вторник, 4 ноември 2014 г.

Вижте програмата на правителството

Ето основните неща, по които до момента има съгласие:


ПРОГРАМНА ДЕКЛАРАЦИЯ
КЛЮЧОВИ ПРИОРИТЕТИ ЗА ФОРМИРАНЕ НА СТАБИЛНО ПАРЛАМЕНТАРНО МНОЗИНСТВО В 43 НС И СЪСТАВЯНЕ НА ПРОЕВРОПЕЙСКО РЕФОРМАТОРСКО ПРАВИТЕЛСТВО ЗА СТАБИЛНО РАЗВИТИЕ НА БЪЛГАРИЯ

Програмата за стабилно развитие на България 2014-2018 година е основа на съвместното проевропейско реформаторско правителство. Тя ще бъде реализирана от коалиционните партньори ПП ГЕРБ и Коалиция Реформаторски блок и партиите в нея. Политическите сили, които приемат основните приоритети в Програмата се ангажират с подкрепа за залегналите в нея приоритети.
Коалиционно управление на различни политически партии в общ кабинет може да бъде проведено само при широко съгласие по следните основни национални приоритети в пособените сфери:


1. ВЪНШНА ПОЛИТИКА НА БЪЛГАРИЯ
1.1. Запазване и потвърждаване членството на България в Европейския съюз и НАТО без промяна във външнополитическата ориентация и поетите международни ангажименти на страната.
1.2. Ефективна защита на правата и интересите на българите зад граница.
1.3. Разработване на културни политики за интегриране на българските общности в чужбина и активното им отношение към процесите в страната
1.4. Задълбочаване на евроатлантическите партньорства на България и двустранните й отношения с най-бързо развиващите се и големите икономики.
1.5. Политика на подкрепа за интеграцията на Западните Балкани.
1.6. Подготовка на България за председателството на ЕС през 2018 г.

2. ПРАВОСЪДИЕ
2.1. Приемане от Парламента на дългосрочна стратегия за реформиране на правосъдната система.
2.2. Промяна в Закона за съдебната власт и изпълнение на препоръките на ЕК, посочени в докладите по Механизма за сътрудничество и оценка.
2.3. Парламентарен диалог за широк консенсус по необходимостта от промяна в Конституцията за преструктуриране на съдебната власт.
2.4. Пряко участие на граждански организации и граждани в поставянето на въпроси в изслушванията за публичните назначения.
2.5. Периодични оценки на ефективността на институциите от граждански организации.
2.6. Максимален достъп до информация за управлението на системата на правосъдие и полицията. Достъп в реално време до информацията за образуването, разпределението на делата и тяхното движение.
2.7. Въвеждане на електронно правосъдие

3. ИКОНОМИКА И РАСТЕЖ
3.1. Осигуряване на ускорен икономически растеж на българската икономика за гарантиране нарастване на доходите и социалните плащания на българските граждани.
3.2. Подкрепа за развитие на българския бизнес и насърчаване на инвестициите в модерни и иновативни производства, които създават нови работни места.
3.3. Подобряване на бизнес средата в България за насърчаване на инвестиционната активност и подкрепа на българските производители.
3.4. Ускорено въвеждане на електронно управление за оптимизиране на администрацията, прозрачност на публичните дейности и превенция на корупцията.
3.5. Насърчаване на дигиталната икономика. Увеличаване на електронната търговия и разширяване на дигиталния пазар на стоки и услуги чрез:
3.5.1. Намаляване на законовите препятствия пред електронната търговия.
3.5.2. Гарантиране на сигурността на личните данни.
3.5.3. Защита на интелектуалната собственост.
3.6. Опростяване на условията и ускоряване на процедурата по започване на малък и среден бизнес;
3.7. Позициониране на България като позната и предпочитана дестинация за инвеститори в сектори с висока добавена стойност.

4. ПУБЛИЧНИ ФИНАНСИ
4.1. Провеждане на политика на гарантиране на финансова стабилност
4.2. Ниски нива на бюджетен дефицит и номинален размер на публичния дълг, в това число и общинските дългове (според европейските критерии)
4.3. Консервативно и ефективно управление на държавното съкровище и публичните дългове.
4.4. Запазване на Валутния Борд до влизане в Еврозоната.
4.5. Запазване на данъчната система и ниския дял на преразпределяне на бюджетни средства от държавата под 40%
4.6. Постепенна финансова консолидация, съобразена с икономическия цикъл
4.7. Повишаване приходите в държавния бюджет и събираемостта на плащанията чрез структурни промени и обединяване на НАП и Митниците, реализирано след детайлен анализ ефективността на процеса на събираемост.
4.8. Финансова децентрализация на местните власти; Въвеждане на механизми общините да провеждат собствена икономическа политика.
4.9. Привличане на чужди директни и портфейлни инвестиции с повишената прозрачност и надеждност на българската финансова система.
4.10. 2.10.Осигуряване прозрачност на годишната доходност по спестовни продукти на застрахователните дружества и финансовото състояние на пенсионните дружества.
4.11. Нови възможности за финансиране на инвестиционни проекти и стартиращи предприятия.
4.12. Политическо решение за включване на България в Европейския Банков съюз, подкрепа и участие в създаване на Европейския енергиен съюз
4.13. Смяна на управителя на БНБ и избор на ново ръководство след необходимите законодателни промени и синхронизирането с европейското законодателство;
4.14. Нормативно регламентираната публичност на кредитната история на КТБ и нейните клиенти в рамките на българското и европейско банково законодателство и без специални закони само за този конкретен казус;
4.15. Ускорено приемане на актуализацията на държавния бюджет за 2014 година и подготовка и приемане на Закона за държавния бюджет за 2015 година

5. ЕВРОФОНДОВЕ
5.1. Възстановяване доверието на Европейската комисия и възстановяване на плащанията от европейските фондове.
5.2. Ефективно и прозрачно разпределение и усвояване на европейските средства в новия програмен период 2014-2020.
5.3. Уреждане в закон на мястото и ролята на органите, натоварени с управлението и контрола на еврофондовете в цялостната система за контрол на публичните финанси в държавата с цел гарантиране на правата на бенефициентите и въвеждане на процедури по обжалване
5.4. Създаване на условия за реализиране на интегрирани проекти и регионални планове, финансирани от повече от една оперативна програма
5.5. Опростяване на процесите и правилата

6. Законодателни промени в сферата на обществените поръчки
Гаранция за максимално ефективно разходване на обществените ресурси, публичност и намаляване на корупционния риск чрез:
6.1. Въвеждане на електронни обществени поръчки
6.2. Въвеждане на типови стандартизирани документи, които да се ползват от възложители и изпълнители
6.3. Адекватен контрол и механизми за прозрачност.

7. ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ И ДЪРЖАВНА АДМИНИСТРАЦИЯ
7.1. Въвеждане на електронно управление като основна платформа за модернизация на държавата, ключов фактор и неотменимо условие за успеха на секторните реформи;
7.2. Подобряване функционалността на държавната администрация - повишаване качеството на административните услуги, повишена ефективност, бързина и ред в процесите на управление, вътрешен контрол и превенция от корупция.
7.3. Електронизиране на процесите на функциониране и управление в публичните сектори като здравеопазване, образование, социална политика, правосъдие с цел тяхното организационно и функционано оптимизиране, координация и качествено предоставяне на услуги за гражданите
7.4. Реформа на държавната администрация след ясен функционален и структурен анализ.
7.4.1. Постепенна промяна в структурата, функциите и състава на публичните администрации с цел оптимизиране на разходи и по-ефективно предоставяне на услуги за гражданите и бизнеса.
7.4.2. Намаляване на административните нива и процедури като средство за снижаване корупционния натиск към гражданите и другите нива на управление.
7.4.3. Създаване на стабилна и устойчива професионална администрация по основните области на политиката, която подпомага управлението и осигурява високо ниво на обслужване.

8. ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА
8.1. Постепенно нарастване на средствата за образование.
8.2. Ново законодателство за осъществяване на реформа в системата на средното и висшето образование.
8.3. Усъвършенстване на системата за финансиране и контрол на предучилищното образование.
8.4. Разкриване на нови детски градини и въвеждане на иновативни форми на организация за ранно образование на децата в предучилищна възраст.
8.5. Равнопоставеност и конкуренция на всички форми на училищно образование и улесняване на валидирането на знанията и уменията на учениците.
8.6. Ангажиране и съпричастност на учителите и учениците в управлението на училищата.
8.7. По-добри условия за професионално образование и обучение, съответстващо на потребностите на региона и изискванията на пазара на труда.
8.8. Акцент върху възпитанието и обучението, които формират национално самочувстви и патриотичен дух сред децата и младежите
8.9. Приоритетно развитие на българската наука и иновации и прилагането им за развитие и модернициране на българския бизнес.
8.10. Връзка между средното образование и пазара на труда - подобряване качеството на професионалното образование чрез активно въвеждане на дуалната система - обучение чрез работа
8.11. Създаване на устойчив механизъм за взаимодействие между висшите училища и бизнеса
8.12. Повишаване на качеството на висшето образование и конкурентоспособността на българските висши училища в рамките на общоевропейското образователно пространство.
8.13. Въвеждане на външна програмна акредитация на висшите училища от европейски акредитационни институции, членове на ENQA и EQAR
8.14. Обвързване на минимум 50% от субсидията за обучение с качеството на образованието
8.15. Постигане на високо качество на научния продукт чрез ориентиране на държавното финансиране на научни изследвания към проектен принцип и стимулиране на взаимодействието между бизнеса и научните организации.
8.16. Реформа във Фонд „Научни изследвания", за да се гарантира прозрачност на конкурсите и задължителен мониторинг на резултатите през целия период на реализация на проектите.
8.17. Изграждане на високотехнологични паркове и центрове за върхови научни изследвания, иновации и трансфер на технологии към българската индустрия.
8.18. Насърчаване на съвместни изследвания между научни организации, университети и предприятия; разработване и реализиране на програми за активно сътрудничество между научните институции и училищата на всички нива.

9. СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА
9.1. Запазване достигнатите нива на социалните помощи и плащания.
9.2. Продължаване на пенсионната реформа.
9.3. Устойчиво нарастване на трудовите доходи и пенсии, съобразено с темповете на икономически растеж.
9.4. Гъвкав и динамичен пазар на труда и намаление на безработицата; Нов Кодекс на труда
9.5. Политики за възстановяване на заетостта сред самонаетите лица и семейните фирми.
9.6. Разширяване обхвата на квалификационните възможности и включването в тях както на безработните, така и на активно търсещите нова работа.
9.7. Изпълнение на младежката гаранция за заетост чрез социален диалог между институциите и използване на средствата по оперативна програма „Човешки ресурси" за младежка заетост;
9.8. Изработване на индивидуални социални оценки на социално слаби български граждани и търсене на възможност за социалното им включване и осигуряване на заетост.
9.9. Разработване на програми за социално включване, които да подпомагат общините и уязвимите групи в обществото.
9.10. Продължаване на деинституционализацията и развитието на социалните услуги за деца с увреждания и за деца, лишени от родителска грижа
9.11. Превръщане на десегрегацията в държавна и общинска политика;
9.12. Насърчаване на отговорното родителство и подкрепа на тридетния модел.
Продължаване на пенсионната реформа и търсене на възможности за допълнително нарастване на пенсиите

10. ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ
10.1. Подобряване качеството и достъпа до здравеопазване чрез:
10.1.1. Приоритетно инвестиране в кадрово, логистично и технически
10.1.2. Оптимизиране на доболничната и болничната здравна помощ.
10.1.3. Въвеждане на електронна здравна карта
10.1.4. Електронно здравеопазване
10.2. Приоритетно равитие на спешната помощ чрез инвестиции в ресурсното, хеническо , логистично и кадрово развитие
10.3. Формиране на модел на болнично здравеопазване, който се характеризира с предвидимост на финансовия ресурс за осигуряване качество и достъпност на лечението, и мотивация на работещите в сферата на здравеопазването.
10.4. Финансово балансиране на НЗОК, засилване и нови форми на ефективен контрол върху разходите.
10.5. Пакет от мерки за повишаване събираемостта на здравните вноски
10.6. Запазване и развитие на кадровия потенциал на здравната система.
10.7. Ефективното лекарствено лечение и качество на живот на българските пенсионери.

11. ЕНЕРГЕТИКА
11.1. Преразглеждане на новите енергийни проекти и тяхната икономическа ефективност. Изграждането им само при пълно съответствие с европейските правила и директиви и при доказана икономическа ефективност
11.2. Продължаване живота на 5 и 6 -ти блок на АЕЦ Козродуй
11.3. Държавна подкрепа само за нови мощности, отговарящи на принципа за развитие на системата с най-малко разходи.
11.4. Гарантиране интереса на българските потребители и бизнеса от справедлива и поносима цена на електроенергията чрез следните мерки :
11.5. Намаляване енергоемкостта на домакинствата и бизнеса и повишаване конкурентоспособността на българската икономика.
11.6. Стимулиране на конкуренцията и ограничаване вредното въздействие на монополните и квазимоополни структури.
11.7. Избор на нов състав на регулатора ДКЕВР по принципи, гарантиращи неговата политическа независимост;
11.8. Ефективно управление на енергийния сектор чрез създаване на ново ресорно министерство; финансово оздравяване на НЕК;
11.9. Приоритет на енергийната ефективност пред изграждането на нови мощности.
11.10. Осъществяване на мащабна национална програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради - до две години 50% от тях;
11.11. Програма за намаляване на енергийната бедност - увеличаване над 500 000 броя на български домакинства, които получават енергийни помощи.
11.12. Подобряване на информираността на потребителите за техните права, вкл. програма за образование на потребителите.
11.13. Завършване на либерализирането на пазара на електроенергия и природен газ, в резултат на което бизнеса и домакинствата да могат да избират своя доставчик на ел. енергия.
11.14. Икономически обосновано и екологосъобразно развитие на местните енергийни ресурси.
11.15. Гарантиране на енергийната независимост на страната чрез :
11.16. Проучване и експлоатация на национални находища на природен газ и нефт;
11.17. Запазване на мораториума върху сондажи за шистов газ. Доизграждане на реверсивни връзки със съседните балкански държави;
11.18. Продължаване строителството на проекта „Южен поток" само при пълно съответствие с европейското законодателство, при диалог с ЕК и при доказани икономически ползи
11.19. Структурни промени за управление на туризма и извеждането му като приоритетен отрасъл чрез решителна подкрепа от държавата и подобряване на туристическите услуги.
11.20. Насърчаване развитието на нишовия туризъм - културен-, здравен-, еко- и селски туризъм;

12. ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА
12.1. Приоритетно и ускорено довършване и изграждане на големите инфраструктурни транспортни проекти за насърчаване на икономическия растеж, развитието на регионите и националната и международна свързаностна страната.
12.2. Приоритети:
АМ "Хемус", АМ "Марица", АМ "Струма"
Изграждане на Тунел под Шипка
Северна скоростна тангента на софийския Околовръстен път
АМ "Калотина - София"
Скоростен път София - Видин
12.3. Приоритетни ЖП проекти: реконструкция на ЖП линиите:
София - Септември,
Пловдив - Бургас Фаза II,
Драгоман - София,
Видин - София, заедно с реконструкция на гарите по всичките направения;
закупуване на нов подвижен състав
12.4. Подкрепа за ремонт на 2-ри и 3-ти клас пътна мрежа, свързваща местни регионални и европейски транспортни коридори.

13. РЕГИОНАЛНА ПОЛИТИКА
13.1. Преодоляване икономическата изостаналост на отделни райони в страната - целенасочена инвестиционна програма в подкрепа развитието на Северозападна България, Странджа, Родопите и др.
13.2. Стимулирано развитие на изостаналите, периферните и планинските райони чрез прилагане на подхода „водено от общността" местно развитие
13.3. Интегриран подход към развитието на районите на Странджа и Сакар, Рило-Родопската област и други погранични планински и полупланински слабо развити райони
13.4. Гарантирано опазване и съхраняване на уникалните природни дадености чрез целенасочена подкрепа за създаване на възможности за развитие на биологично земеделие, алтернативни форми на туризъм, социални дейности, използване потенциала на културното наследство
13.5. Целенасочена политика за преодоляване на хроничната икономическа изостаналост на Северозападна България с ресурс от минимум 1 млрд лв. годишна инвестиция
13.6. Изграждане на нова и рехабилитация на съществуваща транспортна и комуникационна инфраструктурна мрежа в тези региони . Приоритет на скоростен път София - Видин

14. ЗЕМЕДЕЛИЕ И СЕЛСКО СТОПАНСТВО
14.1. Подкрепа за развитието на балансирано, модерно, устойчиво земеделие и пазарно ориентирани, конкурентоспособни земеделски стопанства, наред с гарантираната хранителна сигурност на населението;
14.2. Приоритизиране на интензивните сектори в земеделието - животновъдство, зеленчукопроизводство и трайни насаждения, биологични производства.
14.3. Устойчиво пазарно развитие на максимален брой от регистрираните и новорегистриращите се земеделски производители;
14.4. Устойчиво развитие на селските райони и стабилизиране на човешките ресурси, ангажирани в сектора.
14.5. Уреждане на поземлените отношения на собственост с цел окрупняването на земеделските площи
14.6. Намаляване на дела на вносните суровини за преработвателната промишленост и увеличаване на дела на местните.

