вторник, 24 ноември 2015 г.

Сказка о царе Салтане

(...)"Родила царица в ночь
Не то сына, не то дочь;
Не мышонка, не лягушку,
А неведому зверюшку".

Александр Сергеевич Пушкин

Решават за свободата на Сидеров

Софийският апелативен съд ще решава да върне ли в ареста лидера на "Атака" Волен Сидеров и заместника му Десислав Чуколов, заради първото им нахлуване в НАТФИЗ преди месец.

Въпреки че Софийският градски съд ги пусна на свобода и обяви задържането им под стража за незаконно, прокуратурата настоява те отново да бъдат арестувани, с аргумента, че с поведението си двамата демонстрират трайно изградени престъпни навици.

На тази дата: 24 ноември 1966 г. в Братислава катастрофира български самолет, загиват всичките 82 души

Паметен кръст на местокатастрофата
1966 г. при излитане от летището в Братислава катастрофира български самолет Ил-18Б, летящ по линия LZ101 от София за Източен Берлин. Това е една от най-тежките авиационни катастрофи на българските авиолинии, в която загиват всичките 82 души на борда - 8-членният екипаж и 74 пътници.

В салона има пасажери от 12 страни: България, Унгария, Чехословакия, Германия, Бразилия, Чили, Аржентина, Хондурас, Япония, Великобритания, Швейцария и Тунис. Сред пътниците е българската оперна прима Катя Попова, посланикът на България в Източна Германия о.з. ген. Иван Бъчваров и известният хондураски писател и публицист Рамон Амая Амадор.

Полет LZ101 излита от Будапеща в 11.46 ч. По време на полета метеорологичните условия в Прага се влошават. Командирът Любомир Антонов решава да ползва резервното летище „Иванка” в Братислава (дн. „M. Р. Щефаник”) и каца там в 11.58 ч. Към 15.30 ч. времето в Прага се подобрява и Антонов се приготвя да продължи полета. Предполетна беседа с него провежда метеорологът на летище Братислава Ян Попелени, който осведомява командира да очаква средна до силна турбулентност над Малките Карпати - хълмове на северозапад от Братислава.

Към 16.10 ч. пътниците са приети в самолета и в 16.20 ч. Антонов получава разрешение да рулира и излети по свой избор от писта 04 или писта 31. Той избира писта 31, която е в посока към Малките Карпати. Командирът получава разрешение за излитане и нареждане след излитането да завие надясно до курс към радиофар Нитра и оттам над Бърно на път за Прага на височина 5100 м. Междувременно от летището излита Ил-14 на Чехословашките авиолинии. За да се запази разделение между по-бавния Ил-14 и по-бързия Ил-18, на Антонов е наредено да не надвишава височина 300 м до по-нататъшно нареждане.

Ил-18 излита в 16.28 ч. в почти пълна тъмнина. Излитането е наблюдавано от ръководителя на полети Ярослав Вадович, според който то е нормално. Около две минути след излитането самолетът катастрофира на 8 км от летището в местността Сакракопец в полите на Малките Карпати, недалеч от братиславския район Рача, на височина 288 м над равнището на летателното поле. Машината се удря в заснежения терен в праволинеен полет със скорост от порядъка на 500 км/ч и с двигатели на пълна мощност. Избухва интензивен пожар, който спира доста бързо, главно защото останките и горивото са разпръснати върху голяма площ.

Три дни местната милиция (полиция), чехословашката държавна сигурност и курсанти от братиславското военноинженерно училище претърсват района около местопроизшествието. Това изисква снемането на снежен слой дебел между 30 и 50 см. Открити са останките на 74 от 82-мата души на борда, като са пренесени в Братислава за идентифициране. Установено е, че всички жертви са загинали моментално поради множествени наранявания по време на сблъскването.

Разследването се извършва от чехословашка комисия, ръководена от главния инспектор по въздухоплаването Ян Дворжак. Отделно е свикана и българска комисия, ръководена от председателя на Държавната контролна комисия Нинко Стефанов.

Българската страна смята, че ръководителите на полети в кулата и сектор „подход” са пренебрегнали задълженията си, като са разрешили на по-бавен самолет (Ил-14) да излети преди по-бързия Ил-18 и са задали опасна височина на LZ101, като не са го следели на радар. Чехословашката страна обаче смята, че екипажът не е владеел достатъчно добър английски, поради което не е изпълнен докрай разпоредения завой след излитане. На свой ред чехословашките следователи са обвинени от българските в разпространяване на слухове, че екипажът на LZ101 консумирал алкохол, изчаквайки в Братислава.

