вторник, 22 март 2016 г.

Отговорът на белгийците – състрадание към жертвите, презрение към терористите

В часовете след атентатите на летището и в метрото в Брюксел белгийците заляха социалните мрежи със снимки, колажи и изображения - израз на състрадание с жертвите...

















Атентаторите в Брюксел от Беларус

Часове след двойния атентат в Брюксел - на летище "Завентем" и на метростанция "Малбек", на метри от европейските институции, започна да излиза информация за евентуалните атентатори.

Трима заподозрени са граждани на Беларус, посочиха високопоставени служители в правоохранителните органи на Белгия.

Междувременно белгийското издание Le Derniere Heurre показа кадри от охранителните камери на летището, които показват евентуалните атентатори на летището. Там жертвите са 14, а ранените са над 90.

„Двама от заподозрените - Иван и Алексей Довбаш са родени в белоруската Гомелска област, а третият - Марат Юнусов е родом от Дагестан, но е получил белоруско гражданство преди няколко години“, заявил източникът. Той също така поясни, че Юнусов, освен белоруско гражданство, е имал и белгийско.

Савченко отива в трудов лагер за 22 години

Градският съд в Донецк започна произнасянето на присъдата на Надежда Савченко. Вчера тя беше призната за виновна за смъртта на двама руски журналисти.

Украйнската военнослужеща от бойната авиация е осъдена на 22 години и да изтърпи наказанието си в трудов лагер с общ режим. Според съда "поправянето на Надежда Савченко е възможно само в изолация от обществото", съобщава ТАСС. Съдът обаче не открил доказателства, че тя ще се коригира, ако наказанието ѝ е условно.

Когато разбра, че ще лежи в лагер, Савченко запя в клетката на съдебната зала.

ВИЖТЕ ОЩЕ ЗА ИСТОРИЯТА НА САВЧЕНКО ТУК

Спешно евакуират Цецка Цачева от Брюксел с фалкона

Спешен полет на правителствения фалкон ще евакуира председателят на парламента Цецка Цачева от Белгия. Машината ще излети до часове, в момента се подготвя за полета.

Заради затварянето на летище Завентем край Брюксел самолетът ще кацне в Лиеж, откъдето ще вземе Цачева и част от придружаващите я лица.

Председателят на Народното събрание Цецка Цачева е на посещение в Брюксел и посети Европейския парламент.

"Като цяло се усеща напрежение. В Европейския парламент съм", каза тя пред "Нова телевизия" след атентатите.

Цачева, която в момента е и президент на Парламентарната асамблея на Процеса за сътрудничество в Югоизточна Европа (ПА на ПСЮИЕ), представи вчера в Европарламента в Брюксел българската инициатива за постоянен механизъм за взаимодействие между Парламентарната асамблея на ПСЮИЕ и ЕП.

"Имаше въоръжени хора на летището. И във вчерашния ден не можеше да се предположи", коментира още Цачева пред .

Според програмата тя  трябваше да отпътува тази вечер за София с граждански полет, но тъй като транспортът в Брюксел е блокиран ще лети с правителствения фалкон на Авиоотряд-28.

Брюксел: 34 убити и над 130 ранени


Две експлозии на международното летище в Брюксел и една в метрото, близо до Европейската комисия и Съвета на ЕС, убиха поне 34 души и раниха над 130, голяма част тежко. Засега няма информация за пострадали българи, съобщиха от външното министерство в София.

Поне едно от нападенията е дело на атентатор-самоубиец, съобщи прокуратурата.

Столицата на Белгия е блокирана и в най-високата, четвърта степен на тревога за тероризъм. Контролът по границите на страната - засилен. Външният министър Дидие Рейндерс каза пред държавната телевизия РТБФ, че вероятно има още терористи на свобода.


Метрото е затворено, градският транспорт е спрян. Летището е затворено, европейският квартал около мястото на експлозията е блокиран от полицията. Не пътуват свръхбързите влакове за Лондон и Париж.

Федералният белгийски прокурор Фредерик ван Льов уточни, че поне един от взривовете на аерогарата е дело на терорист камикадзе.
Засега няма информация за пострадали българи, съобщиха от външното министерство в София.

Стрелба и викове на арабски са предшествали детоноцията, предаде радиостанция "Вивасите".



