понеделник, 29 декември 2014 г.

Вицове, декември 2014г.

СмЕх

Минавам през паркинга и не вярвам на очите си - комшийката долива масло!!!!
Доживяхме.....
Приближавам, а а а всичко си е на ред - сипва маслото в казанчето за чистачките...
***

Чукча отива на среща. Стои на ъгъла и чака мадамата. Чака, чака, по някое време вади термометъра, поглежда го и казва:
- Чакам до минус 40, и ако не дойде дотогава си тръгвам.
***

- Специално издание! - крещи вестникарчето. - Влакът от Глазгоу е катастрофирал в единадесет и тридесет!
- Но това е ужасно! - казва стоящият наблизо шотландец. - Жена ми пътува с този влак!
- Ще си купите ли специалното издание, сър?
- Не, ще изчакам вечерното издание, в него има и резултатите от конните надбягвания.
***

Съобщение в печата:
"Група терористи са превзели избите на местния винпром и са се барикадирали вътре със заложници. Вече четвърти ден обаче не успяват да формулират исканията си."
***

Моряк разправя на приятеля си:
- За старата ми лодка са нужни трима.
- Трима ли?
- Да. Един да гребе, един да изгребва водата и един да вика за помощ!
***
Всяка сутрин нови вицове

неделя, 28 декември 2014 г.

Евакуират пламналия ферибот и през нощта, има жертва

Жертвата от горящия ферибот „Норман Атлантик” е мъж, скочил от борда в опит да се спаси. Това съобщи контраадмирал Джовани Петорино, който координира спасителната операция в Адриатическо море, съобщава италианският „Република”.
„Един от нашите кораби се завръща с починал човек на борда. Има един ранен, който е заедно с наш пострадал военен”, обясни той. Мъжът е починал, след като се е опитал да скочи върху спасителния сал, който да го изтегли към една от лодките. Той е бил с жена си.

Най-голямата грижа на спасителите сега са хората, останали на борда. „Стоим на палубата, умираме от студ и се задушаваме от дима” – за това се оплакали блокирани на ферибота гърци. „Палубите се топят, хората треперят и кашлят. Не знам дали ще се справят”, разказал за телевизионен канал един от тях. „Беше като на „Титаник”, казали други двама гърци, настанени в болницата в Бриндизи.

Добрата новина е, че един от най-мощните италиански влекачи – „Мариета Барета”, вече може да се включи в спасителните дейности, след успешна маневра на пристанището в Бриндизи.

Междувременно премиерът на Италия Матео Ренци обяви, че създава кризисен щаб с център Бриндизи. Броят на евакуираните от ферибота хора непрекъснато расте. Към момента те са 161, като сред тях има и членове на екипажа.

В болницата в Пулия са откарани трите деца, които заедно с майките си бяха спасени с хеликоптер. Една от жените е бременна. Засега състоянието им е добро. Търсят се дрешки за най-малкото момиченце, което пристигнало полуголо, мокро и треперещо от студ. То най-вероятно е паднало във водата.

С хеликоптер се очаква да бъдат докарани още 8 души с хипотермия.

В същото време стана ясно, че Министерство на отбраната на Албания и Генералният щаб на страната се включват в спасителната операция, съобщават албански медии.

Съгласно прессъобщение на Министерство на отбраната на Албания, в спасителната операция се включват силите на Националния спасително-издирвателен център.
„След получаването на сигнал за бедствие към мястото на трагедията незабавно е отплавал военноморският кораб „Бутринт” с квалифицирани специалисти на борда”, се казва в съобщението.

От външното министерство на страната съобщават, че броят на албанските граждани на борда на ферибота може да се окаже по-голям от обявените 22 души.
Операцията по евакуиране на пътниците от горящия в Йонийско море пътнически ферибот „Норман Атлантик” ще продължи и през нощта, съобщи министърът на отбраната на Италия Роберта Пиноти, цитиран от La Stampa. От пристанището на Бриндизи към ферибота е отплавал корабът на ВМС на Италия „Сан Джорджо”. На борда на „Норман Атлантик” все още се намират 317 пътници, съобщават ВМС на Италия. От ферибота са спасени 160 души.
„Операцията по прехвърлянето на пътниците от горящия ферибот ще продължи и през нощта”, написа Пиноти в своя „Туитър”.

