петък, 2 октомври 2015 г.

Вицове, октомври 2015 г.

Избори 2015 г.

СмЕх


- Какво мислите за цялата ситуация с бежанците?
- Еми тия хора минаха всякакви граници.

***

- Моше, откъде имаш такъв хубав часовник?
- Татко ми го продаде като беше на смъртното си легло.

***

Срещат се двама приятели. Единия пита:
- Как си след развода с жена си?
- Абе, сега съм по-добре, но първите няколко седмици за малко да се побъркам от кеф.

***

Баба чете на внука си от Библията:
- А сега ще ти разкажа как са били сътворени първите двама човека на Земята.
- Това го знам. По-добре кажи как са направили третия.

***

Рано сутринта севлиевец вижда габровец с две пълни кофи запътен нанякъде:
- Комшу, къде си се запътил така?
- Бе, поискаха ми урина за изследвания и да не кажат, че съм стиснат.
Следобед севливецът гледа, че габровецът се връща с пълните кофи обратно:
- Комшу, к'во стана?
- А, нищо - откриха ми захар в урината и отивам да ги сипя в джибрите.

***


Всяка сутрин нови вицове


четвъртък, 1 октомври 2015 г.

Кой "лапа" обществени поръчки в строителството?

Преди няколко дни правителството обеща 20 млрд. лв. на строителния бранш през следващия 7-годишен период - от европейски програми и бюджетни средства.

Сумата е сериозна и интересът за участие в поръчки е обясним.

Кой печели най-много от държавния пай?

Този въпрос вече има отговор. Наскоро правителственият портал за отворени данни opendata.government.bg, публикува масивен файл, в който има данни за всички обществени поръчки, направени от началото на 2011 г. до края на август. 2015 г.


Ето кои са най-големите строители в съвременна България, които градят пътища, магистрали, други инфраструктурни обекти и сгради:



Кой кой е



"Главолгарстрой" е създадена през 1969 г. по междуправителствената спогодба „Нефт-желязо“ за извършването на строителни работи на територията на СССР. След 1994 г. работи на територията на Русия, Казахстан, Украйна, Германия и България като главен изпълнител на жилищни, обществени, промишлени и инфраструктурни обекти. През 1997 г. е трансформирана в частно акционерно дружество, а през 2005 г. - в холдингова структура.

Акционери в нея са 646 физически и юридически лица, основният собственик е фамилията на бизнесмена Симеон Пешов, дългогодишен ръководител на компанията.

"СК-13 Пътстрой" е дъщерно дружество на "СК-13 Холд-инг''. Фирмата е създадена през 1993 г. чрез преобразуването ѝ от Пътно управление – Перник в “Пътстройкомплект”, а по късно в "СК-13 Пътстрой". Основни акционери са Николай Таков, Цветанка Нешева, Светослав Геков и Стоян Гашаров.

"Трейс Груп Холд" концентрира всичко в областта на строителството и свързаните с него дейности. Тя е публично дружество от декември 2007 година. Основен акционер в нея е бизнесменът проф. Николай Михайлов, който е и ръководител на Катедра „Пътища” на Университета по архитектура, строителство и геодезия.

"Хидрострой" е основана през септември 1962 г. от Главно управление на водното стопанство при Министерски съвет с името „Водстрой”- Варна. През 1970 година е преименувана в СУ „Водно строителство”, а четири години по-късно получава името, което носи и до днес – „Хидрострой”. Основни собственици са Велико Желев и Мая Желева.

"Енергоремонт холдинг" обединява „Енергоремонт Бобов дол” АД, „Енергоремонт Варна” АД, „Енергоремонт Русе” АД, „Техенерго” АД, „Тотема” ЕООД, ” Инком 2003”, „Енергоремонт Раднево” ЕООД, „Енергоремонт Козлодуй” ЕООД, “Енергоремонт МК” ЕООД, „Енергоремонт Косово”. Компанията е публично дружество

Основни собственици са Николай Златев, Николай Райчев, както и бившият енергиен министър Милко Ковачев, и ексшефът на АЕЦ "Козлодуй" Йордан Костадинов, 

"ПСТ Груп" (до края на 2011 г. носеше името "Пътностроителна техника") е с над 45-годишна история. Тя е еднолична собственост на регистрираната в Кипър фирма "Колвик Сървисиз Лимитид". Някога "Пътностроителна техника" беше част от публична компания "Холдинг Пътища", свързвана с бизнесмена Васил Божков.

