вторник, 13 август 2019 г.

Вицове - само сока, август 2019 г.


Китайците познаха - 2019-та, вярно се оказа Годината на свинята.

***

В последно време изобщо не чувам вицове за Иванчо в училище. Май най-накрая тоя келеш е завършил и сега е я политик, я бизнесмен.

***

Преди първа среща с непознати дами от ФБ ги моля за снимка с днешен вестник!

***

Жената разглежда из гардероба си.
- Виж това - все още ми става след 25 години!
- Скъпа, това е шал...

***

В сайт за запознанства:
- Вие какво телосложение имате?
- Спортно.
- Спортно, ама какъв спорт тренирате?
- Сумо.

понеделник, 12 август 2019 г.

На тази дата: 12 август 1961 г. започва изграждането на Берлинската стена

1961 г. започва изграждането на Берлинската стена. Стената служи за граница между Западен Берлин и Германската демократична република до 9 ноември 1989 г., отделяща западната от източната част на град Берлин и останалата част от територията на ГДР.
След Втората световна война Берлин е поделен между страните-победителки (СССР, САЩ, Великобритания и Франция) на четири окупационни зони. Източната зона, контролирана от съветските войски, впоследствие става столица на Германската демократична република. В трите западни зони контролът е осъществяван съответно от окупационните власти на САЩ, Великобритания и Франция. Отсъствието на физическа граница между зоните довежда до конфликт и масово преминаване на специалисти и граждани от Източен Берлин във ФРГ.
Затова в нощта между 12 и 13 август 1961 г. в период на усилено противопоставяне и изостряне на отношенията между СССР и САЩ, започва строителството на стената. Заповедта за нейното изграждане е подписана от Валтер Улбрихт. Фактически това е в нарушение на следвоенното споразумение на страните-победителки, съгласно което Великобритания, Съветският съюз, САЩ и Франция имат равни права относно управлението на целия Берлин.
Строителството и преоборудването на стената продължава от 1962 до 1975 г. Напълно построената стена се е състояла от 45 ооо бетонни блокове 3,6х1,5 м, със закръглен връх, чиято цел е да затруднява опитите за бягство. Въпреки това над 5000 души успяват да избягат на Запад. Сред най-известните случаи са масовото бягство по тунел, дълъг 149 м, полет с делтаплан, промушване между прозорците на два съседни апартамента.
Берлинската стена става един от най-известните символи на Студената война.
 

Вицове - само сока, август 2019 г.


Да правиш ремонт е като да имаш ново гадже - даваш и даваш пари, а не знаеш кога ще влезеш!

***

Започнах да се усещам, че всеки ден ходя до магазина за бира... Притеснявам се, че съм се пристрастил към шопинга...

***

Здравейте. Опитах се да преведа по вашата сметка пари, но не успях. Моля ви, пробвайте вие дали ще успеете да преведете по моята...

***

Отначало всичко започнало като дарове за боговете... Сега му казват ДДС...

***

Човек използва средно около 3 на сто от мозъка си, с което често натоварва мозъците на другите хора, на 100%.

неделя, 11 август 2019 г.

На тази дата: 11 август 1877 г. Започва решителния бой на Шипка


11 август 1877 г. е най-тежкият ден от отбраната на Шипка.

От 9 до 11 август с.г. на връх Св. Никола (днес връх Столетов), връх Шипка и Орлово гнездо войските на Сюлейман паша срещат руско-българския отряд на ген. Н. Г. Столетов. Едва на 7 август ген. Столетов донася, че целият корпус на Сюлейман паша е построен срещу Шипка, че силите му са огромни, но че неговите бойци (Тридесет и шести Орловски пехотен полк и пет български опълченски дружини - 5500 души с 27 оръдия) ще се бият докрай и че подкрепления "са крайно необходими".

Решителният и най-тежък бой започва на 11 август. Още призори турците откриват артилерийски огън по цялата позиция. Около 10 ч турците получават подкрепление. Към обяд всички турски атаки са отбити, но положението остава тежко. Патроните и снарядите са на привършване. Към 17 ч настъпва критичният момент. Шипка е спасена, а армията на Сюлейман паша не успява да се съедини с войските на Мехмед Али паша и да подпомогне Осман паша, отбраняващ Плевен, и заедно да изтласкат руската Дунавска армия северно от р. Дунав. Турците минават към отбрана, което е повратен момент във войната за свобода на България и предначертава бъдещия краен успех.

Вицове - само сока, август 2019 г.


Дядо вади… внучка от нета

- Мило, как си?
- Филм зяпам.
- Пак ли мръсотии?
- Не, мелодрама, немска, бедно момиче, счупен душ, 3-ма водопроводчика помагат...

