събота, 28 март 2015 г.

Местим стрелките с 1 час напред!

В неделя в 3 ч. сутринта местим стрелките на часовника с един час напред. Това става всяка
година в неделя, в последната седмица на месец март. Така преминаваме към лятното часово време.

То ще продължи до последната неделя на октомври (27 октомври), когато в 4 ч. местно време отново ще се върнем към астрономическото време и ще преместим с един час назад.

Въртенето на стрелките е официално въведено в Европа през 1976 г. по искане на Франция. У нас тази практика е въведена през 1979 г. с постановление на Министерския съвет. Според него тогава, на 1 април, часовниците се коригират с един час напред, а на 1 октомври с един час назад.

От 1997 г. вече сменяме времето рано сутринта в последната неделя на март и в последната на октомври.
Друг важен факт - ако вече сте оставили механичните часовници в миналото, заедно със стенните и онези на верижка, и разчитате на смартфона и компютъра си да ви съобщават времето - не ги пипайте. В тях промяната е програмирана, а ако са настроени както трябва (в повечето случаи това е фабрична настройка) те "дръпват" автоматично точния час от мрежата. Иначе може да се окажете не с един, а с два часа напред пред всички останали.

За какво служи всъщност?

За да намали употребата на електричество, първоначално. Основната цел всъщност е да се използва повече дневна светлина. Ефектите днес обаче са по-комплексни - лятното часово време може да намали сметките за тока с 3-4% като цяло, но това зависи много от географската ширина, начина на живот на населението, и много други фактори. В някои американски щати има засечено дори увеличение на консумацията на ток.

Едно е сигурно - хората предпочитат да пазаруват по светло. Така бизнесът като цяло получава бонус от около 3-4% в периода между пролетта и есента.

Според много специалисти обаче смяната на времето може да окаже неблагоприятен ефект върху здравето. Някои изследвания показват 10% увеличен риск за инфаркт след преместването на стрелките. Причината е в стреса, на който подлагаме биологичния си часовник.

Полицаи "напушиха" цял квартал с марихуана

Цял квартал в Индонезия попадна под наркотичното влияние на марихуаната, след като местни полицаи запалиха 3,3 тона конфискуван наркотик в близост до столицата Джакарта, съобщи в. Independent.

Дрогата, оценена на около 1 милион долара, е бил запалена близо до районното управление на полицията в община Тангеранг, в западната част на столицата. Парите от планината от марихуана се спуснали над близките къщи, и се разпространили бързо из целия кварта. Местни граждани и журналисти съобщават, че са се чувствали "странно", замаяни и леко "напушени" след вдишване на потентната мъгла.

Полицаите предвидливо носели маски, но не счели за нужно да съобщят на жителите за опасността от парите.

"Получих главоболие, защото не носих маска", казва местен на име Деден.

Журналист пък съобщава, че се е нуждаел да седне и да изпие чаша чай, за да се осъзнае.

В тази част на Джакарта живеят над 2 милиона души. Не е ясно колко точно са били засегнати.

Полицаите унищожили и 3 килограма амфетамини и 2538 хапчета екстази в същата акции, но не чрез горене. Все още не е ясно как точно.

Говорител на местната Агенция по наркотичните вещества заявил пред "Asia One", че вдишването на парите "няма да доведе до дългосрочни здравни проблеми".

Местните любители на зеленото растение обаче може да са се зарадвали на неочаквания подарък.

Най-голямата винена измама изиграна от Матю Макконъхи

Матю Макконъхи ще участва във филма „Оцетът на милиардера“, драма за една от най-прочутите винени измами. Историята е адаптирана по книгата на разследващия журналист Бенджамин Уолъс със същото име и подзаглавие „Мистерията на най-скъпата бутилка вино в света“ – а правата за филмирането ѝ са откупени още преди публикуването на изданието през 2008 г.

„Оцетът на милиардера“ разказва за търг на „Кристис“ от 1985 г., където за 150 хиляди долара е продадена бутилка „1787 Шато Лафит Бордо“. На бутилката са изписани инициалите „Т. Дж.“ и тя е представена като собственост на прочутия американски президент Томас Джеферсън.

На търга милиардерът Бил Кох дава общо 311 804 щатски долара – за тази и още три бутилки вино, за които се твърдяло, че са на Джеферсън. След като музей изисква да се докаже произходът на находките преди те да бъдат изложени пред публика, се оказва, че наследниците на Джеферсън не могат да го потвърдят.

Тогава Кох наема частен детектив да проучи винотърговеца Харди Роденстоук, предложил бутилките на търга, и го засипва със съдебни дела. По време на разследването виното в бутилките е химично тествано и се оказва, че е от 1962 г.; в дома на Роденстоук пък са открити празни шишета, винени етикети и корк.

Измамата кара милиардера да започне истински кръстоносен поход срещу различни подобни мошеници – Кох харчи милиони за съдебни такси, но в крайна сметка са му изплатени около 12 милиона долара обратно за причинени вреди.

Екстра СмЕх

Произведено от "Таралеж", следва продължение...Част 9 (Част 8 ТУК)










Руски туристи оставят културно наследство по цял свят.
















Третият, финален епизод, от разпадането на
Континента Пангеа е свързан с отделянето на Северна Америка и Гренландия от Европа. 500 млн. г. пр.н.е.












Процесът на размножаване на природата заснет от турист.














Делегация от руски магьосници на конкурса „Тримата вълшебници“.  Хогвартс,
Великобритания.


















Лувъра след капитален ремонт.







Гасим осветлението за час- часът на Земята!

Със символично гасене на осветлението  светът за пореден път ще отбележи Часа на Земята –международната акция на WWF за опазване на природни ресурси и популяризиране на зелени инициативи.  Светлините трябва да загаснат за част в събота от 20.30 часа.

През 2014 година над 162 държави и 7000 града се включиха в Часа на Земята не само с гасене на светлини, а с реални действия за опазване на местни природни ресурси – реки, гори, морски територии, традиционен земеделски поминък, застрашени видове, подпомагане на енергийно ефективни решения. WWF полага усилия за разрастването на това движение и превръщането на Часа на Земята във възможност за обединяване на хора, бизнеси, институции в дългосрочни действия за природозащита.

За девета поредна година и България ще се включи в екоинициатиата, като между 20.30 часа и 21.30 часа емблематични сгради и стотици домакинства ще изгасят светлините си.

Опазването на реките е акцентът на WWF България за тази година.

