понеделник, 21 декември 2015 г.

Блатер и Платини аут от футбола за 8 години

Сеп Блатер, президент на ФИФА от 1998 г. и Мишел Платини, ръководител на УЕФА от 2007 г., бяха отстранени за 8 години от всякаква дейност, свързана с футбола, съобщиха от Международната футболна централа.

Двамата босове на световния футбол могат да обжалват решението първо пред ФИФА, после пред Спортния арбитражен съд (TAS). При всички случаи, обаче, Платини няма да може да се яви на изборите за нов президент на ФИФА на 26 февруари. В петък се проведе заседание на Етичната комисия на ФИФА, която по-рано отстрани чиновниците за 90 дни.

Швейцарската прокуратура на 25 септември заведе дело срещу ръководителя на ФИФА Сеп Блатер, който е заподозрян, че незаконно е превел 2 млн. швейцарски франка на Платини през 2011 г. Въпросните пари са били дадени на французина за свършена от него работа в периода януари 1999 г. - юни 2002 г. Платини твърди, че това заплащане е по контракт в пълно съответствие със закона.

Словенците казаха „не“ на гей браковете

Словенците отхвърлиха закона за еднополовите бракове на вчерашния референдум, показват предварителни резултати. По данни на избирателната комисия около 63% от избирателите са гласували против закона, даващ право на еднополови двойки да сключват брак и да осиновяват деца, а 37 процента са го подкрепили.

Данните са на базата на преброяване на 96% от гласовете.

Еднополовите бракове бяха легализирани в страната през март. Тогава парламентът прие закон, който даде на еднополовите двойки правото да сключват брак и да осиновяват деца. Той обаче бе замразен с искането за провеждане на референдум по темата.

На предходно допитване, през 2012 г., словенците отхвърлиха с 55% гей браковете. Тогава референдумът бе белязан от много слабо участие на гласоподавателите.

На тази дата 21 декември 1971 г. самолет на БГА „Балкан” катастрофира - загиват 32 души, сред които и Паша Христова

1971 г. самолет на БГА „Балкан” Ил-18 катастрофира при излитането на летище София. Загиват 32 души, сред които е и естрадната певица Паша Христова.

Самолетът трябва да излети за Алжир в 23.30 ч. Машината току-що е минала през основен ремонт. Естрадните звезди, сред които и Мария Нейкова и Борис Годжунов, заминават с оркестър „София” за дните на българската култура в Алжир. Компания им правят народната певица Янка Рупкина и танцьори от състава за народна музика към столичното читалище „Аура”.

Половин час преди полунощ Ил-18 със 73 пътници на борда се отправя към изходния старт. След като набира скорост, машината се отлепя на 7-8 м от земята и в следващите неколкостотин метра продължава да лети така неестествено. Крилата на няколко пъти се накланят, носът се вдига рязко нагоре, самолетът се накланя силно наляво и се забива в тревната площ край полосата.

Двигателите избухват в пламъци. Тялото на самолета се пречупва на две - задната част остава на място, а предната с крилата продължава напред. Междувременно единият двигател изскача на пистата. Предната част на самолета се влачи още около 300-400 м.

Минути след катастрофата пистата е осеяна с човешки тела. Половината от пътниците загиват, а останалите са тежко ранени. Спасяват се част от пътуващите в задната част на самолета - Борис Годжунов е със счупени крайници, а Янка Рупкина получава с леки изгаряния. Сред оцелелите са командирът и механикът на резервния екипаж, който трябва да върне самолета.

Оцелелите се възстановят в продължение на месеци и години, някои не могат да се преборят с психологическата си травма.

Официалната версия за тежката катастрофа е „случайна техническа грешка при свързването на елероните”. Проведеното разследване след инцидента достига до извода, че въжетата на елероните били погрешно свързани. Вместо да коригира положението на самолета в хоризонталната плоскост, като парира силата на вятъра, командата на пилотиращия увеличава наклона на самолета заради обратното свързване на елероните. По този начин пилотът не е имал никакъв шанс да овладее неуправляемия Ил-18.