15. ЕКОЛОГИЯ И ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
15.1. Опазване на природата, смекчаване на климатичните изменения и устойчив икономически растеж чрез енергийна и ресурсна ефективност.
15.2. Изграждане на екологична инфраструктура ,
15.3. Прилагане на принципите за интегрирано управление на водите за устойчиво управление и развитие на инфраструктурата в секторите ВиК, хидромелиорации, хидроенергетика и защита от вредното въздействие на водите.
15.4. Промени в процедурите за оценка на състоянието на околната среда. Въвеждане на принципа за икономическа целесъобразност.
15.5. Въвеждане на последователна политика за стимулиране развитието на ВЕИ. Въвеждане на екологично образование още в началното образование.
15.6. Намаляване броя на населените места, засегнати от воден режим.
15.7. Единен национален регистър на водната инфраструктурата и национална информационна система за управление на водите;

16. ПРЕВЕНЦИЯ И КОНТРОЛ НА РИСКОВЕТЕ ОТ БЕДСТВИЯ И АВАРИИ
16.1. Създаване на фонд за подпомагане на пострадалите от бедствия и катастрофи (т.е. катастрофичен пул)
16.2. Разширяване на участието на въоръжените сили в интегрираната система за реакции при кризи за по-ефективна защита на населението при бедствия и кризи;
16.3. Създаване на териториален резерв по региони, в подчинение на областни управители и кметове, който да се използва при природни бедствия, крупни аварии и катастрофи.

17. КУЛТУРА И ДУХОВНОСТ
17.1. Утвърждаване и развитие на културата като национален приоритет .
17.2. Превръщане на българската култура и духовност в основна на съвременния образ на националната идентичност
17.3. Приемане на Национална стратегия за развитие на изкуствата, културните и творчески индустрии, културното наследство и културния туризъм 2014-2023 г. ;
17.4. Комплексно развитие на археологическите проучвания. ; Консервацията, реставрацията и експонирането на археологическите обекти ще се реализира успоредно с изграждането на инфраструктура за тях.
17.5. Дигитализация на движимото и недвижимото културно наследство на България
17.6. Прилагане на иновативни и традиционни схеми за финансиране от публични и частни регионални, национални и европейски източници.
17.7. Създаване на публична и законодателна среда, която гарантира :
17.7.1. Медийната независимост и медийния плурализъм;
17.7.2. Прозрачност и публичност на собствеността и контрола върху медиите.
17.7.3. Законова защита на журналистическия труд.
17.8. Модерно развитие на читалищната мрежа в страната чрез допълнителни източници на финансиране; Нов закон за читалищата
17.9. Балансирано развитие на отделните региони по отношение на културната политика
17.10. Реформа в музейното дело и създаване на нов тип музейна експозиционна култура (Национален музеен комплекс БГ Лувър). Основа на промените ще е Концепцията за водещите столични музеи, разработена в предишния мандат на ГЕРБ.
17.11. Усъвършенстване на реформата в сценичните изкуства и осигуряване на средства за повишаване на стандартите на културните институти.

18. ОТБРАНА
18.1. Приемственост и устойчивост на развитието на въоръжените сили чрез провеждане на реалистична отбранителна политика, която съотетства на заплахите, на съюзните ни ангажименти в НАТО и ЕС, и на наличните финансови ресурси;
18.2. Задълбочаване на трансатлантическото сътрудничество като гарант за сигурността и развитието на България.
18.3. Защита правата и интересите на българските граждани в чужбина на основата на нов Закон за консулската защита, електронни консулски услуги и система за реагиране в случаи на бедствия и извънредни ситуации.
18.4. Поддържане на съществуващите и постепенно развитие на нови отбранителни способности.
18.5. Разширяване на участието на въоръжените сили в интегрираната система за реакции при кризи за по-ефективна защита на населението при бедствия.
18.6. Преустановяване на всички зависимости на българските отбранителни способности, потенциално водещи до неустойчивост на външната граница на евроатлантическата общност.
18.7. Запазване числеността на българската армия
18.8. Активно и последователно участие в европейската външна политика и подготовка за поемане на ротационното председателство на Съвета на Европейския съюз през втората половина на 2018 г.

19. СИГУРНОСТ И ОБЩЕСТВЕН РЕД
19.1. Реформа в сферата на сигурността чрез нова законодателна уредба за всички служби за сигурност.
19.2. Структурни промени чрезотделяне на ГДБОП от ДАНС с цел противодействие на криминалната и организираната престъпност и за гарантиране сигурността на гражданите.
19.3. Бързи организационни мерки за контрол върху незаконните емигранти.
19.4. Политически усилия за приемане в Шенген.
19.5. Разтоварване на МВР от несвойствени дейности и концентрация само върху присъщи полицейски и правоохранителни функции с основен приоритет събирането на годни доказателства.

Вижте министрите



Във втория кабинет с премиер Бойко Борисов ще има трима вицепремиери. Те ще са лидерът на ДБГ Меглена Кунева, министърът за еврофондовете в първия кабинет на ГЕРБ Томислав Дончев и началникът на кабинета на Борисов като премиер първи мандат Румяна Бъчварова.

Уточнен е ресорът само на Кунева. Тя няма да има министерство. Ще отговаря за европейските въпроси, неин приоритет ще бъде приемането на България в Шенген.

Тя ще наблюдава и работата на министерствата на външните работи и правосъдието. Нейна основна задача ще бъде свалянето на механизма за наблюдение от България.

Кунева не е имала голямо желание да влезе в кабинета, но е имало силен политически натиск от европейските партньори да приеме поста, защото дава високо политическо представителство на кабинета. Европейските партньори я разглеждали и като гарант за работата на Реформаторите в кабинета.

Ресорите на другите двама вицепремиери все още не са ясни.

Ето и останалите имена и министерствата им според проекта на бъдещия кабинет:

Христо Иванов (сега служебен министър на правосъдието) - правосъдие;

Даниел Митов (сега служебен министър на външните работи) - външни работи;

Божидар Лукарски - икономика;

Делян Добрев (министър на икономиката и енергетиката в първия кабинет на ГЕРБ) - енергетика;

Веселин Вучков (зам.-министър на вътрешните работи в първия кабинет на ГЕРБ) - МВР;

Лиляна Павлова - регионално развитие;

Ивайло Московски (министър на транспорта в първия кабинет на ГЕРБ от 2011 г.) - транспорт;

Петър Москов - здравеопазване;

Проф. Тодор Танев - образование;

Николай Ненчев - отбрана;

Десислава Танева - земеделие;

Владислав Горанов (зам.-министър на финансите при ГЕРБ, когато министър беше Симеон Дянков) - финанси;

Божидар Димитров - туризъм.

Все още не са ясни имената на министрите на спорта и на културата.

Така Реформаторският блок ще има един вицепремиер без портфейл и шестима министри.


Дори и Калфин да не приеме предложеното му социално министерство, планира се министърът да бъде от АБВ.
Обновена

Радан Кънев почти съгласен да е премиер

След като ГЕРБ предложиха лидера на ДСБ Радан Кънев за премиер, той все пак допусна, че може да оглави кабинета.

Преди малко Радан Кънев написа в профила си във Фейсбук:

"И тъй като положението е повече от сериозно:

Тази сутрин проведох личен разговор с г-н Борисов. Изложих виждането си, че нито едно от предложенията на ГЕРБ не е най-доброто решение за премиер. Но тъй като споделям мнението, че нови избори са най-лошото решение, всички възможности трябва да бъдат обсъдени, нито една - прибързано отхвърлена.

Възможно е, при ясно мнозинство и програма, РБ да приеме всяко предложение на ГЕРБ за министър-председател. Ако това предложение съм аз, бих приел само при ясна подкрепа на политическия съюз, в който участвам, и на семейството си".

Ревизоро: Акцията на ДАНС в "Лесово" е пълен провал

Обвинените в участие в организирана престъпна група и взимане на подкуп митничари от ГКПП "Лесово" са били толерирани от настоящия митнически шеф Ваньо Танов.

