събота, 28 март 2015 г.

Гасим осветлението за час- часът на Земята!

Със символично гасене на осветлението  светът за пореден път ще отбележи Часа на Земята –международната акция на WWF за опазване на природни ресурси и популяризиране на зелени инициативи.  Светлините трябва да загаснат за част в събота от 20.30 часа.

През 2014 година над 162 държави и 7000 града се включиха в Часа на Земята не само с гасене на светлини, а с реални действия за опазване на местни природни ресурси – реки, гори, морски територии, традиционен земеделски поминък, застрашени видове, подпомагане на енергийно ефективни решения. WWF полага усилия за разрастването на това движение и превръщането на Часа на Земята във възможност за обединяване на хора, бизнеси, институции в дългосрочни действия за природозащита.

За девета поредна година и България ще се включи в екоинициатиата, като между 20.30 часа и 21.30 часа емблематични сгради и стотици домакинства ще изгасят светлините си.

Опазването на реките е акцентът на WWF България за тази година.

 "С активната подкрепа на над 100 общини, бизнеси и институции България изгради активна общност, съпричастна към "Часа на Земята". Време е да насочим тази обществена енергия към конкретни действия, важни за природата на България. Избрахме фокусът ни тази година да е опазването на реките, припознати за най-важен природен ресурс от над 70% от българите”, каза Веселина Кавръкова, ръководител на WWF България.
"Часът на Земята" се провежда за първи път в Австралия през 2007 г. Тогава, в рамките на един час, хората изразяват своята воля за справяне с климатичните промени, като загасят осветлението в домовете си. През 2014 г. "Часът на Земята" е една от най-популярните световни инициативи , с участници от над 100 държави и 7000 града.

"Часът на Земята 2015" се посвещава на опазването на българските реки, които са пряко и видимо повлияни от температурните промени, валежите и отношението към тях.

Изтече аудиозапис от последната минута на еърбъса А320! Видео


Гаджето на пилота: Лубиц искаше да влезе в историята. През нощта крещеше: "Падаме"


Аудиозапис, за който се твърди, че е от борда на разбилия се в Алпите самолет A320, беше
пуснат от ntv.ru. Записът показва последната минута от живота на 150-те души на борда.
Официално потвърждение за истинността на записа няма. На него обаче се чува шум на двигатели, викове на пътници, чести глухи удари, вероятно от опитите на капитана да се върне в кабината и звук на сигнални системи.
Самолетът на компанията Germanwings, изпълняващ полето Барселона - Дюселдорф, се разби във френските Алпи на 24 март. На борда на A320 са били 150 души. За единствен засега виновник за адската самолетна катастрофа е сочен вторият пилот - 28-годишният Андреас Любиц.

След дешифрирането на записите от първата черна кутия следователите стигнаха до заключението, че той съзнателно е снижил височината на полета, а командирът не е успял да му попречи, тъй като Любиц се е заключил сам в пилотската кабина. Съобщено бе също, че първият пилот се е опитал да разбие вратата с брадва, но не е успял.

Гаджето на пилота: Лубиц искаше да влезе в историята. През нощта крещеше: "Падаме"



Лубиц искаше да влезе в историята с ефектен жест, да смени системата, за да го запомнят, разказва бившата приятелка на пилота, който разби самолета в Алпите.

Когато ми приказваше как иска да бъде запомнен от всички, изобщо не ми минаваше през ума, че може да направи подобно нещо, но сега вече гледам на нещата по друг начин, казва гаджето му в интервю за в. "Билд". Андреас бил затворен и можел да пази тайни. Освен това се будел нощем потен с викове: "Падаме", казва тя.  Момичето непрекъснато си спомня след катастрофата думите му "някой ден ще променя системата, ще направя така, че всички да знаят името ми и да ме запомнят".

Двамата се разделили неотдавна. Андреас правил опити да върне приятелката си и дори й подарил кола. Но тя не склонила да продължи да живее с него.

