутоний-239 с взривен еквивалент от около 21 килотона тротил). Първостепенната цел е град Кокура, а второстепенната - Нагасаки.

Пристигайки над Кокура, с половин час закъснение, лошите метеорологични условия (70% облачност) не позволяват изпълнението на атаката. След три обиколки над града и поради намаляване на количеството гориво, бомбардировачите се насочват към второстепенната цел - Нагасаки, където в 11.01 ч. е извършена бомбардировката.


Вицове, август 2017 г.

Какви учебници имаше едно време, ей!

СмЕх/Таралеж/


Двама евреи се карат.                 
- Черното и бялото са цветове! - настоява първият.
Напротив не са! - казва другият.
Спорили, спорили... та решили да питат един човек.
Пита ли го:
- Черното и бялото цветове ли са?
- Цветове са! - отговорил той.
И единия евреин казал на другият:
- Е сега, видя ли че съм ти продал цветен телевизор.

***

Кучето ми толкова настървено гони хората с колело, че накрая се наложи да му прибера колелото...

***

- Ти месо ядеш ли?
- Не.
- А риба?
- Също не хапвам.
- Да не си вегетарианец?
- Не, пенсионер съм.

***

Днес бях на плаж и видях, че хората, които последните няколко месеца активно се подготвяха за плажния сезон, тренираха, ходиха на фитнес и се подложиха на какви ли не диети, по някаква причина не дойдоха...

***

– Скъпа, събуди се! Кошмар ли сънуваш?
– Ох, сънувам, че съм на рали!
– Добре, ама пусни скоростния лост, че още една обиколка няма да издържа...

Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/

вторник, 8 август 2017 г.

Тръмп бил "добре информиран" по искането за закрила на Цветан Василев

Американският президент Доналд Тръмп бил добре информиран по случая с искането за закрила на Цветан Василев. Това стана ясно от интервю на американския посланик Ерик Рубин пред Нова тв. Той коментира искането на банкера и собственик на КТБ да получи закрила по т.нар. "закон Магнитски".

"Сигурен съм, че той (президентът Тръмп) вече е добре информиран по въпроса. Да, ние сме наясно с този случай, но това е един правен казус. За това аз не мога да го коментирам. Като правило не обсъждаме съдебни дела", категоричен е посланикът.

По думите му по случая ще се произнесат съдебните органи "и тук, и в Америка". Той отговори на твърденията, че вече от страна на правителството и дори главният прокурор Сотир Цацаров са търсили среща с него. Рубин поясни, че "разговорите по тази тема вървят само по юридически канали".

"Без да обсъждам конкретния казус, през последните 25 години Америка направи много, за да се подобри съдебната система в България, да стане по-прозрачна, да отговаря на международните стандарти. Без съмнение има още какво да се свърши. За това ние подкрепяме съдебната реформа", коментира посланик Рубин.

Той поясни, че помощта на САЩ в областта на правосъдието е единствено в подкрепата на програми на неправителствени организации. "Да, ние подкрепяме техните усилия да помагат със съвети, предложения и споделен опит", каза той в коментар, че САЩ се бърка в съдебната реформа. "Няма нито един случай, в който ние да сме се намесили в съдебната система. И да се твърди подобно нещо е напълно погрешно", каза той и поясни, че щял да признае, ако е имало такава намеса.
"Хората, които ни обвиняват, че се бъркаме, са същите, които казват, че никой не може да им повлияе. Това е доста странно", допълни посланикът.

На въпрос кого или какво би подкрепил - главният прокурор Сотир Цацаров или върховния съдия Лозан Панов, той отговори: "Не взимам страна и не се меся по вътрешни конфликти. Ние подкрепяме принципи, идеи, прозрачността, върховенството на закона, но не можем да подкрепим един човек срещу друг. Не сме партизани и няма да позволим да бъдем въвлечени в междуличностни интриги".
От изказването на американския дипломат стана ясно, че страната ни не покрива изискванията за отпадане на визите за САЩ.