Министърът допълва още, че е разговаряла по телефона с албанския си колега, изпратил е към бедстващия плавателен съд кораб и е предупредил албанските пристанища да са в готовност за оказване на помощ.

Неизбежно беше!


Българи бедстват на горящия гръцки ферибот!

7 българи - две жени и петима мъже, бедстват на борда на ферибота, който се запали тази
сутрин на път от гръцкото пристанище Петра за италианското Анкона.
От българското министерство на външните работи засега не са потвърдили информацията.

Според официалната информация, предоставена на МВнР от министерството на външните работи на Гърция, в списъка на пасажерите на ферибота е имало 9 български граждани: С. Аргирова, Р. Тодорова, А.Асенов, В. Доспатлиев, Красимир Естов, Г. Хайтов, М. Мосавитцки, Сл. Божилова и П.Ненова, съобщиха от Министерството на външните работи.

Горящият в Йонийско море ферибот „Норман Атлантик”, на борда на който има 478 души, е неуправляем и се носи към албанския бряг. Добрата новина е, че огънят, който избухна в товарния отсек, е овладян, съобщи гръцката телевизия „Скай”.
Пожарът на борда му започнал рано сутринта. Корабът е на 22 мили от италианския бряг и на 44 от гръцкия остров Корфу.

Корабът е неуправляем и се насочва към албанското крайбрежие. Огънят не е потушен, но е под контрол. Според информацията на телевизията, хеликоптери „Супер Пума” са спасили двама пътници, оказали се блокирани от пламъците на път към спасителните лодки.

Обновена!

Купуват парцели за лалугери

Еколози търсят нов дом за лалугери в Родопите. Те са се нагърбили със задачата да купят няколко парцела земя, където да бъде заселени малките гризачи.
Причината е, че у нас броят на лалугерите значително намалява вследствие на унищожаването на естествената им среда. Дни преди Коледа е започнало набирането на дарения, за да може инициативата на еколозите от Rewilding Rhodopes.
Купуването на местообитания на лалугера в Родопите ще струва 2500 евро за хектар. Досега са събрани 5 процента от нужните средства, като даренията започват от пет евро „Лалугеровите колонии са от голямо значение за биоразнообразието.
Много животински видове са зависими от лалугера като важна част от храната им. Защитавайки местообитанията им, опазваме много други бозайници и птици”, заяви Стойчо Стойчев, ръководител на екипа на Rewilding Rhodopes.

Снегът наближава!

Сърбия обяви червен код за сняг в пограничните райони с България. Това съобщи министърът на околната среда и водите Ивелина Василева. "Активираме Оперативното звено в министерството. Ангажираните институции са в режим на мобилизация", обяви Василева. Синоптиците прогнозираха, че валежите ще започнат привечер.
По данни на Националния институт по метеорология и хидрология, въз основа на прогнозираните количества валежи от дъжд и сняг и хидрологичната обстановка, тенденцията към повишаване на водните нива в цялата страна ще се запази.

По-съществени повишения на речните нива се очакват в:

Дунавски басейн – водосборите на реките: Делейнска, Тополовец, Войнишка,Видбол, Арчар, Скомля, Лом, Цибрица, Огоста – целия басейн, Искър – целия басейн, Вит – целия басейн, Осъм – целия басейн, Янтра – целия басейн, Русенски Лом – целия басейн и съответните й притоци, Добруджанските реки;

Черноморски басейн – водосборите на реките: Провадийска – Целия басейн, Камчия – целия басейн и съответните й притоци, Айтоска, Русокастренска, Средецка, Факийска, Ропотамо, Дяволска, Караагач, Велека, Резовска;

Източнобеломорски басейн – водосборите на реките: Тунджа – целия басейн, Марица – целия басейн и съответните й притоци (горните течение на Родопските й притоци), Арда – целия басейн и съответните й притоци;

Западнобеломорски басейн – водосборите на реките: Места и Струма – целите басейни и съответните им притоци.

Река Тунджа при Елхово остава в зоната на оранжев код – „Риск за тревога“. 