Разследващите органи в Дюселдорф потвърдиха, че Лубиц е получил медицинска забрана да лети, но е скрил това от началниците си. Бил е определен като "негоден за работа", заявява прокурор Кристоф Кумпа, цитиран от Си Ен Ен.


Доктори от болница в Дюселдорф заявиха, че той е бил при тях няколко пъти през последните дни, но не се е лекувал от депресия, а е бил загрижен за диагнозата на болестта му. Те се позовават на лекарската тайна и не искат да оповестят заболяването му.

ВИДЕО

На тази дата: 28.3.845 г. Париж е опустошен при нападение на викингите

845 г. Париж е опустошен при нападение на викинги, предвождани от Рагнар Лодброк.



Има сведения, че Ил дьо Франс е населяван от хора отпреди поне 40 000 години. Счита се, че Париж е основан около 250 г.пр.н.е. от келтското племе паризии, които основават рибарско селище на брега на Сена. Градът попада под владичеството на римляните, водени от Юлий Цезар през 52 г.пр.н.е. след потушаване на въстанието на Верцингеторикс.

Завоевателите наричат новия си град Лутеция, което означава „блатиста местност” или „място, заобиколено с вода”, което много по-късно историците тълкуват като „остров”. Градът процъфтява и нараства значително докато е под римско владение. През 212 г. получава новото си име Париж, кръстен на местното племе паризии. В следващите два века градът е непрекъснато нападан от варварски племена, докато Римската империя се разпада и през 451 г. районът около Париж е завладян от Атила. В последния момент Атила се отклонява и не напада града.

Римското владичество е прекратено през 508 г., когато Хлодвиг I прави от града столица на франкската династия Меровинги. Нашествията на викингите през 800-те години принуждават парижани да построят укрепление на Ил дьо ла Сите. На 28 март 845 г. Париж е опустошен от викингско нападение, вероятно под водачеството на Рагнар Лодброк, който прибира огромен откуп, за да си тръгне.

Рагнар Лодброк е легендарен датски герой, представител на династията Инглинги. Любопитен факт е, че действителни доказателства за неговото съществуване няма. Известен е предимно от древноскандинавски легенди и саги. Ако е съществувал, е живял през 9-ти век и е бил един от най-великите военни водачи на Дания. Едно от събитията, които му се приписват е именно завземането на Париж през 845 г.

Името „Лодброк” (Лодброук) означава „кожени гащи”. Според историята това прозвище той добива след битка с дракон, в която той е облякъл в панталон и риза, напоени с катран, за да се предпази от отровата на дракона. Според легендите той попада в плен при друга битка и след това умира от мъчителна смърт в затвора. Неговите синове отмъщават за неговата смърт.

Слабостта на Каролингите - френска кралска династия, довежда до постепенния възход на парижките графове; Одо, граф на Париж е избран от феодалните владетели за крал на Франция. Но Шарл III също претендира за трона. Накрая през 987 г. Хуго Капет - граф на Париж, е избран за крал на Франция от големите феодални владетели след смъртта на последния Каролинг.

Още от Х в. Париж е един от главните градове на Франция: намира се в сърцето на богат земеделски район, с кралски замъци, абатства и катедрала; през XII в. с откриването на Сорбоната градът става едно от първите университетски средища, както и център на изкуствата. Постепенно кралската власт се установява трайно в града - неговата политическа и икономическа мощ не спира да расте. В началото на 14 в., Париж вече е един от най-важните центрове на западния свят. През 17 в. градът е столица на най-мощната европейска държава.

Вицове, март 2015 г.

СмЕх


Моята баба ме видя как разговарям по скайп с една приятелка и се настани пред телевизора да говори с Бойко Борисов...

***

Попитали радио Ереван:
- Може ли 70-годишен старец да прави секс по 2 пъти на нощ?
- Може, разбира се. Ако нощта е полярна.

