петък, 13 май 2016 г.

На тази дата: 13 май 1917 г. Света Дева Мария се явила пред три овчарчета в Португалия

1917 г. три селски деца виждат обявлението на Света Дева Мария край Фатима (Португалия). Историята разказва, че в малкото португалско градче Божията майка се явила пред овчарчетата, за да им разкрие важни пророчества, които светът трябва да чуе.

Според легендата Лусия, е десетгодишна, а братовчедите и Жасинта и Франсишку, са съответно на девет и на седем, когато Дева Мария им се явява за пръв път близо до местността Кова да Ирия. Необичайното събитие се случва на 13 май 1917 г. и след това Светата майка се явява пред трите деца на тази дата всеки месец до 13 октомври. Няколко години по-късно Жасинта и Франсишку умират при грипна пандемия, а Лусия става монахиня. Четири десетилетия по-късно явяванията на Дева Мария са признати от Ватикана като Чудесата от Фатима, а градът се е превърнал в едно от най-светите места за поклонение.

Дева Мария разкрила на пастирчетата пророчества за ключови събития на 20 в., сред които краят на Първата световна война, началото на Втората световна, възникването и падането на комунизма. Казват, че една от неразкритите допреди 7 години тайни е била свързана с предсказанието за опита за покушение срещу папа Йоан-Павел Втори, което се случва отново на 13 май, само че през 1981 г.

Днес Фатима представлява огромен площад, застлан с мраморни плочи. В дните на поклонение картината е неописуема и просто трябва да се преживее. Тогава към „същинското” светилище в редица един след друг по пътеката към олтара се придвижват хора - по колене, привели глави, задължително със свещ в ръка. Службите обичайно са в неделя, но през седмицата също има посетители на святото място. Част от тях са туристи, дошли да видят култовото светилище, други - да се помолят... И едните, и другите задължително палят поне по една свещ.

Вицове, май 2016 г.

Пришълци на своите летящи
чинии похищават
шедьоври на съветската
промишленост, за да
изучават недостъпните им технологии.

СмЕх


Сръбски полицай спира българин и му дава лист и химикал:
- Ето тук пиши всички нарушения, които си извършил до момента, но на финикийски.
Шофьорът се зачудил:
- Абе, брато, аз не знам финикийски.
- Пиши, пиши, колкото знаеш - настоявал полицаят.
Нашенецът сгънал листа, пъхнал 10 лева вътре и го върнал заедно с химикалката. Полицаят погледнал, почесал се и казал:
- Я, не знаеш финикийски, че ти половината вече си го написал.

***

Каменния век. Той и тя се приготвят за тържество по случай убития мамут. Тя пита:
- Какво листо да си сложа? Смокиново или дъбово?
- Сложи си листо от коприва - на бала ще има хулигани!

***

- Скъпа, може ли да изляза с приятели тази вечер?
- Върви бе! Да не съм те вързала за рогата?!

***

100 000 лева отпуснати от Министерство на регионалното развитие и благоустройство за ремонт на пътища в област Враца беше решено да бъдат похарчени за 10 000 знака "лош път".

***

Медицинската сестра:
- Докторе, изгубихме болния!
- Какво, умря ли?
- Не, оздравя!

***

Всяка сутрин нови вицове

четвъртък, 12 май 2016 г.

Световното хорово изкуство се събра във Варна! Снимки, Видео

Дефиле на участващите хорови колективи
Снимка: "Таралеж"
От днес до 15 май световното хорово изкуство се събира във Варна на 37-ия Международен майски хоров конкурс „Проф. Георги Димитров“.


Този формат е върнал най-после своята класическа форма, след няколко поредни издания, в които е имало представяне предимно на хорове от Източна Европа и бившите страни от Съветския съюз.

В тазгодишното издание ще има състави от Япония, Финландия, Полша, Германия, Норвегия, Италия, Латвия, Норвегия, Индонезия, Македония, САЩ, Унгария, Испания, Франция и България.

Категориите, в които ще премерят сили участниците са 3 - Еднородни, Камерни и Смесени хорове.