Америка започна първата компютърна война!

Кибернетичното командване на САЩ започна първата си компютърна война, като блокира
всичките 4 канала за интернет в Северна Корея.

Най-голямата в света система за електронна подривна дейност бе задействана, след като ФБР обвини режима в Пхенян, че стои зад хакерската атака срещу „Сони".

Контраразузнаването на САЩ първоначално обяви, че разполага със сигурни доказателства за съпричастността на Пхенян за нападението, извършено като вендета за филма „Интервюто“, който представя убийството на свернокорейския диктатор Ким Чен Ун от агенти на ЦРУ. По-късно обаче експертите по кибернетичната сигурност Дейвид Кенеди и Марк Роджърс заявиха, че Ай Пи адресите, от които евентуално е извършена атаката срещу „Сони“, не доказват категорично, че тя е дело на сталинисткия режим.

Разследването на ФБР през последните дни все повече удря на камък. Оказва се, че Ай Пи адресите, които са във фокуса на агенцията, се намират в САЩ, Тайланд, Полша и други страни, което отклонява подозренията от Северна Корея. Напълно възможно е обаче сървъри в тези държави да са били използвани за прехвърляне на електронен трафик, за да се замаскира истинският източник на нападението. Самите специалисти не са в състяние да идентифицират точно първоизточника на хакерската операция.

Според публикации в редица технически издания възможно е режимът в Пхенян да е платил на компютърни пирати в други страни да атакуват „Сони“ и да изтеглят милиони файлове от сървърите на компанията.  „Дейли бийст“ съобщава, че в удара срещу електронния гигант е използван същият код,  съдържащ се във вируса „Шамун“ (W32.Disttrack), който през 2012 г бе употребен срещу американски енергийни компании. Идентична по характер е и разрушителната програма „Дарк Сеул“, с която през 2013 г. бе блокирана дейността на няколко банки и телевизионни компании в Южна Корея. Заразният софтуер съдържаше размножаващия се сам вирус „Тrojan.Castov”, който порази твърдите дискове на стотици компютри в Сеул. Без каквото и да било съмнение зад тогавашния инцидент стоеше Северна Корея, защото ударът бе нанесен точно на 25 юни 2013 г. - датата на която през 1950 г. започна войната на Корейския полуостров. Внимателният анализ показва, че всички кибернетични атаки против Южна Корея от 2009 г. досега са построени върху сходен инфектиращ софтуер.

В подкрепа на версията на ФБР е  друг специалист по компютърните вируси – Дмитрий Алперович от компанията „Крауд страйк“. Той посочи, че ФБР има много по-категорични доказателства срещу Пхенян, но не може да ги съобщи, защото ще разкрие тайни източници на информация.

Докато експертите спорят кой е виновен и кой не, Кибернетичното командване на САЩ в продължение на почти седмица блокира интернета на Северна Корея. Днес сталинистката държава остана за трети път без интернет. Достъп до мрежата нямаше в продължение на пет часа.
Изолираната страна  разполага само с 4 канала, които идват от Китай. Бойците от Кибернетичното командване на САЩ, разположено в сградата на Агенцията за национална сигурност (АНС) във Форт Мийд, щата Мериленд, бомбардирали севернокорейските сървъри с искания за връзка и успели да ги блокират. Мрежата на Пхенян успя да заработои едва на 27 декември, но само ден по-късно отново замлъкна. Има подозрения, че САЩ имат негласната подкрепа на Китай за провеждането на тази операция, но няма официална информация по въпроса.

Кибернетичното командване включва компютърни специалисти от авиацията, флота, морската пехота и сухопътните сили на САЩ. То бе създадено през 2010 г, когато начело на АНС бе генерал Кийт Алекзандър. Структурата е с доста независимо командване и разполага със секретен бюджет от милиарди долари. Известно е също, че Министерството на отбраната отделно разполага с 5,1 милиарда долара, които се използват за обучение и интегриране на средствата за кибернетична война с оръжейните системи, разполжени на бойното поле.
Според запознати с дейността на тайната структура нейното създаване не е толкова да защитава Съединените щати от хакерски атаки, колкото да нанася контраудари срещу извършителите им.

