сряда, 27 юни 2018 г.

Фотофакт: Мълния изгори покрив на къща в Кранево


Мълния изпепели тази нощ покрив на вила във вилна зона Изгрев. Сигналът за горяща покривна конструкция на улица „Осма” е подаден в 0,05 ч. в участък Кранево.

 Веднага реагират две коли на пожарната, от Кранево и Балчик, които успяват да потушат огъня към 4 часа сутринта. Засегната е част от покъщнината. Собственикът Костадин Тенчев каза, че въпреки проливния дъжд огънят е пламнал за секунди.

По това време той гледал мачовете от световното и по чудо е останал незасегнат от природното бедствие.  Сградата няма гръмоотвод и застраховка. Щетите са за хиляди левове, всички уреди са изгорели. По думите на Тенчев целият вилен район е бил осеян от мълнии, срещу които човекът е безсилен.

Великодушен Борисов разреши на медиите да пишат каквото си искат


Премиерът Бойко Борисов великодушно разреши на българските медии да пускат каквито си искат репортажи.

"Каквото искайте пускайте, каквото искате правете. Всичко което има фалшиво да го пуснат, все ми е тая. Пуснете всички разследващи, да отидат и да проверят. Ако е истина, ще дойда да си оставя сам оставката. Или е цензура, или автоцензура. Няма какво да се прикрие от моята дейност. И аз имам семейство, и те гледат. Умолявам ви", заяви министър-председателят на държавата, която е на 111-о място в света по свобода на словото преди началото на днешното правителствено заседание.

Думите на Борисов идват след поредния ни медиен скандал, намирисващ натрапчиво на цензура.

В понеделник без предупреждение Нова телевизия спря епизод на предаването "Часът на Милен Цветков", в който бе анонсирана темата  "Какво накара премиера Борисов да се възмути от фалшивата новина, че е станал собственик на гръцки остров?".

След като много зрители обвиниха медията в цензура, вчера от телевизията обясниха, че предаването е било спряно, "защото не отговаря на стандартите на телевизията за обективност, истинност и баланс на гледните точки".

Случаят с "гръцкия остров на Борисов" е изключително абсурден, тъй като за него никой в държавата нямаше да разбере, ако не беше самият премиер-министър.

Без да бъде питан от нищо не подозиращите придружаващи го в Брюксел български журналисти за срещата на европейските лидери за миграцията, той заяви:

"Гръмнали гръцките медии, че съм купил остров в Гърция. Просто нещастни, долни лъжци жълти! Мръсници! 100 души да му повярват на това! Има в гръцка преса, а ни остров, ни гявол... лъжа! Лъжа след лъжа! Жалки, нещастни, долни лъжци мръсни!"

По-малкият от братята Диневи с орден "Стара планина", предложен от патриота Каракачанов


Предприемачът Йордан Динев да бъде удостоен с най-високото държавно отличие - орден "Стара планина" първа степен. Предложението е на вицепремиера и министър на отбраната Красимир Каракачанов. Точката е част от дневния ред на днешното редовно заседание на Министерския съвет. Йордан и Динко Диневи са собственици на "Диневи Груп".

Преди няколко месеца инициативен комитет номинира Йордан Динев, по-малкия от двамата братя, за високото отличие, изтъквайки приноса му за развитието на българския туризъм и изграждането на модерна България.

Вероятният повод на връчването на ордена е 50-ия рожден ден на предприемача от Св. Влас.

Братята имат легенда за успеха си.

През 1988 г. взели заем и построили първия си хотел пансион. После дошла демокрацията и го продали, а с парите построили два. И така лека полека логото на фирмата им се изписало на редица сгради, хотелски комплекси и вилни селища на много места по Черноморието, в Пампорово и няколко големи български града, а след това и по румънското Черноморие. Нещо като българската версия на историята за забогатяването на Рокфелер.

Ето как се представят те на страницата на компанията в интернет:

"Ние, ДИНЕВИ ГРУП, правим нещата, които искаме. Строим луксозни жилища, хотели, комплекси, пристанища, ферми. Развиваме туризъм, яхтен бизнес, селско стопанство, култура, спорт.