 "С активната подкрепа на над 100 общини, бизнеси и институции България изгради активна общност, съпричастна към "Часа на Земята". Време е да насочим тази обществена енергия към конкретни действия, важни за природата на България. Избрахме фокусът ни тази година да е опазването на реките, припознати за най-важен природен ресурс от над 70% от българите”, каза Веселина Кавръкова, ръководител на WWF България.
"Часът на Земята" се провежда за първи път в Австралия през 2007 г. Тогава, в рамките на един час, хората изразяват своята воля за справяне с климатичните промени, като загасят осветлението в домовете си. През 2014 г. "Часът на Земята" е една от най-популярните световни инициативи , с участници от над 100 държави и 7000 града.

"Часът на Земята 2015" се посвещава на опазването на българските реки, които са пряко и видимо повлияни от температурните промени, валежите и отношението към тях.

Изтече аудиозапис от последната минута на еърбъса А320! Видео


Гаджето на пилота: Лубиц искаше да влезе в историята. През нощта крещеше: "Падаме"


Аудиозапис, за който се твърди, че е от борда на разбилия се в Алпите самолет A320, беше
пуснат от ntv.ru. Записът показва последната минута от живота на 150-те души на борда.
Официално потвърждение за истинността на записа няма. На него обаче се чува шум на двигатели, викове на пътници, чести глухи удари, вероятно от опитите на капитана да се върне в кабината и звук на сигнални системи.
Самолетът на компанията Germanwings, изпълняващ полето Барселона - Дюселдорф, се разби във френските Алпи на 24 март. На борда на A320 са били 150 души. За единствен засега виновник за адската самолетна катастрофа е сочен вторият пилот - 28-годишният Андреас Любиц.

След дешифрирането на записите от първата черна кутия следователите стигнаха до заключението, че той съзнателно е снижил височината на полета, а командирът не е успял да му попречи, тъй като Любиц се е заключил сам в пилотската кабина. Съобщено бе също, че първият пилот се е опитал да разбие вратата с брадва, но не е успял.

Гаджето на пилота: Лубиц искаше да влезе в историята. През нощта крещеше: "Падаме"



Лубиц искаше да влезе в историята с ефектен жест, да смени системата, за да го запомнят, разказва бившата приятелка на пилота, който разби самолета в Алпите.

Когато ми приказваше как иска да бъде запомнен от всички, изобщо не ми минаваше през ума, че може да направи подобно нещо, но сега вече гледам на нещата по друг начин, казва гаджето му в интервю за в. "Билд". Андреас бил затворен и можел да пази тайни. Освен това се будел нощем потен с викове: "Падаме", казва тя.  Момичето непрекъснато си спомня след катастрофата думите му "някой ден ще променя системата, ще направя така, че всички да знаят името ми и да ме запомнят".

Двамата се разделили неотдавна. Андреас правил опити да върне приятелката си и дори й подарил кола. Но тя не склонила да продължи да живее с него.

Разследващите органи в Дюселдорф потвърдиха, че Лубиц е получил медицинска забрана да лети, но е скрил това от началниците си. Бил е определен като "негоден за работа", заявява прокурор Кристоф Кумпа, цитиран от Си Ен Ен.


Доктори от болница в Дюселдорф заявиха, че той е бил при тях няколко пъти през последните дни, но не се е лекувал от депресия, а е бил загрижен за диагнозата на болестта му. Те се позовават на лекарската тайна и не искат да оповестят заболяването му.

ВИДЕО

На тази дата: 28.3.845 г. Париж е опустошен при нападение на викингите

845 г. Париж е опустошен при нападение на викинги, предвождани от Рагнар Лодброк.



Има сведения, че Ил дьо Франс е населяван от хора отпреди поне 40 000 години. Счита се, че Париж е основан около 250 г.пр.н.е. от келтското племе паризии, които основават рибарско селище на брега на Сена. Градът попада под владичеството на римляните, водени от Юлий Цезар през 52 г.пр.н.е. след потушаване на въстанието на Верцингеторикс.

Завоевателите наричат новия си град Лутеция, което означава „блатиста местност” или „място, заобиколено с вода”, което много по-късно историците тълкуват като „остров”. Градът процъфтява и нараства значително докато е под римско владение. През 212 г. получава новото си име Париж, кръстен на местното племе паризии. В следващите два века градът е непрекъснато нападан от варварски племена, докато Римската империя се разпада и през 451 г. районът около Париж е завладян от Атила. В последния момент Атила се отклонява и не напада града.

Римското владичество е прекратено през 508 г., когато Хлодвиг I прави от града столица на франкската династия Меровинги. Нашествията на викингите през 800-те години принуждават парижани да построят укрепление на Ил дьо ла Сите. На 28 март 845 г. Париж е опустошен от викингско нападение, вероятно под водачеството на Рагнар Лодброк, който прибира огромен откуп, за да си тръгне.

Рагнар Лодброк е легендарен датски герой, представител на династията Инглинги. Любопитен факт е, че действителни доказателства за неговото съществуване няма. Известен е предимно от древноскандинавски легенди и саги. Ако е съществувал, е живял през 9-ти век и е бил един от най-великите военни водачи на Дания. Едно от събитията, които му се приписват е именно завземането на Париж през 845 г.

Името „Лодброк” (Лодброук) означава „кожени гащи”. Според историята това прозвище той добива след битка с дракон, в която той е облякъл в панталон и риза, напоени с катран, за да се предпази от отровата на дракона. Според легендите той попада в плен при друга битка и след това умира от мъчителна смърт в затвора. Неговите синове отмъщават за неговата смърт.

Слабостта на Каролингите - френска кралска династия, довежда до постепенния възход на парижките графове; Одо, граф на Париж е избран от феодалните владетели за крал на Франция. Но Шарл III също претендира за трона. Накрая през 987 г. Хуго Капет - граф на Париж, е избран за крал на Франция от големите феодални владетели след смъртта на последния Каролинг.

Още от Х в. Париж е един от главните градове на Франция: намира се в сърцето на богат земеделски район, с кралски замъци, абатства и катедрала; през XII в. с откриването на Сорбоната градът става едно от първите университетски средища, както и център на изкуствата. Постепенно кралската власт се установява трайно в града - неговата политическа и икономическа мощ не спира да расте. В началото на 14 в., Париж вече е един от най-важните центрове на западния свят. През 17 в. градът е столица на най-мощната европейска държава.

Вицове, март 2015 г.

СмЕх


Моята баба ме видя как разговарям по скайп с една приятелка и се настани пред телевизора да говори с Бойко Борисов...

***

Попитали радио Ереван:
- Може ли 70-годишен старец да прави секс по 2 пъти на нощ?
- Може, разбира се. Ако нощта е полярна.