Това каза в сутрешния блок на бТВ предшественикът на Танов от времето на Симеон Сакскобургготски - Емил Димитров - Ревизоро.

По думите му задържаните са били повишавани лично от Танов и за това били несъстоятелни твърденията на шефа на агенцията, че имало "над 180 човека, които бяха освободени заради корупционни практики при предишна акция и след това отново върнати на работа".

Според  Ревизоро акцията на ДАНС по залавянето им е била "пълен провал", защото разследването не е стигнало до върха на пирамидата, която се намирала някъде в София.

"Попадение е, че са разбрали маршрута, но защо не са ги проследили до край?!", попита бившият митнически шеф.

На въпрос кой е този началник в София, той посочи по адрес на Танов:

"Да каже кой е този дето ги уволнявал, а съдът му ги връщал".

В допълнение Ревизоро каза, че става въпрос и за PR. Сега ДАНС се опитвала да се реабилитира с шумни акции заради сагата с Корпоративна търговска банка и преди да се гласува бюджета й за следващата година.

"ДАНС проспа КТБ и сега се правят PR акции, защото предстои да се внася бюджета на агенцията в Народното събрание. А там с нетърпение чакат да ги питат какво работят", посочи Ревизоро.

Цитат на денят! Проф. Данов: Не съм пипал парите от обезщетението, но те намаляваха

Парите за обезщетението от Франция постъпваха в сметката ми, но не съм пипал парите. В същото време те намаляваха. Това признава проф. Иван Данов пред френски журналистически екип.
Както е известно, скандалът избухна по времето, когато Иван Данов беше министър на инвестиционното проектиране. Оказа се, че той е получил като безработен 14 700 евро за осем месеца преди години, а в същото време създава фирмата си в София и води лекции в архитектурния университет.

По-късно журналистите питат и жена в социалната служба във Франция за случая, а тя казва, че няма да говори по темата, защото въпросът бил политически.

На тази дата: 4.11.1979г. Ирански гвардейци превземат посолството на САЩ в Техеран и държат повече от 440 дни 90 заложници

Ирански гвардейци превземат посолството на САЩ в Техеран и държат повече от 440 дни 90 заложници, 63 от които са американци. От 4 ноемри 1979 до 20 януари 1981. Непосредствената причина за окупацията на американското посолство е фактът, че президентът Картър позволява на сваления бивш владетел на Иран Шах Реза Пахлави да бъде приет в болница в САЩ за медицинско лечение. В Иран това се приема като опит на Шах Реза Пахлави да се върне на власт, подкрепян от САЩ. Последвалата криза проваля призидентството на Картър и създава ситуация близка до война, враждебност между Иран и САЩ, която продължава и до днес.

Кризата достига кулминация, когато след неуспешни опити за преговори, САЩ предприема военна спасителна операция. Операция "Eagle Claw" завършва неуспешно на 24 април 1980 г. Жертвите са осем американски военнослужещи, един цивилен иракчанин, два военни самолети са унищожени след сблъсък. На 27 юли 1980 г. бившият шах умира. Последвалото нахлуване в Иран от Саддам Хюсеин предизвиква иранското правителство да влезе в преговори със САЩ, с Алжир като посредник. Заложниците са освободени ден след посписването на Алжирското споразумение, минути след като новият президент Роналд Рейгън полага клетва.

Подготовка

Превземането на американското посолство първоначално е планирано за септември 1979 г. от Ибрахим Асгхарзадех, студент по това време. Той се консултира с ръководителите на ислямски асоциации в основните университети в Техеран. Кръщават тяхната група Мюсюлмански студенти последователи на линията Имам. Асгхарзадех по-късно казва, че е имало пет студенти на първата среща, двама от които (включително сегашния ирански президент Махмуд Ахмадинежад, въпреки че това твърдение е било отречено от иранското правителство) искат целта да бъде съветското посолство. Но другите двама, Мирдамади и Хабиболах Битараф, подкрепят Асгхарзадех, който избира целта да бъде САЩ. "Нашата цел беше да възразим срещу американското правителство като отидем до тяхното посолството и го окупираме в продължение на няколко часа", казва Асгхарзадех. "Изразяването на нашите възражения от окупираната територия ще разпространи нашето послание към света по много по-твърд и ефективен начин." ] Мирдамади заявява пред интервюиращия, "ние имахме намерение да задържим дипломатите в продължение на няколко дни, може би една седмица, но не и повече ".  Говорител на иранските студенти по време на кризата, заявява, че тези, които отхвърлят плана на Асгхарзадех не са участвали в последвалите събития.

Ислямистките студенти използват опита от неотдавнашната революция, по време на която посолството на САЩ е окупирано за кратко. Те са подкрепяни от полицията, която отговаря за охраната на посолството и на ислямските революционери. Според групата и други източници на информация Хомейни не е знаел предварително за плана.  Ислямистките студенти са искали да го информират, но според Марк Боудън, аятолах Мусави Кхоейниха ги убеждава да не го правят. Кхоейниха се страхува, че правителството ще използва полицията, за да изгони студентите. Хомейни назначава временно правителство и така той се съгласява с желанието им да възстановят реда.

Основна част от Ислямската революция е пропаганда и демонстрации срещу САЩ и срещу президента Джими Картър. След влизането на шаха в САЩ, Хомейни призова за антиамерикански улични демонстрации. На 4 ноември 1979 г., една такава демонстрация, организирана от иранските студентски съюзи, верни на Хомейни, се осъществява в посолството на САЩ.

Превземане на Американското посолство

Около 06:30 ч. на 4 ноември 1979 г., подстрекателите събират между 300 и 500 избрани студенти, след това станали известни като Мюсюлмански студенти последователи на линията Имам, и ги запознават с бойния план. Дават метални ножици на студентка, за да ги скрие под нейната чадра и да пререже веригите на вратите на посолството.  Първоначално студентите възнамерявали да направят само символична окупация, да разпространят изявление в пресата и да си тръгнат, когато охраната се появи, за да разпръсне демострацията. Но когато става ясно, че охраната няма да използва смъртоносна сила, а само сълзотворен газ, и че отвън се е събрала голяма гневна тълпа, за да подкрепя окупаторите, намеренията им се променят.

Заложници

През първите няколко дни, много души от персонала на посолството, сред които има и офицери на ЦРУ под прикритие, които успяват да се измъкнат или не са били в посолството по време на окупацията, биват заловени от ислямистите. Шест американски дипломати успяват да избягат и намират убежище в канадското и шведско посолство в Техеран за три месеца. Съвместна тайна операция на 28 януари 1980 г. на канадското правителство и ЦРУ успява да ги изведе от Иран с помощта на канадски паспорти, прикривайки ги като канадския филмов екип.

В резултата на окупацията 66 души са взети като заложници - 63-ма са заловени в посолството, а 3-ма - в Министерството на външните работи на Иран. Трима от заложниците са оперативни работници на ЦРУ. [20] Тринадесет заложници (жени и афроамериканци) са освободени в периода 19-20 ноември 1979 г., а един е бил освободен на 11 юли 1980 г. Петдесет и двамата останали заложници, издържат 444 дни в плен до тяхното освобождаване на 20 януари 1981 г. Заловени са и малък брой цивилни американци, които са освободени в края на 1981 г.

Заложниците първоначално са държани в посолството, но след неуспешната спасителна мисия, са разпръснати на различни места в Иран. През лятото на 1980 г. заложниците са преместени в затвори в Техеран, с цел да се предотврати бягство или опит за спасение, да се подобри охраната и доставката на храна. От ноември 1980 година до освобождението им, заложниците са държани в имението на Бахтиари в Техеран, където са им предосвавени вани, душове и топла вода. Заложниците никога не са били подлогани на физически или сексуален тормоз, въпреки че са били принудени да стоят с вързани ръце и не са можели да разговарят помежду си. Иранската пропаганда ги обявява като гости, към които се отнасят с уважение. Заложниците обаче разказват за побои, кражби и принуждаване да се разхождат из гневните тълпи пред посолството, докато ги обиждат. Най-страшния момент, които заложниците преживяли, била “симулативната” екзекуция, предхождана от агресивен разпит.

Преговори

През 1979 г. боксьорът Мохамед Али предлага да отиде в Иран в замяна на няколко заложника, но иранските власти не го позволяват.