***

Криминална хроника:
Неопитна джебчийка доведе жертвата си до оргазъм

***

Рускиня за мъжете:
- Какви мъже имаше едно времеее… - Зверьев, Богатирьов, Медведьев. Виж ги сегашните - Зайцев, Комаров, Мухин, Лебедев, Куроедов.

***

Млада учителка се явява в час със силен махмурлук. Едва говорейки, пита учениците:
- Деца, какъв урок имаме с вас?
- Математика, госпожо!
- Добре, тогава диктувам задача:
"Две млади, интелигентни жени, изпили по една бутилка водка. Пита се в задачата, за какъв хикс им е трябвало след това да пият и червено вино?"


петък, 27 март 2015 г.

Отвори тази врата, Андреас, отвори тази врата!

"Отвори тази врата, Андреас, отвори тази врата!". Това са били последните думи, които
Андреас Лубиц, помощник-пилотът на Еърбъс А320, е чул, преди управляваният от него самолет да се разбие в планината. Тази фраза е повтарял в отчаянието си командирът на полета, който напразно се е опитвал да влезе обратно в пилотската кабина, но Лубиц не го е пуснал, сочат разчетените данни от "черната кутия" на самолета на "Джърманунигс", който катастрофира на 24 март над френските Алпи.

В петък се появиха и първите хипотези за това какво е накарало 27-годишния Лубиц, който е минал през психологически тестове и получил диплома за пилот с отличие, да сложи такъв ужасен край не само на своя живот, но и останалите 149 души на борда. Преди ден разследващите обискираха дома му и откриха медицински доказателства, че той е имал психично заболяване, което укривал от работодателите си. От разкъсани на парчета болнични листове, хвърлени в кофа за боклук в жилището му, става ясно, че е страдал от депресия.

Немски медии пишат, че съдейки по всичко, Лубиц е имал проблеми с приятелката си. Двамата са се разделили няколко дни преди фаталния полет. С други думи, той е решил да се прости с живота си, тъй като е бил изоставен.

Следователите засега се въздържат да формулират окончателна версия, но внимателно проучват съдържанието на персоналния му компютър и възстановяват събитията от последните дни на живота му.

В миналото Лубиц за половин година е минал на лечение при психиатър. През 2009 г. му била поставена диагноза "продължителна тежка депресия", съобщава немският таблоид "Билд", позовавайки се на източници от "Луфтханза" – компанията майка на "Джърмануингс".

Поради тази причина му се наложило да прекъсне обучението си в лятна школа, на няколко пъти е отстраняван от полети с формулировката, че "не е годен", но все пак е завършил обучението си през 2013 г.

В досието на Лубиц във Федералната служба по гражданска авиация на Германия се съдържа забележка SIC: изискване за "регулярно специално медицинско освидетелстване". Това е записано в лицензията му за летене.

Следователи предполагат, че причината за психически проблеми на Лубиц е "лична криза".

Според експертите, които разчитат записите от "черната кутия" на самолета, в момента преди катастрофата Лубиц е бил абсолютно спокоен, дишането му било равномерно.

Още през 2006 г. научното сп. "Нейчър" публикува заключения на учени, че колкото повече престъпникът планира престъплението си, с толкова по-ясен ум го извършва.

Най-вероятно Лубиц ще влезе в криминалната история на Германия като един от най-ужасните серийни убийци, пише по този повод италианският "Ил Джорнале".

Божествени гласове, налудни състояния, семейни проблеми

Дали обаче случаят с обезумелия Лубиц е единичен? В. "Стампа" припомня как през 2008 г. пилот на "Еър Канада", по време на полет за Лондон, губи разсъдък и иска от диспечерите да го свържат с Бога. Тогава другият пилот и стюардесите са успели да го удържат. След принудително кацане в Ирландия екипите на спешна помощ го извеждат от самолета в усмирителна риза. За този случай разказва Антонио Бордони в книгата си "Болни пилоти".

По думите му, многобройни извънредни ситуации с полети или предотвратени инциденти са свързани с нездравото състояние на летците. И сред много патологии най-скритата са психическите заболявания.