***

Днес се чувствам като депутат, едно такова ми е, мързеливо и безотговорно...

***

Изгорените във фитнеса килограми, изключително загрижено ме чакаха в хладилника!

***

- Скъпи, искам да вкараш гол в моята врата!
- Ами тогава надувай свирката, че да почне мача!

***

1. Мечтаеш за двойник, който да върши всичко вместо теб.
2. Получаваш.
3. Двамата лежите на дивана и мечтаете за тройник.

събота, 10 август 2019 г.

Варна празнува 140 години от създаването на Военноморските сили

Снимка: "Таралеж"
Плажуващите във Варна днес станаха свидетели на тържествата по случай 140-години от създаването на Военноморските сили (ВМС).

Българският военен флот е създаден на 12 август 1879 г. в град Русе. През 1897 г. започва изграждането на черноморския флот с главна база Варна. 

Първите български морски офицери се подготвят в академиите на Русия, Италия, Австро-Унгария и Франция. 

По време на Балканската война 1912-1913 г. и на Първата световна война флотът активно участва в бойните действия. Тогава се създават подводните сили и морската авиация, започват операции по миночистачна дейност и противолодъчна защита.

Военноморските сили защитават интересите на Република България в морските пространства, гарантират нейния морски суверенитет и подготвят формирования за участие в подкрепа на международния мир и сигурност и за оказване помощ на населението.

На тази дата: 10 август 1915 г. Българин полита за първи път със собствен самолет

10 август остава славна дата в родната история – през 1915 г. е осъществен успешен пробен полет на първия български аероплан в Божурище. Той е, построен от изобретателя Асен Йорданов.

За него световноизвестният летец и авиоконструктор Нийл Армстронг, първият човек стъпил на Луната, признава, че се е учил от него на авиация.
В разгара на Балканската война шестнайсетгодишният Асен Йорданов постъпва като доброволец в аеропланното отделение, където е назначен като механик. Придобитият опит и технически знания впоследствие му позволяват да се заеме с конструирането на първия български моторен самолет. Завършва го за по-малко от година и датата на неговото успешно изпитание - 10 август 1915 г., се смята за начало на българското самолетостроене. Държавната комисия, назначена специално за събитието, дава положителна оценка на биплана, наречен “Асен Христов Йорданов”, и той е признат за изобретение. Желанието на младия конструктор е да започне серийно производство на неговия прототип, който да служи като учебен, свързочен и лекотранспортен самолет. Следващият му амбициозен проект е изработването на многомоторна тежка машина.
За нещастие Ньойският договор налага на победена България драконовски мерки и по отношение на авиацията - ние не само нямаме право да разполагаме със свои самолети, но и оцелелите от войната са унищожени, а личният състав е разпуснат. Шанс за нова изява му дава обявеният от Американския аероклуб през 1921 г. международен конкурс за обиколка на Земята с аероплан, като наградата е 1 млн. долара за пилота, който пръв измине разстоянието от 33 546 км за не повече от 100 дни. В състезанието решава да се включи и летецът Александър Стоянов. За набиране на необходимите средства те се обръщат към правителството и молбата им е удовлетворена лично от министър-председателя Александър Стамболийски. Двамата патриоти заминават за Америка, за да защитят достойно името на България, но се оказва, че те са единствените кандидати, дръзнали да се явят на конкурса, и той се отлага. Асен Йорданов иска разрешение да удължи престоя си в САЩ, където впоследствие се установява за постоянно. Там той продължава обучението си и завършва аероинженерство, радиоинженерство, химия и физика. В концерна “Къртис”, където започва работа като чертожник, постепенно се издига до главен конструктор. Работи и в конструкторските екипи на водещите в световното самолетостроене “Боинг”, “Локхийд” и “Дъглас”. В САЩ се сбъдва и юношеската му мечта - конструира първия в света многоцелеви самолет “Дъглас ДС-3”, който е един от най-добрите граждански самолети през 30-те години. Забележително е и участието му в конструирането на прочулите се през Втората световна война модели на “Боинг” - “Б-17”, “Б-29 Супер-Фортрес”, както и “Лайтинг П-38”. Високо ценен от ръководството на “Боинг”, Асен Йорданов остава негов сътрудник до смъртта си през 1967 г.
Станал почетен гражданин на Ню Йорк, знаменитият ни сънародник е вписан завинаги и в паметта на града - на летище “Ла Гуардия” поставят възпоменателна плоча с името му, а в музея “Ер спейс” са изложени негови лични вещи. За съжаление родоначалникът на българското самолетостроене, героят от Първата световна война, остава и до днес непознат в родина си.