четвъртък, 30 август 2018 г.

Вицове - само сока, август 2018 г.


Деца, не вярвайте на родителите си, когато казват:
- Като пораснеш, можеш да станеш какъвто си поискаш!
Ето, аз съм на 38 години, а още не съм Батман...

***

Няма лошо да тичаш след някоя жена... Стига да не е Ивет Лалова...

***

Съпругата към окъснелия си мъж:
- Я по-добре си признай веднага всичко, че започна ли да си фантазирам, жална ти майка!!!

***

Пластичен хирург съветва сина си, също пластичен хирург:
- Сине, търси си умна жена... хубава можем и ние да я направим...

***

Исках да станат космонавт, докато не разбрах, че ги принуждават да се връщат.

сряда, 29 август 2018 г.

Френски и британски рибари се биха заради лов на миди! Видео

Френски и британски рибари се изправиха едни срещу други в битка заради лова на миди в Ламанша.

Около 40 френски корабчета атакуваха 5 съда под британски флаг заради лова на миди в пролива.

Недоволството на французите е заради решение на Европейската комисия отпреди 15 години, което разрешава на британците да събират миди целогодишно.

На френските кораби това е забранено от средата на май до края на септември.

Среднощната битка в Ламанша се разрази, тъй като френските рибари се опитват да запазят голям район, богат на миди.

Британският екоминистър обяви, че неговите сънародници имат правото да са в района. Френските власти обаче решиха да изпратят допълнителни полицейски лодки, за да предотвратят нови стълкновения.



Варна, лято 2018 г. - таланти на всяка крачка


Красота: Новият лимитиран звяр на Bugatti


Bugatti Chiron (вероятно) е най-бързият шосеен автомобил в света. Ако активирате специалния "Top Speed" режим, той е електронно ограничен до скорост от 420 км/ч. От Bugatti обаче посочват, че реалната върхова скорост без ограничение ще е най-вероятно повече от 450 км/ч.

Компанията вече обяви новия си модел – Bugatti Divo. Супер спортният автомобил е изключително лимитиран – ще бъдат създадени едва 40 бройки като всяка от тях струва 5 милиона евро. Без да са готови, колите вече са разпродадени на хора, които притежават и Chiron.

Кръстен е на френския състезател Албер Диво, който през 20-те години на миналия век два пъти печели прословутото състезание "Тарга Флорио" по планинските пътища на Сицилия с Bugatti.

В случая на Divo говорим за автомобил, който е едновременно и по-бърз, и по-бавен от Chiron, върху който е базиран. Как се получава така?

Chiron е създаден с идеята да е изключително комфортен като същевременно ускорява до 100 км/ч по-бързо, отколкото самолет Boeing 747 при излитане. Това означава, че на права отсечка колата е умопобъркващо бърза.

Divo, от своя страна, е с електронно ограничение на скоростта до "само" 379 км/ч. То обаче може да премине през прословутата пръстенообразна писта Nardo с осем секунди по-бързо от Chiron.

Nardo е собственост на Porsche – друг дъщерен бранд на VW AG, също като Bugatti, и често се използва при разработката на спортните коли от висок клас.
Инженерите на компанията са отделили месеци в опити да направят Divo възможно най-бърза при завоите чрез премахване на около 35 килограма от тежестта и осигуряване на 90 кг повече притискаща сила (downforce или сила на тежестта). Колата притежава същия осемлитров 16-цилиндров двигател с 1479 конски сили като Chiron, но благодарение на новите си аеродинамични елементи генерира около 455 килограма обща притискаща сила.

Тя е мярка за това в каква степен въздухът, минаващ над колата, я притиска към земята. Мислете за това като за обърнат самолет – вместо да издига колата, за да полети тя, то я притиска към земята при завои.

Повече притискаща сила се равнява на повече скорост, когато се взимат завоите. Оттам идва и разликата. Или както казва президентът на Bugatti Щефан Винкелман: "Divo е създаден за завои".