"Инжстройинженеринг" - Варна, е създадено през 1964 г. като стопанско предприятие към Градски народен съвет - Варна.
Негов едноличен собственик е бизнесменът Пламен Стилиянов.

"Станилов" е частна строителна компания, основана през 1995 г. и работеща главно в сферата на хидротехническото и хидроенергийно строителство, в изграждането на инфраструктурни, промишлени и граждански обекти. Тя е собственост на Георги Станилов.

ИСА 2000 започва дейността си през 1990 г. в София. Фирмата се занимава предимно с проектиране и строителство на жилищни и офис сгради. В периода от 1996 г. до 2001 г. участва в изграждането на метродиаметър I и три метростанции, част от метрото на София. Собственик на фирмата е Юлиян Инджов, който беше свързван с издръжката на футболния клуб ЦСКА.

"Джи Пи Груп" стартира своята дейност през 2004 г. Тя е главен изпълнител на "Лукойл България" по изграждане, ремонт и поддръжка на бензиностанции, газстанции и петролни бази на компанията на територията на България. Фирмата е изградила и реконструирала над 130 обекта. Основни собственици са Владимир Владимиров-Житенски и Георги Василев.

„Балканстрой” е основана през 1994 г. Нейни собственици са бизнесмените от Разлог Николай Калоянов, Костадин Калоянов, Йордан Каназирев. Преди няколко месеца две банки - ОББ и УниКредит Булбанк, я обвиниха, че използва схема с офшорки, за да избегне плащането на кредит от 60 млн. лева.

"Геострой" е част от групата "Геотехмин", която е специализирана в сферата на проучването, добива и първичната преработка на полезни изкопаеми. Създадена е през 2005 г. Основен акционер е проф. Цоло Вутов, който преди няколко години стана известен в обществото покрай класация на в. "Пари", която го обяви за най-богатия българин.

"Агромах" е създадена през 1995 г., и е основно ориентирана в дейности, свързани с обработка на земеделски земи и зърнени култури. През 1999 г. се насочва към инфраструктурното строителство. Едноличен собственик на фирмата е благоевградският бизнесмен Христо Савев.

"Щрабаг" е българското представителство на австрийската строителна група STRABAG. Компанията оперира във всички строителни сектори, особено в транспортна инфраструктура, високо строителство и гражданско строителство, както и за проекти за строителство на обекти свързани с екология.

"Пътища Пловдив" е създадена през 1993 г. В периода 2014-2015 г. компанията е изпълнила и работи по над 30 км. магистрален път, 50 000 м реконструкция и рехабилитация на пътища и над 130 000 м2 рехабилитация и ремонт на улична и общинска пътна мрежа. Основният собственик на компанията е Асен Христов Савев, който е баща на собственика на "Агромах" Хисто Савев. Предишният собственик на "Пътища Пловдив" беше пловдивският бизнесмен Георги Гергов, който е лидер на БСП в града.

"Понсстройинженеринг" е собственост на "ПОНС Холдинг" - компания с акционери бургаските бизнесмени Милко Милков, Константин Киряков и Панайот Киряков. Дружеството е регистрирано през 2005 г.

"Енергоремонт Гълъбово" е създадено през 1969 г., като компанията е приватизирана през 2000 г. Основен собственик е старозагорският бизнесмен инж. Дечко Колев. Синът му Иван Колев беше депутат от ГЕРБ в 41-ото Народно събрание.

"Водстрой 98" е основано през 1998 г. в Сливен, като правоприемник на Държавното предприятие „Водно строителство”.
Многократни публикации свързваха фирмата с депутата от ДПС Делян Пеевски и ексбанкера Цветан Василев. Нещо, което собственикът и шеф на компанията, Иван Мирински, често отрича. Фирмата беше влязла и в консорциума, който щеше да строи газопровода "Южен поток".

"Крам комплекс" е компания с над 20-годишна история, специализирана в строителството на обществени инфраструктурни обекти. През 1998 г. тя извърши ремонта на столичния площад "Славейков". Тогава беше изграден злополучният фонтан, в който през 2005 г. от токов удар загина 34-годишният Веселин Маринов. Собственик на фирмата е Симеон Кралев.

“Автомагистрали - Черно море” - Шумен е основана през 1967 г. като строително предприятие „Пътни строежи”. Основен собственик е шуменският бизнесмен инж. Димо Димов. Фирмата построи пътният възел "Белокопитово".