Известни са случаи, подобни на кошмара с "Еърбъс А320" на "Джърмануингс". На 29 ноември 2013 г. мозамбикски самолет "Ембраер" (бразилско производство) се разбива на земята и 33 души умират. И тук става дума за съзнателни действия на пилота, който остава сам в кабината. Следствието изясни, че той преживявал криза заради семейни проблеми.

Динамиката на подобни трагедии се разкрива след анализ на разговорите и звуците, записани в черните кутии на самолетите.

Подобен случай е имало и на 9 февурари 1982 г. Самолет "Дъглас DC-8 на японска авиокомпания със 166 души на борда се приземява в Токио. Мигове преди самолетът да кацне, съдейки по аудиозаписа, се чува вик: "Капитане, какво правиш?". Машината вече е спуснала шасито и командирът е трябвало да даде стандартното указание към втория пилот, но той мълчал. След 50 секунди вторият пилот предупреждава командира: трябва незабавно да се реши дали се приземяваме или отново набираме височина. Първият пилот изключва автопилота и натиска бутона за заден ход, което равносилно на задържане във въздуха. Вторият пилот напразно се опитва да изземе контрола над полета. Самолетът пада на земята на половин километър от пистата, в резултат на което са загинали 24 от пътниците.

Във всички авиокомпании са предвидени процедури за анонимни съобщения, така че единият от пилотите да може да сигнализира за нещо, което колегата му да не чуе.

Имаме най-голямата охрана на властта в целия ЕС

ВИП охранителните звена в Европа имат от 2 до 9 пъти по-малко гардове в сравнение с
българската Национална служба за охрана, която държи 1200 души на щат.
Почти никъде в Европейския съюз няма самостоятелна военизирана структура извън изпълнителната власт за охрана на държавниците. Навсякъде тя е подчинена на вътрешния министър и е само отдел в полицейски институции.
България е най-бедната страна в Съюза, която обаче си позволява най-скъпата поддръжка на сигурността на политиците, каквато нито Франсоа Оланд, нито Ангела Меркел познават, въпреки огромното превъзходство в бюджетите си и по-качествения живот на хората, който постигат с по-успешно управление.
В критичния момент за страната преди месеци гръцкият премиер Алексис Ципрас, министрите му, както и висши представители в парламента се отказаха не само от държавна охрана, но и от служебни коли. Новите управляващи в Атина решиха да спестят пари на данъкоплатците и да демонстрират качествено различно поведение във властта.
СИРИЗА обяви 70% от държавните автомобили за продан, защото не им трябвали. Най-скъпият от тях беше на бившия външен министър Евангелос Венизелос и струваше 750 хил. евро. При това продажбата на луксозните возила е част от административната реформа. Самият Ципрас кара мотор. На противоположния полюс от Гърция - дори Германия, която е с най-силната икономика в ЕС, не си позволява излишни луксове.
Сигурността на Ангела Меркел се осигурява от т.нар. "Група за сигурност", която се намира в състава на агенцията “Немска федерална криминална полиция”. Подразделението отговаря за охраната на канцлера, президента, членовете на Бундестага и Бундесрата - долната камара, членовете на Федералния конституционен съд и правителството, а в специални случаи и на чуждестранни гости, както и защита на работното място и личните апартаменти/резиденции на висшите държавници. "Немската федерална криминална полиция" е подчинена на вътрешния министър и в нея служат общо 5500 души. Освен групата за сигурност на ВИП персоните в нея има още 8 подразделения:
- Международна координация
- Тежка и организирана престъпност
- Централна криминална полиция
- Институт по криминология
- Централни и административни задачи
- Информационни технологии
- Институт по криминалистика
- Полицейска служба за държавна сигурност.
При всички случаи тази структура на немската федерална полиция показва, че в звеното им за охрана работят много по-малко бодигардове от българската НСО.
Общият бюджет на “Немската федерална криминална полиция” е около 350 млн. евро. С колко точно разполага "Групата за охрана" на Ангела Меркел и други държавници не е ясно. Ако сумата обаче се раздели на 9-те звена в агенцията, се оказва, че сигурността на ВИП-овете струва 40 милиона евро на година.
Българската НСО получава от държавата 34 милиона лв. Германия е най-голямата страна в Европейския съюз. Има близо 100 милиона жители, а брутният й вътрешен продукт е 3 730 000 000 000 (3,73 трилиона) долара по данни от 2013 г. България има 54,48 милиарда долара, което го прави около 0,01% от германския. Ако направим сравнителна сметка и приемем стандартите на Берлин, ще излезе, че
НСО трябва да има годишен бюджет от 800 хил. лв., което е 42 пъти по-малко от гласувания й от парламента.