12 МАЙ – ЧЕТВЪРТЪК
Дефиле на участващите хорови колективи
Снимка: "Таралеж"

17:00 – 17:45   Дефиле на участващите хорови колективи

18:00 – 18:30   Поднасяне на венци и цветя на паметника на композитора Добри Христов

Фестивален и конгресен център – зала I

19:00 – 19.30  Откриване на изложба „Музикалната вселена Добри Христов”

20:00 – 20:30  Официално откриване

20:30 – 21:30  Концерт на Женски народен хор „Цветница“ при НЧ „Асен Златаров“

Японските участници.
Снимка: "Таралеж"
13 МАЙ – ПЕТЪК

Фестивален и конгресен център – Пресцентър

10:00 – 10:30  Заседание на Международното жури

Фестивален и конгресен център – зала I

11:00 – 13:00 Конкурс - Категория „Еднородни хорове“

1. Академичен хор към Силезский технически университет
Гливице, Полша

2. Хор „Уакаяма“
Уакаяма, Япония

3. Вокален ансамбъл „Вокапела Лимбург“

Раубах, Германия
Българскте участници.
Снимка: "Таралеж"

4. Представителен хор на Врачанска епархия
„Свети Софроний еп. Врачански“ – Враца, България

15:00 – 16:00 Конкурс - Категория „Камерни хорове“

1. Камерен хор „Каамос“
Хелзинки, Финландия

2. Смесен хор „Драган Шуплевски“
Скопие, Македония


18:00 – 21:30 Конкурс - Категория „Смесени хорове“

1. Академичен хор към Силезский технически университет
Гливице, Полша

2. Хор „Гласовете на Осло“
Осло, Норвегия

3. Хор „Музиканова“
Рим, Италия

4. Смесен хор към Латвийска културна академия „Сола“
Рига, Латвия

5. Хор „Певците на Архипелага“
Джакарта, Индонезия

6. Представителен хор на Врачанска епархия „Свети Софроний еп. Врачански“ - Враца, България

7. Смесен хор „Драган Шуплевски“
Скопие, Македония


Евангелска методистка епископална църква

19:00 – 21:00 Концерт на UT вокален ансамбъл „Консонант“
Санта Фирмина,  Италия

14 МАЙ – СЪБОТА

Фестивален и конгресен център - Пресцентър

10:00 – 11:30 Заседание на Асоциацията, връчваща Голямата награда на Европа за хорово пеене

Хорова школа „Проф. Марин Чонев“

11:00 – 12:00 „120 години Петко Стайнов“ – представяне на документален филм
за  живота на композитора Петко Стайнов.

Дом на архитектите

12:30 – 13:30 80 години акад. Николай Стойков – среща разговор с композитора и представяне на творчеството му.

Гранд Мол – Варна

12:00 – 16:00 Концерти на участващите хорове в Конкурса


Фестивален и конгресен център – зала I

15:00 – 17:00 КОНКУРС ЗА ГОЛЯМАТА НАГРАДА НА ВАРНА
(участват победителите в отделните категории)

19:00 – 22:30 КОНКУРС ЗА ГОЛЯМАТА НАГРАДА НА ЕВРОПА ЗА ХОРОВО ПЕЕНЕ
Връчване награди на победителите.
Официално закриванe на XXXVII Международен майски хоров конкурс „Проф. Георги Димитров“.


15 МАЙ – НЕДЕЛЯ

Площад „А. Новак“ – пред входа на Морската градина

11:00 – 13:00 Концерт на участващите хорове от Конкурсите

14:00             Отпътуване на участниците и гостите

ВИДЕО НА "ТАРАЛЕЖ"


Дилма си отива

Дилма Русеф беше отстранена от президентския пост в Бразилия за минимален срок от 6 месеца.

След заседание, продължило повече от 20 часа без прекъсване, Сенатът на Бразилия гласува с мнозинство за импийчмънт на държавния глава.

55 от всички 81 сенатори гласуват против Русеф. Това мнозинство беше достатъчно за временното прекратяване на правомощията й за срок от най-малко 180 дни, докато тече разследването за финансови манипулации.

Вицепрезидентът Мишел Темер, който ще поеме позицията на Дилма Русеф още днес, вече започна да събира свой преходен кабинет.

Докато Сенатът заседаваше, пред сградата на правителството в столицата Бразилия се събраха демонстранти в подкрепа на Русеф, които бяха разпръснати със сълзотворен газ от полицията.

Процедурата по импийчмънт се случва едва в средата на мандата на Дилма Русеф. Тя е обвинявана в манипулиране на бюджетни сметки на фона на най-тежката рецесия в страната от 1930 година насам.

Това не е първият случай в Бразилия, при който се стига до процедура по отстраняване на президента, но за пръв път се стига до окончателно решение за импийчмънт.

