четвъртък, 6 ноември 2014 г.

БНБ отне лиценза на КТБ! Обновена

БНБ отне лиценза на КТБ, съобщиха от пресцентъра на БНБ.


Ето цялото съобщение на Централната банка:

Днес, 06.11.2014 г. на основание чл. 36, ал. 2, т. 2, чл. 103, ал.1, т.1, ал. 2, т. 25 и чл.151, ал.1, предл. първо от Закона за кредитните институции и чл. 16, т. 15 от Закона за Българската народна банка, Управителният съвет на БНБ отне лиценза за извършване на банкова дейност на „Корпоративна търговска банка“ АД. Съгласно това решение:
1. УС на БНБ отнема лиценз за извършване на банкова дейност, издаден с Решение на УС на БНБ № 24/21.01.1994 г., актуализиран в съответствие със Закона за банките със Заповед № 100-00499/18.11.1999 г. на управителя на БНБ, изменен със Заповед № РД 22-0440/07.09.2000 г. на управителя на БНБ, допълнен със Заповед № РД 22-0584/01.12.2000 г. на управителя на БНБ, актуализиран в съответствие със Закона за кредитните институции със Заповед № РД 22-0859/07.05.2007 г. на управителя на БНБ, актуализиран в съответствие със Закона за изменение и допълнение на Закона за кредитните институции (обн. ДВ, бр. 24 от 2009 г.) със Заповед № РД 22-2265/16.11.2009 г. на управителя на БНБ.
2. На основание чл. 9, ал. 1 от Закона за банковата несъстоятелност да бъде подадено искане до компетентния съд за откриване на производство по несъстоятелност на „Корпоративна търговска банка“ АД.
3. На основание чл. 9, ал. 6 от Закона за банковата несъстоятелност Фондът за гарантиране на влоговете в банките да бъде уведомен за подаденото искане до компетентния съд за откриване на производство по несъстоятелност на „Корпоративна търговска банка“ АД, с цел извършване на подготвителни действия за назначаване на синдик.
4. На основание чл. 106, ал. 3 от Закона за кредитните институции, до назначаването на синдик, квесторите на „Корпоративна търговска банка“ АД Станислав Георгиев Лютов, и Елена Здравкова Костадинчев, да продължат да упражняват правомощията си.
Мотивите за взетото решение:
С Решение № 73 от 20.06.2014 г. на Управителния съвет на БНБ, изм. и доп. с Решение № 74 от 22.06.2014 г., във връзка със спиране на плащанията към клиенти, настъпило в резултат на масирано теглене на средства, и писмо изх. № 4098/20.06.2014 г. и писмо изх. № 4099/20.06.2014 г. от изпълнителните директори на КТБ, на основание чл. 115, ал.1 и ал. 2, т. 2 и 3, чл. 116, ал. 1 и ал. 2, т. 2, 3, 6 и 7, във връзка с чл. 103, ал. 2, т. 24 от Закона за кредитните институции (ЗКИ) и чл. 16, т. 16 от Закона за Българската народна банка (ЗБНБ), КТБ е поставена под специален надзор поради опасност от неплатежоспособност за срок от три месеца, като са назначени квестори, спряно е изпълнението на всички задължения на банката, ограничена е дейността на банката, като й е забранено да извършва всички дейности съгласно банковия й лиценз, отстранени са от длъжност членовете на Управителния и на Надзорния съвет и са лишени от право на глас акционерите, притежаващи пряко или косвено повече от 10 на сто от акциите с право на глас.
На 25.06.2014 г. беше възложена проверка на активите на КТБ, извършена съвместно от „Делойт одит“ ООД, „Ърнст енд Янг Одит“ ООД и „Афа“ ООД. Проверката на активите беше частична, като се отнасяше главно до кредитния и инвестиционния портфейл, и e извършена в срок от десет дни. Целта на проверката беше да даде оценка за състоянието и качеството на 95.4 % от кредитния и на 99.1 % от инвестиционния портфейл на КТБ , както и ограничен анализ на пасивите на банката. На 11 юли 2014 г. БНБ оповести публично резултатите от извършения от одиторите преглед. При извършената проверка по отношение на КТБ се установи, че за определена категория кредитополучатели (по кредити с общ размер 3.5 млрд. лв. от общ кредитен портфейл в размер на 5.4 млрд. лева) липсва съществена информация за финансовото им състояние и/или целевото усвояване на кредита. Бяха установени съществени индикации за кредитен риск относно възстановимостта на кредитни експозиции в тази категория, което би могло да доведе до съществени обезценки, но поради недостатъчната информация одиторите не бяха в състояние да коментират размера на необходимите допълнителни обезценки.
С Решение № 94 от 31 юли 2014 г. на Управителния съвет на БНБ беше приет Доклад за текущото състояние на КТБ, внесен от квесторите на банката на основание чл. 121 от ЗКИ. Със същото решение на квесторите на КТБ е възложено да сключат допълнителни договори с одиторските фирми „Делойт одит“ ООД, „Ърнст енд Янг Одит“ ООД и „Афа“ ООД за цялостна оценка на активите на КТБ, която да бъде извършена в срок до 20.10.2014 г., като са дадени и допълнителни задължителни предписания за подготовка на кредитните досиета за целите на одиторската проверка, сключване на договор за правна помощ по прегледа на обезпеченията като част от процеса на подготовка на кредитните досиета и др.
С Решение № 114 от 16 септември 2014 г. Управителният съвет на БНБ, като е взел предвид, че към датата на вземането на решението продължават да са налице условията и предпоставките, довели до поставяне на КТБ под специален надзор, като банката продължава да изпитва остър недостиг на ликвидност за възстановяване на банковата си дейност и за изпълнение на задълженията си към депозантите и други кредитори (задълженията са в размер общо на 6 227 521 хил. лв. към м. септември 2014 г.), на основание чл. 115, ал. 1, ал. 2, т. 2 и ал. 3 и чл. 116, ал. 1, във връзка с чл. 103, ал. 2, т. 24 от ЗКИ и чл. 16, т. 16 от ЗБНБ, е удължил до 20.11.2014 г. включително срока, за който КТБ е поставена под специален надзор, като до 20.11.2014 г. включително да се прилагат и мерките, съгласно т. 2-7 от Решение № 73 от 20.06.2014 г. на УС на БНБ, изм. и доп. с Решение № 74 от 22.06.2014 г., както и по Решение № 82 от 30.06.2014 г. на УС на БНБ. На основание чл. 107, ал. 3 от ЗКИ на квесторите на КТБ е указано най-късно до 20.10.2014 г. да внесат в БНБ цялостна оценка на активите на КТБ, извършена от трите одиторски компании.
На 20.10.2014 г. с писмо № БНБ-122230/20.10.2014 г. квесторите на КТБ внесоха в БНБ докладите на „Ърнст енд Янг Одит“ ООД, „Делойт България“ ООД и „Афа“ ООД. В периода 05.08 – 20.10.2014 г. посочените одиторски фирми са извършили анализ и оценка на основни балансови позиции и издадени банкови гаранции от КТБ. Извършеният анализ и оценка се основава на принципите за признаване и оценяване съгласно приложимите международни стандарти за финансова отчетност. Оценката е извършена на база на отчетените по регистрите на банката към 30.06.2014 г. активи и банкови гаранции с отразяване на всички съществени събития до 30.09.2014 г., оказващи влияние върху анализа.
Заключението на одиторските фирми е за необходимост от обезценки на активи на КТБ в общ размер на 4222 млн. лева, разделена по групи активи, както следва.

Какво следва след отнемането на лиценза на КТБ


Какво означава отнемането на лиценза?