Честно казано, България не покрива изискванията. Най-важният критерий е хората, на които се отказва виза, да са много малко. Трябва и да се сведат до минимум онези, които остават нелегално в САЩ, след като са взели виза. Не искам да ви подведа с обещание, че визите ще паднат скоро, но аз и хората от посолството полагаме много усилия това да се случи.

Даваме си сметка, че кандидатстването за визи е скъпо, че отнема време и особено за хората, които не живеят в София, това си е голямо предизвикателство, но си имаме закони, които регламентират кога може да падне визовият режим за определена държава. Не искам да ви залъгвам, че можем да променим тези правила, каза още посланикът.

На тази дата: 8 август 1815 г. Наполеон I Бонапарт напуска завинаги Франция, за да бъде заточен на остров Света Елена

/Таралеж/

Бонапарт е първият консул на Франция. На 18 май 1804 г. е провъзгласен за император под името Наполеон I Велики. Коронясан е на 2 декември 1804 г. След като е провъзгласен за император на Франция за по-малко от десетилетие установява контрол чрез завоевания или съюзи над почти цяла континентална Западна и Централна Европа до поражението си в битката на народите край Лайпциг, през октомври 1813 г. Абдикира през 1814 г. и е заточен на остров Елба.

През пролетта на 1815 г. се завръща във Франция, където управлява от 20 март до 22 юни 1815 (т.нар. Сто дни). След битката при Ватерло на 18 юни 1815 г.

Наполеон е пленен от британците и заточен на остров Света Елена. Разрешено му е да подбере съпровождащи офицери, които да се качат с него на английски кораб – Анри-Грасиен Бертран, Шарл-Тристан Монтолон, граф Емануел де Лас Каз и Гаспар Гурго. В свитата на Наполеон има общо 27 души. На 7 август 1815 г., на борда на кораба „Нортъмберленд”, бившият император напуска Европа, съпровождан от девет кораба, с ескорт от 3000 войници, които ще го охраняват на Света Елена.

На 17 октомври 1815 г. Наполеон пристига в Джеймстаун - единственото пристанище на острова. За местообитание на Наполеон и свитата му е определено просторната къща „Лонгуд Хаус” (бивша лятна резиденция на генерал-губернатора), разположена на 8 км от Джеймстаун.

Англичаните правят всичко възможно, за да направят бягството на Бонапарт от острова невъзможно. Къщата и прилежащата й територия, са оградени с каменна стена, в протежение на шест километра. Около стената са поставени часови по такъв начин, че да могат да се виждат един друг. На върховете на околните хълмове са разположени други, които съобщават със сигнални флагчета за всички действия на Наполеон.

Отначало императорът възлага големи надежди на смяната на европейската (преди всичко на британската) политика. На Наполеон е известно, че наследницата на английския престол, принцеса Шарлота (дъщеря на принц-регента, бъдещия крал Джордж IV), е негова страстна поклонничка. Но принцесата умира при раждане през 1817 г.

Новият губернатор на острова, Хъдзън Лоу, още повече ограничава свободата на императора: поставя граници на разходките му, изисква от Наполеон да се показва пред караулния офицер не по-малко от два пъти на ден, старае се да ограничи контактите му с външния свят. По този начин, Наполеон е обречен на бездействие - здравето му се влошава, за което Наполеон и свитата му обвиняват нездравословния климат на острова.

Вицове, август 2017 г.

Добро утро

СмЕх/Таралеж/



Човека си написал обява, че продава каравана-внос от Англия, обявил цена и т.н. Отдолу-запитване: samo kotlonite prodavat li sa

***

2030 година. НАСА открива първия ресторант на Луната. Един от посетителите пише в книгата за гости: "Храната е добра, обслужването също, но липсва атмосфера."

***

– Скъпи, изми ли чиниите? – Почти съм готов! Остана ми само сателитната...

***

Най-страшното изпитание за един мъж, когато трябва да прояви съобразителност, находчивост, нестандартно мислене и въображение – това е моментът, когато жена му го попита: “Нищо ли не забелязваш?".