По колата има множество подобрения, чиято цел е да насочват въздуха точно там, накъдето инжeнерите на компанията искат. Хиперагресивната, напомняща за изтребител предница намалява съпротивлението, докато в същото време подобрява движението на въздуха около колата. Предният спойлер спомага за по-голям натиск към земята, а също така насочва въздуха навътре, за да подобри охлаждането.

Въздухът може да е от основно значение за скоростта на Divo, но също така играе основна роля и за спирането на колата. Има четири различни зони, от които въздух се насочва към спирачките, за да ги поддържа хладни. Защото все пак с високата скорост идва и голямата отговорност... спирачките ти да не прегряват.

Покривът на колата създава въздушен канал, което помага за насочване на въздуха към отделението на двигателя. В задначата част на колата е масивният 180-сантиметров заден спойлер, който е с 23 процента по-широк от този на Chiron. Неговата височина може да се регулира. Прави го и автоматично в зависимост от избрания режим за шофиране и условията на пътя.

Същевременно налице са множество козметични промени, чиято идея е да са своеобразен поклон към работата на Bugatti в началото на 20-и век, когато компанията изработва купета на автомобили и ги прикрепя към съществуващи шасита.

Промяната в дизайна има за цел да покаже, че Divo е самостоятелна кола, а не просто някаква модификация на Chiron.

40-те коли ще изкара над 200 милиона евро на Bugatti, макар че не се знае каква част от парите всъщност покрива разходите и каква ще е чистата печалба. Един стандартен Chiron се продава на цени, които започват от 2,4 милиона евро.

На тази дата: 29 август 1698 г.Руският цар Петър I издава забрана за носене на бради

698 г. руският цар Петър I издава забрана за носене на бради и предписание руснаците да се
обличат с европейски дрехи.

Забраната на знаменития указ „О ношении немецкого платья, о бритии бород и усов, о хождении раскольникам в указанном для них одеянии” (За носенето на немски дрехи, за бръснене на брадите и мустаците, за ходене на разколниците в указаните им одеяния) влиза в сила от 1 септември.

Същият месец 26-годишният Петър І се е завърнал от продължителна обиколка из Западна Европа и още на следващият ден събрал болярите в Преображенския дворец. Заповядал да му донесат ножица и веднага започнал собственоръчно да реже брадите на велможи от знатни родове. Болярите били така шокирани от постъпката на царя. После Петър повтаря процедурата с думите „Сега брадите, после и главите!”.

Новите порядки се налагат трудно. Някои от болярите слагат край на живота си, защото не приемат позора. Цяла Русия роптае, тъй като се счита, че бръсненето на брадите е грях, и свещениците отказват да благословят действията на царя. Той дори е отъждествяван с Антихриста. В действията на Петър болярите виждат покушение на самите устои на руския живот и упорстват в бръсненето на брадите.

За страха от западната мода допринася и фактът, че на иконите и фреските бесовете са изобразявани бръснати и западно облекло, патриарсите през 17 в. заплашват с анатема мъжете, които бръснат „Божия атрибут” - брадата.

Петър все пак си дал сметка, че мерките му са прекалено сурови и на 5 септември 1698 г. разрешил носенето на брадите и мустаците, но срещу заплащането на определен данък. За контрол бил въведен специален металически жетон - „бородовой знак”, с големината на една копейка, представляващ своеобразна квитанция за платения данък.

Вицове - само сока, август 2018 г.


Пещера Проходна, „Очите на Бога“. 
Община Луковит, Стара планина, България
Служителка по телефона: - Кажете си ЕГН-то? Клиентът: - Моето ли? - Еми, ако можете,
кажете моето...

***

“Дееба скапаната държава” - мислеше си Пешо, неуспявайки да уцели контейнера за боклук, от осмия етаж!

***

Самоковските стриптизьорки не излизат от торта, а от чувал с картофи...