***

Криминална хроника:
Неопитна джебчийка доведе жертвата си до оргазъм

***

Рускиня за мъжете:
- Какви мъже имаше едно времеее… - Зверьев, Богатирьов, Медведьев. Виж ги сегашните - Зайцев, Комаров, Мухин, Лебедев, Куроедов.

***

Млада учителка се явява в час със силен махмурлук. Едва говорейки, пита учениците:
- Деца, какъв урок имаме с вас?
- Математика, госпожо!
- Добре, тогава диктувам задача:
"Две млади, интелигентни жени, изпили по една бутилка водка. Пита се в задачата, за какъв хикс им е трябвало след това да пият и червено вино?"


петък, 27 март 2015 г.

Отвори тази врата, Андреас, отвори тази врата!

"Отвори тази врата, Андреас, отвори тази врата!". Това са били последните думи, които
Андреас Лубиц, помощник-пилотът на Еърбъс А320, е чул, преди управляваният от него самолет да се разбие в планината. Тази фраза е повтарял в отчаянието си командирът на полета, който напразно се е опитвал да влезе обратно в пилотската кабина, но Лубиц не го е пуснал, сочат разчетените данни от "черната кутия" на самолета на "Джърманунигс", който катастрофира на 24 март над френските Алпи.

В петък се появиха и първите хипотези за това какво е накарало 27-годишния Лубиц, който е минал през психологически тестове и получил диплома за пилот с отличие, да сложи такъв ужасен край не само на своя живот, но и останалите 149 души на борда. Преди ден разследващите обискираха дома му и откриха медицински доказателства, че той е имал психично заболяване, което укривал от работодателите си. От разкъсани на парчета болнични листове, хвърлени в кофа за боклук в жилището му, става ясно, че е страдал от депресия.

Немски медии пишат, че съдейки по всичко, Лубиц е имал проблеми с приятелката си. Двамата са се разделили няколко дни преди фаталния полет. С други думи, той е решил да се прости с живота си, тъй като е бил изоставен.

Следователите засега се въздържат да формулират окончателна версия, но внимателно проучват съдържанието на персоналния му компютър и възстановяват събитията от последните дни на живота му.

В миналото Лубиц за половин година е минал на лечение при психиатър. През 2009 г. му била поставена диагноза "продължителна тежка депресия", съобщава немският таблоид "Билд", позовавайки се на източници от "Луфтханза" – компанията майка на "Джърмануингс".

Поради тази причина му се наложило да прекъсне обучението си в лятна школа, на няколко пъти е отстраняван от полети с формулировката, че "не е годен", но все пак е завършил обучението си през 2013 г.

В досието на Лубиц във Федералната служба по гражданска авиация на Германия се съдържа забележка SIC: изискване за "регулярно специално медицинско освидетелстване". Това е записано в лицензията му за летене.

Следователи предполагат, че причината за психически проблеми на Лубиц е "лична криза".

Според експертите, които разчитат записите от "черната кутия" на самолета, в момента преди катастрофата Лубиц е бил абсолютно спокоен, дишането му било равномерно.

Още през 2006 г. научното сп. "Нейчър" публикува заключения на учени, че колкото повече престъпникът планира престъплението си, с толкова по-ясен ум го извършва.

Най-вероятно Лубиц ще влезе в криминалната история на Германия като един от най-ужасните серийни убийци, пише по този повод италианският "Ил Джорнале".

Божествени гласове, налудни състояния, семейни проблеми

Дали обаче случаят с обезумелия Лубиц е единичен? В. "Стампа" припомня как през 2008 г. пилот на "Еър Канада", по време на полет за Лондон, губи разсъдък и иска от диспечерите да го свържат с Бога. Тогава другият пилот и стюардесите са успели да го удържат. След принудително кацане в Ирландия екипите на спешна помощ го извеждат от самолета в усмирителна риза. За този случай разказва Антонио Бордони в книгата си "Болни пилоти".

По думите му, многобройни извънредни ситуации с полети или предотвратени инциденти са свързани с нездравото състояние на летците. И сред много патологии най-скритата са психическите заболявания.

Известни са случаи, подобни на кошмара с "Еърбъс А320" на "Джърмануингс". На 29 ноември 2013 г. мозамбикски самолет "Ембраер" (бразилско производство) се разбива на земята и 33 души умират. И тук става дума за съзнателни действия на пилота, който остава сам в кабината. Следствието изясни, че той преживявал криза заради семейни проблеми.

Динамиката на подобни трагедии се разкрива след анализ на разговорите и звуците, записани в черните кутии на самолетите.

Подобен случай е имало и на 9 февурари 1982 г. Самолет "Дъглас DC-8 на японска авиокомпания със 166 души на борда се приземява в Токио. Мигове преди самолетът да кацне, съдейки по аудиозаписа, се чува вик: "Капитане, какво правиш?". Машината вече е спуснала шасито и командирът е трябвало да даде стандартното указание към втория пилот, но той мълчал. След 50 секунди вторият пилот предупреждава командира: трябва незабавно да се реши дали се приземяваме или отново набираме височина. Първият пилот изключва автопилота и натиска бутона за заден ход, което равносилно на задържане във въздуха. Вторият пилот напразно се опитва да изземе контрола над полета. Самолетът пада на земята на половин километър от пистата, в резултат на което са загинали 24 от пътниците.

Във всички авиокомпании са предвидени процедури за анонимни съобщения, така че единият от пилотите да може да сигнализира за нещо, което колегата му да не чуе.