Швеция въведе шестчасов работен ден!

Швеция въведе шестчасов работен ден в опит да увеличи производителността и да направи хората в страната по-щастливи.

Много шведски работодатели вече са направили промяната, като изданието Science Alert обяснява, че мярката ще накара служителите да свършват повече работа за по-кратко време и в същото време ще им позволи да имат енергия да се радват на личния си живот.

Центровете на "Тойота" във втория по големина град в Швеция Гьотеборг например приеха мярката преди 13 години, като след това компанията обяви, че служителите ѝ са по-щастливи, а приходите ѝ растат.

Filimundus, компания, разработваща мобилни приложения в Стокхолм, въведе промяната преди година.

"Осемчасовият работен ден не е толкова ефективен, колкото хората си мислят", заявява ръководителят на компанията Линус Фелд.

"Да останеш съсредоточен върху специфично задание в продължение на осем часа е огромно предизвикателство. За да се справим, ние комбинираме различни неща и правим паузи, искайки да направим работния си ден по-търпим. В същото време се затрудняваме да контролираме собствените си лични животи извън работа", добавя той.

Според Фелд на служителите не се позволява да използват социалните медии, а срещите са максимално редуцирани в работно време, за да не се разсейват. Целта обаче остава персоналът да бъде по-мотивиран да работи интензивно, докато е в офиса.

"Моето впечатление е, че сега е по-лесно да се фокусираме по-добре върху работата си и да имаме енергия да я свършим, но също така и да имаме енергия, след като напуснем офиса", коментира Фелд.
Според Science Alert дори докторите и медицинските сестри в някои болници са преминали на шестчасовия работен ден.

Дом за възрастни хора в Гьотеборг, който работи по новата схема, в момента изчислява дали разходите по наемане на нови служители за компенсиране на по-късия работен ден си струва на фона на съответните подобрения в грижата за пациенти и стимулирането на духа на служителите.

Стюардеса изкарала 650 000 паунда от секс по време на работа

На полет заработвала минимум 1500 паунда

Стюардеса изкарала 650 000 паунда от секс по време на работа, като заработвала минимум 1500 паунда по време на полет, съобщава Mail Online. Името на компанията обаче не се посочва.

Палавницата обаче била хваната на калъп с един от пасажерите на борда на самолет, изпълняващ полет от Близкия изток. Веднага след инцидента палавницата била уволнена и депортирана.

При разпит тя признала, че е правила секс с много други пасажери по време на полетите си и дори предпочитала далечните дестинации.

Както е известно, преди време гръмна разкритието, че много отчаяни и безпарични японски стюардеси прибягват до проституция и редовно преспиват с пилоти за пари.

Накратко за Русия на международната сцена

Дежавю: Парламентът тръгна от трети опит

Чак на третия път, половин час след началото на работния ден, депутатите най-сетне успяха да съберат необходимия минимум, за да постигнат кворум в пленарната зала на парламента.
Таблото отчете 127 присъстващи, след като в залата масирано влязоха народните избранници от БДЦ и "Атака", които отсъстваха от първите две регистрации.

БСП традиционно отсъства от залата, а червените депутати, които са вътре, не се регистрираха.

Преди това на два пъти Цецка Цачева не успя да събере депутатите за кворум. Таблото в пленарната зала отново отчете 110 регистрирани депутати.

НАСА и марсианците от Холивуд

Преди няколко години тръгна слух, че НАСА винаги показва филма „Армагедон“ на новите си астронавти. Но не защото разбиващият астероиди и боксофиси епос на Майкъл Бей е поучителен, а точно поради обратната причина: „Армагедон“ е толкова неправдоподобен, че е като наръчник за това какви неща не могат да се случат в космоса, пише „Гардиън“.

Изчислено е, че филмът съдържа 168 научни невъзможности и неточности, а НАСА предизвиквала новобранците си да ги открият. Сред най-явните измишльотини в блокбъстъра са: космическа совалка, излитаща като самолет от астероида; космическата станция, в която гравитацията действа наобратно; атомната бомба, предназначена да отклони от пътя му астероид с размерите на Тексас, която трябва да е поне милиард пъти по-мощна от показаната в „Армагедон“.