„Ние нямаме друг избор защото всяка евентуална световна криза ще има кибернетичен аспект, който засяга конвенционалната отбрана и нейния потенциал,“ заяви тогава генерал Алекзандър.

Заради дълбоко секретния характер на звеното много малко е известно за неговите възможности, дейност и извършените досега операции. През 2010 г. вирусът „Stuxnet” порази компютрите, които командват центрофугите за обогатяване на уран в Иран. В резултат устройствата излязоха от ритъм и хиляди от тях бяха напълно повредени. Това доведе до двегодишно блокиране на иранската ядрена програма. Подозренията за създаването на инфектиращата и саморазмножаваща се програма паднаха върху САЩ и Израел, които нито отрекоха, нито потвърдиха съпричастността си. 

През лятото на 2013 г. генерал-лейтенант Ричард Майлс от морската пехота на САЩ публично обяви на конференция в Балтимор, че командирите на американските войски в Афганистан редовно използват кибернетични средства за водене на бойни действия срещу талибаните и „Ал Кайда“ .

„Успяхме да проникнем в електронните мрежи на врага, използвани за командване и контрол и по този начин се предпазихме от хакерски атаки срещу нашите компютри, а така също провалихме военните му операции", изтъкна генерал Майлс.

Говорителката на Пентагона подполковник Валери Хендерсън заяви, че военното ведомство има постоянна готовност да парира кибернетичните атаки срещу САЩ. По повод на вендетата срещу Северна Корея представителката на Държавния департамент Мари Харф коментира контрамерките: „Някои от тях са видими, други – не.“

„Според мен кибернетичните атаки са толкова разрушителни, колкото ударите с оръжия за масово поразяване“, заяви Шон Хенри, бивш шеф на звеното за борба с компютърните престъпления към ФБР.

Той смята, че американците и по-специално законодателите трябва да бъдат по-добре образовани по въпроса за мащабите на пораженията, които могат да бъдат нанесени на икономиката и структурите за сигурност на САЩ. А бившият шеф на Пентагона Леон Панета открито предупреди, че ако не вземат сериозни мерки за защита, Съединените щати може да преживеят в бъдеще „кибернетичен Пърл Хабър“, който да блокира националната енергийна система и финансовите мрежи, предизвиквайки грамадни щети  и хаос.

Шефовете на военното министерство гледат на електронната война като на най-новата фронтова линия, действията на която особено се активизираха през последните пет години. Източник на всекидневните кибернетични атаки са не само държави като Русия и Китай, но отделни хакери, които действат на своя глава. През 2012 г. агенцията ДАРПА  за авангардни разработки към Пентагона започна „Проект X” за  прилагането на експериментална техника за създаване на ефикасна национална отбрана срещу компютърните нападения.

Едновременно с това експерти от големите компани като Гугъл, Яху и Майкрософт предупреждават, че веднъж започнала кибернетичната война може да докара света до ръба на термоядрен конфликт, който да доведе до края на човечеството. Затова те предлагат да бъдат свикани международни форуми за сключване на споразумения, аналогични на договорите за оръжеен контрол.

Петър Томов, Тампа Флорида кореспондент на Клуб Z

Сватба по време на война! Тимошенко ожени дъщеря си в лукс! Видео

Сватбата на Евгения Тимошенко и Артур Чечеткин се състоя в скъпия хотел Marriott.
Журналисти до празничното мероприятие не бяха допуснати, коментират руски и украински медии.

Паркингът до стадион „Олимпийски“ постепенно се запълваше преди началото на празненството. Колите бяха от луксозни нагоре – предимно Toyota Land Cruiser, Porsche Cayenne и Mercedes. Всички гости бяха допускани до вътрешността на хотела само по списък и след показването на паспорт. Сред първите пристигнали гости бе съратникът на Юлия Тимошенко - адвокатът Сергей Власенко.

Жените бяха облечени в разкошни вечерни рокли и палта, а мъжете в костюми донесоха огромно количество подаръци. Изненадите за Жужи бяха донасяни в кутии, пакети и дори в големи кашони. Един от тях – дървен – напомняше на малък кафяв гроб.

