сряда, 11 януари 2017 г.

Одобриха офис за Плевнелиев в „София тех парк“

Правителството даде съгласието си да бъде учредено безсрочно право на безвъзмездно ползване от президента Росен Плевнелиев на офис за извършване на обществена дейност, съобщиха от МС след днешното заседание на кабинета, пише Труд.

Офисът от 192 кв. м се намира на столичния бул. „Цариградско шосе” №111 ж. На №111 б е любимият на отиващия си президент държавен проект – София тех парк.

С решението се изпълнява ангажимент на държавата, предвиден в чл. 4 от Закона за някои права на лицата, които са били президенти на Република България, напомнят от МС.

Според цитираната разпоредба на бивш президент се учредява по негово искане безсрочно право на безвъзмездно ползване върху недвижим имот – частна държавна собственост – до 200 кв. м, в посочен от него областен град за извършване на обществена дейност.

Другите права за бившите държавни глави по закон са пожизнено месечно възнаграждение в размер 60 на сто от основното месечно възнаграждение на действащия президент за съответния месец, лична охрана и специализиран транспорт, осигурени от НСО, за срок до една година след изтичането на мандата и право на специализиран транспорт от службата за охрана след това, 30 000 лв. годишно за издръжка на офиса, пари за заплата и осигуровки на един сътрудник и еднократни 20 000 лв. за закупуване на техническо офис оборудване.

Правата се губят, ако бившият президент е избран за народен представител, конституционен съдия, назначен за съдия, прокурор, следовател или назначен по служебно или трудово правоотношение. При отпадане на такива обстоятелства се възстановяват.



CNN: Русия държи компромати и срещу Доналд Тръмп

Руски оперативни работници от разузнаването твърдят, че разполагат с компрометиращи данни за личния живот и финансовото състояние на Доналд Тръмп. Данни за тази активност се съдържат в класифицирания доклад, който ръководителите на американските тайни служби представиха на самия Тръмп в края на миналата седмица.

Това твърдят "множество източници с пряка информация от срещата", цитирани от CNN.

Тези данни са представени в приложение в обем 2 страници, приложени към доклада за руската намеса в изборите през 2016 г.

Един от източниците на информацията са записките на бивш британски разузнавач, чиито досегашни доклади са считани за легитимни от американските служби. ФБР разследва доколко достоверни и точни са тези твърдения, които се базират предимно на информация от руски източници. Все още не са потвърдени подробностите, които засягат Тръмп.

Запиките на британския агент са събрани в 35-страничен опис, на базата на който е съставено приложението в класифицирания доклад за Тръмп.

На засекретената среща при Тръмп участваха четирима от най-висшестоящите ръководители на слжубите в САЩ - директорът на Националното разузнаване Джеймс Клапър, директорът на ФБР Джеймс Коми, директорът на ЦРУ Джон Бренан и на Агенцията за национална сигурност адм. Майк Роджърс.

Самият Тръмп обаче нарече разкритията "фалшиви новини" и "тотален политически лов на вещици".
Една от причините те да предприемат безпрецедентният ход и да включат това приложение в документите, е нуждата да убедят новоизбраният президент, че компроматите срещу него вече циркулират между разузнавателните служби, някои членове на конгреса и представители на администрацията във Вашингтон.

Разузнаването е показало още, че Русия събира потенциално опасна информация не само за Хилари Клинтън и Демократическата партия, но и за победителя в изборите - Доналд Тръмп.

Документът съдържа твърдения, че по време на предизборната кампания е имало продължителна обмяна на информация между лица, свързани с Тръмп, и посредници на руското правителство, твърди CNN.

Тази комуникация между щаба на Тръмп и руснаците е накарала лидера на Демократите в Сената Хари Рийд да изпрати писмо до шефа на ФБР Джеймс Коми през октомври, в което пише: "Стана ясно, че притежавате взривоопасна информация за близките връзки и координацията между Доналд Тръмп, висшите му съветеници и руското правителство - външен интерес, който е открито враждебен към САЩ".
Обобщението е написано без детайли и без информация за източниците и използвните методи за събиране на информацията. Въпреки това данните в него са счетени за твърде чувствителни, за да се включват в разсекретения доклад за руската кибератака.

То е разпространено само до най-висшите нива на американското управление: президента Барак Обама, бъдещия президент Доналд Тръмп и осмината председатели на комисиите за разузнавателните служби в Сената.

CNN посочва, че на 9 декември сенаторът Джон Маккейн е предоставил на шефа на ФБР Джеймс Коми пълния обем на записките, датиращи от юни до декември 2016. Маккейн ги е получил от бивш британски дипломат, който е бил на служба в Москва по това време.

ФБР вече е разполагало с част от записките, съставяни до август 2016 г., когато бивш агент на британското външно разузнаване MI6 ги е предоставил на агент на ФБР в Рим, твърди CNN.

Оригиналните записки, на чиято база е съставен докладът на разузнаването, са подготвени от бившия агент на MI6, който е бил на служба в Русия през 90-те, а сега ръководи частна фирма за събиране на разузнавателна информация.

Разследването му по отношение на Тръмп отначало е финансирано от групи и спонсори, гравитиращи около опонентите на Тръмп в рамките на Републиканската партия по време на първичните избори за кандидат-президент.

След като той все пак спечели номинацията на Републиканците, разследването е продължило, но този път - финансирано от групи и спонсори, подкрепящи Хилари Клинтън.


Прощалната реч на Обама - урок по демокрация

Американският президент Барак Обама произнесе последната си публична реч в Чикаго преди края на мандата, в която отправи призив за опазване на демокрацията.

"Америка днес е по-добра и по-силна", обяви Обама и се обърна към всички американци да се мобилизират, за да поддържат демокрацията.

"Демокрацията може да огъне под натиск, ако ние се предадем на страха. Затова - както сме длъжни да останем бдителни спрямо външната агресия, така сме длъжни да внимаваме за отслабването на ценностите, които ни изграждат като нация", каза той.