За съжаление, тази забавна история се оказа поредният интернет мит. Миналата седмица обаче беше съобщено, че на астронавтите в Международната космическа станция е бил показан друг космически епос на Холивуд – „Марсианецът“ на Ридли Скот (бел. ред. – премиерата на филма в България и по-голямата част от света е този петък, 2 октомври). В научно-фантастичния филм Мат Деймън е изоставен на Червената планета и трябва сам да открие начин как да оцелее, да получи помощ и да се върне у дома. Базиран на едноименния бестселър на Анди Уеър, „Марсианецът“ е научно издържан – от химичните процеси, необходими за производството на вода от ракетно гориво (разбира се, с иридий като катализатор), та чак до функционирането на тоалетните.

Има ясно изразена линия, която приблизително съответства на тирето между „научно“ и „фантастичен“. От страната на „фантастиката“ имаме „Армагедон“, чието мото е „разкарайте оттук науката и дайте повече експлозии“. Този подход, изглежда, се харесва на публиката. Зрителите рядко поставят под съмнение например космическите битки в „Междузвездни войни“, които са като въздушни боеве между изтребители от Втората световна война, макар повечето от нас да знаят, че във вакуума на космоса няма огнени кълба, звукови ефекти или маневри, присъщи единствено на самолетите. Съдейки по трейлърите, в предстоящия „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ изтребителите се сражават предимно в атмосфери, подобни на земната, което, технически погледнато, превръща филма в „Небесни войни“.

От друга страна „науката“ се цели в доста по-висока орбита. Тя се гордее с правдоподобност и истории, които вероятно биха могли наистина да се случат. Кой знае… Стенли Кубрик нае дизайнери от НАСА да онагледят 2001-а, а космологът Карл Сейгън беше консултант на „Контакт“. „Интерстелар“ пък привлече астрофизика Кип Торн да помогне с моделирането на черната дупка, при това по-прецизно, отколкото някога НАСА е успявала.

„Марсианецът“ стига по-далеч от всички тях. Романът на Уеър отдавна е любим на НАСА заради задълбоченото изследване и техническите детайли. Така че когато Ридли Скот помолил миналата година учените от космическата агенция за помощ, те се отзовали с удоволствие.

„Когато четем научно-фантастична книга, си я представяме сами за себе си. Ридли трябва да нарисува картина за всички нас“, казва Джим Грийн, директор по планетарни науки в НАСА (неговият еквивалент в „Марсианецът“ е героят на Чиуетел Еджиофор, отбелязва той с гордост).

НАСА отговорила на всевъзможни въпроси – от йонните двигатели до марсианския климат. Учените поканили сценаристите и специалистите по визуални ефекти да посетят техните лаборатории и съоръжения и им показали прототипи на технологии, които да бъдат показани във филма. По времето на снимките на холивудската продукция НАСА работи върху мисия до Марс, чиято цел е хора да стъпят на Червената планета някъде около 2040 година.

„Ние вече имаме модели на хабитати за марсианските обитатели, превозни средства и планове как да живеем и работим там. Следващия месец ще проведем голям семинар, на който да изберем площадка за кацане“, обяснява Джим Грийн. Тоест, почти всичко, което ще видите във филма, НАСА наистина го използва.

„А там, където все още не сме измислили как ще работят някои неща, казахме на хората от Холивуд: „Давайте, проектирайте ги! Ще се радваме да видим какво ви е хрумнало“, допълва директор по планетарни науки в НАСА.
Учените, разбира се, веднага откриха дупки в науката в „Марсианецът“, и това е неизбежно. Налягането на марсианската атмосфера е едва 1 процент от земното, тоест въздухът е твърде рядък, за да се развее знаме, а прахта е фина като пудра от талк. Торнадо като на Земята с летящи отломки, като онова, с което започва филмът, не би могло да се случи. А заради слабата марсианска гравитация астронавтите по-скоро щяха да подскачат, а не да ходят. Ако трябва да бъдем честни, създателите на „Марсианецът“ са били наясно с тези неща. По отношение прашната буря Уеър казва:

„Трябваше някак да принудя астронавтите по спешност да напуснат планетата, затова си позволих някои волности. Освен това реших, че бурята ще е много готина“.

Компромиси винаги трябва да се правят – дали заради бюджет, технически ограничения или просто заради киноефект. Дори когато всичко изглежда наред, винаги ще се намерят бдителни педанти, които да сочат с пръст грешките. Невъзможно е да прелетиш над Международната космическа станция, както прави Сандра Бълок в „Гравитация“. Дешифрирането на ултра-пространствените сигнали, предавани до часовника в „Интерстелар“ ще отнеме поне 60 години. И така нататък, и така нататък.