Заключителната експертиза е категорична, че случилото се е плод на нещастно стечение на обстоятелствата. Въпреки че според част от разследващите причините за инцидента, тази техническа грешка е, меко казано, „странна”.  

Вицове, декември 2015 г.

Ако бях Дарт Вейдър...

СмЕх


Когато се разплачеше детето, почвах да му пея приспивна песничка. Домсъветът единодушно ме осведоми,че детският плач даже им е приятен. Нека си плаче.


***

Ако не напиеш навреме една жена, рискуваш завинаги да си останете приятели.


***

Пияница стои сред варненския аквариум в пълно недоумение.
- Риба-трион, риба-чук... Кво толкова строят там долу?

***


Най-добрият пример за симбиозата между растителния и животинския свят са сармите.

***

- Днеска цял ден съм адски нервна, не ме питай защо.
- Добре.
- Ето, на теб изобщо не ти пука!

***

Всяка сутрин нови вицове

неделя, 20 декември 2015 г.

Френски самолет се приземи извънредно поради заплаха от взрив

Приземилият се аварийно самолет.
Самолет на френската авиокомпания Air France с 459 пътници и 14-членен екипаж се приземи извънредно на международното летище в Момбаса, Кения, съобщиха световните агенции, позовавайки се на силите за сигурност в африканската страна.

Самолетът “Боинг 777” е излетял сутринта от Мавриций за Париж, трябвало е да кацне на летище “Шарл де Гол”. По време на полета командирът е отишъл до тоалетната, където е забелязал подозрителен пакет. Той незабавно се върнал в пилотската кабина и поискал извънредно кацане на най-близкото летище – в Момбаса, втория по големина град в Кения.

Местните сили за сигурност били алармирани. По тяхно настояване пътниците и екипажът били свалени през аварийните изходи, по така наречените “гумени пързалки”.

“При евакуацията нито един от пътниците и екипажа не пострада, всички са на сигурно място”, съобщи в Туитър шефът на полицията в Момбаса.

В момента експерти по взривове изследвали съмнителния пакет.

От авиокомпанията били в постоянен контакт с местните власти и в очакване на резултата от експертизата, която трябва да установи произхода на пакета и има ли в него взрив.

Според информация на кенийския в. “Daily Nation” кенийските сили за сигурност съсредоточили разследването върху двама от пътниците, пътували със самолета. Тяхното поведение било крайно подозрително. Пътникът Берноа Лучини пък сподели в социалните мрежи, че на борда на боинга, изпълнявал полет номер 463, не е настъпила паника.

“Самолетът започна бавно, много бавно да снижава. Досетихме се, че нещо не е наред, но екипажът се оказа на изключително ниво. Всички запазихме спокойствие”, написа Лучини.

По данни на летищните власти в Момбаса авиокомпания Air France е изпратила резервен самолет, който да извози пътниците до Париж.

Заради инцидента летището в Момбаса е затворено. Пътниците – излитащи и пристигащи, са били предупредени за големи закъснения и извънредни кацания на други аеропортове в Кения.

Полша "разказа играта" на Божидар Димитров: Откри цяло гробище с вампири и демони

Необикновено погребение е открито на гробището Дравско в Полша, пише Livescience. Археолози са намерили 5 скелета от тела, които са били погребани по странен начин - със сърпове върху гърлата или бедрата. Изследователите са успели да съберат информация за миналото на всеки един от скелетите.

Първият е принадлежал на човек, който в момента на смъртта му е бил на възраст между 35 и 44 лет.Още едни останки, явно женски, са на дама, която е умряла на възраст между 35 и 39 години. В гроба й е положен сърп, а черепът й е повреден.

Втората жена е значително по-възрастна, тъй като няма зъби. Тя също е погребана със сърп, но не върху гърлото, а между бедрата. Освен това в устата й има монета, а върху гърлото - камък. Тези атрибути са насочили археолозите към мисълта, че жената е заемала някакво особено положение в местното общество - най-вероятно е била считана за вещица.