В първият опит за преговори за освобождаване на заложниците участват Хектор Виалон и Кристиан Бургет, представители на иранския външен министър Садех Хотбзадех. Те представят официално искане до Панама за екстрадиция на шаха, което е предтекст за тайни преговори за освобождаване на заложниците. В същото време Съветският съюз нахлува в Афганистан и САЩ се надява, че Иран ще поиска по-близки отношения заради общия им враг - Съветския съюз. След седмици преговори в Париж се стига до план за създаването на международна комисия, която да проучи ролята на САЩ в Иран. Планът обаче пропада след като Хомейни произнася реч, в която хвали окупацията на посолството и обявява, че съдбата на заложниците ще се реши от иранския парламент, който все още не е избран. Когато 6 човека от международната комисия на ООН отиват в Иран, не са допуснати да видят заложниците.

Следващият неуспешен опит е през април, когато има искане към президента Картър публично да обещае, че няма да налага допълнителни санкции на Иран, в замяна на което заложниците ще бъдат прехвърлени на правителството на Иран, което след кратък период от време ще ги освободи. Иранският президент и външния министър се противопоставят на по-нататъшно задържане на заложниците. След като Картър прави обещание, за негова изненада президентът Банисадр прави допълнителни искания, с които Картър се съгласява, но Хомейни отново налага вето на плана. Смъртта на шаха на 27 юли и нахлуването на Ирак в Иран през септември 1980 г. правят властите в Иран по-склонни да разрешат кризата със заложниците. След победата на Роналд Рейгън, Картър продължава да прави опити за преговори чрез заместник-държавния секретар Уорън Кристофър, алжирски посредници и членове на иранското правителство в последните дни от своето президентсвто. Иранските искания стават четири - разкаяние или извинение за историческата роля на САЩ в Иран, размразяване на иранските активи в САЩ, оттегляне на всички съдебни искове срещу Иран, произтичащи от окупацията на посолството и обещание за ненамеса в бъдеще. Тези искания са изброени в края на реч на Хомейни САЩ се съгласява да изпълни всички искания, но не и да се извини. Преговорите обаче остават в застой заради инвазията на Ирак, за която Иран обвинява САЩ.

Опити за освобождение
На 7 април 1980 г. след като Техеран отхвърля поредната тайна дипломатическа възможност, САЩ прекъсва връзките си с Иран. Четири дни по-късно Картър нарежда на началниците на генералния щаб да предприемат сложна спасителна акция. Той назначава среща на Съвета по национална сигурност, за да чуе неговите аргументи. Първо, заявява секретарят Ванс, САЩ тъкмо са убедили съюзниците си да наложат икономически санкции на Иран и една военна операция, проведена без предупреждение ще ги накара да се чувстват измамени. Второ, иранският парламент, на когото предстои свикване, може да вземе мерки за решаване на кризата. Трето, заложниците не са изправени пред непосредствена физическа опасност. Дори ако нападението успее, голям брой от заложниците ще загинат, докато военните си проправят път към тях. Четвърто, иранците могат да отвърнат на удара, залавяйки американски журналисти или граждани в Техеран, създавайки по този начин нова заложническа криза. Пето, целият Централен Изток би се възпламенил, и последно, такава рискована военна операция би могла да прати Иран в лагера на СССР. Никой на срещата обаче не се съгласява с тези аргументи.

На 24 април осем големи хеликоптера излитат от палубата на самолетоносача Нимиц в Арабско море. По същото време шест транспортни самолета С-130 Херкулес се издигат в небето от база в Египет. Всичката тази бойна сила по план трябва да се събере над иранската пустиня, откъдето спасителните отряди на зелените барети и рейнджърите е планирано да проникнат в Техеран, да щурмуват американското посолство и да освободят заложниците. Хеликоптерите обаче трябва да прелетят през непредвидени облаци от пясък и прах и два от тях аварират преди да достигнат Иран, а друг изгубва равновесие на мястото на срещата. По време на прибързаното отстъпление през праха един хеликоптер се сблъсква с един С-130, убивайки 8 души от екипажа. Когато разбира за трагедията, опечаленият Картър иска от служителите си копие от речта, произнесена от Джон Ф. Кенеди след злополучното настъпление в Залива на прасетата и съобщава новините на нацията. Критиците нападат Картър затова, че предприема акция, която би могла да причини смъртта на много заложници.

Освобождаване
На 2 ноември иранският парламент най-накрая излага официално четири условия за освобождаването на заложниците и осем дни по-късно заместник държавния секретар Уорън Кристофър пристига в Алжир с първия отговор на САЩ. Преговорите завършват с подписването на Алжирското споразумение на 19 януари 1981 г. В споразумението се призовава за незабавно освобождаване на заложниците, размразяване на 7,9 милиарда $ ирански активи, ирански имунитет за бъдещи дела в Америка и обещание от САЩ, че оттук нататък няма да се намесват пряко или непряко, политически или военно във вътрешните работи на Иран. Заложниците са освободени в деня, в който приключва мандатът на Картър, а иранците настояват за плащане в злато, а не в американски долари.

На 20 януари 1981 г., в момента в който Рейгън завършва 20-минутната си реч за встъпване в длъжност, 52-мата американски заложници са освободени от Иран в американски затвор.  Заложниците са докарани с полет в Алжир като символичен жест за помощта на алжирското правителство в решаването на кризата. Полетът продължава до военновъздушна база в Западна Германия, където бившия президент Картър, действащ като пратеник, ги приветства. След медицински прегледи, те взимат втори полет до Нюбърг, Ню Йорк, където са посрещнати от огромна тълпа. От Нюбърг пътуват с автобус до Военната академия на САЩ, и остават в хотел Тейър в Уест Пойнт за три дни.

Вицове, ноември 2014г.

Добро утро

СмЕх

Българинът ползва подлеза само в крайна нужда, а също по голяма и по малка.
***


Песимист - това е живеещ в България оптимист
***

Някак си е тъжно, когато мъж купува в аптеката по един презерватив…Чудиш се - пари ли няма, или сили?
***

Защо в Сибир няма рапъри?
При -35 градуса няма как да израснеш на улицата...
***

Трима съседи спорят кой отглежда най-големите ябълки в селото. Първият вика:
- Аз, като сложих една ябълка на кантара, и той се счупи.
Вторият надцаква:
- А аз, като сложих моята на кантара, той се счупи и заедно с него и масата.
Третият направо избил рибата:
- А аз, като сложих моята на каруцата...
- Какво бе, да не счупи каруцата?!
- Не, излезе един червей и ми изяде коня.
***

"Истинският мъж" е митологично създание, измислено от жените, за да плашат с него мъжете си...
***

Пиша съобщение на момичето: "Много ми беше хубаво с теб!" Получавам отговор: "Не само на теб!" ... мамка му, двусмислено ми прозвуча...
***
Всяка сутрин нови вицове

понеделник, 3 ноември 2014 г.

Музикалната престрелка завърши! Панаири, панаири, мои детски най-красиви светове

Музикалната престрелка между ГЕРБ и Реформаторите изглежда завърши.

Водещи лица в ГЕРБ публикуваха в профилите си във фейсбук различни популярни песни. Така те отговориха на лидера на ДСБ Радан Кънев. Късно снощи Кънев публикува на стената си парчето на AC/DC Stiff Upper Lip. Така той коментира предложението на ГЕРБ да стане премиер.

Отговорът на Бойко Борисов е парчето Ticking bomb на Aloe Blacc. Заглавието се превежда като "цъкаща бомба" и определено е многозначително, предвид изтичащото време за съставяне на правителство.
Румяна Бъчварова, която е член на преговарящия екип на ГЕРБ, пък е публикувала песента Burn it to the ground ("Изгори го до основи") на Nickelback. Към поста си тя е прибавила следния коментар: "Ще обикаляме, докато светът не спре да се преобръща".
Томислав Дончев пък се е спрял на парчето  Go to sleep little baby от филма "О, братко, къде си". Той също е добавил и коментар: "You and me and the devil makes three" (ти, аз и дяволът - ставаме трима).
Поздравявам всички участници в музикалната престрелка с песента на Лили Иванова "Панаири"
ВИДЕО

Радан Кънев vs агент Иван

Лидерът на ДСБ Радан Кънев публикува във Фейсбук доста остра позиция срещу лидера на ВМРО Краси Каракачанов-известен още като агент Иван.
Радан Кънев:
Агент Иван се включил в хора на дилафите през медиите на ДПС/ДС/Делян Пеевски. Поласкан съм от вниманието. Бил съм новобранец в политиката. Аз за десет години съм тръгнал от квартален доброволец, районен председател, градско и национално ръководство, национален щаб, заместник-председател и председател на ДСБ, говорител на РБ.
На него за 20 години дали му сложиха една звезда на пагона полковниците?
И още нещо - не съм бил в коалиция с Борисов, Яне Янев, БСП, Атака и Делян Пеевски. Той вече е бил с всичките.
Нямаме обща тема за разговор.