Това е първа стъпка към ликвидацията на банката. С акта за отнемане на лиценза БНБ назначава квестори, ако такива не са били назначени преди това. Едновременно с това БНБ отправя искане до компетентния съд за откриване на производство по несъстоятелност, като за това са предвидени изключително кратки срокове, обяснява специализираният сайт economix.bg.

Възможно ли е обжалване?

Актът за отнемане на лиценза може да се обжалва пред ВАС от заинтересованите лица – вложителите, акционерите на банката и прочие. В случаите, когато този акт не е влязъл в сила поради обжалването му, съдът спира производството до приключване на делата.
Това не е пречка за налагане на предварителни обезпечителни мерки.

Откриването на производство по несъстоятелност може да се обжалва само от БНБ, квесторите и прокуратурата.

Какво следва?

Отнемането на лиценза на практика е последното решение на БНБ. След това процесът се предава на Фонда за гарантиране на влоговете, който назначава двама синдици измежду включените в одобрен от БНБ списък (не е публикуван).

От датата на решението за отнемане на лиценза за банкова дейност на основание чл. 36, ал. 2 от Закона за кредитните институции не могат да се извършват разпоредителни сделки и действия с имуществото на банката. Спира се събирането, предоговарянето или обезпечаване на вземания срещу банката, „както и изпълнението на нейни парични задължения, независимо от начина на изпълнение“. Вземанията на вложителите в банката в чужда валута се превръщат в левове.

Възможно ли е да се предложи план за оздравяне на банка след отнемане на лиценза?

Не. Законът за банковата несъстоятелност (ЗБН) изрично изключва това.

Вярно ли е, че всички кредити стават предсрочно изискуеми при фалит на банка?

Не. Единствено могат да бъдат предприети мерки спрямо кредити, сключени при необичайни условия и това може да стане още по време на специалния надзор.

Ще се плащат ли лихви, дължими след датата на фалит?

Ако в договора е предвидено, че лихвата се изплаща на падежа на депозита и той е след датата на фалита, това не отменя начисляването на дължимите лихви.

Изплащането на законна или договорна лихва върху необезпечено вземане, дължима след датата на решението за откриване на производство по несъстоятелност за банката е възможно след удовлетворяването на останалите кредитори по чл. 94 от ЗБН.

Кога ще се изплащат гарантираните депозити?

Парламентът гласува решение, с което се самозадължи да внесе законови поправки, предвиждащи незабавно изплащане на гарантираните депозити.


До момента няма внесен законопроект в този дух. Това означава, че важи действащият закон, а той предвижда, че изплащането на гарантираните депозити започва не по-късно от 20 работни дни от датата на решението за отнемане на лиценза.

Обновена

Бареков против кабинета, Баракова "за"

При положение, че не сме били поканени на разговор нямаме друг избор освен да гласуваме
"против".

Това обяви в кулоарите на Народното събрание лидерът на ББЦ  и евродепутат Николай Бареков.

Той долетя от Брюксел, за да обсъди с групата в парламента, която вече се казва Български демократичен център (БДЦ) как ще гласуват утре, когато се очаква да се гласува новият кабинет с председател Бойко Борисов.

Бареков разказа и за телефонен разговор между лидера на Консерваторите в ЕС Джефри Ван Орден и лидера на ГЕРБ.

По думите на Бареков Ван Орден звъннал на Борисов чрез Димитър Абаджиев, който превеждал.

Това се случило, след като Николай Бареков му се оплакал, че между ББЦ и ГЕРБ няма разговори.

"Има само откъслечна комуникация за разни дребни неща. Предния ден да речем предвид мое изказване за г-н Атанасов (ген. Атанас Атанасов, депутат от Реформаторския блок), аз получих SMS от г-н Борисов, че Атанасов няма да бъде министър на вътрешните работи", сподели между другото Бареков.

В същото време напусналата "България без цензура" Ана Баракова, която влезе в парламента с преференция 13/13, щяла подкрепи правителство на ГЕРБ при гласуването в петък. Тя е дала знак, че поне в началото ще стои и зад решенията на бъдещия кабинет.

Карикатурите на Краси

- Пешо, ти като гладуваш дълго, как си после с апетита?


   
  



   Краси Петров рисува специално за "Таралеж"

Селфи манията взе жертва

Млада полска туристка загина в Испания при опит да си направи селфи. Силвия Райхел
пожелала да се увековечи на моста Пуенте-де-Исабел II в Севиля. Тя се качила върху парапета, но внезапно загубила баланс и паднала от 4,5-метрова височина, съобщава „Дейли Мейл“.
Пристигналите на място медици установили, че сърцето на Силвия е спряло. Те успели да го вкарат отново в ритъм с помощта на наличната апаратура, но скоро след като била закарана в болница, полякинята починала.

От кметството в Севиля назоваха инцидента „нещастен случай“, а причините за него - „несъблюдаване правилата за безопасност“. Въпреки това общинарите обещаха, че в най-скоро време мостът ще бъде обезопасен с допълнителния ограждения.
23-годишната Силвия Райхел била родом от Люблин и учела медицина. Полякинята била влюбена в Испания, като планирала след дипломирането си завинаги да се пресели тук.

Това не е първата жертва на селфи-манията. На португалския бряг това лято, например, полско семейство се качило на перилата, за да си направи снимка на фона на океана. Докато двете им деца гледали отстрани, двамата залитнали и се разбили в 80-метровата скална пропаст.

В България също имаше жертва на опасната мода. 12-годишната Симона от Нова Загора загина, ударена от волтова дъга. Тя се покатерила на цистерна с гориво, за да се снима. Въпреки че информацията, че заради снимка момичето се е покачило там, по-късно беше отхвърлена, тенденцията въобще децата да търсят опасни места е много притеснителна.

Лукарски мисли, че става

Имам самочувствието, опита и знанията да поема поста на икономически министър, който е
по-скоро мениджърки и координационен, отколкото чисто икономически.

Това пише в собствения си профил във Фейсбук лидерът на СДС и член на РБ Божидар Лукарски по повод критиките за номинацията му за икономически министър.

Запорожките казаци пишат писмо до турския султан

Председателят на ДПС Лютви Местан е изпратил писмо до шефа на дясната Европейска народна партия (ЕНП), в която го алармира, че ГЕРБ готви коалиция с националпопулистки формации.
Лютви Местан посочва, че подобен род политики "са особено рискови на Балканите особено в контекста на цивилизационните разломи, пред които е изправен светът сега (Украйна, ИДИЛ и пр.)".

Накрая той предлага диалогът, започнат в София, да продължи и на европейско равнище между ЕНП и АЛДЕ (партията на евролибералите).

Пълният текст на писмото:

