събота, 12 август 2017 г.

В същотото време някъде около Варна

По действителни събития: Вицепремиер арестува DJ за "отказ за съдействие"

Вицепремиерът патриот Валери Симеонов обяви, че превръща битката за тишина в курортите във война. Това обяви самият той в профила си във фейсбук в пространно изложение и описание на среднощната акция, която организирал в Слънчев бряг. Симеонов водел групи от МВР, изземали музикални уредби, "закопчали с белезици" DJ, отказал съдействие и оказал съпротива, оповестява Симеонов. Ето и пълния текст на вицепремиера, без редакторска намеса:

Тази нощ Слънчев бряг се превърна в синоним на нормален и тих европейски курорт. Как се случи всичко?
В 1 през нощта събрахме хората от всички контролни институции в РПУ Бургас, където ги разделихме на две групи съвместно с полковник Рачев, заместник-началник на районното. Започнахме мащабни изненадващи проверки, като първият удар беше върху прословутия Оксижен на известната пазарджишка мутра Божо „Кравата“. Заведението е имало над 20 акта за нарушения до снощи, но продължаваше да работи и да нарушава разпоредбите за шум. Тази нощ, обаче, им бяха иззети музикалните уредби и под слисаните погледи на собствените им охранители, Оксижен прекрати работа. Установени са още нарушения на финансовата дисциплина от НАП, нарушения на закона за храните и наличие на нерегламентирани храни от Агенция по безопасност на храните, нарушени изисквания за пожарна безопасност, липса на здравни книжки и трудови договори от Инспекция по труда, и други. Заради отказ за съдействие и съпротива DJ-ят беше „закопчан“ с белезници и прибран в районното за 24 часа.

След като приключихме проверката на Оксижен и заведението затвори, мутрите внесоха нови апаратури. Изчакахме „възкръсналото“ заведение пак да се напълни с хора и отново им иззехме аудио уредбите .

По същото време, вторият екип проверяваше съседните заведения – известното със силното си озвучаване Съни Дриймс, като след това се прехвърли към друго скандализиращо обществения ред заведение на централната алея - Корнера. Само за минути, двете огромни тераси потънаха в тишина. Странно е, че друго знаково заведение – 4U – тази нощ не работеше, като съмненията за теч на информация предстои да бъдат проверени.
Държавата доказа, че когато имат политическата подкрепа, институциите не само могат да свършат работата си безупречно, но и го правят с желание и хъс за налагане на закона. Държавата на закона ще покаже, че е по-силна от държавата на мафията.
От тази нощ, битката за тишината ще бъде война.
Следва продължение...

Четири млн. лв. за културните събития по време на Председателството

Културната програма, която ще бъде подготвена за нашето Председателство на Европейския съюз през 2018-а, ще бъде определена след конкурс чрез проекти. Председателството на ЕС – особено в частта му „Културна програма“ – е сред приоритетите на правителството в сферата на културата, обяви на среща с медии министър Боил Банов.

Арт проявите ще бъдат финансирани от фонд „Култура“, обясни Банов и уточни:

„Ще отворим сесии за кандидатстване – а не аз или моят екип да избираме това, което ще представя страната“.

Министерството дава на разположение на кандидатите 45 дни. След това комисия ще селектира проектите и до средата на октомври проектите, които ще носят имиджово идеите за представяне на страната по време на Председателството, ще бъдат определени.

Сумата, отпусната от държавата за тази програма, е 4 млн. лв. Парите ще отидат за покриването на откриването и закриването на Председателството, както и за 7 големи събития, между които ще бъде изложбата на Първото българско царство в „Лувъра“.

След като мине Председателството, перспективата пред НДК е да стане сериозен конгресен център, съобщи Банов.

„Всичко, предвидено по ремонтната дейност, ще свърши в срок – гарантира министърът. – След което ще продължим в рамките на закона и на средствата, които имаме, да работим за сериозна конгресна дейност в НДК.“

Преди време Боил Банов заяви, че би върнал в НДК Мирослав Боршош, ако делата по време на управлението му са в ред. Сега, запитан отново дали би подкрепил връщането на Боршош начело в НДК, Банев отвърна, че на Боршош са повдигнати сериозни обвинения и той няма как да бъде върнат:

„Принципно харесвам визията, която той наложи в НДК, и най-вече художествената. Как е постигнато това, вече е друг въпрос“.