Петък - Ден на Майстора

Парламентът пак празен в денят за парламентарен контрол.

Държавата влезе в КТБ! Странният случай на синдика Росен Ангелчев

Министърът на финансите Владислав Горанов, главният секретар на МВР Георги Костов, заместник-главният прокурор Борислав Сарафов, двамата временни синдици Лазар Илиев и Росен Ангелчев и шефът на Фонда за гарантиране на влоговете в банките Радослав Миленков влязоха тази сутрин в КТБ.

На влизане в сградата на банката на площад „Гарибалди“ финансовият министър припомни приемането на законодателството, което да уреди статута на временните синдици.

„Отговорността за работата на временните синдици до голяма степен е вече отговорност на правителството“, каза Горанов. Той обясни, че финансовият министър по закон вече има пряка отговорност да следи за работата на синдиците и да наблюдава редовно отчетите им по отношение опазването на имуществото на банката.

Горанов каза, че още на вчерашната среща са заявили, че могат да разчитат напълно на съдействието на всички държавни органи като изброи и българската прокуратура, и правоохранителните служби. „Така че, ако е необходимо съдействие и информационно обезпечаване, те да могат да имат директни комуникации“, подчерта финансовият министър.

Временните синдици в КТБ Лазар Илиев и Росен Ангелчев вече са вписани в Търговския регистър. Имената на квесторите Станислав Лютов и Елена Костадинчева са заличени.

Очаква се днес да се събере и петчленният състав на Върховния административен съд по делото за отнемането на лиценза на КТБ. Очаква се да бъде обсъдено искането на Менко Менков – адвокат на фирма „Бромак“ на Цветан Василев, който настоя за отводите на председателя на ВАС Георги Колев и на съдията-докладчик по делото Росен Василев.

Припомням странният случай на синдика Росен Ангелчев


Единият от двамата избрани от фонда синдици - Росен Ангелчев е бил изключен от списъка на синдицте по Търговския закон. Това става ясно от публикувана в Държавен вестник заповед на Министъра на правосъдието от декември 2012 г.
Тъй като "назначението" минава по Закона за банковата несъстоятелност, Ангелчев ще мине между капките. Но е достатъчно красноречив сигнал какви хора са избрани от Фонда.

Спорен остава и начинът, по който са избрани, защото той е секретен и се основава на "вътрешни правила" на Фонда, до които няма достъп. От гаранционния механизъм категорично отказаха да оповестят какви са правилата за избор и на базата на какви критерии двете успели кандидатури – на Росен Ангелчев и Лазар Илиев - са били предпочетени.
Ангелчев е служител на Първа частна банка от основаването й през 1992 до фалита й през 1997 г. След това кариерата му преминава в Частната земеделска и инвестиционна банка, където Лютов е синдик. След като продава тази банка на ЦКБ, Лютов става синдик на Минералбанк. Взема на работа и Ангелчев.
 Тази банка също е продадена на варненската силова групировка ТИМ през 2001 г. През 2002 г. Лютов става синдик на Авиокомпания "Балкан". Там естествено се прехвърля и Ангелчев като "юрист". През 2004 г. Ангелчев става началник на ликвидацията в Министерството на икономиката. 

От лятото на миналата година Ангелчев често е засичан в КТБ, неясно в какво качество. Сега вече е ясно и какво е било качеството му – бил е подготвян да влезе с летящ старт в банката.