"Демокрацията не изисква уеднаквяване. Нашите основатели са спорили и са отстъпвали, но са очаквали, че и ние ще постъпваме по същия начин. Но те са знаели, че демокрацията изисква базово разбиране за солидарността - идеята, че въпреки всички наши външни различия, се обединяване около едно: че ще бъдем заедно и във възход, и в трудни времена".

Обама призна, че голяма част от политическите му инициативи са блокирани от Конгреса във Вашингтон: "За всяка крачка напред, често се оказваше, че правим още една крачка назад".

Президентът на САЩ отправи и предупреждение към Демократическата партия да не се капсулира в себе си, както и че само чрез ангажирането си с реалния политически дискурс тя може да се надява да поднови визията, с която той влезе в Белия дом преди 8 години.

Макар да призна, че расовият конфликт все още е "проблем, който разделя в Америка", Обама подчерта, че е постигнат известен напредък по разрешаването му. Сред положителните резултати от двата си мандата той посочи броя новосъздадени работни места, програмата за здравно осигуряване ObamaCare и успешната мисия по ликвидирането на Осама бин Ладен в Пакистан.

На финала той благодари на съпругата си Мишел и на двете си дъщери Малия и Саша.

"Да, можем, да, успяхме", бяха последните му думи - препратка към легендарния слоган на предизборната му кампания "Yes, we can".


На тази дата: 11 януари 1921 г. България получава от Германия 1.5 млн. златни марки в знак на благодарност за участието й в Първата световна война

На 11 януари 1921 г. България получава помощ от Германия в размер на 1.5 млн. златни марки в знак на благодарност за участието й в Първата световна война на страната на Централните сили.

Първата световна война е военен конфликт, продължил от 1914 до 1918 година. В него се включват повечето Велики сили, обединени в две противостоящи коалиции - Антантата (Франция, Русия, Великобритания, Сърбия и много други държави) и Централните сили (Германия, Австро-Унгария, Османска империя и България). Над 70 млн. войници, от които 60 млн. европейци, са мобилизирани в една от най-тежките войни в човешката история. Повече от 15 млн. души са убити, което прави Първата световна война една от най-смъртоносните.

През 1917 г. Русия и Румъния са принудени да излязат от войната. Опитът за решително германско настъпление на Западния фронт през 1918 г. е спряно след намесата на Съединените американски щати. През следващите месеци Централните сили капитулират една по една, като краят на войната е поставен на 11 ноември 1918 г. с подписаното от Германия примирие.
През 1918 г. войната приключва, победител е Антантата. След пробива при Добро поле и победата при Дойран България, разчитайки на прокламираните принципи на президента Уилсън за следвоенното устройство, сключва Солунското примирие и излиза от войната. При края на войната България е сред победените. Принципите на президента Уилсън са игнорирани от Британия и Франция и по силата на Ньойския мирен договор страната е принудена да се откаже от част от териториите си - Южна Добруджа за втори път е предадена на Румъния, а Беломорска Тракия (крайбрежието на Егейско море между река Марица и река Места), като временен мандат - на Съглашението, което впоследствие я дава на Гърция с ангажимента за икономически излаз на България на Бяло море — ангажимент, който гърците изпълняват.
На 18 януари 1919 г. в Огледалната зала на Версайския дворец се открива конференция за подписването на мирни договори с победените държави. В нея участват 27 държави. Делегации на победените и на РСФСР не се допускат. Конференцията създава свои органи - Съвет на десетте, съставен от държавните глави и министрите на външните работи на САЩ, Англия, Франция, Италия, Япония, и Съвет на петте, които включва само министрите. Основни проблеми на конференцията обаче се решават от т.нар. голяма тройка - британският министър-председател Лойд Джордж, френският му колега Жорж Клемансо и американският президент Удроу Уилсън.

Ньойският договор с България се сключва на 27 ноември 1919 г. (в сила от 1 юни 1920 г.). В резултат губим Южна Добруджа, която отива към Румъния; Западните покрайнини и Струмишко взети от Сърбия; Беломорска Тракия (около 8 700 кв. км) след автономен режим минава в ръцете към Гърция.

Военните ограничения предвиждат: 20 хил. - доброволци в българската армия, 10 хил. - за жандармерията, и 3 000 - за погранична стража. Освен това България трябва да изплати 2.250 млн. златни франка в следващите 37 години.


Вицове, януари 2017 г.

Норилск е един от най-студените райони в Сибир.

СмЕх/Таралеж/


Женски феминистки сбор. Става немкинята и казва:
- Аз като се ожених за моя Ханс, и му казах в прав текст "Виж какво, от днес нататък ти ще готвиш. Прибирам се първия ден - нищо не виждам. Прибирам се втория ден - нищо не виждам. Прибирам се на третия - гледам - сготвииил"
Става италианката:
- А аз като се ожених за моя Паоло, и му казах в прав текст "Виж какво, от днес нататък ти ще чистиш. Прибирам се първия ден - нищо не виждам. Прибирам се втория ден - нищо не виждам. Прибирам се на третия - гледам - изчистииил"
Става Айшето:
- А аз като се ожених за моя Хасан, и му викам: "От днес нататък ти ще готвиш и чистиш. Първият ден - нищо не виждам. Вторият ден - нищо не виждам. На третия лееееко прогледнах с едното око".

***

– Жоре, защо си такъв тъжен? – Остави! Качвам се вчера в метрото и гледам – страхотно гадже! Млада, дългокрака, истинска красавица ти казвам! И аз, естествено, й намигнах! – И тя к’во? – Стана и ми отстъпи място…

***

Жена на средна възраст се кара на таксиметров шофьор: - Не може ли да карате по-внимателно? В къщи ме чакат осем деца! Шофьорът, без да се обърне: - И вие ми говорите, че трябва да внимавам?

***


И когато проститутката смени и гумата на камиона, тираджията разбра, че това е ТЯ...