Уважаеми г-н Дол,

Позволете ми още веднъж да изразя високата си оценка и благодарност за проведения между нас разговор по време на посещението Ви в София. Бих искал да подчертая, че той имаше не само конкретно политическо, но и символно значение. За пръв път председател на българската либерална партия ДПС имаше възможност да разговаря както по актуални национални вътрешни проблеми, така и по въпроси на политиката в ЕС с председателя на Европейската народна партия във Ваше лице. Вашата откритост, демократичност и последователност в отстояването на политическите Ви принципи оставиха у мен силно и дълбоко впечатление. Особена стойност за мен като политически лидер и за оглавяваната от мен либерална партия ДПС имаше Вашата непримирима позиция срещу надигащия се в България националпопулизъм и неговата антиевропейска и антиевро-атлантическа агресия. За конструктивното и дълбоко ценностно съдържание на нашия разговор аз и моята партия открито споделихме впечатленията си с ръководството на АЛДЕ – либералната политическа структура в ЕС, която винаги е била един от стълбовете на съвременното европейско политическо и обществено пространство. Нещо повече – ние оценяваме по достойнство актуалното в момента партньорство между ЕНП, ПЕС и АЛДЕ като опит за създаване на допълнителна стабилност и сигурност в рамките на ЕС и неговото демократично политическо пространство. Партньорският модел на управление на ЕС, изработен между трите основни системни идейни направления, идва и като противодействие на надигащата се вълна от националистически, евроскептични и дори ксенофобски партии, които напоследък завоюваха ключови позиции в страни, членки на ЕС. Ние сме водени от разбирането, че формулата за стабилизиране на ЕС, за укрепване на демократичните идеи в политическото пространство на съюза и за доизработването на ясна визия за бъдещето следва да бъде и формула за намиране на изход от специфичната българска икономическа, финансова и политическа криза. Ние приехме с дълбоко удовлетворение Вашето послание към ПП ГЕРБ и към Реформаторския блок да не допускат под каквато и да е форма обвързване с Патриотичния фронт, чиито идеи и политическа програма и Вие, и лидерът на ГЕРБ г-н Бойко Борисов определихте като „неприемливи”. С безпокойство наблюдаваме как веднага след Вашето отпътуване от страната опитите за сближаване във формула за общо управление между ГЕРБ, Реформаторския блок и Патриотичния фронт продължиха и дори представители на Патриотичния фронт неприкрито заявиха, че целта на подновените срещи и евентуално партньорство е изолацията на либералната партия ДПС по пътя на етно-религиозната нетърпимост и омраза. Създаването и поддържането на разломи чрез противопоставяне на етноси и конфесии е практически взривяване на гражданското общество и подриване на върховенството на закона чрез замяна на политиката на интеграция с политика на дискриминация и сегрегация. Подобен род политики са особено рискови на Балканите особено в контекста на цивилизационните разломи, пред които е изправен светът сега (Украйна, ИДИЛ и пр.).

За нас е особено важно българското общество със свои демократични ресурси, но и с помощта на демократичните европейски партии да намери сили и да се противопостави на легитимирането на националпопулизма като „модерен патриотизъм”.

За нас ще бъде политически полезно и граждански особено ценно диалогът, който започнахме в София, да бъде продължен и на европейско равнище между ЕНП и АЛДЕ. Примерът на проблемите на България и опитът на либералната партия ДПС като генератор на българския етнически модел могат да бъдат добра основа за диалог не само по българските, но и по сложните проблеми от целия балкански регион, който макар и със закъснение очаква пълноценното сбъдване на своята евроинтеграционна мечта – да живеем заедно с различията си в една обща, обединена Европа.

03.11.2014 г. ЛЮТВИ МЕСТАН

София ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ДПС

LOADING...99%

След повече от 7 часа и половина разговори вече почти 99% се оформи достатъчно голямо
парламентарно мнозинство за подкрепа на коалиционен кабинет. Във вчерашните преговори участваха ГЕРБ, Реформаторския блок (РБ),Патриотичния фронт (ПФ) и АБВ.

"Общият текст на програмната декларация, който съдържа потенциал да бъде подкрепен от повече от 2 партии, е налице", обяви Томислав Дончев (ГЕРБ).

"Налице  е достатъчно съгласие както да се сформира правителство, така и да има своята пограма, за която съгласие са дали повече от 2 партии , посочи Радан Кънев (РБ).
Съпредседателят на ПФ Валери Симеонов също изглеждаше доволен на финала на преговорите, и изрази задоволство от това, че интересите на България са били поставени над тесните партийни интереси.

До момента е ясно, че кабинет, в който коалиционно споразумение ще подпишат ГЕРБ и Блока, ще бъде подкрепен от патриотите. Заедно трите формации образуват мнозинство в парламента от 126 депутати, при нужни минимум 121.
Референдум, изчистване на кадрите на ДПС и задължително гласуване

От преговорите най-доволни си тръгнаха патриотите, които са успели да вкарат в общата програма поне 5 допълнителни точки, за които настояваха. Обобщи ги Валери Симеонов. Първата е кадрови промени в държавните постове, свързани с освобождаването на лица, назначени по етнически признак. Симеонов визира чистка за кадри на ДПС, за каквато Фронтът отдавна говори.
Втората точка е промени в Изборния кодекс, които се съдържат във въвеждането на активна регистрация, както и, по думите на Симеонов, "актуализиране на участието на гласуването извън България".
Имената, които се появиха, не са официално изказани, защото преговорните екипи пожелаха да запазят в тайна състава на бъдещия кабинет.

Вижте проектосъстава на кабинета "Борисов":

Министър-председател: Бойко Борисов (ГЕРБ)

Вицепремиер по социалните и коалиционните въпроси: Румяна Бъчварова (ГЕРБ)

Вицепремиер по европейските въпроси и механизма за сътрудничество и проверка: Меглена Кунева (Реформаторски блок)

Вицепремиер по еврофондовете: Томислав Дончев (ГЕРБ)

Министър на икономиката: Божидар Лукарски (Реформаторски блок)

Министър на енергетиката: Делян Добрев (ГЕРБ)

Министър на туризма: Иво Маринов (ГЕРБ)

Министър на финансите: Владислав Горанов (ГЕРБ)

Министър на транспорта: Ивайло Московски (ГЕРБ)

Министър на земеделието: Десислава Танева (ГЕРБ)

Министър на регионалното развитие: Лиляна Павлова (ГЕРБ)

Министър на околната среда: Ивелина Василева (ГЕРБ)

Министър на социалната политика: Ивайло Калфин (АВБ)

Министър на здравеопазването: Петър Москов (Реформаторски блок)

Министър на образованието: Тодор Танев (Реформаторски блок)

Министър на вътрешните работи: Веселин Вучков (ГЕРБ)

Министър на външните работи: Даниел Митов (влиза от квотата Реформаторски блок)

Министър на правосъдието: Христо Иванов (влиза от квотата на Реформаторския блок)

Министър на отбраната: Николай Ненчев (Реформаторски блок)

Министър на културата: Вежди Рашидов (ГЕРБ)

Министър на спорта: Красен Кралев (ГЕРБ)

Относно Министерството на туризма, което се очаква да бъде оглавено от Иво Маринов, все пак има и едно условие - въпреки че Патриотичният фронт заявиха, че не желаят постове във властта, в парламентарните кулоари се говори, че ако поискат министерски пост, то точно това министерство ще им бъде дадено.

На тази дата: 6.11.2012г. Почива Патриарх Максим, глава на Българската православна църква

6.11.2012 г. почива Патриарх Максим, глава на Българската православна църква с титлата
Патриарх Български и митрополит Софийски от 1971 г. до смъртта си.

Патриарх Максим почина на 98-годишна възраст в болница „Лозенец”. Хиляди българи изпратиха дядо Максим в София в храм „Света Неделя”, както и в катедралния храм „Св. Александър Невски”. Духовният глава на Българската православна църква беше погребан на 9 ноември в Троянския манастир.

Негово Светейшество патриарх Максим беше начело на Българската православна църква 41 години (1971-2012). Той е най-дълго управлявалият БПЦ патриарх.

Биография

Роден е като Марин Найденов Минков на 29 октомври 1914 г. в село Орешак в семейството на Найден Минков Рачев (1889-1970) и Пена Борджукова (1890-1980). От ранно юношество е послушник в Троянския манастир. Основно и прогимназиално образование получава в родното си село. Завършва Софийската духовна семинария и Богословския факултет на Софийския университет.

Дунавският град Русе е тясно свързан с частица от живота на патриарха. Дядо Максим оставя три години в служба на църквата в русенския храм „Успение Богородично”. Това се случва след като той завършва Софийската духовна семинария. Той е бил в Русе като счетоводител и църковен певец на русенския храм „Успение Богородично”. Това е времето 1935–1938-ма година като млад богослов. Първите стъпки на младия богослов започват в Русе.