Гостите са били около 200 души. Само за светлинни и звукови ефекти по време на церемонията, както и за драпировки на залите, са дадени 200 000 долара, твърди "Обозреватель", като се позовава на информация от организаторите на сватбата. Централният вход, през който гостите влизат след строг паспортен контрол, е украсен с гигантска арка декорирана с бели и кремави орхидеи.

Около 19:00 часа пред сградата пристигна бронираният Mercedes на Юлия Тимошенко, но в него бившият премиер го нямаше. От автомобила излязоха телохранители. След това пристигна последен модел Audi. Дръжките на вратите бяха украсени с цветя. Колата бе празнично украсена като за сватба, но в нея също нямаше никой. Предполага се, че сватбарите са влезли в сградата през затворения паркинг.

Това е вторият брак на дъщерята на БЮТ. Първият път тя вдигна сватба с британския рокаджия Шон Кар.

Подготовката за тържеството в хотела до стадион „Олимпийски“ започна преди три дни. Както стана известно на „Комсомолская правда в Украйна“, церемонията трябва да се състои на първия етаж. За да се скрият гостите от погледите на минувачите, пред централния вход е бил поставен триметров параван, а верандата бе украсена с орхидеи. От двете страни на входа са поставени бели статуи. Входът в хотела бе украсен с бежов плат. Всичките входове на стадиона за блокирани, а по оградата дежури охрана. Пътни полицаи следят за движението на автомобилите.

Звезден гост на сватбата на Тимошенко бе певицата Ингрид. Честа да загрее гостите преди нея се падна на колежката й Тина Карол. За доброто настроение на гостите се е грижел и киевски кавър бенд.

Потребителите на световната мрежа определиха тържеството като неуместен „пир“ по време на война.
ВИДЕО

Министър Танев пак в скандал, бяга от тв студио

Образователният министър проф. Тодор Танев отново се забърка в скандал. След като миналата седмица се появи негово видео, в което той еднолично обявява, че учени като Ломоносов, Асен Златаров и Фредерик Жолио – Кюри са „кръгла нула“(Вижте видеото в "Таралеж" от 23.12.2014г.: http://daniivanov.blogspot.com/2014/12/blog-post_507.html), с което предизвика остри реакции в общественото пространство, се оказа още, че Танев грубо е прекъснал свое интервю за ТВ Европа. Това става след неудобен въпрос от страна на водещата Ганиела Ангелова в предаването „Под лупа“.

Интервюиращата пита проф. Танев дали не трябва да има промени и в СУ „Св. Климент Охридски“ след като дори в най-желаните специалности като „Право“ се влиза с оценки „Среден (3)“. Този въпрос очевидно разстрои Танев, който скочи на крака, хвърли си микрофона и заяви, че на такива въпроси за Софийски университет няма да отговаря. Очевидно според него в СУ „Св. Климент Охридски“ не се приемат студенти с оценка „Среден (3)“ на приемните изпити.

Фактите обаче сочат друго. През 2014 г. минималният бал за момчетата в редовна форма на обучение в специалност „Право“ на СУ е бил 20 от максимален бал 30. Балообразуването за тази специалност става по следния начин – събира се два пъти оценката от изпита по „История“ и към нея се добавя сбора от оценките от изпита по „Български език и литература“, както и оценките от съответните матури по „История“ и „БЕЛ“. Крайният резултат при шестици и на матурите, и на приемните изпити е 30. Прием с бал 20 означава, че ако кандидат-студент има оценки „Отличен (6)“ и „Много добър (5)“ на матурите по литература и история, но е изкарал тройки на двата изпита по същите предмети, то той ще се класира в специалност „Право“.

На теория не би следвало да има такава голяма разлика между оценките от матурите и оценките от изпитите, на практика обаче това се случва доста често. Отворен остава за поредна година въпросът за уеднаквяването на стандартите при провеждането на държавните зрелостни изпити и приемните изпити за университетите. Очевидно е обаче, че докато ресорният министър е готов да захвърля микрофона, когато го попитат защо в СУ се влиза с тройки, проблемите във висшето образование у нас няма да намерят своя ясен отговор.