***

Близкоизточна поговорка:
Ако планината не отива при Мохамед - значи Моше й е платил повече...

Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/

понеделник, 7 август 2017 г.

Лунно затъмнение

Снимка:"Таралеж"
Частичното лунно затъмнение над Варна, снимка „Таралеж“.

Как царски гости пътуваха с "България еър"

На сайта на Симеон Сакскобургготски бе публикувана поредната история за проблемно пътуване с националния превозвач "България Еър". Разказът е на българин, който е гостувал на Симеон.
Историята е доста позната и се е случвала неведнъж. Полетът на "България Еър" е закъснял с около 3 часа, макар това да е трябвало да стане малко преди полунощ в събота. Когато кацнали в София се оказало, че багажът им не пътува с тях. Въпреки уверенията, че той ще дойде на следващия ден багажът на някои от гостите все още не е пристигнал. Те имат уверения, че ще си го получат утре, когато обаче трябва да си тръгват от България.

Ето пълния текст на публикацията:

Драги читатели,

През изминалия уикенд (5-6 август 2017 г. ) , в разгара на летния туристически сезон, Техни Величества Царят и Царицата поканиха гости от Испания в дома си в Царска Бистрица.

Държим да споделим с читателите на сайта и да помолим колегите журналисти да дадат гласност на по-долу описания случай. Той разказва за премеждията на множество пътници, споделени от един сънародник, летял със същия полет.

Прилагаме неговият разказ за едно твърде “интересно” пътуване с националния ни превозвач:

“Поредни закъснения и лъжи от страна на Националния превозвач или пътеписа на един изстрадал пътник.

Закъснения, липса на информация, откровени лъжи, закъснял багаж, абсурдни … обяснения. Компенсация – липсва.

Вече месеци от както проблемите с националния превозвач България Еър стават ежедневие.  Почти няма полет, който да премине безпроблемно. И то въпреки, че държавата уж се намеси и разпореди проверки. Последният такъв случай ( последен поне за мен) е полетът FB472 Мадрид – София, който трябваше да кацне в София малко преди полунощ в събота. Да … ама не.

Още на летището в Мадрид стана ясно, че ще има забавяне, но никой не подозираше колко драматично ще е цялото това пътуване. Бидейки на борда на самолета, с огромно закъснение бе оповестено, и то след като пътниците започнаха да негодуват, че полетът се забавя заради … температурите вън. ОК, това е възможно по принцип, но нито вече бе толкова горещо – говорим за 22ч, нито пък пистата в Мадрид е къса, за да усложни излитането. А и около нас самолетите на други компании излитаха.

Все пак излетяхме. Вместо да се кацне в София както казах около полунощ, …. кацнахме около 3 нощес. Уморени, раздразнени, полетът бе тежък, защото и самолетът бе неудобен, стар и най-вече -тесен. Но поне пристигнахме. И тогава … оказа се, че багажът на всички пътници изобщо не е бил натоварен. Самолетът се оказва пълен, с друг товар. Явно платен по-скъпо от нашия! Дали  International Air Transport Association (IATA) не би следвало да наложи една сериозна и заслужена глоба за тази измама? Подигравка. Поредна подигравка. А в цената на нашите билети багажът, разбира се си стоеше.

След като  пътниците научихме това, няма да казвам каква врява се вдигна и то с право. Пасажерите бяха предимно чужденци, дошли на почивка или по работа в София – Страхотно първо впечатление!
Тук дойде ред на новото обяснения от страна на БГ Еър – Спокойно, утре багажът Ви ще дойде с полетът от Мадрид, и ние за наша сметка, ще Ви го доставим до посочени от Вас адреси.

Това отне още 1 час престой на летището, където трябваше да опишем адрес за доставката на багажа, а и самият багаж. И така до сутринта.

