петък, 11 август 2017 г.

Две жертви след взрив на пункт за вторични суровини в Русия. Гръмнала е ракета С-200, открадната и предадена за скрап...

Вечните руски проблеми – глупост, алчност и безстопанственост коства живота на двама души – работници в пункт за приемане на желязо в руския град Чита в Забайкалския край на Руската Федерация. Причина за смъртта е взрив на ракета С-200 "Ангара", която неизвестни лица са откраднали от някоя военна част и са предали за вторични суровини.

При оглед на местопроизшествието специалисти са открили още два подобни боеприпаса, които само по чудо не са експлоадирали, съобщава прес-службата на Следствения комитет на Русия в Забайкалския край...

Видео


На тази дата: 11 август 1877 г. Започва решителния бой на Шипка

/Таралеж/

На днешния ден се навършват 139 години от най-важната битка в Руско-турската война. 11 август 1877 г. е най-тежкият ден от отбраната на Шипка.

От 9 до 11 август с.г. на връх Св. Никола (днес връх Столетов), връх Шипка и Орлово гнездо войските на Сюлейман паша срещат руско-българския отряд на ген. Н. Г. Столетов. Едва на 7 август ген. Столетов донася, че целият корпус на Сюлейман паша е построен срещу Шипка, че силите му са огромни, но че неговите бойци (Тридесет и шести Орловски пехотен полк и пет български опълченски дружини - 5500 души с 27 оръдия) ще се бият докрай и че подкрепления "са крайно необходими".

Решителният и най-тежък бой започва на 11 август. Още призори турците откриват артилерийски огън по цялата позиция. Около 10 ч турците получават подкрепление. Към обяд всички турски атаки са отбити, но положението остава тежко. Патроните и снарядите са на привършване. Към 17 ч настъпва критичният момент. Шипка е спасена, а армията на Сюлейман паша не успява да се съедини с войските на Мехмед Али паша и да подпомогне Осман паша, отбраняващ Плевен, и заедно да изтласкат руската Дунавска армия северно от р. Дунав. Турците минават към отбрана, което е повратен момент във войната за свобода на България и предначертава бъдещия краен успех.

Вицове, август 2017 г.

СмЕх/Таралеж/


– Как ще те позная?
– Ще видиш един и ще си помислиш: "Дано не е този, Господи!"

***

От четящите в клозета, най - начетени са тези със запека.

***

Женската интуиция е страшно нещо. Вчера ми падна батерията на телефона, звъннах на жена ми от телефона на свой приятел, да и кажа, че ще закъснея. А тя вдигна с думите:
- Кажи, ненаситни ми жребецо!
Та се чудя, как ме усети, че съм аз?!

***

- Чук , чук .
- Кой е ?  
- Любовта на живота ти !
- Лъжеш...бирата не говори!

***

Този, който е отраснал с Ламбада и Макарена, него с Деспасито не можеш да го уплаши.


Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/

четвъртък, 10 август 2017 г.

Фотофакт: Пейка с формата на България пред Народния

Пейка с формата на България привлича вниманието на площада пред Народния театър. Изработена е от дърво и е с квадратна дупка в средата. На страничните й стени четем надписите: 

„Кариера в България? Защо не“, „Има място за теб“… Създадена е от студиото провокативни артисти Destructive Creation с идеята, че България не е място за напускане, а място за оставане.

На тази дата: 10 август 1915 г. Българин полита за първи път със собствен самолет

/Таралеж/

10 август остава славна дата в родната история – през 1915 г. е осъществен успешен пробен полет на първия български аероплан в Божурище. Той е, построен от изобретателя Асен Йорданов.

За него световноизвестният летец и авиоконструктор Нийл Армстронг, първият човек стъпил на Луната, признава, че се е учил от него на авиация.

В разгара на Балканската война шестнайсетгодишният Асен Йорданов постъпва като доброволец в аеропланното отделение, където е назначен като механик. Придобитият опит и технически знания впоследствие му позволяват да се заеме с конструирането на първия български моторен самолет. Завършва го за по-малко от година и датата на неговото успешно изпитание - 10 август 1915 г., се смята за начало на българското самолетостроене. Държавната комисия, назначена специално за събитието, дава положителна оценка на биплана, наречен “Асен Христов Йорданов”, и той е признат за изобретение. Желанието на младия конструктор е да започне серийно производство на неговия прототип, който да служи като учебен, свързочен и лекотранспортен самолет. Следващият му амбициозен проект е изработването на многомоторна тежка машина.