Сайтът io9.com създаде преди няколко години списък с научно-фантастичните филми, в които физиката е сбъркана. Само „Аполо 13“ и „Истинските неща“ се измъкнаха чисти.

Джим Грийн не се вързва на тези неща:

„Когато гледам филм, оставям науката на входа. Дишам планетарна наука всекидневно и искам малко забавления“.

Освен въпроса за разликата между научните научно-фантастични филми и фантастичните научно-фантастични филми има и друга интересна тема. И тя е за близките отношения между НАСА и Холивуд. Погледнете в сайта на космическата агенция и ще видите цяла секция за „Истинските марсианци“. НАСА поддържа любопитна дискусия за „Марсианецът“ и астронавтите на Международната космическа станция й помогнаха за рекламата на филма с масирана маркетингова кампания в Туитър. А какво по-голямо съвпадение от това, че НАСА разгласи за съществуването на вода на Марс дни преди световната премиера на филма? Ридли Скот каза, че знаел за откритието от няколко месеца, но било твърде късно да промени сюжета. НАСА обаче упорито отрича каквито и да било тайни споразумения с Холивуд:

„Решението кога да обявим новината беше свързано с печатния график на сп. „Нейчър“. Нищо повече).

„НАСА не решава на кои филми да помага“, уверява Берт Улрих от мултимедийния отдел на космическата агенция. Той си сътрудничи с около 100 документални филма на година, плюс някои непланирани участия. Понякога става въпрос за сериозни космически филми като „Аполо 13“ (НАСА няма никакъв принос към „Гравитация“ или „Интерстелар“), а друг път – за лековати блокбъстъри като „Мъже в черно 3“, „Трансформърс 3“ и, да, самият „Армагедон“. Агенцията отдава под наем скафандри за филми на Майкъл Бей и дори позволява да снимат истинско излитане на космическа совалка. Тогава как така не са се подразнили от престъпленията срещу науката в „Армагедон“?

„Не искаме да се месим в артистичните им напъни“, дипломатично отговаря Улрих.

За разлика от американските военни, НАСА нито цензурира сценарии, нито отказва помощ на кинопродукции, които биха я показали в неблагоприятна светлина, казва Улрих. И все пак агенцията опитва да ги разубеждава да не подвеждат публиката. Според закон от 1958 г. НАСА е задължена да информира обществото възможно най-подробно за дейността си.

„Затова филмите, телевизията и документалните проекти са чудесен начин да разкажем нашата история“, допълва Улрих.

Колкото НАСА рекламира филмите, толкова и те рекламират нея. Например първия път, когато публиката вижда новата космическа совалка, не е на Кейп Канаверал, а във филма за Джеймс Бонд „Муунрейкър“ от 1979-а – цели две години преди първия й полет. Ама че реклама! По онова време НАСА изостава от графика с пускането на първия кораб за многократна употреба, а продуцентите бързат да завъртят по кината „Муунрейкър“, за спечелят максимално от космическата лудост, която е обхванала зрителите покрай „Междузвездни войни“.
Като се замислите, космическите изследвания и снимането на филми имат много общо. И двете са изключително скъпи начинания, изискващи най-модерни технологии, хиляди хора и огромни съоръжения. И двете се стремят да създадат проект, който да полети към звездите, но който също така лесно може да претърпи зрелищен крах. Изглежда, че „Марсианецът“ се е устремил към пантеона на достойните за уважение космически филми, а когато става въпрос за вдъхновяване на следващото поколение, „фантастичните“ неща вършат също толкова добра работа, колкото „научните“. Ако се разходите из Лабораторията за ракетни двигатели, най-вероятно ще срещнете някой фен на „Стар Трек“. Джим Грийн обожава „Армагедон“ и признава, че е гледал „Пришълецът“ поне 50 пъти.

„Научната фантастика е много важна част от нашата култура. Тя ни кара да мечтаем за бъдещето. А ако не мислите за бъдещето, вие самите нямате бъдеще“, предупреждава ученият от НАСА.

На тази дата: 1 октомври 1977 г. Пеле прекратява спортната си кариера

1977 г. бразилският футболист Пеле прекратява спортната си кариера. Едсон Аранчис до Насименто е определян като най-добрия футболист на всички времена. През 2000 г. ФИФА го определя като футболист номер едно на 20 в.