***

Разговор между колеги:
- Ще можеш ли да работиш, ако си изпил един литър водка?
- Да!
- А два?
- Да!
- А три?
- Какво се заяждаш?! Нали виждаш, че си работя!

Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/ 


вторник, 10 януари 2017 г.

Радев: Ще разпусна парламента в най-кратки срокове

Новоизбраният президент Румен Радев възнамерява да се придържа стриктно към Конституцията и в най-кратък срок след встъпването в длъжност да назначи служебно правителство, да разпусне парламента и да насрочи предсрочни избори. Това се посочва в позиция на Радев, разпространена от неговия офис. Тя е изпратена до председателя на парламента Цецка Цачева.

Преди дни зам.-председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов поиска новият президент да удължи мандата на парламента, за да се промени избирателната система.

Всякакви опити да се удължава живота на Народното събрание под предлог несвършена работа са в разрез с Конституцията и произнасянето на Конституционния съд, смята Радев. Буди недоумение, че темата се съживява преди разпускането на НС, пише в позицията.
"На 11 януари се открива новата парламентарна сесия на 43-то Народно събрание. Още в средата на ноември в парламентарните комисии беше разпределен проект за решение във връзка с проведения на 6 ноември 2016 г. референдум, а по-късно и законопроект за изменение и допълнение на Изборния кодекс. Два месеца по тях нямаше движение. Междувременно народните представители ползваха парламентарната си ваканция, което е тяхно право, но и тяхно решение. Буди недоумение фактът, че темата се съживява дни преди разпускането на 43-то НС, съпроводена с искания за удължаване на неговата работа", се казва в позицията на Радев.

На 22 януари предстои встъпването в длъжност на новоизбраните президент и вицепрезидент. "След това Конституцията ме задължава да извърша действия по назначаването на служебно правителство, разпускане на действащото Народно събрание и определяне дата за провеждане на предсрочни парламентарни избори. В своето произнасяне от 22 ноември 2016 г. Конституционният съд определя тези действия на президента като "първостепенни и неотложни", пише още новоизбраният президент.

И завършва: "Вярвам, че в оставащите дни от своята работа уважаемите народни представители ще подходят отговорно и с уважение към волята на българските избиратели".


Бойко Борисов все още е № 1

Политикът с най-висок дял одобрение в България остава Бойко Борисов, въпреки че и при него преобладава неодобрението. В момента в България няма лидер на политическа партия, към когото позитивното отношение да е с по-висок дял от неодобрението.

Това показват данни от национално представително проучване на „Екзакта Рисърч Груп”, проведено сред 1000 пълнолетни българи, подбрани чрез двустепенна гнездова извадка, в 92 населени места на страната. Проучването е проведено между 27 и 30 декември 2016 г., допълва "Фокус".

Корнелия Нинова е с рейтинг на одобрение от 27% (по-висок дял от електоралната тежест на БСП). Красимир Каракачанов е одобряван от 35%, Георги Първанов е одобряван от 25%, Божидар Лукарски е одобряван от 17%, а Меглена Кунева е одобрявана от 16%.

Премиерът в оставка Бойко Борисов запазва най-висок рейтинг на одобрение сред лидерите на партии у нас – одобряват го 43% от българите, а неодобрението към него възлиза на 49%. Президентските избори редуцираха одобрението към Бойко Борисов с около 5%, като с близо толкова се сви и периферният електорат на ГЕРБ.

Въпросът за аргументите, с които Бойко Борисов подаде оставката си, не намира еднозначен отзвук в общественото мнение. 39% от българите приемат аргументите му за оставката, а за 45% те са неприемливи.

Най-понятни са аргументите на Борисов за оставката му сред хората на възраст между 40 и 60 години, сред образованите избиратели и сред жителите на градовете.

Сферите на живот, в които българите са почувствали подобрение през последната година от управлението на ГЕРБ са: транспорт, усвояване на средства от ЕС, туризъм, регионално развитие и спорт. Най-силно са се влошили нещата според интервюираните в сферите на здравеопазването, благосъстоянието и стандарта на живот, социалната политика и образованието.

Същевременно 77% от българите одобряват членството на страната ни в ЕС, а 13% не го одобряват. Над средния дял одобрение регистрираме сред мъжете, сред хората на възраст до 60 години, сред високообразованите българи, сред заможните хора, както и сред избирателите на ГЕРБ, на ДСБ, на РБ и на ДПС.

Над средното е неодобрението за членството на страната ни в ЕС сред възрастните българи, сред нискообразованите и бедните, сред симпатизантите на БСП и на Обединените патриоти (главно за сметка на избирателите на Атака).

59% от българите одобряват членството ни в НАТО, а негови противници са 22%. Този дял нараства с четири-пет пункта за последните три години. Над средната е подкрепата за членството на страната в НАТО сред мъжете, сред българите на възраст под 60 години, сред високообразованите, сред жителите на градовете-областни центрове и сред привържениците на ГЕРБ, на ДСБ и на РБ. Най-много са противниците на НАТО сред привържениците на БСП и на Обединените патриоти.

И въпреки, че повечето българи преосмислиха в някаква степен ранния си еврооптимизъм и приземиха свръхочакванията си, в настоящото изследване регистрираме, че 56% от българите очакват от европейските институции да осъществяват пряк контрол над българските съдебни и правораздавателни органи. Подобни очаквания са следствие от перманентното и високо обществено недоволство от работата на българските съдебни и правораздавателни органи през последните години, регистрирано от всички социолози. При това недоволството е слабо повлияно от това, коя политическа сила доминира във властта.

Най-много привърженици на тезата за европейски контрол над съдебната система у нас има сред мъжете, сред хората на възраст над 40 години, сред високообразованите, сред градското население на страната, сред по над две трети от избирателите на ГЕРБ, на РБ и на ДСБ.


Пеевски все пак взе магистрала „Хемус“

Избран е изпълнителят за проектирането и строителството на 9,3 км от автомагистрала „Хемус“ – участъкът между Ябланица и Боаза. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция ”Пътна инфраструктура”.