Малко по-късно отекнаха взривове в станции на метрото в близост до Европейската комисия. Там има още 15 убити. Окървавени тела на хора лежат по тротоара край входовете на станция "Маалбеек" откъм главната улица "Лоа", която свързва Европейския квартал с центъра на града, и откъм ул. "Жозеф II", където са разположени няколко дирекции на Комисията.

Общинската компания за градски транспорт СТИБ потвърди, че е имало експлозия във вагон на подземната железница на станция "Маалбеек", на около 200 метра от Европейската комисия. По-късно РТБФ показа напълно разрушена мотриса.
Полицията блокира и метростанцията "Шуман", която между сградите на Комисията и на Съвета на ЕС и е свързана с оживена железопътна гара.

Властите повишиха нивото на тревога до максималното четвърто, затвориха метрото, летището
и спряха целия градски транспорт. Евакуирани са гарите. Служителите на Комисията бяха призовани да останат в офисите си. Има опасност от нови атаки, предупредиха те.

Все още никой не е поел отговорност за атаките. Според експерт цитиран от РТБФ най-вероятно става дума за терористична клетка, свързана с Ислямска държава. Нападенията идват четири дни след като белгийската полиция арестува Салах Абдеслам, последният останал жив от атентаторите, които убиха 130 души и раниха над 350 в Париж на 13 ноември 2015 година.

Експлозиите са били в залата за заминаващи на летището. Първите снимки оттам показаха,че цялата ѝ фасада е разрушена. На една от тях се вижда тяло на войник на пода на чакалнята. Подът ѝ е покрит със счупени стъкла и плочи от облицовката на тавана.

Тълпа подплашени хора, напускащи тичешком сградата, показаха телевизиите. Властите евакуираха част от пътниците в терминала направо на пистата между самолетите, се видя на част кадрите на РТБФ.

ВИДЕО:


Взривове на летището в Брюксел! Нова експлозия и на метростанция в града! Видео ОБНОВЯВА СЕ


28 са загиналите!


Нова експлозия в Брюксел - на метростанция в града!


Две силни експлозии бяха чути преди малко на летище "Завентем" край Брюксел, предаде телевизия "Скай нюз".

Оттам се издига стълб дим. Изпочупени са прозорци, съобщават в туитър очевидци.

Минути по-късно бе даден сигнал за евакуация на целия комплекс. Спрени са влаковете до аерогарата.

На една от първите снимки се вижда мястото на експлозия в една от залите за заминаващи. 

На пода има огромни парчета от падналия таван.

Силите на реда веднага започнаха да евакуират пътниците и граждани, които се намираха на летище "Завентем" в момента на експлозиите.

Взривовете идват четири дни, след като терориста Салех Абдесалам беше заловен при спецакция в квартала на Брюксел Моленбек.


28 са загиналите след взривовете в Брюксел


В момента се уточнява броят на ранените хора, по първоначална информация са десетки.


Все още достъпът до сградите на терминала е забранен за хората.


Белгийските власти са обявили най-високото ниво за извънредни ситуации - план "Катастрофи".


В социалните мрежи бяха публикувани снимки на лежащи окървавени хора.



Френската телевизия France 2 съобщава, че е имало стрелба преди взривовете.

"Бях в залата за заминаващи, когато чух първата експлозия в 7:45. Хората започнаха да бягат към изхода. След малко имаше втора експлозия. Парчета от тавана започнаха да падат. Хората се паникьосаха. Сега всичко е спокойно. Видях няколко ранени" , разказва една от пътничките на летището Мари-Одил през белгийското издание La Libre.


Експлозиите станали край гишето на авиокомпанията "Америкън еърлайнс" на терминала за заминаващи пътници.


"Усетих как сградата се люлее. Имаше прах и дим. Отидох към мястото на взривовете и видях оттам да идват шокирани хора", разказа журналистът Алекс Роси от "Скай нюз". По време на експлозиите той се намирал в безмитния магазин на летището.


При разчистване на отломките от взрива в летището на Брюксел са открити три пояса на смъртници. Те са били напълно готови да бъдат използвани, но вероятно носителите им са се уплашили и са ги захвърлили. Това съобщи Euronews.


Повечето от експертите, които коментират случващото се в белгийската столица са на мнение, че ако тези три смъртника се бяха взривили, жертвите са щели да бъдат в пъти повече.