Реформаторите са готови с министрите

"Утре ще има конкретни предложения на Реформаторския блок за участници в Министерския
съвет".

Това каза лидерът на ДСБ Радан Кънев малко след като излезе от стаята на ГЕРБ в Народното събрание, където имаше работна среща на реформаторите.

"Имаме представители на отговорно политическо ниво на политическите партии, в това, което ще предложим. Отговорно политическо ниво значи председатели, зампредседатели, отговорни секретари", каза Кънев на въпрос дали политически фигури от ДСБ, СДС и ДБГ ще участват в правителството.

"Противно на публикациите в медиите сме били скромни. Не са нито 8, нито 9". Така Кънев коментира въпроса в кои сфери реформаторите ще искат да имат министри. И намекна, че донякъде е спазен принципът за това участието във властта да е пропорционално на представителството в парламента.

"Този въпрос ще намери своя отговор, но нека не влизаме в него сега". С тези думи пък лидерът на ДСБ отговори предложенията от ГЕРБ да стане премиер.

Програмната декларация на новото управление вече била готова. Коалиционно споразумение ще се подпише, след като се уточнят мнозинството, програмата и имената на министрите.

Жена се самозапали пред президентството

Жена се е самозапалила на шадравана пред президентството в София! Състоянието й е много тежко.
На място е пристигнала линейка. Медиците са натоварили жената и са я откарали към "Пирогов". На място все още има следи от запалителна течност.
Жената изскочи, падна на земята и взе да рита с краката. Това разказа очевидец, представил се като Михаил Станимиров Христов, на самозапалването пред президентството.

Фотографката Лидия Петрова е пожелала "Добро утро!" с песен на Марк Нопфлър на
приятелите си във Фейсбук, преди да тръгне на самоубийствената си мисия пред президентството. Един от близките й е коментирал преди малко: "Дано не си ти!".
Лидия е от Нови Искър, където миналата година е организирала фотографски пленер за деца. Като мото в превюто за събитието пише: "Най-големият враг на фотографията е страхът!".

Със сигурност Лидия Петрова не е от страхливите, след като си драсна клечката пред "Дондуков" 2, вероятно заради отчаяние от хаоса, в който се намира България, и нищетата, в която живеят хората.


Група "Хоризонт" са написали, че изпращат молитви за Лидия.

Обновена

Бойко пусна "Цъкаща бомба" на Aloe Blacc срещу Радан Кънев

"Цъкаща бомба" на Aloe Blacc качи във фейсбук профила си Бойко Борисов. Така той отговори на качения във фейсбук от Радан Кънев клип на парчето на AC/DC Stiff Upper Lip("Твърда горна устна" http://daniivanov.blogspot.com/2014/11/acdc.html). Политическият подтекст е повече от ясен - изминават сетните часове, в които ще стане ясно ще имаме ли правителство. Преговорите, както се разбра и след поредната среща между ГЕРБ и реформаторите вчера, не са напреднали особено и има вероятност Борисов да върне мандата в сряда.
"Целият свят седи върху цъкаща бомба, която е на път да експлоадира и слънцето може повече да не изгрее. Тихата война започна, няма убежище, няма твърда земя", пее се в парчето. А също - че оръжието е заредено, а небето ще падне.

Видео

Българинът, воюващ за джихадистите, не бил българин

Има хора с партизанско име "Българина", но не са граждани на България.


Така арабистът проф. Владимир Чуков обясни в студиото на Нова тв разнобоя между военния министър и ДАНС - дали има наши сънародници, които се сражават на страната на Ислямска държава.

Както Клуб Z писа, през миналата седмица Велизар Шаламанов каза, че такива има. После от Държавната агенция за национална сигурност отрекоха да имат такива сигнали.

Според Чуков от американски канали дошло, че Салман Българина е убит в Сирия. Боецът обаче се оказал от Татарстан, а това му е прякор.

Все пак стана ясно, че някои са минали транзит през нашата страна на път за Сирия. Проф. Чуков каза, че има и хора с българско самосъзнание, те са ислямски джихадисти, но са от руски републики.

Според разследване на Нова, българите, които се сражават за ИД, са поне 40 души.

Експерти: Спасяването на КТБ със заем е абсолютно безсмислено

Двама известни финансисти бяха единодушни тази сутрин, че е абсолютно безсмислено да се правят някакви опити за спасяването на КТБ чрез заем. "За да се спаси КТБ, инвеститорът трябва да налее 5 млрд. лева. Офертата на Оманския фонд е неприемлива и очевидно нищо няма да излезе. Купуване на банка със заем е абсолютно забранено и няма какво да обсъждаме повече тази оферта." Това каза пред камерите на БНТ икономистът Георги Ангелов.
Заедно с него гост беше и финансистът Емил Хърсев, който подкрепи колегата си.

"Тази оферта е безсмислена. Аз не мисля, че са необходими 5 млрд., за да се спаси банката, но офертата на Оманския фонд е неприемлива по всички показатели", каза Хърсев.

"Вложителите сами си сключват цесиите. Този процес показва жизненоспособност на кредитополучателите. Аз нямам вземане-даване с тази банка и не мога да коментирам. Цесиите обаче не трябва да се одобряват от никой", продължи той.

"Изглежда, че цесиите са законни. Друг е въпроса дали не трябва да променим закона. Обществото трябва да имат достъп до информацията за това, какво се случва с КТБ. На всеки три месеца трябва да има отчетност. Какво е продадено, какви кредити са върнати. Обществото има възможност за натиск, ако има информация. Иначе не може да не се съмняваме, че един съдия ще разполога с милиарди и няма да се облажи", каза пък Ангелов.

И двамата експерти се обединиха около мнението, че обикновените данъкоплатци няма да плащат за спасяването на банката.

Карикатурите на Краси









Краси Петров рисува специално за "Таралеж"


Радан Кънев отговори на премиерската оферта на ГЕРБ с парче на AC/DC! Видео

Лидерът на ДСБ Радан Кънев намери интересeн начин да отговори на предложението на ГЕРБ да оглави следващото правителство.
Той публикува на стената си във фейсбук клипа на парчето на AC/DC Stiff Upper Lip.
Преводът на заглавието на тази песен е доста многозначителен и е подходящ за ситуацията, в която е Кънев. Това е идиом, който буквално означава "твърда горна устна". Човек, който има Stiff Upper Lip показва силата на духа в лицето на бедствие, или упражнява голям самоконтрол в изразяването на емоции.

Традиционно идиомът се използва за описване на британци, които понякога се възприемат от други култури като неемоционални. Треперенето на горната устна е знак на слабост и от там идва поговорката за "твърдата горна устна". Когато тя започне да трепери, това е един от първите признаци, че човекът е уплашен или разтърсен от дълбока емоция.

Предстои да видим дали Кънев наистина ще успее да поддържа "твърда горна устна" до края на преговорите с ГЕРБ.

Видео


Валенда мина по въже между два небостъргача в Чикаго! Видео

Американският акробат Валенда премина успешно със завързани очи по въже, опънато между двете кули на комплекса „Марина Сити“ в Чикаго. Необходима му бе малко повече от минута, за да измине разстоянието от 28 метра между кулите.
Преди това 35-годишният Валенда вървя по въже, опънато под наклон от 19 градуса между западната кула на „Марина Сити“ и покрива на сграда на другия бряг на река Чикаго. Той извървя 138-те метра за 6 минути и половина.

„Обичам Чикаго и Чикаго определено ме обича“, провикна се Валенда от въжето, а на 200 м под него многохилядно множество го подкрепяше с шумни възгласи.
Чикаго е известен и със силните си ветрове, които биха могли да направят номера на акробата особено труден.

„Дискавъри чанъл“ излъчи на живо акробатичния номер, изпълнен без предпазна мрежа или колан, със забавяне от 10 секунди, което да позволи на продуцентите да спрат излъчването, ако Валенда падне.
Журналистите, които отразяваха събитието пък, подписаха декларации, че няма да предявяват претенции за емоционален стрес, ако станат свидетели на злополука, съобщава АП.

Акробатът посвети разходката над Чикаго на прадядо си Карл Валенда, загинал през 1978 г. на 73-годишна възраст при преминаване на въже, опънато между две сгради в Пуерто Рико.