Докладът заключава, че причината за катастрофата не може да се определи ясно от установените факти. Най-вероятно, тя се свежда до недооценяване на теренните и метеорологични условия от екипажа, последвано от самолетоводене, неподобаващо на тези условия.

Вицове, ноември 2015 г.

Разлика в цената?

СмЕх


Времето е нормално. Ноемврийски вятър огъва арматури и бута покриви. Пред прозореца прелитат есенни листа, птици и деца до 8 години и половина!

***

Между джихадисти:
 -Копеле,ти къде ще и збухнеш на Нова година?

***

Накъде отива този свят, а...?!
От къде се появиха тези убийци, маниаци, крадци и друга паплач...?!
Да те е страх нощно време един труп да закопаеш в парка...

***

Прабългарите нямали цигани и затова когато им изчезнел казана за ракия обвинявали злите сили.

***

Търся работа за жена си. Или в ЦРУ, ФБР, КГБ или нещо подобно..
Трябва да е секретна служба, че да няма право да ми разправя как й е минал работния ден !

***

Всяка сутрин нови вицове

понеделник, 23 ноември 2015 г.

500 бежанци в сградата на ЩАЗИ

В огромния комплекс на Министерството за държавна сигурност на ГДР – ЩАЗИ, отново е оживено. Там вече се подслоняват бежанци.

За тях е предоставено крилото, ползвано до падането на Берлинската стена от външното разузнаване на ГДР, известно като Първи главен отдел. Негов шеф беше легендарният специалист по агентурна дейност Маркус Волф. Години наред Западът го наричаше Човека без лице, тъй като не разполагаше дори с негова снимка. Издаде го двоен агент през 1974 г. Тогава Волф е в Стокхолм и шпионин на “противника” успява да го снима.

Сега в някогашната негова шпионска централа са настанени първите 500 бежанци, очаква се броят им да достигне 900 души, съобщи говорителката на столичната социална служба Моника Хебингхаус. Засега обаче много от помещенията не са оборудвани с подходящи мебели и легла.

Телевизионният канал на Берлин RBB излъчи репортаж от новото убежище за мигранти. Пристигнал мъж от Афганистан разказа пред камера, че когато той и събратята му по съдба узнали, че ще бъдат настанени в сградата на ЩАЗИ, в първия момент изтръпнали и дори мислели да се укрият. Всички се питали дали няма да бъдат настанени в килии за мъчения. Преводач, също афганистанец, ги уверил, че към тях ще бъде подхождано хуманно и че нищо лошо няма да им се случи. Обяснено било също, че в комплекса никога не е имало следствен затвор, такъв на ЩАЗИ е бил в друг берлински квартал – “Хоеншьохаузен”.

Настанените тепърва свикват с дългите коридори, по които трябва да преминат, за да стигнат до стаите си.

На приземния етаж са отредени и помещения за регистрация на мигрантите. Там те получават и специална карта с тяхна снимка и чип. При излизане и влизане те задължително я показват на охраната на входа. Специално лазерно устройство запаметява данните. Така всеки момент се знае кой е в сградата, кой е навън и кога се е завърнал.

В целия комплекс на някогашната ЩАЗИ навремето работеха 7000 души. Там беше и кабинетът на прословутия министър на ДС Ерих Милке.

В момента две от крилата на гигантския комплекс са превърнати в музей. В подземието се намира централният архив на ЩАЗИ. На последните етажи работят експерти, които обработват архиви. Има и приемна, където всеки може да прочете досието си, разбира се когато му дойде редът. Достъп имат също научни работници, както и журналисти след предварително издадено надлежно разрешение.

В момента в Берлин се води оживен дебат по използването и на други необитаеми сгради, където също биха могли да бъдат настанени бежанци.

Такъв е бившият комплекс на вътрешното министерство, което през пролетта се нанесе в новопостроена своя сграда недалеч от Централна гара. Преди ползваше помещения под наем в квартала “Моабит”. Тъй като договорът още не е изтекъл, месечният наем в размер на 570 000 евро месечно продължава да се плаща.