Името на Ангелчев се появява при разсекретените досиета на бившата Държавна сигурност. Според тях Росен Иванов Ангелчев е бил вербуван през 1988 г. и е сътрудничил на Първо главно управление под псевдонимите Константин и Иванов.

Една година по-късно е бил снет от действащия оперативен отчет.

Цитат на денят! Бойко: Не изнесем ли телетата и агнетата навреме, стават крава, бик или овен

"Едно теле или агне има свойството да расте и ако не се изнесе навреме в определените
килограми и норми, след това става крава, бик или овен и тогава тези хора няма какво да ги правят. Това не е нещо, което да изчака във времето", обясни на брифинг Бойко Борисов.

Надявам се в рамките на април да възстановим парите в Българската банка за развитие и да започваме износ за по-платежни места. Сега в момента, българите изнасят само за Албания, на най-ниската цена в света, а поне за телета и агнета да нямаме спор, че са ни най-хубавите, добави Борисов. Попитан, дали ще продължат протестите на тютюнопроизводителите, Борисов заяви, че те правят протести от радост.

"Това са 40 500 души, предимно български мюсюлмани в най-западналите райони, които на тези пари чакат. Много важно е да се знае, че сме направили така - тези, които са най-дребните да получават най-много пари, не обратното. Мисля, че в диалог свършихме добра работа за тези хора. Не сме ги делили на християни, на мюсюлмани, нито на ДПС, нито на БСП, нито на ГЕРБ”, посочи Борисов.

Повтарящият се модел на заключената врата! Най-тежките катастрофи с пилоти самоубийци

Командирът на полет 9525 на „Джърмънуингс“, който е бил заключен извън пилотската кабина, се е опитал да разбие вратата с брадва, съобщава германското издание "Билд", като се позова на свои източници. По-рано стана известно, че вторият пилот изглежда преднамерено е насочил самолета към склоновете на Френските Алпи, след като е заключил командира на полета извън кабината.
Записите от черната кутия сочат, че капитанът многократно е чукал на вратата на кабината и се е опитвал да се върне обратно, преди самолетът да се разбие, казаха от френската прокуратура.

По данни на "Билд", той е използвал брадва, за да се опита да разбие бронираната врата. Говорител на „Джърмънуингс“ потвърди, че е имало брадва на борда на самолета. Този инструмент е част от оборудването за сигурност на самолета Airbus 320.
Случката изглежда ужасяваща. Оказва се, че самоубийствата във въздуха на пилоти са се случвали и преди. Като не става дума само и единствено за самоубийствените атентати от 11 септември 2001 г. Вярно, нищо подобно не се е случвало на европейска територия и в такива размери досега.

При изчезването на малаизийския самолет през март м. г. разследващите органи имаха и хипотеза, че пилотът се е самоубил. Тя беше сериозно обсъждана от авиоспециалисти. Но така и не беше доказана.

Въпреки че е изключителна рядкост пилотът да посегне на живота си – и на живота на всеки друг, който е на борда на управлявания от него самолет – има прецеденти. Според данни на Федералната авиационна администрация на САЩ, цитирани от „Вашингтон пост“ през 2014 г., 24-ма американски пилоти са се самоубили по време на полет в последните две десетилетия. 23-ма са разбили машините, а един стажант пилот скача от самолета по време на полет. В повечето случаи авиаторите са били сами. Никой от тях не е управлявал голям пътнически самолет. Всички са били мъже на средна възраст.

Кои са по-тежките инциденти по международни линии с пътнически самолети


През ноември 2013 г. тежък инцидент привлече вниманието на света. Самолет на мозамбикските линии на борда с 33-ма пътници падна над Намибия. Оцелели нямаше. А катастрофата се превърна в голяма мистерия. Самолетът беше само на една година, управляван от опитен пилот при добро време.