ВИДЕО


Цесиите с депозити и кредити в КТБ стигнаха 1 милиард лева

Цесии или сделки между депозанти главно с негарантирани влогове и кредитни длъжници на затворената КТБ продължават с пълна сила. Прилагат се все повече различни схеми за прехвърляне при намаляване на вземанията с от 30-50% и дори до 70%. Общата сума на тези операции вече гони внушителната сума от 1 милиард лева, съобщиха отлично информирани източници.

Пред депутатите от временната бюджетна комисия квесторът Станислав Лютов определи сумата на цесиите на 700 млн. лв., но прогнозира, че най-вероятно синдиците ще признаят такива за не повече от 200 млн. лв. Той потвърди, че искания за прехвърляне има всеки ден и броят на тези сделки непрекъснато расте. Както и че в тях участвали и държавни компании и общини.

Основни участници в схемата са, от една страна, вложители, а от другата хора или фирми с кредити.
"В българския парламент има представители на един икономически кръг и той вече придобива депозити, негарантирани в КТБ. Имаме съмнения, че директорът на фонда за гарантиране на влоговете е свързан с този кръг". Това заяви от парламентарната трибуна в петък при дебатите за затворената банка депутатът от ДПС Йордан Цонев. И обеща: "Ще наблюдаваме много внимателно оттук нататък механизма, по който ще бъде извършена процедурата по несъстоятелност на КТБ. Започва да действа фондът за гарантиране на влоговете, той ще предложи на съда синдика и ще управлява процесите по придобиване на апетитните активи".

На тази дата: 3.11.1957г. СССР изстрелва в космоса кучето Лайка

Кучето Лайка е първото животно, полетяло в орбита около Земята. То е изстреляно на борда на съветския изкуствен спътник „Спутник-2“ на 3 ноември 1957 г.

Кучето Лайка е намерено скитащо по улиците на Москва. То е 3-годишно женско куче, от смесена порода самоед-териер и тежи почти 6 кг. „Лайка“ е и названието на порода кучета, подобни на хъскито. Името ѝ е сменено на Кудрявка („къдрава“). Наричана е още Жучка („бръмбарче“) и Лимончик („лимонче“). Американската преса я нарича „Мутник“ (съчетание от английското „mutt“ - куче от смесена порода, и „Спутник“).

Лайка умира няколко часа след изстрелването от стрес и прегряване, вероятно причинени след неуспешното отделяне на излишния товар от животоподдържащия модул. Истинската причина и време на смъртта ѝ не са оповестени чак до 2002 г. а вместо това се твърди, че Лайка загива в резултат на привършване на кислорода или (както СССР настоява) тя е подложена на евтаназия преди да привърши кислородът. Въпреки че Лайка не оцелява, експериментът доказва, че жив пътник може да бъде изстрелян в орбита около Земята и да издържи на безтегловността. Това проправя пътя за полет на човек и осигурява на учените първите данни за това как живите организми понасят полет в космоса.

Първите животни в космоса са плодовите мушици, изстреляни на американската ракета V2 заедно с пшенични и царевични зърна през юли 1946 г. Първата маймуна в Космоса е Алберт II през 1949 г., достигайки височина от 134 км. Предшественикът му Алберт I се задушава година по-рано, преди да достигне космическата бариера от 100 км. Чак през 1951 г. маймуна се завръща жива от Космоса. Това бил Алберт IV, в компания на 11 мишки.

На 11 април 2008 г. руснаците откриват малък паметник на Лайка в близост до военната изследователска база, която подготвя полета. Той представлява куче, застанало на върха на ракета.

Спутник-2 (от руски спътник) е вторият космически апарат изстрелян в околоземна орбита. Той е първия апарат носещ животно на борда си - куче. Има конусовидна форма с височина на конуса 4 метра и диаметър на основата 2 метра, с маса 508,3 килограма. Сателитът съдържа няколко отделения за радиопредаватели, телеметрична система, програмиращо устройство, система за регенерация и температурен контрол на кабината, и ред научни инструменти. Отделна кабина е пригодена за експерименталното куче - Лайка.

Техническите и биологични данни се предават посредством телеметричната система „Трал Д“, която изпраща данни на Земята посредством 15 минутни сеанси за всяка орбита. Два фотометъра на борда на спътника измерват слънчевата радиация (ултравиолет и рентген), както и космическите лъчи. Спутник-2 няма телевизионна камера (телевизионни изображения на кучета от Спутник-5 често се бъркат с Лайка).

Спутник-2 е изстрелян с модифицирана междуконтинентална балистична ракета Р-7, подобна на използваната при Спутник-1, в орбита с параметри 212 х 1660 км и период на обиколка 103,7 минути. След достигане на орбита, връхният конус се отделя успешно, но Блок А на апарата не успява да се отдели както е планирано. Това възпрепятства нормалното функциониране на системата за термичен контрол. Освен това част от изолацията се откъсва и температурата във вътрешността на апарата достига до 40 градуса Целзий. Счита се,че поради това Лайка оцелява само няколко часа след старта, вместо 10 дни както е планирано. Постепенно орбитата на Спутник-2 се снижава, той навлиза обратно в плътните слоеве на земната атмосфера и прекратява съществуването си на 14 април 1958, 162 дни след изстрелването му.

Вицове, ноември 2014г.

СмЕх

Импулсен телефон:
- Кажи сладурче. Как да те възбудя?
- Абе лельо Миленче дай ми мама, че не мога да намеря синята ми блуза...
***

На гарата в Германия. Върви евреин с огромен куфар и разпитва германците:
– Извинете, как се отнасяте към евреите?
Първият немец:
– Обичам ги, като родни братя…
– Благодаря, довиждане.
Вторият немец:
– Обожавам ги!
– Благодаря, благодаря…
Третият немец:
– Евреите ли, не мога да ги понасям.
– Ох, най-после един честен човек. – зарадва се евреинът. – Бихте ли ми подържали куфара, че ми се ходи до тоалетната.
***

Обажда се един шеф в офиса си:
- Някой тъпанар да се е обаждал?
- Не, Вие сте първия.
***

Разговор между две приятелки:
- Разбра ли, че пак трябвало да местим часовниците?
- Жалко, тъкмо свикнах, че моят е в кухнята.
***

Съпруг и съпруга спят. Изведнъж жената се стряска на сън и изкрещява:
- Мъжът ми си идва!
Съпругът й скача и се пъхва в гардероба. Излиза, гледа гузно, жената седи, подпряла глава с двете си ръце, той сяда до нея, потупва я по рамото и казва:
- Няма нищо, мила, и двамата сме се поизнервили напоследък...
***
Всяка сутрин нови вицове

неделя, 2 ноември 2014 г.

ГЕРБ и Реформаторите написаха програмата за управление

Преди минути приключи поредния кръг на преговорите между ГЕРБ и Реформаторите.
До голяма степен е уточнена програмна декларация, но структура и състав на кабинета не са обсъждани.
"Приключи нашата втора среща, която изчисти една голяма част от текстовете. Остават само редакционни корекции. Мога да ви кажа какви са разделите, но преди да се нанесат последните промени, няма как да ги разпространим". Това заяви Меглена Кунева след разговорите с ГЕРБ.

"Говорим за 20 отделни теми и приоритета, които са обяснени в програмната декларация достатъчно подробно с подточки, посочи Кунева.
Тя допълни, че преговарящите от ГЕРБ и РБ са се концентрирали върху програмната декларация. „Ако тя бъде приета така, както сме я изготвили, ще направим още обсъждания и ще имаме сигурност, че има смисъл да се направи едно стабилно управление на България. Когато има хора, ще се намерят и най-подходящите хора", заяви още Меглена Кунева.

Един от назначените за милионери от БКП

Не е контрабанда, когато държавата стои зад теб. Имаше специфични сделки и зад тях стоеше държавата. Много хора забравят, че навремето имаше т.нар. номенклатура. Всеки партиен комитет имаше картончета с хората, които „стават за нещо“. И аз имах такова картонче. 10 ноември ме свари като директор на „ВТО“. Това заяви пред Миролюба Бенатова кредитният милионер Иво Недялков.
„Т.нар. куфарчета циркулираха поне по няколко канала - ВТО, необезпечените кредити от банката. Аз получих кредит от банката 17 млн.лв., още края на 89-та година. Прословутата реплика „Другари, назначаваме ви за милионери“ означаваше, че ни се възлага да управляваме ресурси за милиони. Бяхме 100-150 човека, а срещата беше огласена като „среща на стопанския актив“, разказа Иво Недялков.