През 1941 г. приема монашески подстриг в параклиса на Богословския факултет с името Максим, а след това е ръкоположен за йеродякон. През 1947 г. е възведен в архимандритско достойнство от Доростолския и Червенски митрополит Михаил.

От 1947 до 1950 г. архимандрит Максим е протосингел на Доростоло-Червенската митрополия, а от 1950 до 1955 г. е предстоятел на Българското църковно подворие при Московската патриаршия. След завръщането си в България, през 1955 г., е назначен за главен секретар на Светия синод, на този пост е до 1960 г. На 30 декември 1956 г. е хиротонисан в епископски сан като епископ Браницки по предложение на патриарх Кирил. През 1960 г. е избран и утвърден за Ловчански митрополит. След смъртта на патриарх Кирил през март 1971 г. става наместник-председател на Светия синод. Интронизиран за патриарх на 4 юли 1971 г. Според устава на БПЦ патриархът е едновременно и Софийски митрополит.

Умира на 6 ноември 2012 г. в София на 98 годишна възраст.

На опелото на 9 ноември 2012 г. в храм-паметника "Александър Невски" в София идват четирима православни предстоятели: Вселенският патриарх Вартоломей I, Сръбският патриарх Ириней, Атинският архиепископ Йероним II и Албанският архиепископ Анастасий, както и представители на почти всички поместни църкви.[3] Погребан е същия ден в църквата „Успение Богородично“ в Троянския манастир в присъствието на стотици миряни и духовни лица.

Вицове, ноември 2014г.

Руската Коледа е по-страшна от Хелоуин в Америка

СмЕх

Кама Сутра поза 114:
Жената и нейния любовник са в поза 69, а в стаята влиза мъжа ѝ с 45-ти калибър.
***

Интересно - Земята се върти с 1600 км/ч, а ние това го усещаме чак след 7-та ракия!
***

Кучетата, търсещи наркотици, живеят два пъти по-малко от обикновените кучета от породата им. За сметка на това, много по-весело...
***

По време на съвещания:
– Господин Иванов! Жена Ви моли да се обадите по телефона!
– Жена ми ли??? Моли???! Не. Това не е жена ми!
***

Коментатор по време на двубой от шампионската лига:
"Дъждът не спря да вали през целия ден. Твърде вероятно е на игрището да се появят първите печурки"
***

Турски сериал:
- Фатма,плакала ли си?
- Да,как разбра?
- Мокри ти са мустаците
***
Всяка сутрин нови вицове

сряда, 5 ноември 2014 г.

Бойко с мандат в джоба

Секунди след като получи от президента мандат за съставяне на правителство, Бойко Борисов предупреди, че все още нищо не е сигурно. Той подчерта, че всичко зависи от консултациите днес следобед.
"В утрешния ден или ще върнем мандата, или ще предложим кабинет", каза Борисов и отново обърна вниманието към партньорите от другите политически сили. Той добави, че ще продължи да прави всичко възможно за съставяне на правителство, но това може да се случи само ако и другите партии направят компромиси с някои от многобройните си изисквания.

Цитат на денят! Волен Сидеров: Внасям декларация за признаване на "Доганска" република!

"Имам една декларация, която ще предложа на Цачева, това е декларация за признаване на Доганск, на Доганска, на Донецката и Луганската народни републики". Това съобщи лидерът на "Атака" Волен Сидеров в сряда сутринта, като на два пъти обърка името на самопровъзгласилата се Донецка република в Украйна, наричайки я на името на почетния председател на ДПС Доган – единия път "Доганск", а втория път "Доганска".

Радан Кънев: Днес и утре имаме много работа

Най-трудната задача за всеки парламент – сформиране на мнозинство - предстои. Вчера имаше много шумни думи, реакции, които не бяха навременни. С Румяна Бъчварова се опитахме да успокоим тези страсти. Правителство ще има, когато има мнозинство в парламента. Това заяви съпредседателят на ПГ на Реформаторския блок Радан Кънев пред журналисти в парламента.

„Днес и утре имаме много работа”, добави Кънев.

Кънев посочи, че е видял някои от бележките на Патриотичния фронт и няма нищо проблемно в тях.

Попитан дали са склонни на подкрепа от ДПС, ако окончателно загубят подкрепата на ПФ, Кънев заяви, че България е управлявана от четири коалиции с участието на ДПС и едно правителство на малцинството, подкрепяно и свалено от ДПС. „Историята ни учи, че това е неприемлив вариант”, заяви той.

Кънев обясни, че компромисите ще са направени, когато се гласува правителство и в момента не са направени такива.

За какво е (не)подкрепата на Патриотичният фронт?

Дано тези отзад не станат министри:)
Патриотичният фронт е взел решение да не подкрепя втория кабинет на Бойко Борисов,
защото в програмната декларация на ГЕРБ и РФ не присъстват основни искания на националистите.

Лидерът на НФСБ Валери Симеонов изброи в сутрешния блок на Нова тв кои са те:

- Няма ангажимент за промяна в Изборния кодекс, например за ограничаване на вота от страни извън ЕС;

- Отсъства ангажимент за пълна ревизия в енергетиката, която според Симеонов би дала възможност за понижаване на цената на тока;

- ПФ настоява и за ограничаване на "незаконните емигранти" и за завършване на оградата на границата с Турция по цялото й протежение";

- Спиране на изсичането на горите и др.

От 3-4 години не съм разговарял лично с Бойко Борисов, каза още Симеонов.

Мистериозен купувач на КТБ!

Фалитът на КТБ се отлага. Решението на БНБ да вземе лиценза на банката на Цветан Василев и да поиска от съда да я обяви в несъстоятелност трябваше да бъде обявено утре.

То ще се забави с няколко дни, макар че квесторите са готови с документите.
Причината за отлагането е появата на мистериозен инвеститор.

На 3 ноември в БНБ е подадено писмо с входящ номер, в което се заявява, че група инвеститори са готови да извадят 5,2 млрд. лева за КТБ и дори се водят преговори за привличане на голяма международна банка. Новите инвеститори настояват и за държавна подкрепа. Инициаторът на консорциума, подал офертата, е Никола Сукманджиев.

Да се разгледа тази оферта, призоваха от Комитета за защита на финансовата и банковата стабилност в България. В писмото обаче няма конкретни предложения, нито са посочени по-нататъшни предложения за действия в посока оздравяване на Корпоративна. То не съдържа конкретни ангажименти и няма необходимите атрибути на официален документ, заяви източник, пожелал анонимност.

От справка в интернет става ясно, че Сукманджиев е получил образованието си в Малта и живее там, както и че е почетен консул на островната държава в Русия. В банковите и инвеститорските среди обаче е непознат. Не са чували за него и българските дипломати.

В същото време в София

Опа! Ново 20! Патриотите няма да подкрепят ГЕРБ и Реформаторите

„Патриотичният фронт" няма да подкрепят предложената програмна декларация на ГЕРБ и
Реформаторите. Това става ясно от съобщението им до медиите, изпратено от пресцентъра на НФСБ.
Ето пълния текст на съобщението:

"Патриотичен фронт” счита, че предложената програмна декларация сериозно се разминава с обсъжданите и приети в хода на преговорите точки от програмите на ПП ГЕРБ и КП „Патриотичен фронт”.

Парламентарната група на „Патриотичен фронт” не може да подкрепи въпросния документ в този му вид.

Постигането на съгласие и подкрепа за стабилно правителство може да бъде резултат само от преговори за съгласуване на програма за управление.

На тази дата: 5.11.2000г. Горбачов въвежда "Ден на мъжа"

Днес е Световния ден на мъжа. Силният пол си измисли празник на онеправданите. Световен
ден на мъжете ! Баща на този нов празник е Михаил Горбачов – един от първите руски мъже, който даде ход на перестройката. Идеята се подкрепя от службата на ООН във Виена, както и от няколко други международни организации. Денят на мъжете се отбелязва в редица страни в първата събота от ноември. У нас се чества за първи път през 2011г.