През 1992 г. тогавашният държавен глава Фернандо Колор беше обвинен в корупция, но подаде оставка преди края на процедурата. Колор получи забрана да заема политически позиции за срок от 8 години. В момента той е сенатор и участваше в заседанието за отстраняване на Дилма Русеф.

Радан Кънев: Борисов съживява БСП, за да управляват заедно

Предупреждавахме ГЕРБ и Борисов че политиката им за динамични мнозинства е глупава. Предупреждавахме ги, а те на три пъти се провалиха в опитите си да има стабилно мнозинство. Това обяви лидерът на ДСБ Радан Кънев.

Според него трите опита са следните - първо, да има стабилно фиксираното мнозинство, след това да има мнозинството с ДПС, а накрая - да управляват с любим партньор АБВ. Кънев посочи, че дълго време в парламента е работело мнозинство между ГЕРБ и ДПС.

"Поредица от решения за данъци, за НСО, за военното разузнаване, за КТБ и за всичко което е за пари бе гласувано от мнозинство ГЕРБ-ДПС", посочи Кънев.

Според него Борисов си сменял партньорите във властта, за да управлява безконтролно.

"Сега му остава вариант за голяма коалиция с БСП. Искат да ги съживят, за да управляват в следващ парламент", категоричен бе Кънев.

Лидерът на ДСБ направи и любопитен коментар за провала на правосъдната реформа и квотите във Висшия съдебен съвет.

"Казахме че отварят врата към Москва, която няма да могат да затварят. Те обаче избраха да "легнат" на Цацаров през Първанов когато провалиха конституционната реформа", каза той.

Според Кънев фактът, че Първанов и Калфин са говорели съвсем различни неща при оттеглянето на АБВ от управлението показвал, че оставката на вицепремиера на АБВ е дело на Борисов , а не на Първанов.

"Вкараха АБВ насила във властта, защото си ги харесват", каза той.

Според Кънев съпартиецът му Петър Москов е станал говорител на ГЕРБ заявявайки: "или сме с ГЕРБ, или с Кремъл".

"Ако това е анализ на премиера е много сериозно. Този тип мислене е на латинотрафиканти и африкански човекоядци", каза лидерът на тъмносините.

Според него в сегашния парламент има мнозинство от 180 депутати, което стои зад "путинския прокурорски модел". То включвало ГЕРБ, ДПС, БСП и АБВ.

"Образът на Корнелия Нинова като силен лидер на БСП се крепи от Борисов и бившите медии на Пеевски. Две трети в тях са дитирамби за Борисов и една трета за Путин. ГЕРБ тръгват към пропастта", посочи Кънев.

Според него сега комунистите са разпаднати.

"ГЕРБ живее от плашилото БСП. Разделителнтите линии се задълбочават. Единстеният им аргумент е, ако не сме ние, са комунистите и Путин. А всъщност сега БСП не е заплаха за никого", посочи той.

Кънев посочи и че не виждал желание за връщане на ДСБ в управлението.

"Борисов плаши с хаос и избори, а те ще се дължат именно на непростимите грешки на Борисов", добави той.

Фотофакт: Изглед от Варна, Царство България

САЩ отварят днес от Румъния противоракетния чадър над Европа

САЩ активират в четвъртък противоракетния щит в Европа близо десетилетие след като Вашингтон предложи на партньорите от НАТО да ги защитават от ирански ракети и след като в крайна сметка Москва така и не прие уверенията, че системата за спиране на ракети със среден обсег (до 3000 км) не е насочена срещу нея.

В Южна Румъния, на 50 км от българската граница, в четвъртък представители на САЩ и НАТО ще обявят официално, че базата край Девеселу е влязла в действие. В В петък в Полша започва изграждането на втори ключов обект от щита в Източна Европа, който трябва да е готов през 2018 г.

Така НАТО ще получи денонощна защита, интегрирана с радарите и корабите на САЩ с противоракетни системи, които вече са разположени в Средиземно море.

На мястото на бившата ВВС база на Румъния са разположени 24 ракети SM-3 и радар от системата "Еджис" (Aegis). "Образно казано, противоракетната отбрана преминава от детството към възрастта на подрастващите. Предстои дълъг път тя да постигне нужния капацитет и способности", коментира Том Карако от Центъра за стратегически и международни изследвания във Вашингтон.

