петък, 3 април 2015 г.

Бойко: Задържаме едни хора във Варна

Задържаме едни хора във Варна, търсим едни неща, ще говорим, когато има яснота. Това каза днес премиерът Бойко Борисов във Варна, който пристигна за откриване на лъчево-терапевтичен център в морската столица.

Борисов посочи, че там е и шефът на ГДБОП Ивайло Спиридонов и се надява в следобедните часове да бъде даден брифинг по темата.

Във Варна се провежда масирана акция. Сутринта в 6 часа са тарашени няколко къщи, една от които е на Радул, известен в града като баща на „Шванца“, бившият любовник на Мая Илиева, както и офисите на Иво Иванов-Гела.

Парламентът върна права на прокуратурата от времето на комунизма!

Със 119 гласа "за" промените в Гражданския процесуален кодекс (ГПК) бяха приети от
Народното събрание на първо четене. Срещу поправките гласуваха 15 депутати, а 17 се въздържаха от гласуване.

Единствено Реформаторският блок не подкрепи промените. Депутати от "Атака" се изказаха против промените, но в крайна сметка повечето от тях гласуваха "за"

"Упреците, че парламентът приема извънредно законодалелство станаха много. Прокуратурата е имала такива правомощия по време на комунистическия режим. Как точно тези промени ще помогнат за решаване на казуса КТБ? Най-логично е подобни правомощия да се дадат на министъра на финансите. Радикални мерки, внесени на коляно."

Това каза депутатът от Блока Петър Славов. Той посочи, че БСП ще подкрепи тези текстове, което би трябвало да светне червената лампичка на ГЕРБ. Славов каза, че тези правомощия трябва да отидат към министъра на финансите и тогава реформаторите биха могли да подкрепят промените. Той определи това законодателство като "сталинистко".

Промените касаещи новите правомощия на прокуратурата вървяха успоредно в два закона - Гражданския процесуален кодекс и Наказателно-процесуалния кодекс. Изненадващо след приемането на промените в ГПК основният вносител на двете групи промени Цветан Цветанов се качи на трибуната и оттегли промените в НПК.

Приетите промени в ГПК предвиждат прокурорът може да започва производства в интерес на държавата, общините или на граждани, ползващи се от особената закрила на закона. Той ще може да встъпи като страна в образувано производство, когато неговото участие е необходимо за защита на имуществени права и законни интереси на държавата, общините или граждани, ползващи се с особена закрила.

Оттеглените поправки в НПК пък предвиждаха "в изключителни случаи главният прокурор или определен негов заместник може да спре финансова операция или сделка с имущество за срок до 48 часа". Цветанов обяви, че приетите в ГПК промени и след тяхната редакция и окончателно приемане на второ четене ще бъдат достатъчни, за да изпълнят целите на двете групи промени, които бяха предвидени първоначално.

ГЕРБ и Сотир Цацаров с контра предложение срещу правосъдния министър

ГЕРБ и главният прокурор Сотир Цацаров предприеха в сряда координирана акция срещу правосъдния министър Христо Иванов. Шестнайсет народни представители от ГЕРБ начело с шефа им Цветан Цветанов внесоха изпреварващо проект за промени в Закона за съдебната власт (ЗСВ), като прескочиха министър Иванов, чийто проект бе планирано да се внесе официално по-късно този месец след обсъждане в работна група с участието на магистрати и граждански организации. Изненадващата законотвроческа инициатива на ГЕРБ следва изцяло идейната линия на главния прокурор, като в нея са застъпени вижданията и на Висшия съдебен съвет и съдийската асоциация, оглавявана от Богдана Желявска, която наскоро бе принудена да подаде оставка като зам.-шеф на СГС.

Едновременно с това Цацаров бойкотира Министерството на правосъдието, като обяви, че представителите на прокуратурата се изтеглят от работните групи за промените в съдебния закон, тъй като били недоволни, че им спускат конкретни текстове, а реформата се ръководела според идеите на Съюза на съдиите в България.