Намерени са и останки от дървен ковчег със скелети на момиченце и на девойка, които също били погребани с монети.

Според учените ритуалът по полагането на сърпове в гробове с жени е целял или да бъдат защитени в отвъдния живот от демони, или обратното - да не възкръснат като вампири или демони.

Разкопките в полското гробище в Дравско се водят от 2008 година. Някои от гробовете са още от бронзовия век, но тези, в които са открити телата със сърповете са от XVI и XVII в.

Все още не е изяснено защо тези хора са били смятани за демони и вампири. Учените предполагат, че те са били убити, защото хората са си мислели, че притежават свръхестествени способности.

У нас скелет на човек със следи от типична манипулация за обезвреждане на вампир бяха открити преди 3 години зад църквата "Св. Николай Чудотворец" в Созопол и предизвикаха истинска сензация и в света. " Той би трябвало с нещо да е много мразен от останалите жители на Созопол, защото и между тези 700 погребани, не може да е имало само добри хора", коментира тогавът шефът на НИМ Божидар Димитров.

ВСС ще отмъщава на Лозан Панов

В понеделник ВСС подхваща Лозан Панов за речта, произнесена по време на честването на 135 г. от създаването на Върховния касационен съд (ВКС). 

В нея той заяви следното: "Ако българската олигархия си има държава, то тогава всеки опит властта да бъде върната в ръцете на гражданите наистина може да се нарече преврат. 
Това е система, която е вербувала големи човешки и материални ресурси в изграждането на добре действаща машина, която умело си служи със службите, медиите, икономиката, политиката и, разбира се, със съдебната система". Виж цялата реч ТУК

Получихме сигнал за речта на Лозан Панов и ще го обсъдим в понеделник, коментира шефът на етичната комисия към ВСС Ясен Тодоров.

Любопитно: 10-те най-необикновени завещания

Най-дългото завещание съставил един от бащите-основатели на Съединените Щати – Томас Джеферсън. В документа се редуват указания относно имуществото с разсъждения за историята на Америка. Според това завещание наследниците на Джеферсън получавали своята част от наследството само при условие, че са освободили всички свои роби.

Най-обидното е на един средновековен фермер, който оставял 100 ливри на жена си, но заповядвал, ако тя се омъжи да добави още 100 ливри, мотивирайки се, че тези пари ще потрябват на бедния й мъж, който ще стане неин съпруг. В онези времена, разводите уви, не са били разрешени.

Най-полезното исторически завещание оставил Уилям Шекспир. Той се оказал доста дребнав и се разпоредил относно всичкото си имущество, започвайки от мебелите и завършвайки с обувките. Това завещание е едва ли не единственият неоспорим документ, който доказва съществуването на Шекспир.

Най-краткото завещание написал един банкер от Лондон. В него имало само три думи: “Разорен съм напълно”.

Най-неприличното завещание написал един обущар от Марсел. От 123 думи, с които било написано завещанието, 94 било невъзможно да бъдат произнесени дори в съмнително прилично общество.

Най-сложното за разбиране завещание било съставено от лаборанта на знаменития физик Нилс Бор. В завещанието имало толкова много специални термини и сложни фразеологични обороти, че за неговото разшифроване се наложило да бъдат повикани експерти-лингвисти.

Най-голямата налична сума пари, завещавана някога от един човек е сумата от 500 милиона долара, която Хенри Форд пожелал да бъде разпределена сред 4157 учебни и благотворителни заведения.

Най-известното завещание оставил Алфред Нобел. То било оспорено от роднините му, които получавали само половин милион крони, а останалите 30 милиона били дадени за учредяване на знаменитата Нобелова награда.

Най-секретното завещание оставил милиардерът Мишел Ротшилд. В него се казва: “…категорично и еднозначно забранявам всякакво описване на моето наследство, всякакво съдебно вмешателство и обнародване на моето състояние…” Така че реалните размери на състоянието на Ротшилд и досега са неизвестни.