ВИДЕО




Към 10:25 ч.Нова експлозия в Брюксел - на метростанция в града!

Два нови взрива разтърсиха станция "Мелбек"на метрото в Брюксел. Столицата на Белгия е във война с тероризма.

Десет са жертвите на експлозията в метрото.


Единият взрив е станал до сградите на Европейската комисия, на площад „Шуман”, вторият- в близост до предградието

Моленбек, където бе арестуван терористът Салах Абдеслам. Дим излиза от атакуваните станции на метрото, съобщиха очевидци.

Евродепутатът Ангел Джамбазки съобщи, че имало съобщения и за врив на Централната гара.

Почеркът на атентатите в белгийската столица започва да прилича на терористичната атака в Париж на 13 ноември м.г, когато бяха извършени взривове и стрелби в няколко часа на френската столица.


В целия Брюксел метрото бе спряно.

Откриха невзривена бомба на летището в Брюксел.

Една невзривена бомба е открита в залата за заминаващи на летището в белгийската столица Брюксел, където около 8 часа местно време станаха две експлозии.

До момента няма информация за пострадали българи при взривовете в Брюксел и сме в постоянна връзка с посолството в Белгия, съобщават от външно министерство.


За подаване на сигнали и съдействие след събитията в Брюксел може да се свържете с българското посолството на +32 2 374 47 88.

ОБНОВЯВА СЕ!


ВИДЕО прякото предаване на телевизия France24 от атентатите в Брюксел.

Разкрития: Български граничари в схема за трафик на бежанци! Видео

Скандално видео доказва участието на български граничари в трафика на бежанци през границата ни. Кадрите са предоставени от председателя на легия „Антимафия“ Григор Здравков. Те са заснети от гранична охранителна камера в района на Капитан Андреево, между гранични пирамиди 289 и 292.

Според таймера на камерата, записът е направен между 00:29:13 часа и 01:30:03 часа на 29.12.2015 г., съобщава Офнюз.

На кадрите добре личи граничната бразда. Вляво от нея е България, а вдясно е Турция. Добре се вижда как двама души от българската страна изчакват на мястото, през което трябва да минат бежанците.

Самите бежанци се появяват на 7:30 мин от началото на клипа. Три минути по-късно от българска страна се появява трети човек, който минава браздата и отива на турска територия, за да провери дали не са останали още бежанци от колоната.

На 18-ата минута от началото на записа двамата, които чакат на наша територия, вече са на метри от бежанците и внимателно ги оглеждат. На 23-ата минута от началото на записа колоната от 60 нелегални мигранти минава браздата. Хората от българска страна са на не повече от 50 метра от тях, но не правят нищо. Двамата каналджии от турска страна на няколко пъти необезпокоявано преминават границата.

Това, което се вижда на записа, се е излъчвало директно в контролния център на гранична полиция и е имало дежурен, чието задължение е било да следи за трафика през границата.

По принцип граничарите не стоят на самата бразда. Те чакат на километър от границата да бъде подаден сигнал от системата за видеонаблюдение. Този път обаче са точно на мястото, откъдето ще минат бежанците.

Процедурата при забелязване на група от нелегални мигранти на турска територия, придвижващи се към нашата граница е, гранична полиция да уведоми турските си колеги и емигрантите да бъдат задържани още на турска територия, заедно с каналджиите.

От записа се вижда, че в продължение на 18 минути мигрантите са в обсега на стационарната камера. Отделно от това мобилните групи имат камери и бинокли за нощно виждане, с които следят полосата 5 километра навътре в турска територия. Това означава, че мигрантите са били поне час в полезрението на българските граничари. Те от своя страна имат постоянна връзка с турските си колеги и при желание за изпълнение на служебния си дълг би трябвало да алармират турските гранични власти и бежанците да бъдат задържани още на турска територия.

Самите турци също имат система за наблюдение и трафика на такава голяма група едва ли е възможен без тяхно участие.
Групата бежанци, която се вижда на записа, е задържана в 2 часа – половин час след края на записа, близо до бившата застава „Маточина“.

Бежанците са транспортирани към бежански център.