В света се празнува от 2000 г. Тогава е създаден и приз – копие на „Мислителят” на Роден, който е бил даван на доказали се мъже в няколко сфери на живота – икономика, бизнес, политика, изкуство и пр. Наградата се е раздавала до 2006 година.

Вицове, ноември 2014г.

Паметник на "Работещите мъже"

СмЕх

Ден след като Тим Кук от Епъл е призна, че е гей, изпълнителният директор на Самсунг обяви, че е по-голям гей... и водоустойчив!
***

- Скъпа, къде си сложила кафето?
- Скъпи, ти си неспасяем случай! Никога нищо не можеш да намериш! А всичко е толкова просто - кафето е в хладилника, в кутия с надпис "Маслини"
***

Ето, още един ден мина, без да ми се наложи да използвам синус и косинус...
***

- Скъпи, защо си толкова подозрителен към мен!
– С теб не може по друг начин.
– Може. Просто не трябва във всеки мъж, седящ в гардероба да виждаш мой любовник
***

Голямата акула учи малката акула как се ядат сърфисти:
- Слушай сега много внимателно! Щом видиш сърфиста, изправяш си перката на гърба колкоооото можеш по-нагоре, тръгваш към него бавно, правиш един мнооого голям кръг около него. После правиш един по-малък кръг. После правиш един още по-малък, но по-бързо, после още един още по-малък, след което се засилваш, гмуркаш се отдолу, захапваш го и готово!
- Не мога да разбера… – казала малката акула – К’ви са тия глупости, та перката, та малък кръг, та голям кръг, та бърз кръг… Какво има толкова да се бавя. Не може ли направо засилвам се отдолу, хоп и го изяждам ?!
- Ами може ако искаш да го ядеш с лайната …
***
Всяка сутрин нови вицове

вторник, 4 ноември 2014 г.

Очаквайте скоро

 GLOBUL става Telenor:)























Урок от новите будители!

Той измести Англия, Франция и САЩ от върховете на класациите и с големи букви на тяхно място написа „България”. Направи го със заплата, която е по-ниска от западните социални помощи, но за него това няма значение.
Името му е Теодосий Теодосиев.
През последните десетилетия той се е отдал на една мисия - да създава таланти в областта на физиката, въпреки липсата на пари и остарялата техника, с която работи. И то напълно безплатно!
Учениците му обират медалите на всички олимпиади, а университети като "Харвард" и "Принстън" се състезават за тях.
Случвало се е обаче ученик да не може да иде на международна олимпиада, защото цялата общественост, начело с кмета, не може да събере пари за пътуването, макар да се е класирал.
Николай Ангелов още от IX клас ходи по олимпиади, спечелил е медал в Италия. Сам се готви по химия и се класира, но цял Казанлък не може да събере пари да го изпрати зад граница. Затова преди 10 години Теодосий решава да даде всичките си спестявания за едно отдавна изоставено училище в габровския Балкан.
„Трябва да се наливат пари там, където хората са локомотив и могат да изтеглят хората”, убеден е Теодосий.
За десет години Тео е успял да поправи покрива, да измаже стените, да купи дограма.

„Идеята ми е да има едно място в България, където човек да дойде и да получи подготовка на световно ниво по математика и физика”, обясни той.

Повече по темата гледайте във видеото

Ето как можете да помогнете:

Фондация Тео
Банка ДСК - BG41STSA93000021850154
Код STSABGSF


Вижте програмата на правителството

Ето основните неща, по които до момента има съгласие:


ПРОГРАМНА ДЕКЛАРАЦИЯ
КЛЮЧОВИ ПРИОРИТЕТИ ЗА ФОРМИРАНЕ НА СТАБИЛНО ПАРЛАМЕНТАРНО МНОЗИНСТВО В 43 НС И СЪСТАВЯНЕ НА ПРОЕВРОПЕЙСКО РЕФОРМАТОРСКО ПРАВИТЕЛСТВО ЗА СТАБИЛНО РАЗВИТИЕ НА БЪЛГАРИЯ

Програмата за стабилно развитие на България 2014-2018 година е основа на съвместното проевропейско реформаторско правителство. Тя ще бъде реализирана от коалиционните партньори ПП ГЕРБ и Коалиция Реформаторски блок и партиите в нея. Политическите сили, които приемат основните приоритети в Програмата се ангажират с подкрепа за залегналите в нея приоритети.
Коалиционно управление на различни политически партии в общ кабинет може да бъде проведено само при широко съгласие по следните основни национални приоритети в пособените сфери:


1. ВЪНШНА ПОЛИТИКА НА БЪЛГАРИЯ
1.1. Запазване и потвърждаване членството на България в Европейския съюз и НАТО без промяна във външнополитическата ориентация и поетите международни ангажименти на страната.
1.2. Ефективна защита на правата и интересите на българите зад граница.
1.3. Разработване на културни политики за интегриране на българските общности в чужбина и активното им отношение към процесите в страната
1.4. Задълбочаване на евроатлантическите партньорства на България и двустранните й отношения с най-бързо развиващите се и големите икономики.
1.5. Политика на подкрепа за интеграцията на Западните Балкани.
1.6. Подготовка на България за председателството на ЕС през 2018 г.

2. ПРАВОСЪДИЕ
2.1. Приемане от Парламента на дългосрочна стратегия за реформиране на правосъдната система.
2.2. Промяна в Закона за съдебната власт и изпълнение на препоръките на ЕК, посочени в докладите по Механизма за сътрудничество и оценка.
2.3. Парламентарен диалог за широк консенсус по необходимостта от промяна в Конституцията за преструктуриране на съдебната власт.
2.4. Пряко участие на граждански организации и граждани в поставянето на въпроси в изслушванията за публичните назначения.
2.5. Периодични оценки на ефективността на институциите от граждански организации.
2.6. Максимален достъп до информация за управлението на системата на правосъдие и полицията. Достъп в реално време до информацията за образуването, разпределението на делата и тяхното движение.
2.7. Въвеждане на електронно правосъдие

3. ИКОНОМИКА И РАСТЕЖ
3.1. Осигуряване на ускорен икономически растеж на българската икономика за гарантиране нарастване на доходите и социалните плащания на българските граждани.
3.2. Подкрепа за развитие на българския бизнес и насърчаване на инвестициите в модерни и иновативни производства, които създават нови работни места.
3.3. Подобряване на бизнес средата в България за насърчаване на инвестиционната активност и подкрепа на българските производители.
3.4. Ускорено въвеждане на електронно управление за оптимизиране на администрацията, прозрачност на публичните дейности и превенция на корупцията.
3.5. Насърчаване на дигиталната икономика. Увеличаване на електронната търговия и разширяване на дигиталния пазар на стоки и услуги чрез:
3.5.1. Намаляване на законовите препятствия пред електронната търговия.
3.5.2. Гарантиране на сигурността на личните данни.
3.5.3. Защита на интелектуалната собственост.
3.6. Опростяване на условията и ускоряване на процедурата по започване на малък и среден бизнес;
3.7. Позициониране на България като позната и предпочитана дестинация за инвеститори в сектори с висока добавена стойност.