Правим го с опит, който натрупахме за 28 години от основаването на нашата фирма. Справяме се с препятствията заедно с целия ни екип, с приятелите, партньорите и клиентите ни у нас и по света.
И продължаваме напред, вървим към нови, по-високи цели.

Винаги се стремим да даваме най-доброто от себе си, защото знаем, че да градиш компания с история и богато портфолио, са необходими висок морал, почтеност, лично отношение и уважение."

Ето и още мисли от братята:

"Вярваме, че в основата на нашия успех е и фактът, че се забавляваме докато работим. Наслаждаваме се на всяка минута от това, което правим, защото то е с хъс и от сърце. И се стараем да предадем това и на хората около нас. Така създаваме среда, която мотивира и зарежда с положителна енергия."

Днес в бизнес империята на братя Диневи влизат общо 52 дружества с разнородна дейност. По времето на тройната коалиция – през 2006 г. двамата братя успяха да постигнат морското село Свети Влас да стане град. Това беше необходимо, за да могат да построят яхтеното си пристанище. Преди това по спорен начин успяха да се сдобият с акт за собственост на 24.6 декара земя, част от които са в морето, за да могат да го построят. Това стана с помощта на тогавашните министри на регионалното развитие Асен Гагаузов и на транспорта Петър Мутафчиев - и двамата от БСП.

Освен със скъпите си яхти, братя Диневи са известни и с огромния си автопарк от скъпи автомобили, които са с номера 3333, както и със строителството на църкви.

На тази дата: 27 юни 1905 г. Екипажът на „Потьомкин“ въстава срещу офицерите си

На 27 юни 1905 г. моряците на броненосеца "Потьомкин", един от най-важните кораби на руския черноморски флот, въстава срещу репресивното отношение на офицерите си. Събитието е увековечено впоследствие от станалия класически филм на Сергей Айзенщайн и е митологизирано като прелюдия към болшевишката революция от 1917 г. Бунтът е организиран от социалдемократите, които се надяват през есента да въстанат едновременно екипажите на всички кораби от черноморския флот.

На "Потьомкин" събитията обаче започват по-рано, тъй като корабът е на учения и не може да координира действията си с останалите. Надигането е предизвикано от зам.-командира на кораба, който наложил сурови наказания на моряците, тъй като те отказали да ядат сервираното им развалено месо, и дори ги заплашил с екзекуция. В същото време дисциплината в руския военноморски флот е била изключително сурова, а моралът - крайно нисък вследствие на загубата на руско-японската война.

След началото на бунта са убити 7 от 18-те офицери на борда на "Потьомкин", включително кап. Евгений Голиков и заместникът му Иполит Гилярковски. Останалите са арестувани. Когато корабът пристига в Одеса, развял червен флаг, обаче се стига до разрив между моряците и вдигналите се на стачка работници, а властите вземат мерки, за да успокоят положението.

Когато разбира, че бунтът няма да се разрасне, "Потьомкин" отплава за Румъния и екипажът се предава на властите в Констанца. Повечето от моряците остават в страната до болшевишката революция от 1917 г., а румънските власти бързо връщат кораба на Русия.

Вицове, юни 2018 г.


Лисичите кожи стоят по-добре върху 
лисиците, отколкото върху шафрантии.
Петел се качил на кокошката и си върши работата. В това време, излиза фермерът и започва да хвърля зърно царевица за да храни кокошките. Петелът, веднага слиза от кокошката и хукнал да кълве. Фермерът си казал:
- Господи, дано никога да не огладнея толкова...

***

Спирам такси и казвам:
- Клокотница.
- Улицата ли?
- Не бе, битката... карай че закъснях.

***

Невъзможността да се открият монети от Средновековието в Скопие, още веднъж доказва, че македонците още тогава са ползвали кредитни карти.

***

Времето ме кефи! Ама как се минаха тия, дето отслабваха за лятото!

***

Врачански зевзек:
- У тоо живот сичко кво имам съм го откраднал, само две неща съм си купил - дипломата и шофьорската книжка!

вторник, 26 юни 2018 г.

Защо предаването на Милен Цветков бе свалено снощи?


В понеделник вечер в "Часът на Милен Цветков" беше излъчено повторение на старо предаване. Това предизвика зрителски коментари и въпроси дали става дума за цензура.