Целта е бежанците да преминат границата и да бъдат заловени на територията на Р България. Ако те бяха заловени в Турция, нямаше да имат право на убежище. Но заловени на българска територия, те вече са наш проблем. Закарват ги в бежански център. Там или им дават документи, или чужденците „избягват“ от бежанския център и се оказват на следващата ни граница – обикновено към Сърбия в района на Видин.

ВИДЕО



На тази дата: 22 март 1913 г. Родена е Сабиха Гькчен осиновена дъщеря на Ататюрк- първата жена пилот на изтребител

На 22 март 1913 г. в Бурса е родена турската авиаторка Сабиха Гьокчен – една от осемте
осиновени дъщери на Мустафа Кемал Ататюрк, първата жена пилот на изтребител, взела участие в бойни действия. Починала е също на 22 март на 88 г. (2001 г.)

Сабиха е дъщеря на етническите босненци Мустафа Изет бей и Хайрие ханъм, които загиват по време на Първата световна война. През 1925 г. при посещението на Ататюрк в Бурса, 12-годишната Сабиха иска разрешение да говори с Ататюрк и изразява желание да учи в интернат.

След като научава нейната история и за нейните мизерни условия на живот, Ататюрк на свой ред иска разрешение от нейния брат да я отведе в президентската резиденция в Чанкая в Анкара. Там той я осиновява и тя заживява с другите осиновени от президента дъщери Зехра, Афет и Рукие (Еркин).

Сабиха завършва началното си образование в Анкара, после продължава обучението си в известния девически колеж, разположен в квартала Ускюдар в Истанбул.

На 19 декември 1934 г. Ататюрк успява да въведе в турското законодателство задължителното ползване на фамилни имена и Сабиха получава фамилията Гьокчен (Gök - небе), но тя все още няма нищо общо с небето и с авиацията. Всъщност Ататюрк й дава фамилията на бореца срещу гръцката интервенция Гьокчен Ефе, който умира и поверява двете си деца на Джелал Баяр, съратник на Ататюрк.

Ататюрк придава голямо значение на авиацията и за тази цел ръководи основаването на турската Авиационна Асоциация още през 1925 г. Той взема Сабиха със себе си на церемонията по откриването на Авиационното училище „Тюрккушу” (Турски птици) на 5 май 1935 година, като в авиошоуто участват безмоторни самолети и парашутисти, поканени от чужбина.

Ататюрк забелязва огромното вълнение, което предизвикват демонстрациите у Сабиха, и я пита иска ли да стане летец. Тя с готовност кимва с глава и казва: „Да, готова съм още сега.”

Ататюрк нарежда на директора на авиационното училище Фуад Булча да запише 22-годишната Гьокчен като първата жена-курсант и след интензивно обучение тя скоро получава лиценз за пилот.

Сабиха е изпратена в Съветския съюз заедно с още седмина младежи за обучение в безмоторно летене. Докато е в Москва, тя научава, че е починала Зехра и незабавно се връща в Турция, временно отлагайки обучението си.

В началото на 1936 г. Ататюрк я убеждава да постъпи в Академията на ВВС, за да стане първата жена военен пилот в Турция. Там тя подобрява своите летателни навици и започва добре да пилотира бомбардировачи и изтребители в авиобазата в Ескишехир. Придобива опит и в ученията, провеждани в тракийските и егейски региони на Турция през 1937 г. В същата година взема участие във военната операция против разбунтувалите се дерсимски кюрди. В доклад на Генералния щаб се отбелязва нейно бомбардиране на „бандити”. Заради нейното участие в тази операция тя е отличена от Авиационната Асоциация с медал със скъпоценни камъни.

През 1938 г. Сабиха изпълнява петдневно турне из балканските страни, по време на което 25-годишната туркиня предизвиква истински фурор и значително подобрява образа на страна си в процеса на европеизация.

По-късно е назначена за главен обучаващ инструктор в авиационното Türkkuşu, където служи до 1955 г. Тя лично обучава четири турски девойки като авиатори – Едибе Субаши, Йълдъз Учман, Сахавет Карапаз и Незин Вираниали. Става член на Изпълнителния съвет на Авиационната асоциация.

В професионалната си кариера в турските ВВС Сабиха има над 8000 летателни часа, пилотирала е 22 различни типа самолети, като 32 часа е изпълнявала бойни полети за бомбардиране.