“Как федералното правителство би могло да обясни и оправдае, че изоставени, отопляеми, снабдени с ток и вода 850 помещения, ползвани от вътрешното министерство, от април са празни, въпреки че до юли идната година трябва да заплаща месечно по 570 000 евро наем”, разгневи се известният депутат от зелените и бивш виден адвокат Ханс-Кристиан Щрьобеле.

Той разкритикува остро и решението на берлинския Сенат да се конфискуват временно недвижимости на частни лица, които те не използват, тъй като имат по няколко имота. Щрьобеле призова за настаняването на мигранти първо да се използват празни помещения, за които държавата плаща наем.

До този момент правителството не е дало отговор.

Принц Чарлз: Климатичните промени са причина за войната в Сирия и тероризма

Наследникът на британската корона принц Чарлз посочи в интервю, че провалът за справяне с изменението на климата е първопричина за гражданската война в Сирия, тероризма и последвалата бежанска криза, обхванала Европа.

Принц Чарлз ще произнесе реч при откриването на световната среща на върха за климата в Париж през следващата седмица, когато 118 лидери ще се съберат, за да се постигнат споразумение за ограничаване повишаването на емисиите на парникови газове.
Принцът каза в интервю за Sky News, което ще бъде излъчено в понеделник, и е било направено преди атентатите от 13 ноември в Париж, че подобни симптоми са "класически случай на несправяне с проблема", предаде Ройтерс.

„Някои от нас казваха преди около 20 г., че ако не разрешим този въпрос, ще видим още по-голям конфликт за оскъдните ресурси и все по-големи трудности поради сушата, и натрупващия се ефект от изменението на климата, което означава, че хората трябва да се движат ," каза той.

"И в действителност има много сериозни доказателства, че една от основните причини за този ужас в Сирия, колкото и да е странно, беше суша, която продължи около пет или шест години, което означава, че огромен брой хора в крайна сметка трябваше да напуснат провинцията и голяма част от тях дойдоха в градовете. "

Марешки: Мислех да пращам 20-литрови туби с бензин в София

"Мислех да пращам бензин с туби за София, който иска да си купува по 20 литра, за да видите, че качеството е отлично", заяви пред Би Ти Ви бизнесменът от аптечния бранш Веселин Марешки, който стана нещо като национален герой с откритата от него бензиностанция във Варна, където горивата се продават с 30-50 ст. по-евтино, отколкото на другите вериги.

В резултат от това, всички търговци около обекта на VM Petroleum, както е брандирана бензиностанцията, вкупом намалиха цените на горивата.

"Случайно ми хрумна, като повечето българи бях отчаян от реалността, която се случва. Разбрах, че на бензиностанциите на пълен резервоар са ми вземали по 45-50 лв. повече, отколкото трябва. Това не ме направи щастлив", описва Марешки какво го е накарало да навлезе на този бранш, след като има повече от 300 аптеки в страната, които носят неговата фамилия и печели добре от тях.

"Цялата държава, колко хора протестираха и се опитаха да разбият този монопол, аз с една бензиностанция ги накарах да свалят маските и да покажа как са реалните неща", казва Марешки.

Той твърди, че дори и при тези ниски цени, на които продава бензина и дизела (б.р., в момента на неговия обект литър дизелово гориво е 1,76 лв., бензинът А95-1,88 лв., като в страната средните цени за дизела са 2,06 лв., а за бензина - 2,04 лева), излиза на печалба.

"Нищо не правя на инат, от 12 години ми обясняват как продавам на загуба с аптеките и са ми завеждали дела в Комисията за защита на конкуренцията, сега ми казват, че с печалбите от бизнеса с аптеките субсидирам горивата", казва аптечният бос.

"Абсолютно честно ви говоря, мисля, че ви изглеждам щастлив човек. Правя добро и за хората, и излизам на печалба. Провериха ме от всички инстанции, няма проблем. Хората са доволни като качество и количество на горивата", твърди Марешки.

Бизнесмнът казва "къде на шега, къде наистина", че 15-20 дни, след като е отворил обекта във Варна, не може да стигне до него, защото поради евтините горива трафикът в района е много по-голям, отколкото преди.

Кметицата на Долни чифлик сама намали заплатата си, а съветниците се отказаха от възнаграждение

Красимира Анастасова
Новоизбраният кмет на Долни чифлик Красимира Анастасова (ГЕРБ) сама поиска от Общинския съвет в града да намали заплатата й. Това съобщиха от пресслужбата в общината.