Имаме най-голямата охрана на властта в целия ЕС

ВИП охранителните звена в Европа имат от 2 до 9 пъти по-малко гардове в сравнение с
българската Национална служба за охрана, която държи 1200 души на щат.
Почти никъде в Европейския съюз няма самостоятелна военизирана структура извън изпълнителната власт за охрана на държавниците. Навсякъде тя е подчинена на вътрешния министър и е само отдел в полицейски институции.
България е най-бедната страна в Съюза, която обаче си позволява най-скъпата поддръжка на сигурността на политиците, каквато нито Франсоа Оланд, нито Ангела Меркел познават, въпреки огромното превъзходство в бюджетите си и по-качествения живот на хората, който постигат с по-успешно управление.
В критичния момент за страната преди месеци гръцкият премиер Алексис Ципрас, министрите му, както и висши представители в парламента се отказаха не само от държавна охрана, но и от служебни коли. Новите управляващи в Атина решиха да спестят пари на данъкоплатците и да демонстрират качествено различно поведение във властта.
СИРИЗА обяви 70% от държавните автомобили за продан, защото не им трябвали. Най-скъпият от тях беше на бившия външен министър Евангелос Венизелос и струваше 750 хил. евро. При това продажбата на луксозните возила е част от административната реформа. Самият Ципрас кара мотор. На противоположния полюс от Гърция - дори Германия, която е с най-силната икономика в ЕС, не си позволява излишни луксове.
Сигурността на Ангела Меркел се осигурява от т.нар. "Група за сигурност", която се намира в състава на агенцията “Немска федерална криминална полиция”. Подразделението отговаря за охраната на канцлера, президента, членовете на Бундестага и Бундесрата - долната камара, членовете на Федералния конституционен съд и правителството, а в специални случаи и на чуждестранни гости, както и защита на работното място и личните апартаменти/резиденции на висшите държавници. "Немската федерална криминална полиция" е подчинена на вътрешния министър и в нея служат общо 5500 души. Освен групата за сигурност на ВИП персоните в нея има още 8 подразделения:
- Международна координация
- Тежка и организирана престъпност
- Централна криминална полиция
- Институт по криминология
- Централни и административни задачи
- Информационни технологии
- Институт по криминалистика
- Полицейска служба за държавна сигурност.
При всички случаи тази структура на немската федерална полиция показва, че в звеното им за охрана работят много по-малко бодигардове от българската НСО.
Общият бюджет на “Немската федерална криминална полиция” е около 350 млн. евро. С колко точно разполага "Групата за охрана" на Ангела Меркел и други държавници не е ясно. Ако сумата обаче се раздели на 9-те звена в агенцията, се оказва, че сигурността на ВИП-овете струва 40 милиона евро на година.
Българската НСО получава от държавата 34 милиона лв. Германия е най-голямата страна в Европейския съюз. Има близо 100 милиона жители, а брутният й вътрешен продукт е 3 730 000 000 000 (3,73 трилиона) долара по данни от 2013 г. България има 54,48 милиарда долара, което го прави около 0,01% от германския. Ако направим сравнителна сметка и приемем стандартите на Берлин, ще излезе, че
НСО трябва да има годишен бюджет от 800 хил. лв., което е 42 пъти по-малко от гласувания й от парламента.

Петък - Ден на Майстора

Парламентът пак празен в денят за парламентарен контрол.

Държавата влезе в КТБ! Странният случай на синдика Росен Ангелчев

Министърът на финансите Владислав Горанов, главният секретар на МВР Георги Костов, заместник-главният прокурор Борислав Сарафов, двамата временни синдици Лазар Илиев и Росен Ангелчев и шефът на Фонда за гарантиране на влоговете в банките Радослав Миленков влязоха тази сутрин в КТБ.

На влизане в сградата на банката на площад „Гарибалди“ финансовият министър припомни приемането на законодателството, което да уреди статута на временните синдици.

„Отговорността за работата на временните синдици до голяма степен е вече отговорност на правителството“, каза Горанов. Той обясни, че финансовият министър по закон вече има пряка отговорност да следи за работата на синдиците и да наблюдава редовно отчетите им по отношение опазването на имуществото на банката.

Горанов каза, че още на вчерашната среща са заявили, че могат да разчитат напълно на съдействието на всички държавни органи като изброи и българската прокуратура, и правоохранителните служби. „Така че, ако е необходимо съдействие и информационно обезпечаване, те да могат да имат директни комуникации“, подчерта финансовият министър.

Временните синдици в КТБ Лазар Илиев и Росен Ангелчев вече са вписани в Търговския регистър. Имената на квесторите Станислав Лютов и Елена Костадинчева са заличени.

Очаква се днес да се събере и петчленният състав на Върховния административен съд по делото за отнемането на лиценза на КТБ. Очаква се да бъде обсъдено искането на Менко Менков – адвокат на фирма „Бромак“ на Цветан Василев, който настоя за отводите на председателя на ВАС Георги Колев и на съдията-докладчик по делото Росен Василев.

Припомням странният случай на синдика Росен Ангелчев


Единият от двамата избрани от фонда синдици - Росен Ангелчев е бил изключен от списъка на синдицте по Търговския закон. Това става ясно от публикувана в Държавен вестник заповед на Министъра на правосъдието от декември 2012 г.
Тъй като "назначението" минава по Закона за банковата несъстоятелност, Ангелчев ще мине между капките. Но е достатъчно красноречив сигнал какви хора са избрани от Фонда.

Спорен остава и начинът, по който са избрани, защото той е секретен и се основава на "вътрешни правила" на Фонда, до които няма достъп. От гаранционния механизъм категорично отказаха да оповестят какви са правилата за избор и на базата на какви критерии двете успели кандидатури – на Росен Ангелчев и Лазар Илиев - са били предпочетени.
Ангелчев е служител на Първа частна банка от основаването й през 1992 до фалита й през 1997 г. След това кариерата му преминава в Частната земеделска и инвестиционна банка, където Лютов е синдик. След като продава тази банка на ЦКБ, Лютов става синдик на Минералбанк. Взема на работа и Ангелчев.
 Тази банка също е продадена на варненската силова групировка ТИМ през 2001 г. През 2002 г. Лютов става синдик на Авиокомпания "Балкан". Там естествено се прехвърля и Ангелчев като "юрист". През 2004 г. Ангелчев става началник на ликвидацията в Министерството на икономиката. 

От лятото на миналата година Ангелчев често е засичан в КТБ, неясно в какво качество. Сега вече е ясно и какво е било качеството му – бил е подготвян да влезе с летящ старт в банката.

Името на Ангелчев се появява при разсекретените досиета на бившата Държавна сигурност. Според тях Росен Иванов Ангелчев е бил вербуван през 1988 г. и е сътрудничил на Първо главно управление под псевдонимите Константин и Иванов.

Една година по-късно е бил снет от действащия оперативен отчет.

Цитат на денят! Бойко: Не изнесем ли телетата и агнетата навреме, стават крава, бик или овен

"Едно теле или агне има свойството да расте и ако не се изнесе навреме в определените
килограми и норми, след това става крава, бик или овен и тогава тези хора няма какво да ги правят. Това не е нещо, което да изчака във времето", обясни на брифинг Бойко Борисов.

Надявам се в рамките на април да възстановим парите в Българската банка за развитие и да започваме износ за по-платежни места. Сега в момента, българите изнасят само за Албания, на най-ниската цена в света, а поне за телета и агнета да нямаме спор, че са ни най-хубавите, добави Борисов. Попитан, дали ще продължат протестите на тютюнопроизводителите, Борисов заяви, че те правят протести от радост.