Проектът ще се изпълнява със средства от републиканския бюджет по програма „Ново строителство“ на Агенция „Пътна инфраструктура“. Класираният на първо място кандидат е „ХВП Ябланица“ ДЗЗД, в което участват свързваната с ГЕРБ фирма „Хидрострой“ АД, фирмата на Делян Пеевски „Водстрой 98“ АД и „Пътстрой Бургас“ ЕООД. Предложената цена от дружеството е 54 990 000 лв. без ДДС.

Срокът за изпълнение на обществената поръчка „Изготвяне на технически проект и строителство (инженеринг) на АМ „Хемус“, участък от 78+500 до км 87+800“ е 910 дни. От тях 180 дни са за проектиране, а 730 дни за изграждане на обекта. Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица – 2 м, водещи ивици и банкети. Предвидено е построяването на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница – Съева дупка.

Така завърши част първа от епопеята „Хемус“, която стартира в края на 2015 г. Тогава два консорциума бяха избрани за изграждането на тогава предвижданите само два лота от магистралата. Печелившите оферти обаче се оказаха двойно по-високи от посочените в проектните книжа индикативни стойности изграждането на 60-километровото разстояние от Ябланица до разклона „Плевен-Ловеч“ възлезе на около 780 млн. лева.

Избраните консорциуми бяха свързани както с Пеевски, така и с Валентин Златев. След посещение в Брюксел обаче премиерът Борисов заяви, че спира поръчките, тъй като витаели слухове за свързаност именно с двамата бизнесмени.  Година по-късно, макар и за по-къс лот, слуховете отново сочат като победител Пеевски.


На тази дата: 10 януари 1944 г. при въздушната отбрана на София загива германският капитан Венгел

На 10 януари 1944 г. при отбраната на София от масирана англо-американска бомбардировка е свален край Радомир и загива капитан (хауптман) Герхард Венгел - германски летец, командир на 1-а група от 5-та изтребителна ескадрила на Луфтвафе “Eismeer” (I./JG5).

Кой е Венгел?

Капитан Венгел е роден на 14 януари 1915 г. в Кьонигсберг, Източна Прусия (днешен Калининград). На 17.2.1936 г. е зачислен като юнкер – подофицер във Военното училище в Хановер. На 19.8.1938 г. е произведен в първи офицерски чин лейтенант и командирован в учебната рота на Военновъздушното училище в град Детмолд. От 1.11.1939 г. е в 72-ри Учебен полк за летци. Между април и ноември 1940 г. е зачислен в Изтребителна ескадрила 54 – 5-та група.

На 14.9.1941 г. е ранен, когато неговият самолет N6308 от I./JG77 e повреден от вражески огън над базата си в Петсамо, Финландия. Тогава задачата на ескадрилата, която е в състава на Пети въздушен флот, е да прикрива окупираните от Вермахта съветски територии, да оказва изтребителна поддръжка на частите, сражаващи се на арктическия фронт в района на Мурманск, както и да нарушава снабдяването по ж.п. линията за Мурманск – основен логистичен коридор за Карелския фронт.

В началото на 1942 г. е сформирана 5-та изтребителна ескадра /Jagdgeschwader 5 (JG 5) Eismeer/ от различни бойни части, базирани в Норвегия. Ескадрата е предназначена да оперира в далечния север на Европа – Норвегия, Скандинавия и Северна Финландия. Първа група от ескадрата - I./JG5 - e формирана през януари от бившата I./JG77. Именно в това подразделение е служил дотогава Герхард Венгел.

Група I е базирана на западния норвежки бряг в района на град Ставандж (Stavanger) с цел въздушно прикритие на немските бойни кораби в Северно море.

Между 4.9.1942 г. и 7.7.1943 г. Венгел е в 9-та група на 5-та изтребителна ескадрила „Ледено море” (Eismeer).

От януари 1943 г. 1-а група на “Eismeer” e пребазирана в Северна Норвегия и превъоръжена със самолети Fw 190 A-2, A-3 и А-4, както и с Bf 109 Fs. През февруари 1943 г. капитан Венгел е назначен за командир на групата (gruppenkommandeur) на мястото на капитан фон Верен. Дотогава кап. Венгел за кратко е началник-щаб на 9./JG5.

На 15 ноември 1943 г. Група 1 на JG5 е дислоцирана в Румъния на летище Търгшорул Ноу, за да прикрива ключовите за Германия петролни рафинерии в Плоещ.

На 9 януари Група 1 e прехвърлена от Румъния в София на летище Враждебна. Още на следващия ден англо-американците провеждат първата комбинирана (дневно-нощна) бомбардировка над българската столица.

В дневния удар, изпълнен от американците, участват 280 самолета - 180 бомбардировача „Летящи крепости“ (143 B-17 Flying Fortress и 37 B-24 Liberator), прикривани от 100 изтребителя P-38 Lightning. Срещу тях излитат 39 български изтребителя - 2/6 изтребителен орляк с 23 Dewoitine D.520 и 3/6 изтребителен орляк с 16 Me-109G.

Излита от Враждебна и немската I./JG 5 с 30 изтребителя Me-109G над абсолютно непознатата българска територия. В последвалия въздушен бой българите свалят 5 бомбардировача и 3 изтребителя.

Немските летци също се бият самоотвержено и унищожават 3 тежки бомбардировача B-24 Liberator.

Капитан Венгел пада на 2 км източно от Радомир с изтребител Messerschmitt Bf 109 G-6, производствен № 26051. Според информацията е загинал при атака срещу изтребител Lightning, който охранява бомбардировачите на съюзниците. Според книгата на Вернер Гирбиг „5-та изтребителна ескадрила „Ледено море” (1975 г.), Венгел е улучен в главата от картечницата на вражеския самолет.

Погребан е на „почетното гробище” /Ehrenfriedhof/ в Банкя. Няма информация дали гробът съществува днес. Името му е отбелязано върху плочата на Германските военни гробища в София.