Извънредно! Изчезна нов самолет на същото място! Обновява се


Откриха първите отломки от падналия самолет!

Изчезнал е самолет ербъс на "Еър
Азия", съобщи Би Би Си. Полетът е под номер QZ 8501 и е бил от Индонезия за Сингапур.

Предполага се, че на борда са 162 души, от които седем са екипаж, но не е уточнена бройката. Съобщава се, че сред пътниците са 16 деца и едно бебе. Представител на транспортното министерство на Индонезия заяви, че самолетът е загубил контакт с контролната кула в 6.17 часа местно време.

Той добави, че преди да изчезне от радарите, пилотът на машината е поискал смяна на курса с необичаен маршрут. Незабавно е започнало разследване на изчезването. Готвят се екипи и за издирване на ербъса.

Тази година в приблизително същия район на 8 март изчезна самолет на "Малайзия еър" с 239 души на борда. След месеци на издирване не бе открита никаква следа от него.




Започна издирването на изчезналия самолет


Започната е операция по издирването на самолета на AirAsia, който изчезна от радарите, летейки от индонезийския град Сурабая до Сингапур със 162 души на борда. От министерството на транспорта на Индонезия заявиха, че полет с номер QZ 8501 е изчезнал от радарите в Джакарта в 06:17 часа местно време.

Пътниците на борда на машината включват 138 възрастни, 16 деца и едно бебе, както и седемчленен екипаж. Организиран е кризисен център в Сурабая.

Представителят на транспортното министерство на Индонезия Хади Мустофа заяви, че преди самолетът да изчезне от радарите, екипажът е поискал смяна на курса с необичаен маршрут. По време на изчезването си машината се е намирала над Яванско море.

На страницата си във Фейсбук AirAsia потвърдиха изчезването на самолета. „AirAsia Indonesia със съжаление потвърждава, че полет QZ8501 от Сурабая за Сингапур е изгубил контакт с наземния контрол в 07:24 часа тази сутрин“, съобщават от AirAsia. „В момента ние за съжаление не разполагаме с повече информация относно състоянието на пътниците и екипажа на борда, но ще продължим да информираме всичките страни, когато научим повече“, гласи още съобщението.

Малко след като потвърди изчезването на самолета, компанията смени логото си в Туитър и Фейсбук от червено-бяло на сиво-черно. Изчезналият самолет е Airbus A320-200. „В момента тече операция по издирването на самолета и AirAsia сътрудничи напълно на спасителните служби. AirAsia ще съобщи още информация, веднага щом такава стане налична“, съобщиха още от компанията.

***

Президентът на САЩ Барак Обама е информиран за ситуацията с полет QZ 8501 на малайзийската компания Air Asia, който изчезна от радарите, съобщи говорителят на Белия дом Ерик Шулц, цитиран от WPTZ. Той добави, че Белият дом ще продължи да следи ситуацията.

***
Малайзийският самолет може да е паднал в близост до индонезийския остров Белитунг, според местни медии

Малайзийският самолет Airbus A320-200, изпълняващ полет от Сурабая до Сингапур, може да е паднал в близост до индонезийския остров Белитунг, съобщава местното издание Kompas.
Контролната кула е загубила връзка със самолета 42 минути след излитането му между островите Калимантан и Белитунг, когато той е бил на височина от 9700 метра.

На борда на самолета е имало седем пътници на екипажа и 155 пътници, сред които 17 деца.
***
Според РИА Новости, която се позовава на световни медии, самолетът е паднал във водите край остров Белитунг заради лоши метеорологични условия.
***
Сн. Reuters
Самолетът на малайзийската компания Air Asia е свършил горивото над Тихия океан и вероятно това е причината той да падне край остров Белитунг. Това съобщи шефът на националния комитет по безопасност на транспорта на Индонезии Татанг Курнади. Връзката с полет QZ 8501 е изгубена в 6.17 часа местно време. "Еърбъсът" е летял от Сурабая до Сингапур.


По последни данни на борда е имало 155 пасажери и 7 души екипаж. 138 от пътниците са възрастни, а останалите 17 са деца, между тях и едно новородено. 156 са индонезийци, трима са граждани на Южна Корея, един е малайзиец, един от Сингапур и един французин. Първоначално имаше информация, че има и британец.