"Това са 40 500 души, предимно български мюсюлмани в най-западналите райони, които на тези пари чакат. Много важно е да се знае, че сме направили така - тези, които са най-дребните да получават най-много пари, не обратното. Мисля, че в диалог свършихме добра работа за тези хора. Не сме ги делили на християни, на мюсюлмани, нито на ДПС, нито на БСП, нито на ГЕРБ”, посочи Борисов.

Повтарящият се модел на заключената врата! Най-тежките катастрофи с пилоти самоубийци

Командирът на полет 9525 на „Джърмънуингс“, който е бил заключен извън пилотската кабина, се е опитал да разбие вратата с брадва, съобщава германското издание "Билд", като се позова на свои източници. По-рано стана известно, че вторият пилот изглежда преднамерено е насочил самолета към склоновете на Френските Алпи, след като е заключил командира на полета извън кабината.
Записите от черната кутия сочат, че капитанът многократно е чукал на вратата на кабината и се е опитвал да се върне обратно, преди самолетът да се разбие, казаха от френската прокуратура.

По данни на "Билд", той е използвал брадва, за да се опита да разбие бронираната врата. Говорител на „Джърмънуингс“ потвърди, че е имало брадва на борда на самолета. Този инструмент е част от оборудването за сигурност на самолета Airbus 320.
Случката изглежда ужасяваща. Оказва се, че самоубийствата във въздуха на пилоти са се случвали и преди. Като не става дума само и единствено за самоубийствените атентати от 11 септември 2001 г. Вярно, нищо подобно не се е случвало на европейска територия и в такива размери досега.

При изчезването на малаизийския самолет през март м. г. разследващите органи имаха и хипотеза, че пилотът се е самоубил. Тя беше сериозно обсъждана от авиоспециалисти. Но така и не беше доказана.

Въпреки че е изключителна рядкост пилотът да посегне на живота си – и на живота на всеки друг, който е на борда на управлявания от него самолет – има прецеденти. Според данни на Федералната авиационна администрация на САЩ, цитирани от „Вашингтон пост“ през 2014 г., 24-ма американски пилоти са се самоубили по време на полет в последните две десетилетия. 23-ма са разбили машините, а един стажант пилот скача от самолета по време на полет. В повечето случаи авиаторите са били сами. Никой от тях не е управлявал голям пътнически самолет. Всички са били мъже на средна възраст.

Кои са по-тежките инциденти по международни линии с пътнически самолети


През ноември 2013 г. тежък инцидент привлече вниманието на света. Самолет на мозамбикските линии на борда с 33-ма пътници падна над Намибия. Оцелели нямаше. А катастрофата се превърна в голяма мистерия. Самолетът беше само на една година, управляван от опитен пилот при добро време.

Според запис от кабината вторият пилот отива в тоалетната и когато се връща вратата е затворена. В това време колегата му снишава самолета до височина за кацане. По-късно разследващите излизат със заключение, че самолетът се е разбил заради „умишлени действия на пилота“.

Ехо от тези трагедии може да се открие в две катастрофи от края на 90-те години на ХХ век.

През декември 1997 г. 104 души загиват над Индонезия, след като вероятно пилотът изключва двигателя на самолета. По-късно разследването показва, че е имал значителни финансови проблеми и служебни неприятности.

Две години по-късно става трагичният инцидент с египетски самолет, който потъва в Атлантическия океан край Нантъкът, Масачузетс. Екипажът и 217-те пътници на борда загиват. На записа от черната кутия се чува как пилотът Гамал ал-Батауи прошепва: „Уповавам се на Бога" на арабски, фраза, която се употребява в моментите преди смъртта.  Преди това – по сценарий подобен на сегашния случай – капитанът отива до тоалетната, а след това не може да влезе в кабината. Очевидно, все пак успява, но твърде късно, защото на записа се чува как той пита: „Какво става? Ти ли загаси машината?“ Египетските власти обаче не излизат с официално становище, че става дума за умишлени действия.

Повтарящият се модел на заключената врата

Има като че ли повтарящ се модел – единият пилот излиза, другият заключва вратата. Парадоксално, след 11 септември 2001 г. бяха взети допълнителни мерки за обезопасяване на пилотските кабини и за по-труден достъп до тях отвън. Целта е да се предотврати възможността терористи да нахлуят в кабината и да завземат управлението на самолета.  Достъпът до нея отвън става чрез код, разказва "Ню Йорк таймс". Но пилотът, който е вътре, в случай на опасност може да блокира системата за пет минути. Тогава единствената връзка с кабината е по интеркома. Така че, ако един от двамата пилоти е умишлено заключен отвън, той не може да влезе в кабината.

Депресията изглежда е най-честата причина за самоубийствата на пилотите във въздуха и затова през 2010 г. Федералната авиационна агенция на САЩ отмени забраната пилотите да вземат антидепресанти.


Председателят на Държавната агенция за българите в чужбина Борис Вангелов: Спасибо вам большое, братушки!

Премиерът Борисов назначи Борис Вангелов за шеф на Държавната агенция за българите в
чужбина (ДАБЧ). Той идва от ВМРО и веднага предизвика вълна от недоволсво в социалните мрежи. Създаде се фейсбук групата “Отказвам да бъда представян в България или в чужбина от Вангелов!”. Недоволни се готвят групово да посетят новия шеф и да му “честитят” поста.
Публикувам  видео от събор на 8 септември 2012 г. Там Вангелов е на трибуната заедно с тогавашния председател на БСП Сергей Станишев и певеца Бисер Киров. Вангелов изчита официално приветствие от името на ВМРО. В един момент минава на руски език:

"Спасибо вам большое, братушки. Спасибо за то что вы нас освободили от турецкого ига."

По-късно Вангелов минава в наши дни:

"Обръщайки се към нашето съвремие, бихме желали много по-голямо културно, икономическо и военно сътрудничество с Русия."

Накрая Борис Вангелов поздравява всички от името на ВМРО:

"Да живее България! Да живее българо-руската дружба!"

ВИДЕО

Пилотът Андреас Лубиц ходил година и половина на психиатър

Пилотът Андреас Лубиц, който се смята за виновник за катастрофата на самолета на
авиокомпанията Germanwings на 24 март в югоизточната част на Франция, общо година и половина е посещавал психиатър, пише германският таблоид Bild, позовавайки се на източници в Lufthansa – компанията майка на Germanwings.
Както съобщи прокурорът Марсел Брис Робен, записите от "черна кутия" показват, че катастрофата на A320 е резултат от умишлените действия на втория пилот - 28-годишният германски гражданин Андреас Лубиц. Смята се, че той се е заключил в кабината, за да не пусне командирът на екипажа, започнал да снижава височината, след което самолетът се разбил в планината.