Освен капитан Венгел на 10 януари е свален и втори изтребител, но пилотът успява да скочи с парашут. Още 11 немски самолета са повредени, а 3 пилоти са ранени.

След гибелта на командира на I./JG5 групата е зачислена към III./JG6 и е предислоцирана във Франция, където през лятото води тежки въздушни боеве над Нормандия.

Памет

На 5 ноември 2004 г. с официални почести в столичната градина „Мадара“ край бул. "Прага" по решение на Столичния общински съвет е открита гранитна паметна плоча на кап. Герхард Венгел, поставена върху къс от витошка морена.

На 20 юни 2012 г. през нощта мемориалната плоча на летеца е поругана и разбита от псевдопатриоти, но надписът с името на капитана бе възстановен. Грубо е погазена международна конвенция за опазване на военните гробове. Всяка страна си има своите герои и тяхната памет трябва да се уважава. Същото искаме за българските военни гробища в Македония, Сърбия и Унгария.


Вицове, януари 2017 г.

Не е много студено...

СмЕх/Таралеж/


Водят малко момиченце при психиатър. Психиатърът я пита:
- Как се казваш?
- Мая.
- А на колко години си?
- На 5.
- Кой сезон е сега?
- Лято.
- Е как лято, вчера вози ли се на шейна?
- Возих се.
- А прави ли снежен човек?
- Правих.
- Е какво лято е тогава?
- Скапано!

***

Жена пристига в автосервиз с потрошена кола, вади един куп чаркове от багажника и казва:
- Вчера катастрофирах, събрах каквото беше изпаднало от колата на пътя и идвам да ми я оправите.
Монтьорът почва да преглежда частите:
- Това е запазено, ще го монтираме. Това е счупено, ще ви го сменим. А тоя капак от шахта ще идете да си го върнете там, където е бил...

***

Един геймър умрял и го пратили в Ада. След седмица главният дявол бяга при Господ и реве:
- Какъв е този, дето си ми го пратил? Не мога повече, взимай го при теб!
- Защо, бе? - пита Господ.
- Как защо?!? Изби всички дяволи, обърна всички казани и пита къде е изходът за следващото ниво!

***

Към тези, които сега почиват на брега на океана - да слънчасате дано!

***

Не си истински българин, ако в хладилника нямаш шише от марково уиски, пълно с домашна ракия и кутия от сладолед, в която има сарми..

 Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/ 


понеделник, 9 януари 2017 г.

Учените вече знаят къде е MH370 на Malaysia Airlines, но парите за намирането му свършиха

Учените, работещи по издирването на полет 370 на Malaysia Airlines, са убедени, че вече знаят къде е паднал самолетът. След 27 месеца търсене на погрешното място обаче издирването вероятно ще бъде спряно поради изчерпване на средствата.

Преди две седмици австралийското бюро за транспортна безопасност призна, че изчезналият самолет едва ли се намира в района от 120 000 кв.км. в Южния Индийски океан, където досега се провеждаше издирвателната операция.

Същевременно от бюрото оповестиха, че най-вероятното местоположение на самолета Boeing 777 е в район с площ от 25 000 кв.км,, който се намира на север от първоначалната зона на търсене.

Австралийският министър на транспорта Дарън Честър каза, че ако не бъдат представени "убедителни доказателства", които да посочат по-конкретно местоположение, властите ще сложат край на досегашната операция на стойност близо $150 млн. и няма да разрешат провеждането на втора подобна акция.

Едно е сигурно: останките от полет MH370 се намират на дъното на един от най-труднодостъпните и негостоприемни океански райони в света.

Вече е ясно, че когато самолетът се е ударил във водата, всички пътници са загинали на място при разбиването на машината. Много от отломките не са потънали, а други са продължават да плават на повърхността над мястото на катастрофата.

Дотук събраните отломки от плажовете на Индийския океан достигат на юг до нос Добра надежда в Южна Африка, на север чак до Танзания и на изток - до малък атол, наречен остров Родригес. Благодарение на тях учените получават безценна информация, докато правят опити да установят точното място на катастрофата.

Тези отломки представляват ценни липсващи частици в най-заплетения пъзел в историята на разследванията на самолетни катастрофи.

Истинските мащаби на научните анализи, използвани при разследването, са трудни за осмисляне, защото са неимоверно сложни, но основната идея е относително елементарна.

Първият принцип на навигацията - за да се разбере къде точно се намира даден обект върху земното кълбо - е да се установи пресечната точка на две линии.

Съвременната навигация се заражда, когато става възможно да се изчисли с точност пресичането на линиите на географската дължина и ширина.

В случая с MH370 разследването започва с огромен недостатък: има само една линия, която може да се използва за ориентир. Тази линия представлява дъга в посока север-юг, която повтаря маршрута на полета на Boeing 777. Tази дъга е определена в резултат на единствените съобщения, получени от самолета - серия от седем автоматични "свързвания" или сигнали между него и обикалящ в орбита сателит на лондонската компания Inmarsat, които се подават през един час.

Само запознатите с висшата математика могат да обяснят как тази комуникация е осигурила данните, на базата на които Inmarsat установява маршрута на полета. Те обаче успяват да го направят - при това с доста голяма надеждност.

Линията става известна като "седма дъга" и показва, че самолетът се е движил в Южния Индийски океан на около 1700 мили (около 3150 км) западно от бреговете на Западна Австралия.

Един въпрос обаче продължава да остава неизяснен: Къде е приключил полетът по тази дъга? С други думи, къде е точката X, в която втората координатна линия пресича дъгата? Къде се намира точното място, при което самолетът се е ударил във водата?

Най-„точните" догадки за местоположението на тази точка Х са дело на Boeing, които правят компютърни симулации на последните пет часа и 40 минути от полета на MH370. Този период е наречен "зомби полет", защото по това време не е получена нито дума от самолета, която да показва, че на борда му има живи хора.