Според запис от кабината вторият пилот отива в тоалетната и когато се връща вратата е затворена. В това време колегата му снишава самолета до височина за кацане. По-късно разследващите излизат със заключение, че самолетът се е разбил заради „умишлени действия на пилота“.

Ехо от тези трагедии може да се открие в две катастрофи от края на 90-те години на ХХ век.

През декември 1997 г. 104 души загиват над Индонезия, след като вероятно пилотът изключва двигателя на самолета. По-късно разследването показва, че е имал значителни финансови проблеми и служебни неприятности.

Две години по-късно става трагичният инцидент с египетски самолет, който потъва в Атлантическия океан край Нантъкът, Масачузетс. Екипажът и 217-те пътници на борда загиват. На записа от черната кутия се чува как пилотът Гамал ал-Батауи прошепва: „Уповавам се на Бога" на арабски, фраза, която се употребява в моментите преди смъртта.  Преди това – по сценарий подобен на сегашния случай – капитанът отива до тоалетната, а след това не може да влезе в кабината. Очевидно, все пак успява, но твърде късно, защото на записа се чува как той пита: „Какво става? Ти ли загаси машината?“ Египетските власти обаче не излизат с официално становище, че става дума за умишлени действия.

Повтарящият се модел на заключената врата

Има като че ли повтарящ се модел – единият пилот излиза, другият заключва вратата. Парадоксално, след 11 септември 2001 г. бяха взети допълнителни мерки за обезопасяване на пилотските кабини и за по-труден достъп до тях отвън. Целта е да се предотврати възможността терористи да нахлуят в кабината и да завземат управлението на самолета.  Достъпът до нея отвън става чрез код, разказва "Ню Йорк таймс". Но пилотът, който е вътре, в случай на опасност може да блокира системата за пет минути. Тогава единствената връзка с кабината е по интеркома. Така че, ако един от двамата пилоти е умишлено заключен отвън, той не може да влезе в кабината.

Депресията изглежда е най-честата причина за самоубийствата на пилотите във въздуха и затова през 2010 г. Федералната авиационна агенция на САЩ отмени забраната пилотите да вземат антидепресанти.


Председателят на Държавната агенция за българите в чужбина Борис Вангелов: Спасибо вам большое, братушки!

Премиерът Борисов назначи Борис Вангелов за шеф на Държавната агенция за българите в
чужбина (ДАБЧ). Той идва от ВМРО и веднага предизвика вълна от недоволсво в социалните мрежи. Създаде се фейсбук групата “Отказвам да бъда представян в България или в чужбина от Вангелов!”. Недоволни се готвят групово да посетят новия шеф и да му “честитят” поста.
Публикувам  видео от събор на 8 септември 2012 г. Там Вангелов е на трибуната заедно с тогавашния председател на БСП Сергей Станишев и певеца Бисер Киров. Вангелов изчита официално приветствие от името на ВМРО. В един момент минава на руски език:

"Спасибо вам большое, братушки. Спасибо за то что вы нас освободили от турецкого ига."

По-късно Вангелов минава в наши дни:

"Обръщайки се към нашето съвремие, бихме желали много по-голямо културно, икономическо и военно сътрудничество с Русия."

Накрая Борис Вангелов поздравява всички от името на ВМРО:

"Да живее България! Да живее българо-руската дружба!"

ВИДЕО

Пилотът Андреас Лубиц ходил година и половина на психиатър

Пилотът Андреас Лубиц, който се смята за виновник за катастрофата на самолета на
авиокомпанията Germanwings на 24 март в югоизточната част на Франция, общо година и половина е посещавал психиатър, пише германският таблоид Bild, позовавайки се на източници в Lufthansa – компанията майка на Germanwings.
Както съобщи прокурорът Марсел Брис Робен, записите от "черна кутия" показват, че катастрофата на A320 е резултат от умишлените действия на втория пилот - 28-годишният германски гражданин Андреас Лубиц. Смята се, че той се е заключил в кабината, за да не пусне командирът на екипажа, започнал да снижава височината, след което самолетът се разбил в планината.