4. ПУБЛИЧНИ ФИНАНСИ
4.1. Провеждане на политика на гарантиране на финансова стабилност
4.2. Ниски нива на бюджетен дефицит и номинален размер на публичния дълг, в това число и общинските дългове (според европейските критерии)
4.3. Консервативно и ефективно управление на държавното съкровище и публичните дългове.
4.4. Запазване на Валутния Борд до влизане в Еврозоната.
4.5. Запазване на данъчната система и ниския дял на преразпределяне на бюджетни средства от държавата под 40%
4.6. Постепенна финансова консолидация, съобразена с икономическия цикъл
4.7. Повишаване приходите в държавния бюджет и събираемостта на плащанията чрез структурни промени и обединяване на НАП и Митниците, реализирано след детайлен анализ ефективността на процеса на събираемост.
4.8. Финансова децентрализация на местните власти; Въвеждане на механизми общините да провеждат собствена икономическа политика.
4.9. Привличане на чужди директни и портфейлни инвестиции с повишената прозрачност и надеждност на българската финансова система.
4.10. 2.10.Осигуряване прозрачност на годишната доходност по спестовни продукти на застрахователните дружества и финансовото състояние на пенсионните дружества.
4.11. Нови възможности за финансиране на инвестиционни проекти и стартиращи предприятия.
4.12. Политическо решение за включване на България в Европейския Банков съюз, подкрепа и участие в създаване на Европейския енергиен съюз
4.13. Смяна на управителя на БНБ и избор на ново ръководство след необходимите законодателни промени и синхронизирането с европейското законодателство;
4.14. Нормативно регламентираната публичност на кредитната история на КТБ и нейните клиенти в рамките на българското и европейско банково законодателство и без специални закони само за този конкретен казус;
4.15. Ускорено приемане на актуализацията на държавния бюджет за 2014 година и подготовка и приемане на Закона за държавния бюджет за 2015 година

5. ЕВРОФОНДОВЕ
5.1. Възстановяване доверието на Европейската комисия и възстановяване на плащанията от европейските фондове.
5.2. Ефективно и прозрачно разпределение и усвояване на европейските средства в новия програмен период 2014-2020.
5.3. Уреждане в закон на мястото и ролята на органите, натоварени с управлението и контрола на еврофондовете в цялостната система за контрол на публичните финанси в държавата с цел гарантиране на правата на бенефициентите и въвеждане на процедури по обжалване
5.4. Създаване на условия за реализиране на интегрирани проекти и регионални планове, финансирани от повече от една оперативна програма
5.5. Опростяване на процесите и правилата

6. Законодателни промени в сферата на обществените поръчки
Гаранция за максимално ефективно разходване на обществените ресурси, публичност и намаляване на корупционния риск чрез:
6.1. Въвеждане на електронни обществени поръчки
6.2. Въвеждане на типови стандартизирани документи, които да се ползват от възложители и изпълнители
6.3. Адекватен контрол и механизми за прозрачност.

7. ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ И ДЪРЖАВНА АДМИНИСТРАЦИЯ
7.1. Въвеждане на електронно управление като основна платформа за модернизация на държавата, ключов фактор и неотменимо условие за успеха на секторните реформи;
7.2. Подобряване функционалността на държавната администрация - повишаване качеството на административните услуги, повишена ефективност, бързина и ред в процесите на управление, вътрешен контрол и превенция от корупция.
7.3. Електронизиране на процесите на функциониране и управление в публичните сектори като здравеопазване, образование, социална политика, правосъдие с цел тяхното организационно и функционано оптимизиране, координация и качествено предоставяне на услуги за гражданите
7.4. Реформа на държавната администрация след ясен функционален и структурен анализ.
7.4.1. Постепенна промяна в структурата, функциите и състава на публичните администрации с цел оптимизиране на разходи и по-ефективно предоставяне на услуги за гражданите и бизнеса.
7.4.2. Намаляване на административните нива и процедури като средство за снижаване корупционния натиск към гражданите и другите нива на управление.
7.4.3. Създаване на стабилна и устойчива професионална администрация по основните области на политиката, която подпомага управлението и осигурява високо ниво на обслужване.

8. ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА
8.1. Постепенно нарастване на средствата за образование.
8.2. Ново законодателство за осъществяване на реформа в системата на средното и висшето образование.
8.3. Усъвършенстване на системата за финансиране и контрол на предучилищното образование.
8.4. Разкриване на нови детски градини и въвеждане на иновативни форми на организация за ранно образование на децата в предучилищна възраст.
8.5. Равнопоставеност и конкуренция на всички форми на училищно образование и улесняване на валидирането на знанията и уменията на учениците.
8.6. Ангажиране и съпричастност на учителите и учениците в управлението на училищата.
8.7. По-добри условия за професионално образование и обучение, съответстващо на потребностите на региона и изискванията на пазара на труда.
8.8. Акцент върху възпитанието и обучението, които формират национално самочувстви и патриотичен дух сред децата и младежите
8.9. Приоритетно развитие на българската наука и иновации и прилагането им за развитие и модернициране на българския бизнес.
8.10. Връзка между средното образование и пазара на труда - подобряване качеството на професионалното образование чрез активно въвеждане на дуалната система - обучение чрез работа
8.11. Създаване на устойчив механизъм за взаимодействие между висшите училища и бизнеса
8.12. Повишаване на качеството на висшето образование и конкурентоспособността на българските висши училища в рамките на общоевропейското образователно пространство.
8.13. Въвеждане на външна програмна акредитация на висшите училища от европейски акредитационни институции, членове на ENQA и EQAR
8.14. Обвързване на минимум 50% от субсидията за обучение с качеството на образованието
8.15. Постигане на високо качество на научния продукт чрез ориентиране на държавното финансиране на научни изследвания към проектен принцип и стимулиране на взаимодействието между бизнеса и научните организации.
8.16. Реформа във Фонд „Научни изследвания", за да се гарантира прозрачност на конкурсите и задължителен мониторинг на резултатите през целия период на реализация на проектите.
8.17. Изграждане на високотехнологични паркове и центрове за върхови научни изследвания, иновации и трансфер на технологии към българската индустрия.
8.18. Насърчаване на съвместни изследвания между научни организации, университети и предприятия; разработване и реализиране на програми за активно сътрудничество между научните институции и училищата на всички нива.

9. СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА
9.1. Запазване достигнатите нива на социалните помощи и плащания.
9.2. Продължаване на пенсионната реформа.
9.3. Устойчиво нарастване на трудовите доходи и пенсии, съобразено с темповете на икономически растеж.
9.4. Гъвкав и динамичен пазар на труда и намаление на безработицата; Нов Кодекс на труда
9.5. Политики за възстановяване на заетостта сред самонаетите лица и семейните фирми.
9.6. Разширяване обхвата на квалификационните възможности и включването в тях както на безработните, така и на активно търсещите нова работа.
9.7. Изпълнение на младежката гаранция за заетост чрез социален диалог между институциите и използване на средствата по оперативна програма „Човешки ресурси" за младежка заетост;
9.8. Изработване на индивидуални социални оценки на социално слаби български граждани и търсене на възможност за социалното им включване и осигуряване на заетост.
9.9. Разработване на програми за социално включване, които да подпомагат общините и уязвимите групи в обществото.
9.10. Продължаване на деинституционализацията и развитието на социалните услуги за деца с увреждания и за деца, лишени от родителска грижа
9.11. Превръщане на десегрегацията в държавна и общинска политика;
9.12. Насърчаване на отговорното родителство и подкрепа на тридетния модел.
Продължаване на пенсионната реформа и търсене на възможности за допълнително нарастване на пенсиите

10. ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ
10.1. Подобряване качеството и достъпа до здравеопазване чрез:
10.1.1. Приоритетно инвестиране в кадрово, логистично и технически
10.1.2. Оптимизиране на доболничната и болничната здравна помощ.
10.1.3. Въвеждане на електронна здравна карта
10.1.4. Електронно здравеопазване
10.2. Приоритетно равитие на спешната помощ чрез инвестиции в ресурсното, хеническо , логистично и кадрово развитие
10.3. Формиране на модел на болнично здравеопазване, който се характеризира с предвидимост на финансовия ресурс за осигуряване качество и достъпност на лечението, и мотивация на работещите в сферата на здравеопазването.
10.4. Финансово балансиране на НЗОК, засилване и нови форми на ефективен контрол върху разходите.
10.5. Пакет от мерки за повишаване събираемостта на здравните вноски
10.6. Запазване и развитие на кадровия потенциал на здравната система.
10.7. Ефективното лекарствено лечение и качество на живот на българските пенсионери.