Симулациите на Boeing приемат, че самолетът се е движил на височина 10 000 м, както би правил в режим „автопилот", докато горивото му не свърши и падне в океана. Колкото повече време минава, толкова по-детайлни стават тези симулации. Но дори те не успяват да дадат прецизен резултат. Според анализа на Boeing точката X се намира в квадрат между 36 и 39.3 градуса южна ширина и в диапазон от 100 км отстояние от двете страни на седмата дъга. Именно в този периметър екипите търсеха потъналите останки от MH370.

Сега се оказва, че тези изчисления най-вероятно са погрешни.

Случайното намиране на няколко отломки през лятото на 2015 г. промени качеството на информацията, използвана при изчисленията.

За първи път се получиха веществени доказателства, благодарение на които анализите стават много по-достоверни, отколкото биха били само чрез компютърни симулации. Въпреки че отломките са намерени на хиляди километри разстояние едни от други, те очевидно са дошли от едно и също място, точката X. Не само от едно и също място, но и по едно и също време. Времето вече е известно и то става база за новите изчисления.

След като анализират разпространението на отломките, учените осъзнават, че могат да създадат картина на точното състояние на моретата в този регион на Южния Индийски океан през март 2014 (моментът на катастрофата) и в следващите няколко месеца.

Целта е да се разкрият детайли за природните сили, които насочват отломките от мястото на катастрофата до брега.

Естествено, нещата звучат много по-прости, отколкото реално са. Едва ли има нещо по-сложно от постоянната комбинация от вълни, ветрове, течения, температури и климат на повърхността на океана.

Надеждата за намирането на останките от MH370 сега зависи до голяма степен от способността на учените да изградят тази обща картина. Никоя друга авиокатастрофа досега не е изисквала подобни мащаби на научни познания и ресурси.

За да може да извърши такъв анализ, австралийското Държавно обединение за научни и приложни изследвания (CSIRO) се обръща към научни агенции в САЩ, Европа и Индия, включително такива, които контролират сателити, следящи океаните от космоса.

Сред тези агенции е и американската Национална океанско-атмосферна организация (NOAA), която осигурява важна информация за успешния анализ. Агенцията разполага със стотици буйове, наречени "GDP дрифтери", разпръснати из световните океани. С тях се събират данни за състоянието и поведението на моретата-включително информация, която помага за изграждането на детайлна картина на климатичните промени.

Когато австралийските учени опитват да възстановят събитията в региона на седмата арка през март 2014, те разбират, че два дрифтера на NOAA са се намирали във водите на северния край на линията. Техните данни са показват, че по това време е имало силни природни явления, които вероятно са насочили отломките на север и запад - в посока Африка, далеч от бреговете на Западна Австралия.

Вторият успех е постигнат през юни 2016 г., когато е намерена задкрилка от Boeing 777 на плажа на остров Пемба, край бреговете на Танзания.

Задкрилката е част от механизмите за управление на самолета, които не се контролират от автопилота - те се задействат само от пилотите по време на излитане и кацане.

Един от неизвестните фактори, които ограничават точността на симулацията на Boeing, е въпросът дали самолетът се е намирал в режим на ръчно управление. Това би променило окончателната траектория и близостта до седмата дъга в момента на удар в океана.

След няколко седмици разследващите установяват, че откритата задкрилка не е била активирана, което дава възможност да се стесни обхвата на периметъра, в който трябва да се търси точката Х - до 40 км от всяка страна на дъгата.

Първата открита отломка е друга по-малка част от контролните елементи на крилото, наречена флаперон (тя се движи постоянно по време на полета, управлявана от автопилота), която беше намерена на остров Реюнион през юли 2015 г. Тя води до най-импровизирания експеримент в цялата програма, който изисква повече дърводелски умения, отколкото телеметрия.

Сега експертите от CSIRO смятат, че MH370 е паднал между 32 и 36 градуса южна ширина, като най-обещаващо изглежда местоположение близо до 35 градуса южна ширина. Според тях тази локация е много по-прецизна, отколкото са смятали за възможно.

Преди австралийските експерименти, екип от европейската организация Natural Hazards and Earth System Sciences (NHESS) в Италия, провежда собствен независим анализ на океанските течения с различен компютърен модел и различен източник на данни. Публикуваният от NHESS доклад през юли 2016 посочва, че "ако сегашното издирване се окаже неуспешно, уместно е да се обмисли разширяване на север на зоната на търсене на самолета."

Техните резултати покриват зоната между 28 и 35 градуса южна ширина.

"Резултатите на CSIRO са много интересни. Това е първото изследване, залагащо на полеви експерименти, за да определи характеристиките на дрейфуване на самолетни отломки. Такива данни липсваха при предишни изследвания. Изследването на CSIRO е по-изчерпателно от нашето, но потвърждава, че нашите хипотези са били реалистични", коментира Ерик Янсен, един от авторите на доклада.

И европейци, и австралийци са на едно и също мнение за това къде най-вероятно се намират останките от самолета.

Само през първия месец след изчезването на самолета, международното въздушно и морско издирване похарчи $44 млн. Приблизително толкова струваше успешната мисия по намирането на полет 447 на Air France в южния Атлантически океан между 2009 и 2011 г. От общо $150 млн., похарчени до момента, Австралия е осигурила $60 млн., Китай - $20 млн., и останалите средства са предоставени от Малайзия.

Естествено, има почти необяснима, биеща на очи аномалия: нито цент не е похарчен за систематично търсене на отломки. Всички отломки до момента бяха открити от любители-търсачи или по случайност от хора, разхождащи се на плажа. А отломките са от решаващо значение за напредъка на разследването.

Тези изводи видимо оказват нов натиск върху австралийските и малайзийските власти, когато те преценяват какво точно имат предвид под "убедителни нови доказателства."

Така че издирването едновременно е много близо - и все пак много далеч от изчезналия самолет.