Сред предварително анонсираните теми на фейсбук страницата на предаването с начален час полунощ беше обявена и: "Какво накара премиера Борисов да се възмути от фалшивата новина, че е станал собственик на гръцки остров?"

В неделя от Брюксел Бойко Борисов специално отдели време, за да опровергае появили се информации, че според гръцки медии си е купил гръцки остров. Подобни твърдения се появиха в жълти медии. В гръцки издания обаче такава информация липсва.

„Гръмнали гръцките медии, че съм си купил остров в Гърция... Просто нещастни, долни лъжци жълти – каза буквално премиерът. - Мръсници! 100 души да му повярват това... Ни имам гръцка преса, ни остров, ни гявол, ни... Лъжа! Лъжа след лъжа!“, не скри яда си Борисов.

Предаването е било заснето и готово за излъчване. По темата за "острова" на Борисов са гостували гръцки бизнесмен и адвокат. Водещият Милен Цветков каза, че не иска да коментира. Той не е получил обяснение защо е свалено предаването, в момента екипът работи и подготвя следващото. Нова тв потвърди, че в понеделник в "Часът на Милен Цветков" е било излъчено повторение на предишно предаване. Очаква се официална позиция на телевизията.



Междувременно две от най-популярните репортерки на Нова тв - Калина Влайкова и Мария Милкова, напускат телевизията. Това обаче няма връзка с предаването на Милен Цветков.

Фотофакт: Молба до руски съд в плик с картина "Извадете кожата от корумпирания съдия"


В районният съд в град Сочи е пристигнала искова молба в плик с картината на Джерард Дейвид - "Извадете кожата от корумпирания съдия".

Харли-Дейвидсън изтеглят част от производството си от САЩ, Тръмп възропта


Американският производител на мотоциклети "Харли-Дейвидсън" (Harley-Davidson) обяви, че изнася от САЩ производството си, предназначено за Европа, за да не пострада от търговската война между Съюза и Щатите. Обявеното вчера решение днес предизвика роптанието на американския президент Доналд Тръмп, който ги порица чрез обичайния си метод на общуване - Туитър.

На 22 юни ЕС наложи допълнителни мита върху десетки американски стоки, включително "Харли-Дейвидсън", в отговор на решението на Тръмп да наложи мита от 25% върху стоманата и 10% върху алуминия при внос в САЩ от повечето страни в света.

По-големите разходи обаче не са по вкуса на продалите в Европа близо 40 хил. мотоциклета "Харли-Дейвидсън" и решението им е просто - изнасят производството, предназначено за Стария континент, някъде, където няма наказателни мита. Европа е вторият най-голям пазар за производителя след САЩ, уточнява БТА.

Сметките на компанията сочат, че при новите мита допълнителният разход на мотоциклет ще възлиза средно на около 2 200 долара. В същото време, тя не може да си позволи подобно нещо, когато става въпрос за ключов пазар като европейския.

В краткосрочен план, преди изнасянето на производството, компанията ще поеме разходите от по-високите мита и няма да вдига цените за крайните потребители. Това ще ѝ струва между 30 и 40 млн. долара до края на 2018 г.

От "Харли-Дейвидсън" очакват пренасянето на производството в чужбина да им отнеме между 9 и 18 месеца.

"Изненадан съм, че от всички компании точно "Харли-Дейвидсън" първи биха развели бялото знаме", коментира раздразнено Тръмп. Той твърди, че се е борил сериозно за тях и "в края на краищата те няма да плащат митата в ЕС, които биха навредили сериозно на търговията". Президентът смята, че за "Харли" митата са "просто извинение" и ги призовава към търпение.

ЕП започна гласуването на наказателна процедура срещу Унгария


Комисията по гражданските свободи на Европейския парламент гласува за начало на наказателна процедура срещу Унгария, която може да доведе до лишаването на страната от право на глас в Съвета на Евросъюза, предадоха агенциите.

Мотивите за решението са застрашаване на независимостта на съдебната система, ограничаване на свободата на словото и правата на малцинствата, както и на мигрантите.
Очаква се това решение да бъде подкрепено в пленарната зала на Европарламента през септември. Но за да започне такава процедура, е необходимо тя да бъде подкрепена от всички останали членки на Евросъюза.