Най-голямото състояние, завещавано някога на животно е свързано и с най-глупавата история за наследство. Милионерът и кинопродуцент Роджър Доркас оставил всичките си 65 милиона долара на любимото си куче Максимилиан. Съдът признал това решение за законно, тъй като приживе милионерът снабдил Максимилиан с перфектни човешки документи. На жена си Доркас оставил 1 цент. Тя обаче, използвала същите кучешки документи и се омъжила за кучето, а след неговата смърт спокойно станала единствена негова наследница, тъй като кучето, разбира се, не оставило никакво завещание.

На тази дата: 20 декември 1943 г. загива „Живата торпила“ Димитър Списаревски докато защитава небето над София

Поручик Димитър Списаревски е български летец на изтребител. Роден е в Добрич на 19 юли 1916 г.
Загива на 20 декември 1943 г. при първия си боен полет, след като сваля тежък американски бомбардировач Б-24 чрез въздушен таран по време на бомбардировките над София през Втората световна война.

Въздушен бой на 20.12.1943. Ето така започва последният бой на героя от защитата на София:


На 20 декември 1943 г.  на височина от около 8000 метра групировка от 15-та въздушна армия на САЩ  от 150 американски бомбардировачи "Либърейтър" B-24 Liberator (Бе-24 "Освободител") от 376-та тежка бомбардировъчна групировка (376th Bomb Group – Heavy), охранявани от 50 тежки двумоторни двутели изтребители Lockheed P-38 Lightning (Локхийд Пе-38 "Светкавица") от 82-ра изтребителна група (82th Fighter Group), се насочва за поредната "терористична бомбардировка" на София, както операциите красноречиво се наричат в английските военни планове.

Българите смело се изправят с едва 36 машини срещу 200 вражески. Противника е посрещнат от изтребители Bf-109, излетели от Божурище и „Девоатин” , излетели от Враждебна. Българският орляк 3/6 имащ по списъчен състав 17 изтребителя Bf-109G-2 вдигайки се от летище Божурище има задачата да завърже бой с противниковите изтребители, а в това време другият орляк от Враждебна – 2/6, имащ по списъчен състав 24 изтребителя Девоатeн D.520, да удари бомбардировачите и да ги принуди да хвърлят бомбите си извън София.

Изтребител Месершмит Bf 109-G какъвто е
пилотирал кап. Списаревски
Летците добре разбират, че с при съотношение 1:6 в полза на нападателите нямат шанс да
разбият и унищожат противника, но трябва да спечелят време за мирното население да се укрие в скривалищата и могат да нанесат болезнени загуби на нашественика като свалят няколко негови самолета, основната им тактическа цел е да разстроят противниковата формация и отклонят "Освободителите" от курса, да не ги оставят необезпокоявани да нанесат точен удар по българската столица и да ги принудят да хвърлят бомбите си извън града. Тази цел е постигната от българските летци изтребители. В този бой ПВО изстрелва 805 снаряда. В него загиват поручик Списаревски и подпоручик Георги Кюмюрджиев. Българите свалят 5 самолета - 2 бомбардировача и 3 изтребителя.

Бойният дневник на 3/6 изтребителен орляк, в който лети Списаревски, свидетелства за битката:
"Либърейтърите" идват към София откъм Панчерево в клинов строй по тройки, ешелонирани в тилна колона, краят на която се губи до хоризонта. Българите смело се изправят с едва 36 машини срещу 200 вражески. Формират насрещен боен ред, ешелонирани поятно, по четворки в тилна колона. Летят срещу противниковите самолети на 6000 метра височина. Българският орляк 3/6 имащ по списъчен състав 17 изтребителя Bf-109G-2 вдигайки се от летище Божурище има задачата да завърже бой с противниковите изтребители, а в това време другият орляк – 2/6, имащ по списъчен състав 24 изтребителя Девоатeн D.520, да удари бомбардировачите и да ги принуди да хвърлят бомбите си извън София. 