На тази дата: 9 януари 1570 г. По заповед на Иван Грозни започва избиване на населението на Новгород

По заповед на Иван Грозни започва избиване на населението на Новгород.
Иван IV Василевич (Грозни) е роден на 25 август 1530 г. в с. Коломенское. – Княз е на цяла Русия от 1533 г., първият руски цар от 1547 г. Син е на Василий III (1479-1533 г.). Активно се включва в държавната политика от времето на създаването на т. нар. Избрана рада (1549 г.), чийто фактически ръководител е А. Ф. Адашев. Стреми се да укрепи самодържавието и да централизира държавата.

През 1549-1560 г. провежда реформи в областта на централното и местното управление, реорганизация на армията и др. В резултат на военните походи на Иван IV Грозни през 1547-1552 г. е присъединено Казанското ханство, през 1556 г. - Астраханското ханство. Под руска зависимост попадат сибирския хан Едигер (1555 г.) и Голямата Нагайска орда (1557 г.). След падането на Радата (1560 г.) еднолично провежда политика за укрепване на самодържавната власт.
Воюва неуспешно с Ливония за излаз на Балтийско море, но започва присъединяването на Сибир (1581 г.). Още по време на Ливонската война засилва борбата си с остатъците от феодалната разпокъсаност, най-разпространени методи за борба с политическите противници стават заточението и смъртното наказание.

През 1565 г. е въведена опричнината. Избити са голяма част от привържениците на Владимир Андреевич Старицки, а през 1569 г., самият Старицки е заставен да изпие отрова. Наказани са Новгород и Псков в обвинение за стремеж към поданство на "литовския крал". Засилва се крепостническият гнет. Голяма е ролята му в разработването на официалната идеология на самодържавието.

 Оказва влияние върху съставянето на редица литературни паметници от средата на ХVI в., изиграва важна роля в организацията на книгопечатането. По негова инициатива е осъществено строителството на храма "Василий Блажени" в Москва. Умира на 18 март 1584 г. в Москва.


Вицове, януари 2017 г.

Бърз курс по полово възпитание...

СмЕх/Таралеж/


На една бензиностанция виси реклама:
“ Който зареди пълен резервоар участва в лотарията за безплатен секс!“
Зареждат двама. Плащат и искат да участват в лотарията. Бензинджията:
- Изберете число от 1 до 10!
- 4!
- За съжаление не печелите! Аз бях избрал 5!
Другия също не познал.
И си тръгнали. Другата седмица пак не уцелили. И единия казал на другия:
- Тоя май ни лъже! Мошеническа работа ми се вижда това!
- Не, бе! Не е така. Миналата седмица жена ми на два пъти е печелила.

***

- Нали се разбрахме, че няма да станеш щастлива като разваляш чуждото щастие?
- Не съм ти пипала аз ракията, заклевам се!

***

Жената се умилква около мен:
- Скъпи, не мислиш ли, че аз съм идеалната жена?
- Какво говориш, скъпа? Ти си много повече от идеалната жена.
- Колко повече? – ме пита тя кокетно.
- Към петдесет килограма – й отвръщам.
И скандалът започна...

***

- Каква е разликата между леката, неомъжената и омъжената жена?
Леката гледа тавана и си мисли: Ще ми плати ли или не?
Неомъжената гледа тавана и си мисли: Ще се омъжа ли или не?
Омъжената гледа тавана и си мисли: Ще го боядиса ли и тази година

***

В пътнически самолет някъде по средата на полета стюардесата съобщава:
- Уважаеми пътници, моля седнете на местата си и закопчайте коланите!
Всички много притеснени се подчиняват. Командирът на самолета става от своето място мърморейки:
- Уф! Най-после тоалетната е свободна!

***

 Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/ 


неделя, 8 януари 2017 г.

Любопитно: Къде на първо време машините ще заменят човека?

Новите технологии, като намерилите приложение в промишлеността 3D очила, цифрови скенери и екзоскелети - са поредното потвърждение за това, че границите между човека и машината все повече се размиват. Не се ли получава така, че ние вървим към това роботите да заемат нашите работни места?

Специалистите ни успокояват, че тези наши страхове са необосновани и вдъхват оптимизъм на скептиците. Да, машините с успех заменят човека в производството, освобождавайки го от еднообразното ежедневие. В същото време пред хората се отварят нови хоризонти - преди всичко възможността да се захванат с изключително интересни и творчески дейности. Що се отнася до тяхното присъствие в заводите, то няма да е задължително: управлението на "умните" роботи може да се осъществява и по интернет. Кои професии ще бъдат заменени от роботи? Според прогнозите на консултантската компания A.T. Kearney след около 20 години някои работни места, на които днес работят хора, ще се поемат от роботи, добавя БГНЕС.

Ето кои са те:

1. Секретари - почти няма голяма фирма, в която да не ги срещнем. Най-вероятно през следващите 20 години в индустриално развитите държави 70% от секретарите и деловодителите ще бъдат заменени от машини.
2. Кулинари - роботите-готвачи едва ли ще могат да претендират за звезда Мишлен, но със сигурност ще се справят с всяка монотонна работа на кухнята.
3. Продавачи - в супермаркетите в големите западноевропейски държави все по-често можем да видим каси за самообслужване, които постепенно изтласкват касиерите. Клиентите сами могат да сканират баркодовете на стоките, да си претеглят плодове или зеленчуци, а след това да платят кеш или с карта.
4. Келнерите - в някои ресторанти в Китай обслужващият персонал е съставен от роботи. Те приемат поръчките, сервират ви храната и ви правят сметката. Машините работят 7 часа, без да им паднат батериите
5. Икономисти - решаването на сложните икономически изчисления също ще бъдат поверени на роботите.
6. Пощальони - през 2013 г. концернът "Дойче Пост" за пръв път обяви, че писмата в труднодостъпните райони могат да бъдат доставени с помощта на мини-вертолети "Пакеткоптер". Не е изключено в близко бъдеще те напълно да заменят пощальоните и пощенските куриери. Само в Германия в тази сфера работят около 700 000 души.
7. Банковите служители - в тази сфера също са заети много хора, достатъчно е да се разходим по булевардите на големите градове и да видим колко банкови клонове и офиси има. Милиони хора ще трябва да си търсят нова работа, защото всяка валутна операция може да бъде изпълнена от робот.
8. Складови работници - решението на логистичните задачи също ще бъде поверено на машини.
9. Заварчици - роботизираната техника се внедрява и в металообработващата индустрия. Умните системи ще избавят хората от опасния и тежък труд.
10. Счетоводители - те заемат последното място в класацията на професиите, които първо ще бъдат автоматизирани
Незаменимите специалисти: Освен списък с професии, намиращи се под заплахата от роботизация, компанията A.T. Kearney е съставила и класация на специалистите, които машините не могат да заменят. Учителите в детските градини, медиците и научните работници няма от какво да се страхуват: изкуственият разум не е способен да фантазира и чувства.