***

Откакто Пена си сложи халка на пъпа, започна да прилича на граната!

***

На протест: - За какво протестираш? - Ми, щото нямам работа... - Ето ти визитка, утре в 9 ч. започваш при мен! - Еееее, ти па от 3000 човека баш мен ли уцели?

вторник, 28 август 2018 г.

Фотофакт:Ориент експрес във Варна




Симеон Сакскобургготски: Грозно е да ме принудят към второ изгнание


"Има един момент, в който си мислех колко би било грозно да ме принудят и то в една демократична България към второ изгнание".

Така Симеон Сакскобургготски коментира пред журналисти съдебните дела за т.нар. царски имоти.

Наскоро Софийски градски съд постанови, че "Врана" е собственост на държавата, а не на Сакскобургготски.

"През 1946 г. получихме един списък и то от Отечественофронтовското правителство, а не някакво монархическо, за имотите. След това през 1998 г. се потвърди собствеността, а изведнъж започнаха всички тези много неприятни и унизителни за мен преследвания. За да видя сега, в края на живота ми, така да ме изтезават и мъчат с някакви измислени и фалшиви претенции е тежко", каза още Сакскобургготски.

Според него в цялата сага има политически отенък.

"Мисля, че това е откровено, защото ако се погледнат фактите в една цивилизована, демократична и европейска страна, частната собственост е неприкосновена", поясни Симеон.

Според бившия премиер хората, които са се заели "да го тормозят" трябва да знаят как е бил възпитаван от родителите и дедите му, какво е тяхното разбиране за държавно, частно и лично.

"При наличие на днешните обичаи и навици мога да кажа много повече, но днес сме тук по друг повод", каза още Сакскобургготски.

Той и съпругата му присъстваха в Рилския манастир на панахида по повод 75 г. от смъртта на цар Борис III.

Фотофакт: Камион надвисна над Лъвов мост в столицата


На тази дата: 28 август 1963 г. Мартин Лутър Кинг произнася една от най-увличащи речи в човешката история - „Имам една мечта”

„Имам една мечта” – реч за достойнството на човешката личност

През 60-те години на минали век Съединените щати са все още страна с белези от расизъм. Наистина на 19 ноември 1863 година Ейбрахам Линкълн вече е оповестил, че американската нация се основава върху равенството на всички хора в тяхното достойнство, но действителността за афроамериканците, 100 години по-късно, изглежда съвсем различна.

Мартин Лутър Кинг, баптистки пастор и водач на движението за граждански права, се обръща към сърцата на милиони черни американци в речта си на 28 август 1963 година в столицата Вашингтон. „Имам една мечта” е надсловът на тази прочута реч, която той държи от стъпалата пред мемориала на Ейбрахам Линкълн. Повече от 250 000 души участват в похода на протеста до Вашингтон, наречен „марш за работни места и свобода” – демонстрация на мирно гражданското несъгласие. Шествието спира пред мемориала на Линкълн, където Мартин Лутър Кинг изповядва визията си за свобода и справедливост на хората от всички раси и религии.

„Имам една мечта” – една от най-стойностните и увличащи речи в човешката история:



Радвам се да участвам днес заедно с вас в едно събитие, което ще остане в историята като най-голямата демонстрация за свобода в историята на нашата нация. Преди сто години един голям американец, под чиято символична сянка се намираме днес, подписа Прокламацията за освобождаване (на робите). Това беше като радостното начало на деня след дългата затворническа нощ.

Но сто години по-късно негрите все още не са свободни. Сто години по-късно животът на негрите все още е окован от веригите на расовото разделение и оковите на дискриминацията. Сто години по-късно негрите все още изнемогват на ръба на американското общество и се намират в изгнание в собствената си страна.
Затова днес се събрахме, за да драматизираме една позорна ситуация. В известен смисъл ние се събрахме в столицата на нашата страна, за да осребрим един чек. Когато архитектите на нашата република писаха силните думи на конституцията и декларацията за независимост, те подписаха документ за задлъжнялост, за чието осребряване всички американци трябваше да бъдат оправдани.