Лубиц е прекъснал обучението си няколко месеца. Bild твърди, че причината за това са психически проблеми у бъдещия втори пилот. Според вестника, заради депресия е имал проблеми с обучението си в училището на Lufthansa във Феникс, САЩ, дори временно е причисляван към неспособните да летят. В досието му във федералното управление по гражданска е имало бележка, че той се нуждае от "специални и редовни медицински прегледи." Същата забележка фигурира и в лиценза му за пилот.

На тази дата: 27.3.1973 г. Марлон Брандо се отказва от наградата „Оскар”, в знак на подкрепа на правата на индианците

1973 г. американският актьор Марлон Брандо се отказва от наградата „Оскар”, в знак на
подкрепа на правата на индианците. Актьорът „взривява” меката на киното, бойкотирайки 45-ото раздаване на наградите.

В гимназията Марлон се изявява като проблемен ученик. Когато навършва 16 години, е изпратен от баща си във военно училище, но поради буйния си нрав е изключен в годината на дипломирането си. След това се мести в Ню Йорк и започва да посещава курса по актьорско майсторство на Стела Адлер. През 1947 г. постига невероятен успех с ролята си на Стенли Ковалски в пиесата на Тенеси Уилямс „Трамвай желание”. Участва и във филмовата й адаптация, за която е номиниран за „Оскар” за най-добра мъжка роля. Печели престижното отличие през 1954 г. за изпълнението си във филма „На кея”.

Любопитен факт е, че въпреки големия си успех и симпатиите на публиката Марлон Брандо едва не приключва кариера си през 60-те години на 20 в. Причина за това е тежкият му характер и груб език. Голяма част от режисьорите отказват да работят с него.

Филмовият му ренесанс настъпва благодарение на Франсис Форд Копола и неговия филм „Кръстникът”. Първоначално продуцентите на филма не искат и да чуят името Брандо, но всичко се променя още след първото му прослушване. Знаменитата роля на дон Вито Корлеоне донася втори „Оскар” на актьора.

На 27 март Брандо трябва да вземе отличието за превъплъщението си в Дон Корлеоне в „Кръстникът”. Вместо да иде на церемонията обаче, актьорът изпраща там млада индианка. Въоръжава я с пространна реч в размер на 15 страници, в които обяснява защо отказва статуетката. Представителката на Брандо е известна с две имена - Мари Крус и Сашийн Малкото перо. Носителка е и на титлата „Мис Американски вампир”, спечелена в конкурс две години по-рано.

Вечерта Сашийн излиза на сцената в рокля със знаците на племето апачи. Взема „Оскар”-а и на един дъх изстрелва, че Марлон протестира срещу начина, по който Холивуд третира индианците.

Изявата й трае само 45 секунди. Минути по-рано зад кулисите я е спипал продуцентът на „Кръстникът” Албърт Руди, който я заплашва, че ще я ликвидира физически или ще нареди ареста й, ако си позволи да говори повече от 45 секунди. Малкото перо очевидно взема на сериозно заплахата и словото й е импровизирано. След това отива зад завесата и изчита всичките 15 страници на Брандо пред журналистите. Какво точно се случва с „Оскар”-а, попаднал в нейните ръце - не се знае. От тогава обаче киноакадемията приема правилото наградите да се вземат винаги лично.

Изборът на Брандо да изпрати младата индианка има свое обяснение. Той подкрепя индианците още в края на 60-те години на миналия век, когато отива във Вашингтон и публично се застъпва за правата на червенокожите племена да ловят риба в изконните си земи.

За самия Марлон Брандо този „бойкотиран Оскар” е втори. Печели първия 18 години по-рано - през 1954 г., за играта си в лентата на Елия Казан „На кея”. Статуетката обаче му е открадната през 1970 г. и Брандо умолява академията да му изпрати нова. Две години по-късно наградата отива при индианците. Третата статуетка пристига при актьора на старини - през 1999 г. и е за цялостния му принос в историята на киното.

Вицове, март 2015 г.

Добро утро!

СмЕх


Жена влиза в лекарския кабинет и започва да се съблича.
- От отдавна не сте идвали.
- Бях болна, докторе...

***


Градски автобус. Пътува човек с голям ротвайлер. Минава контролата.
- Билетчето.
- Заповядайте.
- И за кучето трябва билет.
- Ами аз му казах, но то не иска да си перфорира. Ако искате, изхвърлете го от автобуса

***

Новият "Доместос" убива всички известни бактерии, а неизвестните ги взема в плен за опити...

***

Утре към 14 и 30 сметам да кърмя на
"Витошка" в подкрепа на дребните търговци.
Аман от тия молове!

***

Арабски шейх,завършил в Москва, си спомнил за приятел руснак от студентските години.
-Приятелю,ти ми спаси живота!Сега имам възможност и искам да ти се отблагодаря - ще ти подаря Ролс Рой.
-Моля те,недей,от КГБ веднага ще започнат да ме разследват.
Какво ли не му предлагал шейхът,но руснака не искал да приеме нищо,страхувайки се от всемогъщото КГБ.Накрая шейхът му предложил едноседмичен престой в харема си...Помислил руснакът и се съгласил.Още първата вечер шейхът го завел в харема и казал:
-Избери която искаш и се наслаждавай!Тука КГБ няма!
Огледъл ги братушката,избрал си една и започнал да я милва-по косите,лицето,гърдите надолу....и замръзнал! Напипал не каквото очаквал,а девойката му проговорила:
-Не делай дурное лицо, немедлено пусти яйцо!
Передай в Москву ,что жив, здоров-майор разведки -Иванов!

***

четвъртък, 26 март 2015 г.

Полиция обгради дома на пилота разбил умишлено самолета

Служители на германската полиция са разположени около дома на втория пилот на самолета „Еърбъс” А320, който се разби на 24 март в Южна Франция. Охранителните мерки около къщата в град Монтабаур, Западна Германия, са предприети, след като стана ясно, че Андреас Лубиц умишлено е предизвикал катастрофата, при която загинаха 150 души, съобщава Би Би Си.
В момента разследващите са насочили усилията си към разследване на миналото на пилота и ще разговарят с неговото семейство. Това, което ще се опитат да разберат, е дали е дължал пари, бил ли е недоволен от нещо и т.н. Ще се разровят по-сериозно в религиозните му вярвания, както и дали е имал проблеми със закона или пък несподелена любов.
АФП съобщава, че Лубиц е бил член на частен летателен клуб в Германия - LSC Westerwald. Освен това е бил бегач и е участвал в местни състезания, според официалната информация в общината. Това е профилът във Фейсбук, за който се смяташе, че е негов. Той вече е изтрит.
На името на Лубиц вече има няколко страници в социалната мрежа. Те са създадени днес, но на тях няма лична информация, а се публикуват новините, свързани със злополучния втори пилот.