11. ЕНЕРГЕТИКА
11.1. Преразглеждане на новите енергийни проекти и тяхната икономическа ефективност. Изграждането им само при пълно съответствие с европейските правила и директиви и при доказана икономическа ефективност
11.2. Продължаване живота на 5 и 6 -ти блок на АЕЦ Козродуй
11.3. Държавна подкрепа само за нови мощности, отговарящи на принципа за развитие на системата с най-малко разходи.
11.4. Гарантиране интереса на българските потребители и бизнеса от справедлива и поносима цена на електроенергията чрез следните мерки :
11.5. Намаляване енергоемкостта на домакинствата и бизнеса и повишаване конкурентоспособността на българската икономика.
11.6. Стимулиране на конкуренцията и ограничаване вредното въздействие на монополните и квазимоополни структури.
11.7. Избор на нов състав на регулатора ДКЕВР по принципи, гарантиращи неговата политическа независимост;
11.8. Ефективно управление на енергийния сектор чрез създаване на ново ресорно министерство; финансово оздравяване на НЕК;
11.9. Приоритет на енергийната ефективност пред изграждането на нови мощности.
11.10. Осъществяване на мащабна национална програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради - до две години 50% от тях;
11.11. Програма за намаляване на енергийната бедност - увеличаване над 500 000 броя на български домакинства, които получават енергийни помощи.
11.12. Подобряване на информираността на потребителите за техните права, вкл. програма за образование на потребителите.
11.13. Завършване на либерализирането на пазара на електроенергия и природен газ, в резултат на което бизнеса и домакинствата да могат да избират своя доставчик на ел. енергия.
11.14. Икономически обосновано и екологосъобразно развитие на местните енергийни ресурси.
11.15. Гарантиране на енергийната независимост на страната чрез :
11.16. Проучване и експлоатация на национални находища на природен газ и нефт;
11.17. Запазване на мораториума върху сондажи за шистов газ. Доизграждане на реверсивни връзки със съседните балкански държави;
11.18. Продължаване строителството на проекта „Южен поток" само при пълно съответствие с европейското законодателство, при диалог с ЕК и при доказани икономически ползи
11.19. Структурни промени за управление на туризма и извеждането му като приоритетен отрасъл чрез решителна подкрепа от държавата и подобряване на туристическите услуги.
11.20. Насърчаване развитието на нишовия туризъм - културен-, здравен-, еко- и селски туризъм;

12. ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА
12.1. Приоритетно и ускорено довършване и изграждане на големите инфраструктурни транспортни проекти за насърчаване на икономическия растеж, развитието на регионите и националната и международна свързаностна страната.
12.2. Приоритети:
АМ "Хемус", АМ "Марица", АМ "Струма"
Изграждане на Тунел под Шипка
Северна скоростна тангента на софийския Околовръстен път
АМ "Калотина - София"
Скоростен път София - Видин
12.3. Приоритетни ЖП проекти: реконструкция на ЖП линиите:
София - Септември,
Пловдив - Бургас Фаза II,
Драгоман - София,
Видин - София, заедно с реконструкция на гарите по всичките направения;
закупуване на нов подвижен състав
12.4. Подкрепа за ремонт на 2-ри и 3-ти клас пътна мрежа, свързваща местни регионални и европейски транспортни коридори.

13. РЕГИОНАЛНА ПОЛИТИКА
13.1. Преодоляване икономическата изостаналост на отделни райони в страната - целенасочена инвестиционна програма в подкрепа развитието на Северозападна България, Странджа, Родопите и др.
13.2. Стимулирано развитие на изостаналите, периферните и планинските райони чрез прилагане на подхода „водено от общността" местно развитие
13.3. Интегриран подход към развитието на районите на Странджа и Сакар, Рило-Родопската област и други погранични планински и полупланински слабо развити райони
13.4. Гарантирано опазване и съхраняване на уникалните природни дадености чрез целенасочена подкрепа за създаване на възможности за развитие на биологично земеделие, алтернативни форми на туризъм, социални дейности, използване потенциала на културното наследство
13.5. Целенасочена политика за преодоляване на хроничната икономическа изостаналост на Северозападна България с ресурс от минимум 1 млрд лв. годишна инвестиция
13.6. Изграждане на нова и рехабилитация на съществуваща транспортна и комуникационна инфраструктурна мрежа в тези региони . Приоритет на скоростен път София - Видин

14. ЗЕМЕДЕЛИЕ И СЕЛСКО СТОПАНСТВО
14.1. Подкрепа за развитието на балансирано, модерно, устойчиво земеделие и пазарно ориентирани, конкурентоспособни земеделски стопанства, наред с гарантираната хранителна сигурност на населението;
14.2. Приоритизиране на интензивните сектори в земеделието - животновъдство, зеленчукопроизводство и трайни насаждения, биологични производства.
14.3. Устойчиво пазарно развитие на максимален брой от регистрираните и новорегистриращите се земеделски производители;
14.4. Устойчиво развитие на селските райони и стабилизиране на човешките ресурси, ангажирани в сектора.
14.5. Уреждане на поземлените отношения на собственост с цел окрупняването на земеделските площи
14.6. Намаляване на дела на вносните суровини за преработвателната промишленост и увеличаване на дела на местните.

15. ЕКОЛОГИЯ И ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
15.1. Опазване на природата, смекчаване на климатичните изменения и устойчив икономически растеж чрез енергийна и ресурсна ефективност.
15.2. Изграждане на екологична инфраструктура ,
15.3. Прилагане на принципите за интегрирано управление на водите за устойчиво управление и развитие на инфраструктурата в секторите ВиК, хидромелиорации, хидроенергетика и защита от вредното въздействие на водите.
15.4. Промени в процедурите за оценка на състоянието на околната среда. Въвеждане на принципа за икономическа целесъобразност.
15.5. Въвеждане на последователна политика за стимулиране развитието на ВЕИ. Въвеждане на екологично образование още в началното образование.
15.6. Намаляване броя на населените места, засегнати от воден режим.
15.7. Единен национален регистър на водната инфраструктурата и национална информационна система за управление на водите;

16. ПРЕВЕНЦИЯ И КОНТРОЛ НА РИСКОВЕТЕ ОТ БЕДСТВИЯ И АВАРИИ
16.1. Създаване на фонд за подпомагане на пострадалите от бедствия и катастрофи (т.е. катастрофичен пул)
16.2. Разширяване на участието на въоръжените сили в интегрираната система за реакции при кризи за по-ефективна защита на населението при бедствия и кризи;
16.3. Създаване на териториален резерв по региони, в подчинение на областни управители и кметове, който да се използва при природни бедствия, крупни аварии и катастрофи.