Формация бомбардировачи В-24 "Либърейтър"
 над Балканите, каквито два са поразени от кап. Списаревски.
В битката са поразени 8.
Летците предварително добре разбират, че с малочислените си сили нямат шанс да разбият и унищожат вражеската американска въздушна армада, но трябва да спечелят време за мирното население да се укрие в скривалищата и могат да нанесат болезнени загуби на нашественика като свалят няколко негови самолета, основната им тактическа цел е да разстроят противниковата формация и отклонят "Освободителите" от курса, да не ги оставят необезпокоявани да нанесат точен удар по българската столица и да ги принудят да хвърлят бомбите си извън града. Тази цел е постигната от българските летци изтребители. При това нападение на американската авиация върху София са разрушени 113 сгради и е прекъснат релсовият път на околовръстната железопътна линия. Убити са 64 души, а други 93 са ранени.

Когато започват бомбардировките над София, всяка сутрин пилотът подпоручик Дереков излита със своята „Врана” с окачени на крилата индикатори за измерване на температурата, влажността, налягането и други показатели, необходими за извършване на полетите. През 1942 г. той е награден с немски железен кръст за храброст за военни заслуги, а от ноември 1943 г. е на летище Божурище. При завръщането си от такъв един полет на 19.12.1943 г. вижда, че на неговата стоянка е Месершмит Bf-109 и при опит да се приземи отнася с крилото на „Враната” си опашните кормила на Месершмита. Това е самолета на капитан Списаревски , който известен с буйния си нрав предизвиква юмручен бой и едва е удържан от саморазправа. До сутринта самолетът му е ремонтиран и на 20 декември 1943 г. капитан Димитър Списаревски излита за последния си полет.

Поручик Димитър Списаревски от 3/6 изтребителен орляк е един от пилотите на бойно дежурство на летище Божурище с Месершмит Bf-109G-2, които трябва на 20 декември 1943 г. да пресрещнат нападащите „освободители“ преди да достигнат града. Това е първият му боен полет, за който той се готви отдавна. Самолетът на Списаревски не успява да стартира веднага, затова той излита с резервна машина, след другите. Когато достига бомбардировачите, въздушният бой вече се води.

Сам, с безумно смела виртуозна маневра, измъквайки се от два американски изтребителя, се насочва към група от 16 "Либърейтъра", отървала се от българските изтребители и взела необезпокоявана курс към София. Той взема на прицел една машина, атакува устремно, без да се интересува от огъня на изтребителното ѝ прикритие, с непрестанен точен огън прострелва, поврежда тежко и подпалва този бомбардировач, но в ожесточената си битка за по-малко от две минути изразходва всички боеприпаси на бордовата картечница, а самолетът му е сериозно прострелян от бомбардировачите и охраняващите ги британски изтребители.

Гробът на Димитър Списаревски в
 Централни софийски гробища.
Българинът разбира, че жив няма да излезе от котела, в който се намира. Тогава, без колебание, той насочва изтребителят си и нанася унищожителен таранен удар на водещия формацията тежък американски бомбардировач. Бомбардировачът е разцепен и са разпада във въздуха, спасява се само опашният стрелец, който е изхвърлен заедно с картечниците от ударната вълна.

Самолетът на Списаревски пада разбит на височините над село Пасарел, Софийско. Тялото му е открито от спусналите се да спасяват летеца местни хора сред отломките. От другата страна на селото падат късовете на поразеният четиримоторен бомбардировач наблизо до единствения оцелял от него - картечаря подофицер Робърт Хенри Ренър, който местните също намират и отвеждат в кметството, където вместо очакваната от него враждебност той среща най-човешко добродушие и дори е нахранен от тях.

Вследствие на лютата съпротива врагът е отблъснат, принуден е да хвърли бомбите си в полето и да се оттегли.