Откриха първите отломки от падналия самолет!

Изгубилият се от радарите самолет на малайзийската авиокомпания АirAsia, е паднал в океана, съобщава "Интерфакс", позовавайки се на индонезийски медии. Според местните журналисти в района на остров Белитунг са намерени обломки от самолета. Засега обаче няма официално потвърждение на тази новина.
Според предварителната информация причина за трагедията са най-вероятно лошите метеорологични условия в района.

Самолетът, изпълняващ полет QZ8501 от Индонезия в Сингапур, изчезна от екраните на радарите, след като пилотът поиска промяна на курса в 6,17 ч. местно време.

Компанията AirAsia съобщава на страницата си във Фейсбук, че на борда на самолета е имало 155 пътници и 7-членен екипаж. Сред пътниците е имало 138 възрастни, 16 деца и 1 новородено бебе.

156 от намиращите се на борда хора са индонезийци, има трима граждани на Южна Корея, както и един гражданин на Сингапур.


Индонезийската спасителна служба потвърди, че изчезналият самолет е паднал край остров Белитунг

Изчезналият от радарите самолет на нискобюджетната компания „Еър Ейжа” е паднал в морето край остров Белитунг, след като е попаднал в турбулентна зона и се е опитал да измени курса си. Това е заявил началникът на пресслужбата на Индонезийската спасителна служба Суприанди Минггу, цитиран от руската агенция Регнум.

Самолетът е изчезнал от радарите на индонезийските диспечери в неделя, в 6:17 часа местно време (01:17 българско време.)



Самолетът на „Еър Ейжа” е имал гориво за едва 4,5 часа полет

Опасенията, че самолетът на малайзийската компания „Еър Ейжа” е паднал, се засилват с всеки изминал час, тъй като машината е разполагала с гориво за едва 4,5 часа полет, съобщава изданието First Post. За последен път контакт със самолета е бил установен към 6:20 часа местно време (1:20 часа българско време).
Малайзийският премиер Наджиб Разак също изрази опасения, че самолетът е сполетян от „голяма трагедия”.

В момента шест кораба и два хеликоптера са изпратени на мястото, на което самолетът е засечен за последен път.



Близък на един от пътниците на изчезналия малайзийски самолет е получил СМС от непознат номер, в който се казва, че самолетът е извършил аварийно кацане в източната част на остров Белитунг в Яванско море и всички пътници са живи и здрави, предаде РИА Новости, позовавайки се на местни медии.

Индонезийските власти отказват да потвърдят информацията. Министерството на транспорта заяви, че не може нито да потвърди, нито да отрече информацията, и посочи, че се опитва да провери достоверността й.


Издирването на изчезналия самолет на малайзийската компания „Еър Ейжа” е преустановено през нощта и ще бъде подновено отново в понеделник сутринта, обявиха от индонезийското министерство на транспорта. Говорителят на министерството заяви, че издирването на самолета е прекратено поради падналата нощ и лошите метеорологични условия. Той допълни, че в понеделник сутринта, в 7 часа местно време (2 часа българско време), търсенето ще бъде подновено. Ако времето е добро, операцията може да започне и по-рано.
Малайзийската авиокомпания „Еър Ейжа”, чийто самолет изчезна над Яванско море, обяви нова информация за националността на намиращите се на борда хора. Според компанията в самолета са пътували 155 пътници, 149 от които са граждани на Индонезия, трима са от Южна Корея, има и по един от Сингапур, Малайзия и Великобритания. Екипажът е съставен от индонезийци с изключение на втория пилот, който е френски гражданин.

Радарите на индонезийската спасителна служба не са засекли сигнал от аварийния радиомаяк на изчезналия самолет на малайзийската компания „Еър Ейжа”, който вероятно е паднал в Яванско море. От службата са заявили, че в случай на външно влияние поставеният в корпуса на самолета радиомаяк трябва да започне да подава сигнал. Институцията е обяснила, че ако върху самолета е имало външно въздействие или пък ако той е паднал във водата, задължително трябва да бъде излъчен сигнал.
Обновява се!