След решение на съвета, взето днес, Анастасова ще получава с 480 лв. по-малка заплата от предшественика си Борислав Натов (БСП), а съветниците ще работят без възнаграждение.

"Досега кметът на Долни Чифлик получаваше като част от трудовото си възнаграждение 2400 лв., което  е 100%  от максимално нормативно определената към 1 януари 2014 г. основна месечна заплата, уточняват от общината. С новото решение на Общинския съвет този процент се намалява и става 80%. При това положение Красимира Анастасова ще получава 1920 лв."

Решението за намаляването на кметската заплата влиза в сила със задна дата от 9 ноември т.г. От същата дата с решение на ОбС ще бъдат намалени с 12-15% и основните месечни заплати на кметовете на всички районни кметства в общината.

В разпространеното днес съобщение се казва, че с днешното решение "кметът Красимира Анастасова и съветниците от ГЕРБ започват да изпълняват поетите преди изборите ангажименти към избирателите си".

При встъпването си в длъжност новият кмет на Долни Чифлик обеща строга финансова дисциплина и оптимизиране на разходите в администрацията.

На 23 октомври м.г. съветниците от ГЕРБ напуснаха сесията си в знак на протест срещу възнаграждението на зам.-председателя на съвета Стефан Димитров. Пряк повод за реакцията им бе отказът на управляващото мнозинство (БСП, ДПС)  да разгледа внесената докладна записка за промяна в Правилника за дейността на общинския съвет в града.

Съветниците от ГЕРБ  нееднократно алармираха за незаконосъобразното според тях възнаграждение на Димитров, който бе и начело на общинската организация на БСП. Тогава той получаваше 90% от заплатата на председателя на съвета, който от своя страна получаваше също 90% от заплата на кмета на общината Борислав Натов.

С днешното решение на новоизбрания общински съвет в Долни Чифлик, доминиран от ГЕРБ, заплата ще получава само неговият председател.

Руска подводница се издирва край Шотландия

Британските военновъздушни сили повикаха на помощ френски самолети в издирването на предполагаема руска подводница край бреговете на Шотландия, съобщи в. "Дейли телеграф".

Френски патрулни самолети "Атлантик-2" прелитат района от 10 дни насам, когато се твърди, че е била забелязана подводницата.

В търсенето участва и британският боен кораб "Съдърланд".

Причина за поисканата помощ е фактът, че британските ВВС в момента не разполагат с морски патрулни самолети. През 2010 г. Лондон спря да използва за целта своите бойни машини "Нимрод" заради бюджетни съкращения. Всичко това обаче със сигурност ще бъде променено още днес по време на Съвета за стратегическа отбрана.

През последните месеци се появиха опасения, че Русия може да разработва планове за прекъсване на ключови подводни кабели и интернет комуникации. Британците се опасяват, че Москва иска да научи секретни данни за ядрената подводница "Трайдънт".

Очаква се днес британският премиер Дейвид Камерън да обяви мерки за сигурност, включително изпращане на армията на улиците, в случай на "екстремно нападение" като атентатите в Париж на 13 ноември, при които загинаха 130 души.

Военният министър Майкъл Фалън пък ще обещае "по-голяма, по-силна отбрана за Великобритания, с повече кораби и самолети и повече войски готови за действие". Правителството ще увеличи разходите си за полицията и службите за сигурност.

Цитат на денят: Аварийно кацане на летище „Пловдив“ само с предварителна заявка!

Летище Пловдив има работно време и през нощта може да се ползва за аварийно кацане само по заявка, за да може да се гарантира пожарно и аварийно осигуряване.

Това каза изпълнителният директор на аерогарата Стефан Щърбанов. Коментарът му е по повод на ситуацията от вчера, когато два самолета с над 300 пътници са били принудени да кацнат в Пловдив заради ураганен вятър в София и са чакали няколко часа да бъдат обслужени.

Щърбанов отговори, че на практика това е било в извън работно време.
Той припомни, че Пловдивското летище от около половин година има работно време и то е от 6.00 ч. до 22.00 часа, а за останалото време на денонощието трябва да има заявка за кацане.
На практика в Пловдив няма летище за аварийно кацане през нощта и въпреки всичко за около час успяхме да съберем необходимия персонал, допълни директорът.