Има различни свидетелства за тарана, но единствен близък очевидец е Лейтенант Джон Маклендън (американски пилот на "Лайтнинг" от изтребителното прикритие, бордов номер 43-2352, 97-а изтребителна ескадрила (97th Fighter Squadron), който малко след това също е свален и пленен. Той дава може би най-точното описание и оценка на извършения от капитан Списаревски военен подвиг. Спасилият се в боя на 20 декември 1943 г. американски лейтенант разказвайки за стореното от Списаревски, той споделя:

„Шест минути преди да бъда свален станах свидетел на нещо нечувано и страшно … летящия като вихър български изтребител се отдалечи от поразената вече и падаща към замята наша «летяюща крепост» и хвърляйки се с цяла мощност към друга се стовари върху нея, отсече опашката ѝ и крепостта се разруши като голям дъб ударен от мълния...Наистина страшна смърт дори и за най-смелия пилот!"     “
Лейтенант Едуард Тинкър (пилот на «Лайтнинг» от изтребителното прикритие, бордов номер 43-2413, от 97-а изтребителна ескадрила), участник във въздушния бой на 20 декември 1943 година, заявява:

„              "Българските летци се бият с ожесточение, като че ли защитават най-скъпата светиня на света. За мен те изчерпват понятието ненадмината ярост в авиацията”          “
Подофицер Робърт Хенри Ренър (24 г, въздушен стрелец, единствения по чудо оцелял от екипажа на протаранения бомбардировач), след тарана на българина ужасен казва:

„              „Настана истински ад. Ударът на вашите летци беше изключително лют.“
Димитър Списаревски, защитавайки населението на София, става първата българска жива торпила, за свалянето на един четиримоторен тежък бомбардировач са му признати три въздушни победи и е произведен посмъртно в чин капитан. Погребан е в Централните софийски гробища в Алеята на летците.

Подофицер Робърт Хенри Ренър, единственият оцелял от екипажа на сваления с таран бомбардировач, по-късно по време на своето лечение в болницата, моли да се види с майката на Списаревски, за да ѝ предаде своите лични медали и ордени в знак на дълбоко уважение пред подвига и родолюбието на нейния син.

Радио Лондон посвещава отделна емисия на този бой, от Токио искат подробности за въздушният таран и  “торпилата на японците на Балканите”. Немците го изучават подробно и вземат мерки за усилване корпуса на изтребителите за да прилагат и те тази тактика. Факт е, че пилотът на следващия български таран, изтребителят Неделчо Бончев благополучно оцелява след като сваля така поредната летящата крепост.

Плененият Макландън ще си спомни: “Дълго време, всяка нощ, ми се привиждаше как българският изтребител връхлита върху нашия бомбардировач. Не, това не е камикадзе. Достатъчно ми е да знам, че е е бил поручик и се е казвал Списаревски.”

Вицове, декември 2015

Ще успее ли Скалата някога да си закопчее копчето на
ръкава?

СмЕх


Проблемът на жената сутрин: да си направи прическа, да се гримира, да избере обувки, после да реши, че палтото не отива на дрехите й и три пъти да се преоблече, като постоянно притичва до огледалото.
Проблемът на мъжа сутрин: да си намери втория чорап.

***

- Кое е най-трудното нещо във вашата професия, докторе?
- Да познаеш кое е любимото ястие на пациента, за да му го забраниш!


***

- От къде сте?
- От София.
- Е, сега всички са от София. По-конкретно?
- От Павликени…

***

Полицай спира водач на МПС и го пита:
- К'во си пил бе?
- Пиши ракия, че ако ти кажа Пино Гриджо, не можеш да го запишеш в акта!

***

Две жени отишли на хиподрума. Чудили се на кой кон да заложат, едната пита другата:
- Кой номер сутиен носиш?
- Ами трети.
- А аз - четвърти.
Три плюс четири - седем, заложили на кон номер 7. Победил.
Прибрали се вкъщи, похвалили се на мъжете си, а те на другата сутрин също отишли да залагат:
- Ти колко пъти на нощ удовлетворяваш жена си?
- Пет!
- А аз - шест!
Заложили на номер 11, а спечелил номер 2.
Hе е хубаво да се лъже!

***
Всяка сутрин нови вицове