Лубиц е прекъснал обучението си няколко месеца. Bild твърди, че причината за това са психически проблеми у бъдещия втори пилот. Според вестника, заради депресия е имал проблеми с обучението си в училището на Lufthansa във Феникс, САЩ, дори временно е причисляван към неспособните да летят. В досието му във федералното управление по гражданска е имало бележка, че той се нуждае от "специални и редовни медицински прегледи." Същата забележка фигурира и в лиценза му за пилот.

На тази дата: 27.3.1973 г. Марлон Брандо се отказва от наградата „Оскар”, в знак на подкрепа на правата на индианците

1973 г. американският актьор Марлон Брандо се отказва от наградата „Оскар”, в знак на
подкрепа на правата на индианците. Актьорът „взривява” меката на киното, бойкотирайки 45-ото раздаване на наградите.

В гимназията Марлон се изявява като проблемен ученик. Когато навършва 16 години, е изпратен от баща си във военно училище, но поради буйния си нрав е изключен в годината на дипломирането си. След това се мести в Ню Йорк и започва да посещава курса по актьорско майсторство на Стела Адлер. През 1947 г. постига невероятен успех с ролята си на Стенли Ковалски в пиесата на Тенеси Уилямс „Трамвай желание”. Участва и във филмовата й адаптация, за която е номиниран за „Оскар” за най-добра мъжка роля. Печели престижното отличие през 1954 г. за изпълнението си във филма „На кея”.

Любопитен факт е, че въпреки големия си успех и симпатиите на публиката Марлон Брандо едва не приключва кариера си през 60-те години на 20 в. Причина за това е тежкият му характер и груб език. Голяма част от режисьорите отказват да работят с него.

Филмовият му ренесанс настъпва благодарение на Франсис Форд Копола и неговия филм „Кръстникът”. Първоначално продуцентите на филма не искат и да чуят името Брандо, но всичко се променя още след първото му прослушване. Знаменитата роля на дон Вито Корлеоне донася втори „Оскар” на актьора.

На 27 март Брандо трябва да вземе отличието за превъплъщението си в Дон Корлеоне в „Кръстникът”. Вместо да иде на церемонията обаче, актьорът изпраща там млада индианка. Въоръжава я с пространна реч в размер на 15 страници, в които обяснява защо отказва статуетката. Представителката на Брандо е известна с две имена - Мари Крус и Сашийн Малкото перо. Носителка е и на титлата „Мис Американски вампир”, спечелена в конкурс две години по-рано.

Вечерта Сашийн излиза на сцената в рокля със знаците на племето апачи. Взема „Оскар”-а и на един дъх изстрелва, че Марлон протестира срещу начина, по който Холивуд третира индианците.

Изявата й трае само 45 секунди. Минути по-рано зад кулисите я е спипал продуцентът на „Кръстникът” Албърт Руди, който я заплашва, че ще я ликвидира физически или ще нареди ареста й, ако си позволи да говори повече от 45 секунди. Малкото перо очевидно взема на сериозно заплахата и словото й е импровизирано. След това отива зад завесата и изчита всичките 15 страници на Брандо пред журналистите. Какво точно се случва с „Оскар”-а, попаднал в нейните ръце - не се знае. От тогава обаче киноакадемията приема правилото наградите да се вземат винаги лично.

Изборът на Брандо да изпрати младата индианка има свое обяснение. Той подкрепя индианците още в края на 60-те години на миналия век, когато отива във Вашингтон и публично се застъпва за правата на червенокожите племена да ловят риба в изконните си земи.

За самия Марлон Брандо този „бойкотиран Оскар” е втори. Печели първия 18 години по-рано - през 1954 г., за играта си в лентата на Елия Казан „На кея”. Статуетката обаче му е открадната през 1970 г. и Брандо умолява академията да му изпрати нова. Две години по-късно наградата отива при индианците. Третата статуетка пристига при актьора на старини - през 1999 г. и е за цялостния му принос в историята на киното.