Унгарският премиер Виктор Орбан заяви, че парламентарната комисия се опитва да му оказва натиск, за да си промени мигрантската политика. "Но няма какво да обсъждаме, след като унгарските гласоподаватели вече са с казали думата", заяви Орбан.

На тази дата: На 26 юни 1819г. Британецът Денис Джонсън патентова велосипеда

На 6 април 1818 г. немският професор барон Карл Драйс фон Зауерброн демонстрира
праобраза на изобретения от него велосипед. Той обаче не си дава сметка за стойността на своето изобретение и какво значение ще има за човечеството. Затова пък на 26 юни 1819 г. мислещият модерно британец Денис Джонсън се досеща да патентова велосипеда в Лондон.

Изобретяване на велосипеда

Сведения за велосипеди до 1817 г. са съмнителни и в повечето случаи недостоверни. Едва през 19 век техниката се развива до степен да направи възможно появяването на първите праобрази на велосипеда, които се наричат дрезини. Такова е и изобретението на барон Карл Драйс.

Първите прототипи приличат много на днешните велосипеди - имат кормило, но са с дървена рама и без педали. Велосипедът е вторият технически продукт за бита, пуснат в серийно производство, след шевната машина. За първи път се появява през 1817 г. в Манхайм и през 1818 г. в Париж. „Колоездачът” сяда на дървената рамка и след това тика колелото с помощта на краката си, като го насочва с помощта на кормилото.

След плътните гуми (1869) се появяват и пневматичните (1888). После двете колела стават с еднакъв диаметър. Въведени са колелата със спици. В 1880 г. швейцарският инженер Ханс Ренолд произвежда втулково-ролковата велосипедна верига в онзи й вид, който се използва и до днес.

Днес по света има над един милиард велосипеда с всевъзможни предназначения и конструкции, някои от които са съвсем екзотични, от 1 до 4 колела.

Първият български велосипед, наречен "паяк", е направен през 1880 г. от Гено Стоянов - Арабаджията, майстор-каруцар от Нова Загора.

Употреба

Към края на 19 век велосипедите напълно заслужават името си, появило се най-напред във Франция - vélocipède (от латински: velox - бързи и pes - крака). Има обаче и разновидности, при които те се задвижват с ръце.

Пощенските служби на много страни използват велосипеди от края на19 век. Например пощенската служба във Великобритания, където този вид велосипеди наброяват 37 000, ги използва от 1880-те. В Германия те са 27 500, а в Унгария 10 500.

Полицаите в много страни използват велосипеди за патрулиране из улици и паркове, особено в селските райони. Подобно на пощенските, те се появяват в края на 19 век. Например, английското графство Кент закупува 20 велосипеда през 1896 г., а през 1904 г. те вече са 129. Преимуществото на велосипедите е, че не зависят от автомобилните задръствания, могат да се използват в пешеходните зони и незабелязано и безшумно да приближат евентуалния престъпник.

Друга употреба на велосипеда е разнасянето на вестници, която се извършва обикновено от момчета, които нямат още шофьорски книжки. С велосипедите могат да се разнасят и дребни търговски доставки (мляко, храна, дрехи). Дори на територията на някои заводи, където разстоянията са големи, работниците се придвижват с колелета.

Велосипедите се използват и във военното дело. По време на война са използвани за предаване на важни съобщения или за разузнаване. По-късно ги използват при своите операции парашутисти, екипирани със сгъваеми велосипеди. Партизаните (например във Виетнам) много често ползват велосипеди за пренасяне на муниции и оръжие.

В цирка се използват триколесни, двуколесни и едноколесни велосипеди, понякога карани от животни като мечки и маймуни. С велосипеди се изпълняват и много акробатически номера.

Първите гонки се организират почти веднага след изобретяване на велосипеда. През 1890-те надбягванията стават много популярни и се провеждат в продължение на дни. Най-популярният и най-стар международен пробег е 1200-километровият „Париж-Брест-Париж“, проведен за първи път през 1891 г. Най-престижното велосипедно състезание е „Тур дьо Франс“, което се провежда от 1903 г.

Велосипедите през 21 век са използвани за спортуване, развлечение и работа.В последните 10-20 години започват да се провеждат акробатични състезания с велосипеди BMX, където състезателите показват умението си да владеят велосипеда и в същото време да правят рисковани трикове.