Все още няма обяснение от ГЕРБ какво е наложило бламирането на министъра, който е вносител на стратегията за съдебна реформа и се приема от ЕС като основен гарант за нейното реално изпълнение. По неофициална информация промените са обсъдени в групата на ГЕРБ и са синхронизирани с премиера Бойко Борисов.


Министър-председателят Бойко Борисов във Фейсбук:

"Правосъдният министър Христо Иванов има моята пълна подкрепа. Всяка парламентарна група и всеки депутат има право да дава своя принос и своите идеи по важните въпроси. Няколко дни подред с Христо работихме активно по проекта за промени в ЗСВ, който Министерството на правосъдието трябва да изработи до Великден. Това ще бъде инициативата на Министерския съвет. Продължаваме напред!", написа Борисов във фейсбук.

Христо Иванов: Цветанов внесе законопроект на Цацаров


Министърът на правосъдието Христо Иванов определи като опит за дестабилизация комбинацията от внасянето на алтернативни проекти за съдебна реформа и „медийната артилерийска подготовка“.

„Няма да стане толкова лесно“, каза министърът днес пред БНТ.

Христо Иванов отрече слуховете, че има намерение да подава оставка. Според него предложенията на ГЕРБ са същите като предложенията, които главният прокурор обяви през октомври миналата година.

„Аз много се радвам, че той избра да ги внесе през тази група, защото трябва да има дебат по тях“, коментира Иванов.

Той е получил подкрепа от премиера Бойко Борисов и съпредседателя на Реформаторския блок Радан Кънев и след Великден Министерският съвет ще внесе своя проект за промени в Закона за съдебната власт.

„Дефектът стана ефект“, заключи министърът.

Иванов не виждал в този сюжет бламиране. Тази група от депутати имала „правото да търси своята изява, но нищо повече не се е случило“.

„Дали има напрежение Цветанов-Борисов, какво се случва по оста Цветанов-Цацаров – това медиите трябва да го кажат“, отговори Иванов.


Според него проектите на ГЕРБ и АБВ са доста схематични и правителството ще внесе „доста по-обемен и адекватен“ проект.

Обновена!

Добруджански мост стана световна сензация

Добруджанското село Славеево се прочу с уникално съоръжение не само в региона и страната, но и в цял свят.

Причината е, че снимката, която вчера са показали медиите, е била качена и в най-известния в света сайт за забавни снимки и картинки 9gag.com. 

Мостът, поставен в Славеево след наводненията от миналото лято, веднага се превърна в онлайн хит.
Става въпрос за мост, издигнат в средата на нищото.

Интернет потребители от различни краища на планетата коментираха уникалното съоръжение
в добричкото село. Доста забавни и остроумни са коментарите на чужденците в 9gag.com.

На тази дата: 3.4.1879 г. София е избрана за столица на Княжество България

Шареният мост, днес Лъвов мост
1879 г. Учредителното събрание избира София за столица на Княжество България. Днес София е 13-ят по големина град в Европейския съюз.

София е обявена за столица по предложение на проф. Марин Дринов, като стар български град, отдалечен от турската граница и средищно разположен в българските земи според тогавашното разбиране.

София носи името на късноантичната катедрала на града „Света София”. Това се допълва от всенародната почит към светата мъченица София, майка на трите свети мъченици - Вяра, Надежда и Любов. И тъй като „Божествената премъдрост”, т.е. Христос, е предмет на постоянно преклонение, неподвластно на определен ден от годината, то празникът на светиците - 17 септември, е приет за Ден на София. Чества се и 4 януари, когато градът е освободен от турско робство през 1878 г. от руските войски.

Вицове, април 2015 г.

Американска компания продава обувки за селфи.

СмЕх


Танцьорките от няколко столични фолк клуба излязоха на протест, да бъдат изплатени заплатите на футболистите на ЦСКА и Левски...

***


Пепеляшка:
- Обувчицата ми стана, кога е сватбата?
Принца:
- Това беше полуфинала. Сега ще мерим сутиен.

***

Вижте кво, къпят се само тези, които ги мързи да се чешат.