Фотофакт: Живот в приюта за кучета във варненското село Каменар

За чудовищни условия на живот в приюта за кучета във варненското село Каменар, съобщиха доброволци от организацията "Animal Hope Varna".

Вчера те са посетили на място дома за бездомни животни и са се натъкнали на същинска ледена гробница - всички клетки, пълни с кучета, са на открито и буквално са заринати от сняг. По този начин животинките дори не могат да избягат от смъртта си в снега. Храна и вода също нямат.

Видеофакт: Мъж кара ски по непочистена улица в София

Мъж кара ски в София.

Той кара ски, дърпан от кола, по непочистена софийска улица.

Смелчагата засне забавлението на видео, което беше качено в YouTube от "Господари на ефира".

ВИДЕО

На тази дата: 8 януари 1935 г. се ражда Кралят Елвис Пресли

През 1935 г. на 8 януари се ражда бъдещия Крал на рокендрола… или просто Кралят Елвис Пресли. Той е най-продаваният солов изпълнител в историята на поп-музиката. Номиниран е за 14 награди Грами, като печели 3 от тях, а освен това получава и Грами за цялостен принос.

Любопитен факт е, че Елвис е имал брат близнак, който обаче умира часове след раждането. Може би и поради това нещастие в семейството през годините Елвис се радва на изключителната любов на майка си.

През лятото на 1953 г. Елвис отива в малкото звукозаписно студио Сън Рекърдс, ръководено от Сам Филипс, за да запише плоча за подарък на майка си. Изпява песента My Happiness. Записът е направен от секретарката Марион Кийскър. Тя запазва едно копие за студиото и записва телефона на Елвис. През януари 1954 г. Елвис отново отива в студиото и се среща със Сам Филипс. Изпява две други песни и този път не иска да направи подарък, а се надява да го забележат.

Елвис привлича вниманието на Филипс, който го извиква през март и отново през юли 1954 г. Открива, че Елвис не може да изпее добре каквато и да е песен, затова го оставя да пее каквото иска. Елвис избира песента на Артър Кръдъп That's All Right Mama и заедно с китариста Скоти Мур и басиста Бил Блек я записва на 5 юли. Два дни по-късно песента зазвучава за пръв път по радиото и веднага се превръща в хит. Постъпват толкова много поръчки за малката плоча, че Филипс се чуди как да ги произведе. През първите три седмици след излизането си плочата се продава в 15 000 бройки, което е голям успех за рамките на Мемфис и рекорд за Сън Рекърдс.

По това време Елвис се прехранва, като кара камион. Все още не е спечелил нищо от музиката си. Опитите му да пробие в кънтри шоуто Гранд Ол Опри се провалят. Затова пък упоритият Сам Филипс го изпраща на друго кънтри шоу - Луизиана Хейрайд. Там Елвис пее няколко години и там за пръв път започва да добива популярност в цялата страна.

С поредица от успешни сингли и телевизионни участия той се превръща във водеща фигура в зараждащия се стил рокендрол. През 50-те и 60-те години на миналия век участва и в киното и издава филмова музика, но след 1968 г. подновява концертната си дейност, до смъртта си през 1977 г.

Шеметната си кариера обаче Елвис заплаща с безкрайна умора. Напрежението му през годините е толкова голямо, че той неизбежно се нуждае от стимуланти, успокоителни и приспивателни. Те стават част от живота му и постепенно го довеждат до разруха. Елвис умира на 16 август 1977 г. в дома си в Грейсланд вероятно от свръхдоза приспивателни и успокоителни.

За поколенията остава една от крилатите фрази на Краля: „Когато нещата отидат по дяволите, не отивай с тях и ти”.




Вицове, януари 2017 г.

Нека останем само приятели...

СмЕх/Таралеж/


Един грешник, който умрял от студ на Антарктида попаднал в ада. Дяволът го хвърлил в пеща, затворил вратата и зачакал. Чакал, чакал обаче нищо. Ония нито пищял, нито викал и той решил да отвори, за да види какво става. И тогава какво да види, грешникът се свил в единия ъгъл на пеща и му вика:
- Вратата, вратата, затваряй вратата.

***

10-годишният Спасимир от Силистра, преял с лютеница, извади от ледените води на река Дунав църковния кръст, два сома по 25 кила всеки, мина от Втората световна война и четири зимни гуми...

***

Киро и жена му са в магазина. Киро взима една каса бира и я слага в количката.
- Какво си мислиш, че правиш? - пита жена му.
- Хайде де, цяла каса бира за 12лв, на промоция е!
- Остави я обратно, - казва жена му и той я оставя.
Продължили да пазаруват. По нататък жена му взима един крем за лице от 25лв.
...- Какво мислиш, че правиш? - пита този път Киро.
- Това е крема ми за лице, прави ме по-хубава.
- Ами и каса бира те правят по-хубава, и е наполовина по-евтина.

***

От днес движението ще се осъществява само със шейни...Винеткта залепете на челото си!

***

Какво си мисли кучето: "Какво ли не правят за мен хората! Мият ме, хранят ме, галят ме...Сигурно са богове!" Какво си мисли котката: "Какво ли не правят за мен хората! Мият ме, хранят ме, галят ме...Сигурно съм бог!"

Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/