Пеле е роден в Треш Корасоинш, щата Минаш Жерайш на 23 октомври 1940 г. Баща му е професионален футболист, но прекратява кариерата си след травма в коляното. Пеле израства в бедност в град Бауру, където започва да играе в аматьорски футболни отбори. На 9-годишна възраст той стои до радиото, за да слуша финала на Мондиал 1950, който Бразилия губи, и тогава се кълне със сълзи на очите, че ще докара някой ден купата в своята страна.

През 1956 г. на 15 години Пеле започва кариерата си в младежкия отбор на „Сантуш”, а година по-късно вече играе в основния им отбор. Едва 16-годишен той става голмайстор на бразилския шампионат и 10 месеца след подписването на първия си професионален договор е включен в националния отбор на Бразилия.

На световното футболно първенство в Швеция през 1958 г. печели за първи път световната купа с отбора на страната си. Вкарва два гола във финалния мач. По това време той е 17-годишен и е най-младият футболист, печелил световно първенство. С фланелката на Бразилия Пеле печели още две световни първенства - през 1962 и 1970 г.

До 1974 г. Пеле е отбелязал 1087 гола в 1120 изиграни мача за своя отбор Сантуш. На 19 ноември 1969 г. на стадион Маракана отбелязва своя гол номер 1000. По този повод в Бразилия е издадена специална пощенска марка, а президентът обявява деня за празник.

Пеле завършва спортната си кариера в Ню Йорк, където от 1974 до 1977 г. играе за местния клуб „Ню Йорк Космос”. До края на активното си спортуване той успява да отбележи 1281 гола в 1363 изиграни професионални футболни срещи. В 92 участия в бразилския национален отбор Пеле вкарва 77 гола. Прекратява футболната си кариера с демонстративен мач между „Ню Йорк Космос” и „Сантуш”.

Вицове, октомври 2015 г.

С нова прическа за изборите...

СмЕх


- Ало, кабинета за женска консултация ли е?
- Да, кажете.
- Педалът на спирачките отдясно ли е или отляво?

***

Измислили машина, с която разчитали мислите на пияните.
Първо сложили един пиян американец. Гледат - коли, коли, коли.
"Този е ясен" - рекли.
После сложили пиян французин. Гледат - жени, жени, жени.
"И този е ясен"
После - пиян руснак. На екрана на машината се появило едно бяло
празно петно и... изведнъж изплувала една мъничка кисела краставичка...
"И този разгадахме" - рекли и сложили на машината един пиян българин.
На екрана се появили тухли, вар, киреч. Чудили се учените що е това
и рекли - като изтрезнее, ще го питаме. Изтрезнял той и рекъл "Абе,
мъчих се да си спомня думите на песента "Градил Илия килия", та да запея..."

***

Единственото, което свършва по-бързо от билетите за концерта на Слави, са дъждобраните за концерта на Слави.

***

След като от НАСА обявиха за откритата вода на Марс,марсианците си отдъхнаха. Щото можеше и да е нефт...

***

- Синко,донеси ми три чинии от кухнята!
- За какво са ти, мамо?
- Искам нещо да си поговоря с баща ти...
***
Всяка сутрин нови вицове

сряда, 30 септември 2015 г.

Дрон засне ударите в Сирия! Видео

Руска авиационна група, която е разположена на сирийското летище „Хмеймим”, е нанесла
първите точни удари по обекти на международната терористична организация „Ислямска държава”. Дрон, който е облетял поразените цели, е заснел от въздуха попаденията, съобщават от Министерството на отбраната на Русия.

ВИДЕО ОТ ДРОН



Кремъл удря опозицията, не джихадистите


Руски бомбардировачи нанасят въздушни удари над Централна Сирия, съобщават активисти от сирийската опозицията, цитирани от световните агенции и тв канали.
Това е станало веднага, след като горната камара на руския парламент с пълно единодушие одобри руска военна операция в Сирия по въздуха.
Според сирийските опозиционни активисти в момента на мащабни бомбардировки били подложени градовете Растан и Тарбиса в провинция Хомс. Въздушни нападения се осъществявали също в провинциите Хама и Идлиб. Точно там са позиции на бунтовниците, които се сражават срещу войската на Асад. В този район джихадистите от "Ислямска държава" (ИД) не играят никаква роля. Има няколко десетки желтви, предимно цивилни, твърдят опозиционни активисти.