***

В частен кабинет лекарят казва на пациента:
- Почистих ви ушите, мога да ви гарантирам, че вече ще чувате великолепно! Ще ви струва сто долара.
- Двеста ли казахте?
- Да, точно така, чувате прекрасно!

***

Пилот на хеликоптер се загубил в бурята. Видял небостъргач и показал табела с надпис: "Къде съм?". От там му показали друга табела: "В един хеликоптер". Спътникът му казал:
- Карай наляво!
- Откъде знаеш?
- Това може да бъде само офисът на Microsoft!
- ?!?
- Отговорът беше също като Help-а на Windows. Абсолютно точен, и също толкова безполезен.

***


четвъртък, 2 април 2015 г.

Защо всички боледуваме от десинхроноза тази седмица

В 3 часа след полунощ на 29 март, неделя, отново преместихме стрелките на часовника с час напред. Същия ден в България станаха няколко много тежки катастрофи в Кресна, Килифарево, Русе и на други места, при които загинаха 7 души, а десетки бяха тежко ранени.

Световните медии пък цитираха професор Чарлс Цайслер от Харвардския университет, който обяви изследване в САЩ, установило, че в понеделника след преминаването към лятното време в страната има увеличение на автомобилните катастрофи с между 6 и 17%.

Учените твърдят, че местенето на часовника с час напред не е съобразено с биологичните потребности на организма или с природата. На първо място страда връзката между отделянето на мелатонин и съня. Между хормона на епифизата и съня съществува пряка връзка и недостигът на мелатонин значително затруднява и прави невъзможно заспиването.

Симптоматиката на десинхронозата е сходна със състоянието на хроничното недоспиване:

- гадене и чувство за тежест в стомаха;

- главоболие и замаяност;

- дезориентация в пространството;

- ирационално мислене;

- безсъние или патологична сънливост;

- депресивно настроение;

- изгубване на апетита.


Какво съветват специалистите?

- Прекарайте първиите дни след смяната на времето с по-големи физически натоварвания, уморете се повече. Хранете се пълноценно. Така ще заспите по-лесно, макар и по-рано с един час отпреди.

- През първата седмица на април не планирайте работа, която изисква прекомерна концентрация и напрежение.

- Не злоупотребявайте с алкохол и кофеин, които допълнително затрудняват заспиването.

- Могат да помогнат добавките и препаратите, съдържащи мелатонин.

Иван Иванов (ДСБ) е новият шеф на КЕВР

Иван Иванов, бивш депутат от ДСБ, е новият шеф на КЕВР, а изборът му бе съпроводен със скандал в
парламента. БСП напусна пленарна зала, защото не искаха да унижават техните кандидати.
Социалистите се опитаха да оттеглят кандидатурите си, за да не унижават хората, защото подозираха, че управляващите предварително са нагласили квотите.

Председателят на парламента Цецка Цачева обаче на допусна оттеглянето на кандидатите на БСП, защото процедурата вече е изчерпала времето на БСП.

Последва гласуване, при което Иван Иванов бе избран за нов председател на КЕВР.

Решено: Точкова, а не Чочкова!

Теодора Точкова
Парламентът избра Теодора Точкова за главен съдебен инспектор. За нея гласуваха 195 депутати от общо 197 регистрирали се в пленарна зала.

Независимият депутат Велизар Енчев каза по повод решението, че изборът на Точкова е позорна коалиция между ГЕРБ и БСП, договорена преди много време.

1 час пътуване от Гарата до Летището с метрото!

По повод очакваното официално пускане в експлоатация на отсечката на метрото от Летище „София” до метростанция „Цариградско шосе”, което най-вероятно днес ще стане с много фанфари и рязане на лентички, добре би било да видим събитието и от една по-различна гледна точка.

Вижте анализ разпространен от Гражданска инициатива за релсов и обществен транспорт.

А именно, от гледната точка на обикновения пътник, който твърде често страда най-много от зле построена, зле проектирана и неефективна инфраструктура.

Какво ще бъде реалното време на придвижване само с метро?