17. КУЛТУРА И ДУХОВНОСТ
17.1. Утвърждаване и развитие на културата като национален приоритет .
17.2. Превръщане на българската култура и духовност в основна на съвременния образ на националната идентичност
17.3. Приемане на Национална стратегия за развитие на изкуствата, културните и творчески индустрии, културното наследство и културния туризъм 2014-2023 г. ;
17.4. Комплексно развитие на археологическите проучвания. ; Консервацията, реставрацията и експонирането на археологическите обекти ще се реализира успоредно с изграждането на инфраструктура за тях.
17.5. Дигитализация на движимото и недвижимото културно наследство на България
17.6. Прилагане на иновативни и традиционни схеми за финансиране от публични и частни регионални, национални и европейски източници.
17.7. Създаване на публична и законодателна среда, която гарантира :
17.7.1. Медийната независимост и медийния плурализъм;
17.7.2. Прозрачност и публичност на собствеността и контрола върху медиите.
17.7.3. Законова защита на журналистическия труд.
17.8. Модерно развитие на читалищната мрежа в страната чрез допълнителни източници на финансиране; Нов закон за читалищата
17.9. Балансирано развитие на отделните региони по отношение на културната политика
17.10. Реформа в музейното дело и създаване на нов тип музейна експозиционна култура (Национален музеен комплекс БГ Лувър). Основа на промените ще е Концепцията за водещите столични музеи, разработена в предишния мандат на ГЕРБ.
17.11. Усъвършенстване на реформата в сценичните изкуства и осигуряване на средства за повишаване на стандартите на културните институти.

18. ОТБРАНА
18.1. Приемственост и устойчивост на развитието на въоръжените сили чрез провеждане на реалистична отбранителна политика, която съотетства на заплахите, на съюзните ни ангажименти в НАТО и ЕС, и на наличните финансови ресурси;
18.2. Задълбочаване на трансатлантическото сътрудничество като гарант за сигурността и развитието на България.
18.3. Защита правата и интересите на българските граждани в чужбина на основата на нов Закон за консулската защита, електронни консулски услуги и система за реагиране в случаи на бедствия и извънредни ситуации.
18.4. Поддържане на съществуващите и постепенно развитие на нови отбранителни способности.
18.5. Разширяване на участието на въоръжените сили в интегрираната система за реакции при кризи за по-ефективна защита на населението при бедствия.
18.6. Преустановяване на всички зависимости на българските отбранителни способности, потенциално водещи до неустойчивост на външната граница на евроатлантическата общност.
18.7. Запазване числеността на българската армия
18.8. Активно и последователно участие в европейската външна политика и подготовка за поемане на ротационното председателство на Съвета на Европейския съюз през втората половина на 2018 г.

19. СИГУРНОСТ И ОБЩЕСТВЕН РЕД
19.1. Реформа в сферата на сигурността чрез нова законодателна уредба за всички служби за сигурност.
19.2. Структурни промени чрезотделяне на ГДБОП от ДАНС с цел противодействие на криминалната и организираната престъпност и за гарантиране сигурността на гражданите.
19.3. Бързи организационни мерки за контрол върху незаконните емигранти.
19.4. Политически усилия за приемане в Шенген.
19.5. Разтоварване на МВР от несвойствени дейности и концентрация само върху присъщи полицейски и правоохранителни функции с основен приоритет събирането на годни доказателства.

Вижте министрите



Във втория кабинет с премиер Бойко Борисов ще има трима вицепремиери. Те ще са лидерът на ДБГ Меглена Кунева, министърът за еврофондовете в първия кабинет на ГЕРБ Томислав Дончев и началникът на кабинета на Борисов като премиер първи мандат Румяна Бъчварова.

Уточнен е ресорът само на Кунева. Тя няма да има министерство. Ще отговаря за европейските въпроси, неин приоритет ще бъде приемането на България в Шенген.

Тя ще наблюдава и работата на министерствата на външните работи и правосъдието. Нейна основна задача ще бъде свалянето на механизма за наблюдение от България.

Кунева не е имала голямо желание да влезе в кабинета, но е имало силен политически натиск от европейските партньори да приеме поста, защото дава високо политическо представителство на кабинета. Европейските партньори я разглеждали и като гарант за работата на Реформаторите в кабинета.

Ресорите на другите двама вицепремиери все още не са ясни.

Ето и останалите имена и министерствата им според проекта на бъдещия кабинет:

Христо Иванов (сега служебен министър на правосъдието) - правосъдие;

Даниел Митов (сега служебен министър на външните работи) - външни работи;

Божидар Лукарски - икономика;

Делян Добрев (министър на икономиката и енергетиката в първия кабинет на ГЕРБ) - енергетика;

Веселин Вучков (зам.-министър на вътрешните работи в първия кабинет на ГЕРБ) - МВР;

Лиляна Павлова - регионално развитие;

Ивайло Московски (министър на транспорта в първия кабинет на ГЕРБ от 2011 г.) - транспорт;

Петър Москов - здравеопазване;

Проф. Тодор Танев - образование;

Николай Ненчев - отбрана;

Десислава Танева - земеделие;

Владислав Горанов (зам.-министър на финансите при ГЕРБ, когато министър беше Симеон Дянков) - финанси;

Божидар Димитров - туризъм.

Все още не са ясни имената на министрите на спорта и на културата.

Така Реформаторският блок ще има един вицепремиер без портфейл и шестима министри.


Дори и Калфин да не приеме предложеното му социално министерство, планира се министърът да бъде от АБВ.
Обновена

Радан Кънев почти съгласен да е премиер

След като ГЕРБ предложиха лидера на ДСБ Радан Кънев за премиер, той все пак допусна, че може да оглави кабинета.

Преди малко Радан Кънев написа в профила си във Фейсбук:

"И тъй като положението е повече от сериозно:

Тази сутрин проведох личен разговор с г-н Борисов. Изложих виждането си, че нито едно от предложенията на ГЕРБ не е най-доброто решение за премиер. Но тъй като споделям мнението, че нови избори са най-лошото решение, всички възможности трябва да бъдат обсъдени, нито една - прибързано отхвърлена.

Възможно е, при ясно мнозинство и програма, РБ да приеме всяко предложение на ГЕРБ за министър-председател. Ако това предложение съм аз, бих приел само при ясна подкрепа на политическия съюз, в който участвам, и на семейството си".

Ревизоро: Акцията на ДАНС в "Лесово" е пълен провал

Обвинените в участие в организирана престъпна група и взимане на подкуп митничари от ГКПП "Лесово" са били толерирани от настоящия митнически шеф Ваньо Танов.

Това каза в сутрешния блок на бТВ предшественикът на Танов от времето на Симеон Сакскобургготски - Емил Димитров - Ревизоро.

По думите му задържаните са били повишавани лично от Танов и за това били несъстоятелни твърденията на шефа на агенцията, че имало "над 180 човека, които бяха освободени заради корупционни практики при предишна акция и след това отново върнати на работа".

Според  Ревизоро акцията на ДАНС по залавянето им е била "пълен провал", защото разследването не е стигнало до върха на пирамидата, която се намирала някъде в София.

"Попадение е, че са разбрали маршрута, но защо не са ги проследили до край?!", попита бившият митнически шеф.

На въпрос кой е този началник в София, той посочи по адрес на Танов:

"Да каже кой е този дето ги уволнявал, а съдът му ги връщал".

В допълнение Ревизоро каза, че става въпрос и за PR. Сега ДАНС се опитвала да се реабилитира с шумни акции заради сагата с Корпоративна търговска банка и преди да се гласува бюджета й за следващата година.

"ДАНС проспа КТБ и сега се правят PR акции, защото предстои да се внася бюджета на агенцията в Народното събрание. А там с нетърпение чакат да ги питат какво работят", посочи Ревизоро.

Цитат на денят! Проф. Данов: Не съм пипал парите от обезщетението, но те намаляваха

Парите за обезщетението от Франция постъпваха в сметката ми, но не съм пипал парите. В същото време те намаляваха. Това признава проф. Иван Данов пред френски журналистически екип.
Както е известно, скандалът избухна по времето, когато Иван Данов беше министър на инвестиционното проектиране. Оказа се, че той е получил като безработен 14 700 евро за осем месеца преди години, а в същото време създава фирмата си в София и води лекции в архитектурния университет.

По-късно журналистите питат и жена в социалната служба във Франция за случая, а тя казва, че няма да говори по темата, защото въпросът бил политически.