Френският прокурор Брус Робинс обясни, че пътниците от полет 4U 9525 са осъзнали, че падат, едва в последните мигове на полета. Това ставало ясно от записа, който експерти успяха да измъкнат от счупената черна кутия. „Чуваме писъци едва в последните моменти на записа”, обяснява Робинс.
От компанията „Луфтханза”, която притежава нискотарифната “Germanwings” обясниха на пресконференция в Кьолн, че целият персонал е „останал безмълвен и дълбоко шокиран” при вестта за умишленото разбиване на „Еърбъс”-а от техен колега. „Не можех да си представя, че ситуацията може да стане дори по-зле”, обяснява говорител на „Луфтханза”.

"Ами ако пилотът искаше да се самоубие в град. Преставяте ли си какви разрушения и жертви щеше да има", заяви племеничка на загиналия в еърбъса белгиец Кристина. "Не ме интересува луд, самоубиец или терорист е. Трябва пилотите да се наблюдават много по-сериозно. Да се подлагат на тестове и най-различни психо проверки", заяви тя напълно разстроена пред Ер Те Ел след новината, че най-вероятно вторият пилот умишлено е разбил самолета в Алпите, за да се самоубие. "В ръцете на летците е всичко. Те са като Господ по време на полет. Само от тях зависи какво става по време на полета", коментира тя.

"Аз обезумях и онемях, като чух анализа на прокурора на Марсилия.  Разкритията са немислими, извън човешката логика. Просто е абсурд. Много сме разстроени", това бяха първите думи на шефа на "Луфтханза" Карстен Спор, след като стана ясно, че най-вероятно Андреас Лубиц е насочил съзнателно машината към скалите в Алпите. 28-годишният пилот е бил на работа в авиокомпанията от 2013 г. Всичко е било точно и перфектно. След това е напуснал за кратко. "Но това се случва често и при направените медицински прегледи той бе в отлична кондиция", заяви Спор.

Междувременно в градчето Монтабаур веднага бяха пратени полицаи да охраняват къщата на Андреас. Всички в малкото населено масто са покрусени и обясняват, че той е бил винаги приветлив и учтив и никога не е създавал каквито и да било проблеми.


Премиерът на Испания Мариано Рахой написа в туитър: "Потресен съм".

Обновена!

Самоубийствен акт на летец на А 320?

Старшият пилот на „Еърбъс”-а на германската компания „Джърмънуингс“ е бил в заключената пилотска кабина, докато вторият пилот е искал да влезе, но вратата е била заключена. Това съобщи „Льо Монд”, като се позова на свой източник от разследването на катастрофата.
Малко преди двамата да се разделят, те са провели разговор на немски език, записан от устройството на първата черна кутия. Не се съобщава какво е съдържанието на този разговор. Това, че в пилотската кабина е имало само един пилот по време на падането на самолета бе потвърдено официално и от Прокуратурата на Германия.

Междувремнено в специализирани форуми за летци и пилоти експерти обсъждат възможните причини за катастрофата. След като „Ню Йорк Таймс” съобщи за разделянето на пилотите, потвърдено и от „Люо Монд”, все повече стават мненията за две възможни причини за катастрофата.

Първата е загуба на съзнание от пилота в пилотската кабина било от лоша или отровена храна било от недостиг на въздух. Втората е самоубийствен акт на пилота, решил да приключи със земните си дела. Експерти твърдят, че на база публикуваните данни за снижаването на самолета, той е бил на автопилот до последния момент. Радиомълчанието на самолета също поражда подобни мисли.

"Бакшиши" срещу "Юбер"! Видео

Компанията "Юбер” разбуни духовете в таксиметровия бранш. Таксиметровите шофьори смятат, че бизнесът им е застрашен и излязоха на бунт. Депутатът от „БСП – Лява България” Георги Кадиев заяви, че ще направи необходимото услугата да се узакони.
"Повдигнах темата като член на транспортната комисия, тъй като предположих, че ще стане скандал. Шофьорите твърдят, че това не е таксиметрова услуга, а споделено пътуване. Според мен си е чиста таксиметрова услуга, което означава, че би трябвало да отговарят на сегашните закони и наредбата на Столичната община", коментира в "Здравей, България" Кадиев.

"Юбер" имат много предимства. Първото е, че се вижда рейтингът на шофьора и се знае дали е добър, или не. Второто е, че няма никаква анонимност, а третото - че клиентът сам измерва разстоянието чрез джипиеса на телефона си и по този начин не може да бъде излъган в разстоянието и съответно със сметката", допълни Георги Кадиев.


От своя страна таксиметровите шофьори са на мнение, че услугата е незаконна, защото "извършват обществен превоз на пътници, а това може да се извършва по реда на Закона за автомобилни превози”. За целта колите трябва да са жълти, да имат удостоверение за водач, разрешени от общината – неща, които „Юбер” нямат, заявиха таксиметровите шофьори.

ВИДЕО

След малко: Цветков става шеф на Сметната палата, Грънчарова – заместник

Цветан Цветков
Мнозинството ще избере след малко за шеф на Сметната палата Цветан Цветков. Той е
предложен за поста от парламентарните групи на ГЕРБ и на Реформаторите.
Кандидатът на патриотите Горица Грънчарова ще стане негов заместник. За това са се договорили вчера ръководствата на трите групи.

Те са преценили, че няма нужда да ги разпъват на кръст отново в пленарна зала, след като е ясно, че и двамата са експерти в областта. Дамата кандидати бяха изслушани миналата седмица от бюджетната комисия.

Като свой приоритет Грънчарова е заложила укрепването на Сметната палата като независим външен одитен орган. Цветков ще фокусира своята дейност върху национално значими теми по политики и програми, прилагани в чувствителни за обществото области като енергетика, здравеопазване и сигурност. И двамата работят и в момента в Сметната палата и познават дейността й перфектно. До избор на нов шеф се стигна след промяна в закона за Сметната палата. Новият председател трябва да посочи своите двама заместници.

Археолози открили нацистки бункери в джунглите на Аржентина

Нацистите са имали план Б за бягство в случай на поражение във Втората Световна война – в отдалечени тайни бункери в джунглите на Аржентина. Това твърдят археолози от университета в Буенос Айрес, които са се натъкнали на три масивни каменни постройки в Теу Куаре в северната част на страната, близо до границата с Парагвай, пише местният вестник „Кларин“.