"Вече имаме възможност да защитим НАТО в Европа. Иранците увеличават капацитета си и трябва да ги изпреварваме. Системата не е насочена срещу Русия", заяви Робърт Бел, пратеник в НАТО на американския министър на отбраната Аш Картър. Според него скоро щитът ще бъде предаден на командването на Атлантическия съюз.

Русия предупреждава Запада, че така заплашва мира в Централна Европа и се опитва с румънската база да ограничи действията ѝ в стратегически важното Черно море. Позицията на Москва е, че в случай на военен конфликт щитът би дал предимство чрез неутрализиране на руския ядрен арсенал достатъчно дълго, за да могат САЩ да нанесат първи удар.

Преди година руският посланик в Дания предупреди страната, че военните ѝ кораби ще станат цели за руски ядрени ракети, ако на тях бъдат монтирани радари на противоракетната система. В Турция вече има американски радар и Холандия оборудва корабите си с подобна техника. САЩ са разположили команден модул в базата си в Рамщайн, Германия, а в Испания има 4 кораба като част от щита, а съюзниците помагат в разходите за използването им.

Системата се основава на принципа, че с радари може да се засече изстрелването на балистична ракета, да се изчисли траекторията ѝ и да бъде атакувана с ракети и унищожена, докато е в Космоса в най-високата си точка, преди да навлезе обратно в атмосферата.

САЩ твърдят, че руското отношение към щита е демонстрация за "стратегическа параноя" и че през 2013 г. Москва е напуснала преговори с НАТО, на които е щяла да получи обяснение как работи системата и защо не е насочена срещу Русия. Освен това от Вашингтон казват, че руснаците са предлагали с договор да се ограничат възможностите и обхвата на прехващачите на изстреляни балистични ракети. "Никое правителство не би се съгласило на това", казва Бел, цитиран от "Ройтерс".

Русия е загрижена от технология, позволяваща прехващачи да се движат с 10 км в секунда и така да унищожават руски ракети. САЩ твърдят, че не разполагат с подобно нещо.

Инициативата се появи през 2002 г., Вашингтон одобри изграждането на противоракетния щит в Европа през 2007 г., но той бе замразен от новия президент Барак Обама през 2009 г. за сметка на базирани по кораби ракети, които при криза бързо да бъдат разположени в Източното Средиземноморие. Обектите със сухопътно базиране останаха за по-късен етап. По-късно Обама размрази проекта.

Интегрираната система има бази с прехващачи в Калифорния и Аляска, които да спират евентуално ракетно нападение от Северна Корея. Но в Европа основното притеснение остава Иран.

Въпреки споразумението за международен контрол над иранската ядрена програма на Запад смятат, че Техеран продължава да разработва ракетни технологии и в края на миналата година извърши два теста. "Те се опитват да увеличат обсега и точността на удара. Все още попадат на стотици метри от целта, но това не би ги спряло да стрелят срещу голям град или много голяма военновъздушна база", коментира Дъглас Бари от Международния институт за стратегически изследвания (IISS).


Тъщата на пловдивския губернатор става областен управител на Пазарджик

Бившата депутатка от ГЕРБ Гинче Караминова, която е тъща на пловдивския губернатор Здравко Димитров, става областен управител на Пазарджик.

Досега тя беше зам.-областен и поема поста, след като вчера Трендафил Величков от АБВ подаде оставка.

Гинче Караминова е споделяла, че за идеите на ГЕРБ я е спечелил именно Здравко Димитров.

Турция заплаши Европа, че ще пусне бежанците

Съветник на Реджеп Ердоган заяви, че ако Европейският парламент вземе „грешно решение“ при разглеждането на визовия режим за страната, Турция ще пусне бежанците в Европа.

Заплахата е отправена от Бурхан Кузу, старши съветник на Ердоган и член на управляващата партия в Турция. Сделката за свободен достъп до ЕС срещу ограничаване потока на бежанците бе предложена от Еврокомисията. 

Турският министър по евроинтеграцията отправи вчера в Страсбург аналогични заплахи. Междувременно ЕП замрази законодателната работа за отпадането на визите за турските граждани.