Този документ съдържаше обещанието, че за всички хора – да, за чернокожите така, както за белите – се гарантират неотменните права на живот, свобода и правото на щастие.

Днес е очевидно, че Америка не е изпълнила обещанието си, доколкото това се отнася за чернокожите граждани. Вместо да изпълни светите си обещания, Америка даде на негрите един чек, който е белязан от печата: „Без покритие”. Но ние отказваме да повярваме, че няма достатъчно средства в големите хазни на възможностите в тази страна.
И така, събрахме се за да осребрим този чек, чек, който ще ни даде богатствата на свободата и сигурността на справедливостта. Дойдохме на това забележително място, за да напомним на Америка неотложната необходимост на днешния ден. Сега не е времето, в което може да си позволим лукса на „период на охлаждане” или успокоителните средства да имат бавен, постепенен напредък. Сега е времето обещанията на демокрацията да се превърнат в реалност.

Сега е времето да излезем от тъмната и безутешна долина на расовото разделение и да стъпим на светлия път на справедливостта за всички раси. Сега е времето да измъкнем нашата нация от тинята на расовата несправедливост и да я поведем към твърдите скали на братството. Сега е времето да превърнем справедливостта за всички божии чеда в наша истина.

Разбираемо би било за тази нация, ако тя не иска да осъзнае спешността на настоящото положение. Това горещо лято на справедливо недоволство на негрите няма да свърши, докато не дойде съживяващата есен на свободата и справедливостта.

1963 не е край, а начало. Тези, които се надяват, че негрите ще се успокоят, се лъжат. Негрите ще продължават да се пробуждат, ако нацията продължава да прави това, което правеше преди.
Няма да има спокойствие и почивка в Америка, докато на негрите не са признаят пълните им граждански права. Бурите на този призив ще продължават да разклащат основите на нашата нация, докато настъпи светлият ден на справедливостта.

И това трябва да кажа на своя народ, който се намира пред вратата, която води към палата на справедливостта: докато ние се опитваме да си извоюваме отреденото ни място, не трябва да извършваме несправедливи действия.

Нека да не пием от чашата на огорчението и омразата, за да задоволим жаждата си за свобода. Трябва постоянно да водим борбата си на високото стъпало на достойнството и дисциплината.

Не трябва да превръщаме нашият мирен протест в психическо насилие. Винаги трябва да се стремим към тази величествена височина, от която на психичното насилие да отвръщаме със силата на душата си.

Прекрасният, нов борбен дух, който е обзел обществото на негрите, не трябва да ни подвежда да се съмняваме във всички бели. Защото много от нашите бели братя – това доказва тяхното присъствие днес сред нас – са стигнали до убеждението, че тяхната свобода не може да бъде отделена от нашата. Не можем да бъдем сами.

И когато протестираме, трябва да се задължим да продължаваме да го правим постоянно. Не можем да се върнем назад. Има хора, които питат тези, които се чувстват задължени спрямо гражданските права: „Кога най-сетне ще бъдете доволни?” Не можем да бъдем доволни, докато негри стават жертви на неописуеми ужаси на полицейска бруталност.

Не можем да бъдем доволни, докато уморените ни тела след дълго пътуване не могат да отдъхнат в мотели по пътищата или в хотели в големите градове. Не можем да бъдем доволни, докато гражданската свобода на негрите се състои на първо място в това, да отидат от едно малко гето в по-голямо.