На тази дата: 12 август 1961 г. започва изграждането на Берлинската стена

1961 г. започва изграждането на Берлинската стена. Стената служи за граница между Западен Берлин и Германската демократична република до 9 ноември 1989 г., отделяща западната от източната част на град Берлин и останалата част от територията на ГДР.

След Втората световна война Берлин е поделен между страните-победителки (СССР, САЩ, Великобритания и Франция) на четири окупационни зони. Източната зона, контролирана от съветските войски, впоследствие става столица на Германската демократична република. В трите западни зони контролът е осъществяван съответно от окупационните власти на САЩ, Великобритания и Франция. Отсъствието на физическа граница между зоните довежда до конфликт и масово преминаване на специалисти и граждани от Източен Берлин във ФРГ.

Затова в нощта между 12 и 13 август 1961 г. в период на усилено противопоставяне и изостряне на отношенията между СССР и САЩ, започва строителството на стената. Заповедта за нейното изграждане е подписана от Валтер Улбрихт. Фактически това е в нарушение на следвоенното споразумение на страните-победителки, съгласно което Великобритания, Съветският съюз, САЩ и Франция имат равни права относно управлението на целия Берлин.

Строителството и преоборудването на стената продължава от 1962 до 1975 г. Напълно построената стена се е състояла от 45 ооо бетонни блокове 3,6х1,5 м, със закръглен връх, чиято цел е да затруднява опитите за бягство. Въпреки това над 5000 души успяват да избягат на Запад. Сред най-известните случаи са масовото бягство по тунел, дълъг 149 м, полет с делтаплан, промушване между прозорците на два съседни апартамента.

Берлинската стена става един от най-известните символи на Студената война.

Вицове, август 2017 г.

СмЕх/Таралеж/


Скъпи, имам две новини...лошата е , че похарчих всичките ти пари. Добрата е, че те обичам и беден...

***

Жените обичат да готвят за своите мъже...постилат масата, сервират и сядат до него, за да го гледат как се храни. ..Колкото по-лошо готвят, толкова по-внимателно гледат.

***

- Къде е най-скъпата вечеря по Черноморието?
- В ресторант "Али Баба и 40-те свободни стола".

***

-Тук става нещо нередно, каза Житената питка, дояждайки лисицата.

***

Стоя на стълбищната площадка и ям сладолед...Не смея да вляза вкъщи, децата да не ми изядат сладоледа...

Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/

петък, 11 август 2017 г.

Две жертви след взрив на пункт за вторични суровини в Русия. Гръмнала е ракета С-200, открадната и предадена за скрап...

Вечните руски проблеми – глупост, алчност и безстопанственост коства живота на двама души – работници в пункт за приемане на желязо в руския град Чита в Забайкалския край на Руската Федерация. Причина за смъртта е взрив на ракета С-200 "Ангара", която неизвестни лица са откраднали от някоя военна част и са предали за вторични суровини.

При оглед на местопроизшествието специалисти са открили още два подобни боеприпаса, които само по чудо не са експлоадирали, съобщава прес-службата на Следствения комитет на Русия в Забайкалския край...

Видео


На тази дата: 11 август 1877 г. Започва решителния бой на Шипка

/Таралеж/

На днешния ден се навършват 139 години от най-важната битка в Руско-турската война. 11 август 1877 г. е най-тежкият ден от отбраната на Шипка.

От 9 до 11 август с.г. на връх Св. Никола (днес връх Столетов), връх Шипка и Орлово гнездо войските на Сюлейман паша срещат руско-българския отряд на ген. Н. Г. Столетов. Едва на 7 август ген. Столетов донася, че целият корпус на Сюлейман паша е построен срещу Шипка, че силите му са огромни, но че неговите бойци (Тридесет и шести Орловски пехотен полк и пет български опълченски дружини - 5500 души с 27 оръдия) ще се бият докрай и че подкрепления "са крайно необходими".

Решителният и най-тежък бой започва на 11 август. Още призори турците откриват артилерийски огън по цялата позиция. Около 10 ч турците получават подкрепление. Към обяд всички турски атаки са отбити, но положението остава тежко. Патроните и снарядите са на привършване. Към 17 ч настъпва критичният момент. Шипка е спасена, а армията на Сюлейман паша не успява да се съедини с войските на Мехмед Али паша и да подпомогне Осман паша, отбраняващ Плевен, и заедно да изтласкат руската Дунавска армия северно от р. Дунав. Турците минават към отбрана, което е повратен момент във войната за свобода на България и предначертава бъдещия краен успех.