ЕП замрази отпадането на визите за Турция

Анкара не може да промени закона си за борба с тероризма, обяви министърът по евроинтеграцията Волкан Бозкър
Европарламентът (ЕП) спря законодателната работа по плановете за отпадането на визите за турските граждани, което поставя под въпрос изпълнението на договорката между ЕС и Анкара от 18 март за ограничаване на бежанския поток, съобщи електронното издание „ИЮОбзървър“. Председателите на различните политически групи в ЕП са направили това с одобрението на председателя на институцията Мартин Шулц още миналата сряда, когото ЕК даде зелена светлина за отпадането на евровизите за турски граждани, въпреки че страната не беше изпълнила всичките 72 условия, които й бяха поставени. „Лидерите на политическите групи взеха решение да спрат всичко това“, заяви германската евродепутатка Биргит Сипел. Холандската й колежка от групата на Зелените Юдит Саргентини обясни, че Шулц е взел решението, тъй като Турция още не е изпълнила всичките критерии за безвизово пътуване. ЕП и 28-те страни – членки на ЕС, трябва да одобрят отпадането на визите за турски граждани, за да може тази част от договорката да влезе в сила.
От ЕК обявиха, че работата с Анкара по изпълнението на поставените изисквания продължава. Ежедневно се провеждат видеоконференции между представители на ЕК и турските власти, на които се обсъждат останалите неосъществени условия, но според европейски източник от 4 май насам не е изпълнено нито едно от тях.

Междувременно турският министър, отговарящ за евроинтеграцията Волкан Бозкър, заяви вчера пред НТВ, че Анкара не може и не трябва да променя закона за борба с тероризма и ако това блокира либерализацията на визите, ще бъде крайно нелоялно от страна на Европа. Това е едно от петте неизпълнени условия, поставени от ЕС за отпадане на визите. „Този закон няма никаква връзка с отпадането на визовия режим и поправките в него са невъзможни… Ако Европа поставя пред нас това изискване с очакването и съзнанието, че ние не можем да се справим с него, вече не може да се говори за добросъвестно отношение към Турция…. Ще преразгледаме споразумението за бежанците, подписано с ЕС“, предупреди Бозкър, който вчера беше в Страсбург, където тече пленарна сесия на ЕП и късно снощи трябваше да бъде обсъждана договорката между ЕК и Турция за спиране на бежанския поток. Министърът също така изтъкна, че обещаният транш от 3 млрд.евро европейска помощ за бежанците все още не е преведен.

СТАТИСТИКА

Рекордните 40.8 млн. души са били принудени да напуснат домовете си през 2015 г. заради въоръжени конфликти, съобщи международният Център за наблюдение на вътрешното разселване, цитиран от информационните агенции. Половината от бежанците са от Близкия изток – Сирия, Йемен и Ирак. 8.6 млн. са новите вътрешно разселени лица в резултат на въоръжени конфликти. „Това е най-големият брой, регистриран някога. Тези хора са двойно повече спрямо бежанците по света“, отбеляза Ян Егеланд, генерален секретар на Норвежкия съвет за бежанците, който е част от центъра.

На тази дата: 12 май 1926 г. Трима авантюристи прекосяват Северния полюс с аероплан

1926 г. норвежецът Руал Амундсен, италианецът Умберто Нобиле и американецът Линкълн Елсуърт прекосяват Северния полюс с аероплан. 1880 г. е роден забравеният полярен изследовател Линкълн Елсуърт.

На 12 май 1880 г. в Чикаго е роден малко известният в България полярен изследовател Линкълн Елсуърт, чието име обаче носят в Антарктида полярна станция на шелфовия ледник Филхнер-Роне, подледено езеро и планина, в която се намира най-високата точка на Антарктида (масив Винсън - 5140 м).

Бащата на Елсуърт е милионер и се занимава с търговия на въглища. Синът обаче, след като завършва Йелския и Колумбийския университети, отначало работи като дървосекач по време на строителството на Първата Канадска национална железопътна линия. След това известно време е минен инженер в златоносните мини в Аляска. През 1924 г. възглавява геоложка експедиция в Перу, като пресича Андите до изворите на Амазонка.

Последните 27 години от живота Елсуърт посвещава на изследователска дейност. Най-голяма известност му донасят полярните експедиции от 1925 до 1941 г. През 1925 г. бащата на Линкълн Елсуърт, Джеймс, спонсорира със 100 000 долара експедицията на Руал Амундсен, в която като щурман на един от самолетите-амфибии „Дорние-Вал” (370 к.с.) участва Линкълн. Тези средства обаче се оказват недостатъчни.