Не можем да бъдем доволни, докато малките ни деца са лишени от свободата и достойнството си чрез знака, на който е изписано: „Само за бели”. Не можем да бъдем доволни, докато негрите в Мисисипи нямат право на глас в изборите, а за негрите в Ню Йорк няма кандидат, който действително биха избрали. Не, няма да се задоволим дотогава, докато истината не нахлуе като водна стихия, а справедливостта като мощна буря.
Знам, че някои от вас днес са тук поради голяма тъга и потиснатост. Някои от вас току-що са излезли от затворите. Някои от вас са дошли от места, в които заради искането ви за свобода сте били подложени на преследванията и на бруталността на полицията. Вие сте ветераните на мирното страдание. Продължавайте така и се доверете на това, че страданието дава сила.

Върнете се в Мисисипи, върнете се в Джорджия, върнете се в Луизиана, върнете се в Слумс и гетата на големите градове на север с убеждението, че сегашната ситуация може и ще бъде променена. Нека не потъваме в долината на отчаянието.

Казвам Ви днес, приятели мои, въпреки трудностите днес и утре, аз имам една мечта.

Това е една мечта, която е дълбоко и неразривно свързана с американската мечта.

Мечтая, някой ден тази нация да се вдигне и да живее според истинското значение на своето кредо: „Приемаме тази истина за даденост: че всички хора са равни.”

Мечтая, един ден на червените хълмове на Джорджия на една маса да могат да стоят синовете на предишните роби и синовете на предишните поробители.

Мечтая, някой ден, дори щатът Мисисипи, един щат, който е нагорещен от несправедливост и потисничество, да се превърне в оазис на справедливостта.

Мечтая, четирите ми малки деца да живеят някой ден в нация, в която няма да ги преценяват според цвета на кожата им, а според характера им. Днес мечтая…

Мечтая, някой ден в Алабама, със своите зли расисти, със своя губернатор, от чиито уста излизат думи като „интервенция” и „анулация на расовата интеграция”…, че един ден, именно там, в Алабама, малки черножоки момичета и момчета да си стискат ръцете като братя и сестри с малки белокожи момичета и момчета. Мечтая, някой ден всяка низина да се издигне, а всеки хълм и връх да спаднат. Грубите места да се изгладят, неравните места да се изравнят. И красотата на Твореца ще стане видна, и всичко живо ще я види.

Това е нашата надежда. С тази вяра се завръщам на Юг.

С тази вяра ще съм способен да издялам камък на надеждата от планината на отчаянието. С тази вяра ние ще сме способни да превърнем грешните фалшиви звуци в нашата нация в прекрасна симфония на братството.

С тази вяра ще сме способни да работим заедно, да се молим заедно, да се борим заедно, да отиваме заедно в затвора, да се издигнем заедно за свободата, с убеждението, че един ден ще бъдем свободни. Това ще бъде денят, в който Божиите чеда ще могат да придадат ново значение на тази песен: „Дадената ми от теб земя, ти, земя на свободата, пея аз. Земя, в която умряха бащите ми, гордост за поклонниците, нека във всички върхове да кънти свободата.” Ако Америка иска да стане голяма нация, това трябва да стане реалност.

Нека свободата кънти от мощните върхове на Ню Хемпшир. Нека свободата кънти от гордите върхове на Ню Йорк, нека свободата кънти от високите планини на Пенсилвания. Нека свободата кънти от снежните върхове на Роки Маунтийн в Колорадо. Нека свободата кънти от криволичещите склонове на Калифорния. Но не само това, нека свободата кънти от Стоун Маунтийн в Джорджия. Нека свободата кънти от Лукаут Маунтийн в Тенеси. Нека свободата кънти от всеки хълм и възвишение в Мисисипи, от всяко високо място, нека свободата кънти.

Когато оставим свободата да кънти – когато я оставим да кънти от всеки град и всяко селце, от всеки щат и всеки голям град, тогава можем да се приветстваме с деня, в който всички Божии чеда – черни и бели хора, евреи и езичници, протестанти и католици – ще си подадат ръце и ще пеят думите на стария негърски дух: „Най-сетне свободни! Най-сетне свободни! Велики, Всевишни Боже, ние сме най-сетне свободни!”