Вицове, август 2017 г.

СмЕх/Таралеж/


– Как ще те позная?
– Ще видиш един и ще си помислиш: "Дано не е този, Господи!"

***

От четящите в клозета, най - начетени са тези със запека.

***

Женската интуиция е страшно нещо. Вчера ми падна батерията на телефона, звъннах на жена ми от телефона на свой приятел, да и кажа, че ще закъснея. А тя вдигна с думите:
- Кажи, ненаситни ми жребецо!
Та се чудя, как ме усети, че съм аз?!

***

- Чук , чук .
- Кой е ?  
- Любовта на живота ти !
- Лъжеш...бирата не говори!

***

Този, който е отраснал с Ламбада и Макарена, него с Деспасито не можеш да го уплаши.


Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/

четвъртък, 10 август 2017 г.

Фотофакт: Пейка с формата на България пред Народния

Пейка с формата на България привлича вниманието на площада пред Народния театър. Изработена е от дърво и е с квадратна дупка в средата. На страничните й стени четем надписите: 

„Кариера в България? Защо не“, „Има място за теб“… Създадена е от студиото провокативни артисти Destructive Creation с идеята, че България не е място за напускане, а място за оставане.

На тази дата: 10 август 1915 г. Българин полита за първи път със собствен самолет

/Таралеж/

10 август остава славна дата в родната история – през 1915 г. е осъществен успешен пробен полет на първия български аероплан в Божурище. Той е, построен от изобретателя Асен Йорданов.

За него световноизвестният летец и авиоконструктор Нийл Армстронг, първият човек стъпил на Луната, признава, че се е учил от него на авиация.

В разгара на Балканската война шестнайсетгодишният Асен Йорданов постъпва като доброволец в аеропланното отделение, където е назначен като механик. Придобитият опит и технически знания впоследствие му позволяват да се заеме с конструирането на първия български моторен самолет. Завършва го за по-малко от година и датата на неговото успешно изпитание - 10 август 1915 г., се смята за начало на българското самолетостроене. Държавната комисия, назначена специално за събитието, дава положителна оценка на биплана, наречен “Асен Христов Йорданов”, и той е признат за изобретение. Желанието на младия конструктор е да започне серийно производство на неговия прототип, който да служи като учебен, свързочен и лекотранспортен самолет. Следващият му амбициозен проект е изработването на многомоторна тежка машина.

За нещастие Ньойският договор налага на победена България драконовски мерки и по отношение на авиацията - ние не само нямаме право да разполагаме със свои самолети, но и оцелелите от войната са унищожени, а личният състав е разпуснат. Шанс за нова изява му дава обявеният от Американския аероклуб през 1921 г. международен конкурс за обиколка на Земята с аероплан, като наградата е 1 млн. долара за пилота, който пръв измине разстоянието от 33 546 км за не повече от 100 дни. В състезанието решава да се включи и летецът Александър Стоянов. За набиране на необходимите средства те се обръщат към правителството и молбата им е удовлетворена лично от министър-председателя Александър Стамболийски. Двамата патриоти заминават за Америка, за да защитят достойно името на България, но се оказва, че те са единствените кандидати, дръзнали да се явят на конкурса, и той се отлага. Асен Йорданов иска разрешение да удължи престоя си в САЩ, където впоследствие се установява за постоянно. Там той продължава обучението си и завършва аероинженерство, радиоинженерство, химия и физика. В концерна “Къртис”, където започва работа като чертожник, постепенно се издига до главен конструктор. Работи и в конструкторските екипи на водещите в световното самолетостроене “Боинг”, “Локхийд” и “Дъглас”. В САЩ се сбъдва и юношеската му мечта - конструира първия в света многоцелеви самолет “Дъглас ДС-3”, който е един от най-добрите граждански самолети през 30-те години. Забележително е и участието му в конструирането на прочулите се през Втората световна война модели на “Боинг” - “Б-17”, “Б-29 Супер-Фортрес”, както и “Лайтинг П-38”. Високо ценен от ръководството на “Боинг”, Асен Йорданов остава негов сътрудник до смъртта си през 1967 г.

Станал почетен гражданин на Ню Йорк, знаменитият ни сънародник е вписан завинаги и в паметта на града - на летище “Ла Гуардия” поставят възпоменателна плоча с името му, а в музея “Ер спейс” са изложени негови лични вещи. За съжаление родоначалникът на българското самолетостроене, героят от Първата световна война, остава и до днес непознат в родина си.