„Според мен Кюлев беше в основата на всички атаки срещу мен. Стремяха се да отстранят първите играчи, за да настанят своите дружества. Ние с него се познаваме от битността му на милиционер. Скоро се виждахме с едни приятели от онова време и коментирахме, че институциите, които управляват в момента държавата са Комсомолът и ДС“, коментира Недялков.

Той добави, че приятелите му Димитър Дацов и Косьо Дишлиев са били убити поръчково: „Те бързаха да живеят. Казвах им – кротко, момчета. Не може за един ден да натрупаш всичките милиони на света, да имаш всичките жени. Не ме послушаха“.

Анис Българина загива, сражавайки се за талибаните

Българин е бил в редиците на пакистанските талибани. Разследване на арабиста професор
Владимир Чуков и журналиста от bTV Светослав Иванов доказва, че при атака на американски дрон преди година е загинал млад мъж, известен с прякора Анис Българина.
Ислямистките форуми не съществуват дълго в интернет. Чрез тях обаче различните ислямистки групи разпространяват снимки на „шахиди”, загинали за джихада.

Във вече закрития форум „Ханейн” се виждат две снимки. Първата показва мъж, загинал в Южен Вазиристан.

„Ценният и изключителен брат Омар от Южен Вазиристан, беше приет от Аллах като мъченик на 21-годишна възраст”, пише до нея.

На втората обаче се вижда лице, което събужда интерес. „Анис Българина беше приет от Аллах, след като стана мъченик в Северен Вазиристан”, пише до нея.

Според проф. Владимир Чуков това събужда много въпроси.

Вазиристан е гранична зона между Афганистан и Пакистан. Наречена „Ничия земя", където оперират различни кланове, свързани с талибаните. Тази снимка се появява и в „САЙТ”, специализирана платформа за наблюдение на ислямистките активности, която първа разпространи потресаващите видео материали с убийствата на чужденци от ислямска държава.

Заглавието е „Фейсбук страница съобщава за смъртта на предполагаем български джихадист в Пакистан”. „Точно заради това искам да свикаме съвет по сигурността”, заяви военният министър Велизар Шаламанов в предаването „120 минути” в коментар по темата.

Анис Българина е загинал преди година след атака с дрон. Очакват се още отговори от българските институции в следващите дни.

Георги Кадиев: Огромен е интересът към активите на КТБ

"Огромен интерес ще има към активите на Корпоративна търговска банка (КТБ)". Това каза пред Нова ТВ депутатът от БСП Георги Кадиев. Той изтъкна, че сред тези активи има интересни хапки - БТК, военни заводи и др.

Според Кадиев е възможно големите вложители, чиито депозити не са гарантирани, да си върнат част от загубите, когато започне продажбата на активите. Той обясни, че фалитът на КТБ засега ще струва на държавата 1,6 млрд. лв., които трябва да се добавят към фонда за гарантиране на влоговете, за да се изплатят парите на вложителите с до 100 хил. евро. Възможно било обаче фондът да набере сам средства, което ще се отрази върху лихви по депозити и кредити.

Кадиев каза, че сметката ще е по-сложна, ако големите вложители заведат дела срещу България. Той изтъкна, че столичната топлофикация има 90 млн. лв. в КТБ и вероятно ще ги загуби.

"КТБ показа пълната несъстоятелност на държавните институции", заяви Кадиев. Той каза, че знае случай, при който банката е отпуснала кредит за милиони на физическо лице, служител на фирма, която е свързана с КТБ. Впоследствие служителят прехвърля кредита на фирмата, за да се избегне формално свързаността. "Банковия надзор трябваше да го види това", смята Кадиев.

Според соцдепутата покрай КТБ се е срутило доверието в много държавни институции - БНБ, комисия за финансов надзор, специални служби. "Някой много си отмъщава на тази държава и този някой е политик", многозначително обобщи Кадиев.

"Иван Искров излъга в парламента". Това каза пред Нова ТВ бившият изпълнителен директор на Корпоративна търговска банка  Илиан Зафиров. Думите му бяха по повод офертата от Оманския фонд за спасяването на КТБ, която Искров прочете в парламента. шефът на БНБ каза, че фондът ще участва в капитализирането на банката само чрез активи на фирмата "Бромак",  докато иска държавата да се включи с пари. "И двете страни ще влязат с пари, като парите от фонда ще се обезпечени от активи на Бромак", обясни Василев.

Подобно изявление даде и депутатът от БСП Георги Кадиев. Според него офертата на фонда е да издаде облигации, което означава пари. "Не вярвам на БНБ в момента, поведението й е манипулативно", заяви Кадиев.


Споре Зафиров 4,2 млрд., за които бе обявено, че липсват от КТБ не са дупка. "Това не са липсващи пари, това са хипотетични загуби за бъдеще време", обясни Зафиров. Той каза че обезценката на банката се е направила при нова методика, която позволява субективна оценка. Според Зафиров 80% от начините за обезпечаване на кредити не се признават от тази методика. Според него основната причина за лошото състояние на КТБ е фактът, че нейната дейност е блокирана вече месеци наред. Зафиров смята, че банката е атакувана, защото хората, които са взели кредити от нея вече са закупили имоти и фирми и сега не искат да връщат парите.

Разсекретени документи на британското правителство разкриват зловещ научен експеримент:Психопатите начело на държавата при апокалипсис

Разсекретени документи на британското правителство разкриват зловещ научен експеримент, ръководен от научния консултант на Министерството на вътрешните работи Джейн Хог. Резултатът от експеримента е констатацията, че най-подходящите управленци при кризи са психопатите, защото не изпитват никакви емоции към другите, нямат морални задръжки, но иначе са много интелигентни и логични.
Строго секретният експериментът е проведен през 1982 г. под кодовото название „Регенерация". Целта му била симулация на способността на Великобритания да се възроди след световен катаклизъм - ядрена или Трета световна война.

Експериментът трябвало да разработи методология за действие в условията на глобална криза и да препоръча конкретни стъпки за връщане към нормален живот. Пропоръките на учените били да се сформира голяма група от оцелели политици, които да се подчиняват на 12 внимателно селектирани „специални пълномощници".

В експеримента участвали държавници, офицери, полицейски шефове, пожарникари. Те били затворени в подземни бункери на различни места из Великобритания и тяхната задача била да оцелеят на всяка цена, за да могат да станат гръбнак на новото управление на страната след армагедона. Като критични пунктове за оцеляване били определени противоатомните бункери в Дарбишър, Лестършир, Линкълншир, Нотингамшир и Южен Йоркшир. Тъй като те били извън евентуалните цели на нападение на ядрени ракети, шансовете за оцеляване били доста високи.

В резултат на експеримента учените, под ръководството на Джейн Хог, установили, че половината от територията на Великобритания би оцеляла при този катаклизъм. На този фон било важно да се прогнозира как след това да бъдат възстановени редът и законността в страната.

Докладът на Джейн Хог препоръчва на правителството „в най-лошо засегнатите райони да бъдат назначени психопати, за да бъде изведена страната от кризата. Това са хора, които няма да демонстрират никакви психологически задръжки спрямо хората, които са понесли най-тежки загуби...Преди подобни кризи единственото решение за тези хора е да бъдат обуздавани, а след кризи те може да се окажат много полезни за официалните власти и изключително ценен ресурс за управлението". Джейн Хог препоръчала също така при кризи да се върне смъртното наказание.

Шефовете на Хог тогава възразили срещу използването на термина „психопат", на което тя отговорила, че научното определение на явлението има предвид хора с психопатологична индивидуалност, демонстриращи аморално и асоциално поведение, неспособни да обичат и да поддържат нормални лични отношения, екстремни егоцентрици, неспособни да се поучат от грешките и опита си.

„Използването на психопати във властта е било наистина ексцентрично и странно предложение. Тези неща ме оставят без дъх. Представяте ли си обществени служители, които си представят невъобразимото и не се страхуват на ръба на пропастта", коментира за ВВС британският историк лорд Хенеси, автор на книгата „Секретната държава".

Сценарият, разигран от екипа на Джейн Хог, бил осъществен според принципа на ролевите игри и целта му била да симулира какво ще се случи във Великобритания шест месеца след гигантски катаклизъм. Данните били записани в компютърен файл, който впоследствие се развалил и в крайна сметка останал без последствия. Едва сега, след разсекретяване на документи от Националния архив, зловещият експеримент отново излязъл на бял свят.