Сабиха Гьокчен за 28 г. (до 1964 г.) обикаля целия свят като визитна картичка на страната си. Нейната книга „Живот по пътя на Ататюрк” е публикувана през 1981 г. от турската Авиационна Асоциация в чест на 100-годишнината от рождението на Ататюрк.

Сега второто международно летище на Истанбул на азиатския бряг заслужено носи името „Сабиха Гьокчен”.

През 1996 г. Военновъздушната академия на САЩ я отличава като единствената жена сред „20-те най-велики летци в историята на военната авиация”.

Сабиха Гьокчен е обект на лого в Google в чест на рождения си ден, показан в Турция на 22 март 2009 г.

Вицове, март 2016 г.

За легализиране на трамвайните бракове.

СмЕх


Романтика
- Келнер, две шкембе чорби!
Тя:
– Миличък, мислех, че първата ни среща ще я изкараме по-романтично.
– Без чесън!

***

Пиян мъж се оплаква на приятел:
- Наредила ми свещи и цветя в цялата спалня...Алоуу...Тя любов ли ще прави с мен, или ще ме погребва?

***

На вратата на тоалетната в България не се чука,само се гаси осветлението и ако те напсуват от вътре...значи е заета.

***

Един човек отишъл при местния свещеник и се изповядал:
- Прости ми, отче, защото съгреших. През Втората световна война скрих един евреин на тавана си.
- Това не е грях - отвърнало отчето. - Направил си голяма добрина.
- Но аз го накарах да ми плаща по трийсет долара за всяка седмица.
- Признавам, че това не е много великодушно - казал свещеникът, - но си го направил за добра кауза.
- Благодаря ти, отче - отдъхнал си мъжът. - Това е огромно облекчение за мен. Имам само още един въпрос.
- Какъв?
- Да му кажа ли, че войната е свършила?

***

Треньорът съветва боксьора си на почивката между рундовете:
- Ако и следващия рунд не успееш да удариш противника си няма проблем – ще кандидатстваме за Нобелова награда за мир.

***

Всяка сутрин нови вицове

понеделник, 21 март 2016 г.

Разкрития: "Пеевски-България" е продал дяловете в Булгартабак на "Пеевски-Дубай"

Днес стана ясно, че дубайската офшорка TGI Middle East FZE миналата седмица (на 18 март 2016) е изкупила дяловете на Делян Пеевски и Едуардо Миролио в „Булгартабак холдинг“. Това съобщава в. Капитал с позоваване на Централния депозитар.

На практика това означава, че Пеевски е купил дяловете от себе си и от Миролио. Той контролира TGI Middle East FZE чрез доверения си човек Венцислав Чолаков, който е директор на фирмата в Дубай, а също така директор на „Булгартабак холдинг“ и на неговия собственик BT Invest – Австрия.

Пътьом ня#КОЙ спечели едни 9 млн. лева от препродажбата, които вече са с доказан чист произход.

Според документите публикувани още на 12 август 2015 г. TGI Middle East FZE е платила през ноември 2013 г. на свързаната с Цветан Василев фирма EFV 45 414 388 евро по договор за цесия. С това плащане тя е придобила контрола върху лихтенщайнската офшорка Livero Investment, а чрез нея и основния пакет от акции на „Булгартабак холдинг“.

Произходът на тези пари е абсолютно неясен и се разследва от прокуратурата в Лихтенщайн. Най-вероятно те са от контрабанда на цигари в Близкия изток.

Произходът на парите на TGI Middle East за изкупуването на дяловете на Пеевски – 24,3 млн. лева и на Миролио – 35 млн.лева. или общо 59,3 млн. лева също е абсолютно неясен.

Твърде вероятно е и тези пари да са с произход контрабанда на цигари и финансиране на терористични организации.
Друг огромен скандал е, че човекът подписал документа, с който де факто се сменя собствеността на „Булгартабак“, е едновременно и изпълнителен директор на „Булгартабак Холдинг“ и на неговия мажоритарен собственик – австрийската BT INVEST.

От разчитане на подписите в документа за цесия става ясно, че това е лицето е Венцислав Чолаков – дясната ръка на Делян Пеевски, който се явява едновременно и директор на TGI Middle East FZE.

Това е неопровержим факт – очеваден конфликт на свързани лица, незаконна концентрация и е важно да се разбере, дали е бил деклариран пред българските регулатори.