За нещастие Ньойският договор налага на победена България драконовски мерки и по отношение на авиацията - ние не само нямаме право да разполагаме със свои самолети, но и оцелелите от войната са унищожени, а личният състав е разпуснат. Шанс за нова изява му дава обявеният от Американския аероклуб през 1921 г. международен конкурс за обиколка на Земята с аероплан, като наградата е 1 млн. долара за пилота, който пръв измине разстоянието от 33 546 км за не повече от 100 дни. В състезанието решава да се включи и летецът Александър Стоянов. За набиране на необходимите средства те се обръщат към правителството и молбата им е удовлетворена лично от министър-председателя Александър Стамболийски. Двамата патриоти заминават за Америка, за да защитят достойно името на България, но се оказва, че те са единствените кандидати, дръзнали да се явят на конкурса, и той се отлага. Асен Йорданов иска разрешение да удължи престоя си в САЩ, където впоследствие се установява за постоянно. Там той продължава обучението си и завършва аероинженерство, радиоинженерство, химия и физика. В концерна “Къртис”, където започва работа като чертожник, постепенно се издига до главен конструктор. Работи и в конструкторските екипи на водещите в световното самолетостроене “Боинг”, “Локхийд” и “Дъглас”. В САЩ се сбъдва и юношеската му мечта - конструира първия в света многоцелеви самолет “Дъглас ДС-3”, който е един от най-добрите граждански самолети през 30-те години. Забележително е и участието му в конструирането на прочулите се през Втората световна война модели на “Боинг” - “Б-17”, “Б-29 Супер-Фортрес”, както и “Лайтинг П-38”. Високо ценен от ръководството на “Боинг”, Асен Йорданов остава негов сътрудник до смъртта си през 1967 г.

Станал почетен гражданин на Ню Йорк, знаменитият ни сънародник е вписан завинаги и в паметта на града - на летище “Ла Гуардия” поставят възпоменателна плоча с името му, а в музея “Ер спейс” са изложени негови лични вещи. За съжаление родоначалникът на българското самолетостроене, героят от Първата световна война, остава и до днес непознат в родина си.

Вицове, август 2017 г.

СмЕх/Таралеж/



Чапаев се явява на изпит в академията. Навън го чака Петка.
– Какво стана, Чапаев, взе ли изпита?
– Абе, остави! Питаха ме колко прави 0,5 + 0,5. С цялата си душа чувствам, че е равно на литър, но не знам как да го изразя математически.

***

Ако жена ти казва: – Пак си лежиш на дивана!?! Лежи си, мой сладичък! Толкова те обичам… – то бъди сигурен, че говори на котарака.

***

Крокодилът Гена не си харесваше името, затова при запознанство се представяше като "Lacoste".

***

Питат радио Ереван: - Каква е разликата между еротиката и порното? - Във фокусировката на камерата.

***

– Тате, какво значи „любовник“?
– Това е мъж като всички останали, моето момче, само че не е длъжен да мие съдовете вкъщи.

Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/

сряда, 9 август 2017 г.

Фотофакт: 20 лева такса за празен стол в ресторант в Созопол

Снимка на касова бележка от ресторант в Созопол разбуни духовете във фейсбук. На нея се вижда, че в сметката наред с храната и напитките има и... такса за "празни столове" на масата.

Незаетите столове на масата в созополския ресторант Miloz Fish & Grill  са "оценени" подобаващо - по 20 лева за брой. Така само от четирите празни места сметката набъбва с 80 лева.

Момичето, публикувало снимката, пише, че тя, заедно с приятели направила резервация във въпросния ресторант. Оказало се, че компанията ще бъде по-малка, за което управителят на ресторанта бил уведомен своевременно.

По думите на момичето, персоналът на заведението бил изключително груб с тях, след като отказали да заплатят тези 80 лева. Тя твърди и че никъде не било обявено, че в ресторанта събират такса за незает стол.

Фотофакт: "Хемус" копка първа през 1974 г.

Първа копка на АМ „Хемус“  е направена на 4 октомври 1974 г.

Дължин 430 км - за 43 година са построени 168 км.

Туристите ще бъдат допуснати в лондонските подземия

Близо век лондончани са получавали пощата си благодарение на подземна железница. Пощенските влакове са пътували на дълбочина 21 м, доставяйки пощенски пратки от единия край на града до другия.

Как е ставало това всеки вече ще може да изпита сам след като в началото на септември Музеят на лондонските пощи отвори за широката публика вратите на пощенския влак.

Екскурзията преминава през забравени тунели, изоставени станции и дори покрай гробище за стари вагони.

Общо 10.5 км от подземното трасе, кръстосващо столицата на Великобритания, се преминават във влака с прозрачен покрив за около 20 минути.

Електрическите локомотиви, движещи се без машинист, с каквито пътуват днес туристите, през 1927 г. са изглеждали като върхово постижение на техниката.

За да не пострада при бомбардировките, по време на Първата световна война в тунелите бил крит прочутият Розетски камък - експонат на Британския музей, През 1991 г. в лабиринта са снимани и сцени от филма "Хъдсън Хоук" с Брус Уилис в главната роля.

През 2003 г. потокът на хартиените писма секва след като масово вече е предпочитана електронната поща. Тогава се закрива и жп трасето, за да се превърне само 14 г. по-късно в туристическа атракция. Тя е част от експозицията на Музея на пощите и по време на екскурзията нейните участници получават информация за 500-годишната история на тази институция.

Цената на пътуването е 16 паунда, а билетите за първите две седмици вече са разпродадени.

Кошлуков кандидатства чрез Сидеров за шеф на БНТ

През последната година политикът и журналист Емил Кошлуков е работил като програмен директор на телевизия ”Алфа”. Това е записал самият той в документите, с които кандидатства за генерален директор на БНТ, твърдят три независими източника от Съвета за електронни медии (СЕМ) - държавният орган, който провежда конкурса.

На Кошлуков му е липсвал стаж, но Атака го е спасила.