Но ако си мислите, че това е краят – май не познавате БГ Еър – неделният полет е от малък самолет – ембраер, който НЕ може да бъде натоварен с багаж извън този, който си има редовно. И те това отлично са го знаели, когато ни излъгаха, че още в неделя ще сме си получили багажа. Нагла лъжа, която уви, ще остане безнаказана.

И какво следва –   ново обещание – багажът Ви идва …. ама във ВТОРНИК. Понеделник полети няма. Значи 3 дни, ако и тогава не се случи нещо, може би ще си получим багаж. Аз вече не вярвам.

И знаете ли какво – аз съм българин, някак съм свикнал такива монополисти, останали с мисленето си, че са още по времето на Соца, компании, които нямат и капка въображение или усещане, че трябва да се грижат за пътниците си. Но сега се борим за туристи – чужденци, свикнали на друго отношение. Какво им е първото впечатление от България? Когато летят с „националния ни превозвач” – това е. Лошо. Отвратително дори. И само си представете сега тези хора, който 3 дни ще са без никакъв багаж какво ще кажат за България после? И дали ще се върнат те, или пък ще посъветват другиго да дойде. Няма. Най-малкото, което БГ еър трябваше да стори, е да компенсира всеки един пътник, особено тези, които не са от тук, за това, че ще трябва да си купуват неща от първа необходимост.

И понеже така или иначе съм почнал – летя често. Налага ми се. И от както съществува тази компания знаете ли какво забелязвам – менюто им е едно и също. Един и същи сандвич, а в бизнес класата – риба или пиле. Без никаква промяна там. Виното пък се носи в чаша, без човек да може дори да види от какво е налято. Обслужването на персонала – не на нивото на такъв авиопревозвач.. От 3 часов полет, 2 часа те си говорят в стаичката и ако случайно се досетят, че са на работа, проверяват дали някой пътник не е умрял от скука, теснотия.

А от скоро и една дъщерна компания на БГ еър взима част от полетите на компанията майка – БулЕър. Компания със самолети на възраст и рециклирани, тесни до безобразие. Особено за по-дългите полети са мъчение за всеки по висок от 165см!

И докато все още очаквам багажа си и гледам новините, виждам, че остават по-малко от 5 месеца до българското председателство на ЕС. Драмата около НДК е водеща все още на моменти. Но дали само това е важното. Много ми е интересно как ще се рекламира България с такъв национален превозвач като България Еър? Шест месеца тук ще пътуват много и много хора, които до сега не са имали сблъсъкът с такъв монополист  с държание от времето на тежкия социализъм. Колебая се дали да помоля министър Павлова да препоръчват да НЕ се пътува с този оператор. Хубаво е, че днес вече имаме множество low cost компании, които оперират тук. Компании с в пъти по-добро обслужване от това на България Еър!”

Частично лунно затъмнение ще наблюдаваме тази вечер

Частичното лунно затъмнение ще бъде видимо от България тази вечер, съобщи пред "Фокус" Пенчо Маркишки, физик в Института по астрономия с Национална астрономическа обсерватория при БАН.

В нощта на 7 срещу 8 август от по-голямата част от Европа, Азия, Африка, Австралия и части от Антарктика ще може да се наблюдава частично лунно затъмнение. То ще бъде видимо от България веднага след изгрева на Луната в 20:29 ч. за София, но отначало ще се наблюдава трудно – много ниско над източния хоризонт, във все още дневното небе.

На тази дата Слънцето ще залезе в 20:39 ч. за София, т. е. малко след изгрева на частично затъмнената Луна. Земната сянка ще настъпва в южната (видимо долната) част на лунния диск. Максималната фаза на явлението ще бъде в 21:20 ч. българско време, когато ще бъде затъмнена близо една четвърт от Луната по диаметър.

За наблюдател от София тогава Луната ще бъде на височина едва 7° 23? над югоизточния хоризонт, поради което желаещите да наблюдават явлението трябва да изберат място с нисък хоризонт в посока югоизток. Краят на затъмнението от земната сянка ще настъпи в 22:18 ч., а до 23:51 ч. Луната ще излиза от земната полусянка.