Норвежкото правителство и „Норск-Луфтсейландс-Форенинг“ (Норвежко въздухоплавателно дружество) обаче подкрепят идеята, като привличат на помощ филателията.

Пуснатите са пощенски марки, изобразяващи бяла мечка, гледаща летящ самолет, с печат отгоре „Северен полюс”, представляват неустоимо изкушение за филателистите. А и тиражът е внушителен - 2 215 500 броя. От тях 1 795 000 са пуснати в полза на експедицията.

От Пиза (Италия), където са построени, самолетите са докарани в Тромсьо. На 9 април 1925 г. корабите „Хоби” с двата аероплана и придружаващият го „Фарм” отплават за Шпицберген. Като база за отлитане е избран датският остров Ню Олесунд, намиращ се на 1165 км от Полюса. Взети всички мерки за случай на злополука: ски, шейни, палатки, спални торби, сгъваеми лодки по 11 кг, годни да издържат един тон товар.

Условията позволяват излитане чак на 21 май. Аероплан № 24 е пилотиран от Лейф Дитрихсон с навигатор Елсуърт и механик Оскар Омдал. Пилот на №25 е Рийсер-Ларсен, навигатор е Амундсен, а механик - X. Фойхт. Излитането е назначено за 17 часа в условията на бялата полярна нощ.

Самолетите трябва да се завърнат на следващата сутрин, но това не става. Първи се поврежда аероплан №24 и пилотът Дитрихсон е принуден да кацне принудително върху вода. После се приземява върху лед и самолетът на Амундсен. Намират се само на 250 км от Северния полюс. Събират се случайно на следващия ден - ледът под Дитрихсон и Омдал се чупи и те едва не се удавят, спасява ги Елсуърт.

Оказва се, че повредата на аероплан № 25 е по-лека и поправима. В продължение на 24 дни двата екипажа с помощта на една брадва и две лопати къртят леда, за да си направят достатъчно гладка писта за излитане. Намаляват храната до 250 грама на ден.

Двата екипажа едва се вместват на една машина, като е изоставено всичкото имущество, включително и храната. От Шпицберген ги делят 850 км, всяко допълнително кацане ги обрича на гибел.

Излитат на 12 юни сутринта. Претовареният хидроплан не може да набере скорост над 120 км/ч. След 7 часа с последните литри бензин кацат край закотвения кораб „Сьолив”, който ги взема на буксир до Порт Вирго.

Линкълн Елсуърт с голям ентусиазъм поддържа идеята на австралийския изследовател Хуберт Уилкинс за достигане на Северния полюс с подводница под ледовете. Тъй като опитите се оказват неуспешни, Елсуърт приема предложението на Амундсен да участва в експедицията му с дирижабъл от Шпицберген през Северния полюс до Аляска - 3500 км. Дирижабълът е построен от Умберто Нобиле, който дотолкова е ентусиазиран, че също се включва в екипажа и то като командир на кораба „Норвегия-1”.

В утрото на 11 май 1926 г. „Норвегия” започва полета си над Северния ледовит океан от Кингсбей, Шпицберген. Екипажът на дирижабъла се състои общо от 17 човека: шестима италианци, шестима норвежци, един швед и трима участници в експедицията, нямащи отношение към управлението на въздушния кораб: Руал Амундсен, Линкълн Елсуърт и журналистът Рам.

На 12 май „Норвегия” достига Северния полюс и от борда на дирижабъла са хвърлени три флага: норвежки, американски и италиански. Полетът продължава по-нататък, като „Норвегия” се движи по меридиана 150º з.д., и на 13 май пресича северното крайбрежие на Аляска.

По план дирижабълът трябва да кацне в Уайнрайт, но след проверка на останалото гориво той е насочен към Ном. Беринговият проток ги посреща с ураганен вятър и гъста мъгла, което налага нова промяна в маршрута и дирижабълът се приземява в ескимоското селище Телер, на 100 км от Ном.

Полетът от Кингсбей до Телер с дължина 5300 км над неизследваните простори на Северния ледовит океан става едно от най-значителните достижения в историята на въздухоплаването.

През 1931 г. Елсуърт като представител на американското географско дружество прелита на борда на дирижабъла „Граф Цепелин” над територията на Съветска Арктика.

Въпросът дали се съединяват море Уедъл и море Рос, отдавна занимава умовете на видните полярни изследователи. С решаването на този проблем се заема Елсуърт. Имайки необходимия опит от Арктика, знаейки възможностите на съвременните самолети и след като изучава отчетите за походите във вътрешността на Антарктида, Елсуърт идва до заключението, че почти във всеки район на ледения континент е възможно кацането и излитането на самолет на ски.