Слизайки от влака на Централна гара, заедно с целия багаж и разстоянието, което е поне 400 метра по права линия (а има и две стълбища – от перона на влака и до перона на метрото), времето за придвижване на един здрав човек, с нормално темпо, би било поне 5-6 минути. А след като слезем на метростанцията, средното време за чакане на мотриса (тъй като обикновено по 2-рия метродиаметър интервалът е 8 мин.), би било 4-5 минути.

Само дотук, вече се натрупаха 9 минути.

По разписание, в сайта на Метрополитен излиза, че влакчето ще пътува от метростанция „Централна ЖП гара” до метростанция „Сердика” 3,30 мин. Тъй като се качихме на 2-рия метродиаметър, ще трябва да се прекачим на метростанция „Сердика” на 1-вия метродиаметър. Само ходенето пеша из тунелите, без да се загубите (защото има и такава опасност), ще ви отнеме още 5 минути. Следва чакане на влака, средно – 3-4 минути. Предвид, че в час пик влаковете са през 2-3-4 минути, но извън този часови пояс, достигат 8-10 мин. като интервал. Дотук станаха минимум 21,30 минути, а още не сме потеглили за летището.

Пропуснахме да споменем, че не всички влакове ще стигат до летището. Влаковете през един ще ходят и до „Бизнес парк София” в  „Младост 4”, така че чакането може да се окаже и 6-7 и повече минути, но ние приехме, че имаме късмет.

Качваме се благополучно на влакчето и продължаваме да си гледаме часовника. В сайта на Метрополитен, според разписанията се вижда, че от метростанция „Сердика” до метростанция „Цариградско шосе”, метрото пътува 20 минути. Тъй като ще има още 4 метростанции до летище „София”, залагаме поне още 12 минути пътуване. Достигаме до метростанция „Летище София - Терминал 2” и като прибавим още 2-3 минути ходене, за да стигнем до местата за чекиране на багаж, успяхме да се придвижим от Централна гара до Терминал 2 за около 56 минути.

А какво да кажем за хората, които пътуват за Терминал 1?

И за да не звучи като заяждане, отворете си страницата на http://tfl.gov.uk/ (Лондонското "ЦГМ") и вижте как се изчисляват времената за придвижване.

Това не означава, че сме против метрото в София, но категорично смятаме, че то се изгражда така, че не се взима предвид най-важното - удобството на пътника.

Това изключително ясно се вижда от изградената метростанция на летището, която вместо да е под терминала или долепена плътно до него (за да се спести време за ходене, а и възможността хората да се придвижват изцяло на закрито, а не да ги вали дъжд и сняг), е отдалечена на поне 30-40 метра от входа на летището.
От друга страна, стигането от гарата до летището има и друг алтернативен маршрут - градска железница плюс метро. Реално при този вариант (както е почти в цяла Европа), директно пътувате от Перник, Банкя, Своге и влакът ви продължава след Централна гара до гара "Искър" да речем (тоест тук обслужвате цялата Софийска област, а не само град София). Ако пътническите влакове на БДЖ са на интервал дори 30 минути от всяка от дестинациите в най-натоварения участък от Централна гара до гара "Искър", влаковете могат да достигнат такт от 10 минути , времето за пътуване ще се скъси значително, още повече, че вече е изградена специална жп спирка "Дружба" между гара "Подуяне" и гара "Искър".

Какво показва проучването ни?

Ако влаковете на градската железница са през 10-15 минути (нещо съвсем естествено в час пик дори в страна като Чехия) от "Ларго"-то ще можем да стигнем абсолютно конкурентно с метро и градска железница за същото време, за което ще стигнем само с метро по първия метродиаметър до летището. И това не е непременно лошо и опасно. Това е друга алтернатива за гражданите и възможност общественият транспорт да привлече нови пътници и съответно шанс да намалеят пътуванията с личен автомобил. Само сътрудничеството между видовете обществен транспорт, а не фаворизирането на един единствен такъв за сметка на всички останали може да даде реалната алтернатива на тези, които пътуват към и от летище "София".