Неговият план е смел, но прост: да се лети от единия край на континента до другия само при добро време, а при най-малките признаци за разваляне на времето да се каца и се чака, докато отново настъпи подходящо време. Корабът, стоварил експедицията на единия край на континента, трябва да се придвижи до противоположния и там да натовари кацналите летци на борда си. В този случай летците няма причина да се притесняват за горивото за обратен полет.

Елсуърт оповестява своя план през 1931 г. и започва осъществяването му през 1933 г. На 7 януари 1934 г. корабът стоварва в Китовия залив на брега на море Рос един самолет, с който са направени пробни полети, но 12 януари ледът, на който се намира самолетът, внезапно се пропуква и пропадналата машина е силно повредена. Полетът е провален.

През следващия летен сезон (декември-март 1934-1935 г.) Елсуърт решава да извърши полета от море Уедъл до море Рос, но и този път намеренията му се провалят поради лошото време. На 3 януари 1935 г. екипажът на самолета прави опит да стартира по маршрута, но отново поради настъпилото лошо време се връща обратно.

За третия си опит Линкълн Елсуърт и пилотът Хърбърт Холик-Кеньнон избират самолета „Полярна звезда”: звездообразен двигател с големи жалузи за регулиране на въздуха, двойна кабина (пилотите един зад друг), неприбираем колесник с внушителни обтекатели, мощно тяло с големи горивни резервоари.

През ноември 1935 г. експедицията отново е свалена на брега на Антарктида, недалеч от остров Дънди. На 21 ноември е направен поредният опит, но отново прекратен, този път поради неизправност в самолета.

От 23 ноември до 5 декември Елсуърт и Холик-Кеньнон извършват на самолета „Полярна звезда” първия трансантарктически полет от остров Дънди до Китовия залив с дължина около 4000 км. По време на полета двамата откриват платото Холик-Кеньон, хребета Етернити, Земя Джеймс Елсуърт и планината Сентинел.

През тези 12 дни на полета са извършени четири кацания в ледовете за извършване на астрономически наблюдения. След първите 14 часа полет времето се влошава и се налага първо кацане на 110 км. от Полюса. След като престояват 19 часа, двамата излитат, но много скоро времето отново се разваля и се налага пак да кацнат, като в лагер №2 престояват три дни.

На 27 ноември „Полярна звезда” се издига във въздуха, но само след 170 км поради гъстата мъгла се налага ново приземяване. Скоро след кацането се разразява буря, която продължава една седмица и те я прекарват без отопление в самолета. Едва на 4 декември отново излитат, но след няколко часа се налага отново да се приземят, за да определят координатите си, тъй като наближават Китовия залив и има опасност да пропуснат базата. Кацат в лагер №4.

На 5 декември „Полярна звезда” отново е във въздуха, но след час и пет минути горивото свършва и се налага принудително кацане на 30 км южно от базата Литл Америка. След десетдневно блуждаене летците се добират пеша до нея на 15 декември и прекарват там повече от месец, преди да бъдат спасени от британската океанографска експедиция на кораба „Дискавъри ІІ” и след това прибрани на своя кораб.

Заради направените открития и изследвания Конгресът на САЩ удостоява Линкълн Елсуърт със специален златен медал.

През 1938 г. Елсуърт за четвърти път се отправя към Антарктида, този път с намерение да прелети от брега на Индийския океан до море Рос. Поради неблагоприятните ледови условия едва в началото на януари 1939 г. корабът успява да се добере до бреговете на континента, но лятото е доста напреднало и Елсуърт се опасява, че начинанието му ще претърпи неуспех.

На 11 януари Елсуърт, заедно с пилота Лимбарнер, излита от точка на 2350 км от Южния полюс и вземат по меридиана на юг, но преди да изминат 400 км се връщат поради влошаване на времето. Направени са обаче аерофотоснимки, които дават възможност да се внесат значителни поправки и уточнения в географската карта на Антарктида.

За изследванията си в Антарктида Линкълн Елсуърт е удостоен с медали от Норвежкото, Италианското и Британското географски дружества. През 1941 г. Елсуърт се завръща в Перу и продължава своите геоложки изследвания почти до смъртта си в Ню Йорк на 26 май 1951 г.