В съоръженията археолозите са открили пет германски монети, сечени между 1938 и 1941 г. и фрагмент от порцеланово плато с надпис „Изработено в Германия“.

„Очевидно в хода на Втората световна война нацистите са имали таен проект да изградят убежища за лидерите си в случай на поражение – на непристъпни места в пустинята, в планините, на върхове или в сърцето на джунглата“, обяснява ръководителят на екипа Даниел Шавелсон.

В крайна сметка бункерът така и не станал необходим. След края на войната хиляди нацисти, както и хърватски и италиански фашисти, пристигат в Аржентина с благословията на президента Хуан Перон – държавен глава от 1946 до 1955 г. и после отново за кратко през 70-те.

През 1960 г. Адолф Айхман, главният организатор на Холокоста, бе заловен от израелски командоси от „Мосад“ в Буенос Айрес и екстрадиран за съдебен процес в Израел, след който бе осъден на смърт и екзекутиран. Множество други нацисти, сред които например Ерих Прибке, десетилетията наред живеят необезпокоявани в Аржентина.

Българи бедстват в Чили

Бедствено положение в пустинята Атакама, Северно Чили, информира Нова тв.


Иван Додуров пише: "Тук в пустинята Атакама има бедствено положение заради проливни дъждове. Има към 200 българи, участващи в изграждането на фотоволтаична централа”. Хората са много притеснени.

На тази дата: 26.3.1983 г. В Лондон умира съветският шпионин Антъни Блънт

Антъни Фредерик Блънт
На 26 март 1983 г. в Лондон умира на 75-годишна възраст Антъни Фредерик Блънт –английски историк на изкуствата и двоен агент – на английската МИ-5 и на съветското НКВД (член е на „Кембриджката петорка”).

Предисловие

Изглежда невероятно, но преди 80 г. млади английски аристократи от елита на британското общество са привлечени към сътрудничество със съветското ОГПУ-КГБ (преди това ЧК). Това става възможно благодарение на хитроумния план на началника на 4-и отдел на ОГПУ Меер Трилистер, разчетен за много години напред, като са вербовани студенти от престижни университети в Кембридж и Оксфорд.

Планът за работа с английските студенти е горещо подкрепен от ръководителя на международния отдел на Коминтерна Пятницки (той и Трилистер са разстреляни по заповед на Сталин), който му осигурява всестранна подкрепа от страна на различни коминтерновски структури.

Именно тези структури препоръчват на много видни английски учени с марксистки възгледи да преминат на работа в Кембридж и Оксфорд.

Левите настроения заливат Кембридж в началото на 30-те години. Голям успех за левите е заемане на водещи позиции в създаденото още в началото на 19 век затворено дружество, задължаващо своите членове към взаимна подкрепа и спасяване. В него членуват известни британски интелектуалци. Традициите на обществото задължават неговите членове да пазят тайните на обществото и да не откриват на никого членството в него. Тази традиция за конспиративност е изгодна за студентите с леви възгледи.

Техен лидер по онова време е Антъни Блънт, чието семейство е в родствени връзки с най-знатните семейства в Англия, роднина е дори и с днешната кралица-майка Елизабет. Според най-разпространената версия Блънт и неговите приятели са завербувани на служба в съветското разузнаване от австралийския евреин – агент на Коминтерна Арнолд Дейч през 1934 г.

Дейч съумява едновременно да вербова цяла група кембриджки студенти, като сред тях е синът на капитан първи ранг от кралския флот Гай Бърджес, синът на гражданския губернатор на една индийска провинция Харолд (Ким) Филби, един от най-добрите студенти в Кембридж Джон Кеърнкрос и още мнозина, чиито имена не са „осветени” и досега.

Кариерата на всички вербовани студенти от съветското разузнаване е изключително сполучлива, може би защото те винаги се подкрепят взаимно.

Шпионската кариера на Антъни Блънт

Блънт е роден на 23 март 1907 г. в семейство на викарий. Неговата майка Хилда Вайолет Мастер се пада роднина трето коляно на сегашната британска кралица-майка Елизабет.

През 1926 г. Блънт постъпва в Тринити колеж на кембриджския университет и там демонстрира забележителни резултати, но през 1929 временно напуска следването поради смъртта на баща си.

През 1935 г. той посещава Москва и Ленинград. Допадат му отделни неща в съветското общество, като достъпността на изкуството до широките народни маси. Независимо, че е с леви възгледи, Блънт никога не става комунист.

Противно на разпространената версия, че за съветското разузнаване го вербова Арнолд Дейч, в издадените преди пет години мемоари Блънт признава, че всъщност го вербова неговият студент Гай Бърджес. Пак в тези мемоари Блънт нарича решението да работи за съветското разузнаване най-голямата грешка в живота си.

След като Дейч напуска Англия, Блънт го замества при вербовката за служба на съветското разузнаване на студенти от Кембридж, при това не само британски. Например той вербова канадския студент Хербърт Норман, който в края на 40-те години става канадски посланик в Египет. Когато неговата връзка с КГБ е разкрита от канадските специални служби, Норман се хвърля от прозорец в посолството, както е написал сам, „за да не издаде стотици хора”.

През 1939 г. Блънт постъпва в британското контраразузнаване МИ-5. Като капитан участва в десанта във Франция. За мъжество получава орден на Почетния легион.

От есента на 1940 г. Блънт става помощник на един от ръководителите на английското разузнаване бригадир Ален, който се занимава с проблемите на сигурността на армията и на военната промишленост. В това време английското разузнаване успява да вербова важен агент в апарата на наркома на вътрешната търговия Анастас Микоян, доставящ ценна информация на британския резидент в Москва. След информацията на Блънт агентът изчезва безследно.

Години по-късно става ясно, че Блънт е предавал на Съветския съюз много важни съобщения, разкодирани от немския шифър Енигма. В крайна сметка колегите му стават подозрителни към него, но така и не успяват да докажат това и в края на войната Блънт е повишен до майор от британската армия.

В 1945 г. Блънт става съветник на крал Джордж VІ и изпълнява деликатни поръчения, свързани с интересите на британската корона и родствени династии, за което през 1947 г. получава Кралски Викториански орден, а през 1948 г. – холандски орден на принца на Насау-Орански. Категорично е обаче мнението, че Блънт не е предавал на съветското разузнаване документи, компроментиращи кралското семейство.

След разобличаване на Маклийн и на Бърджес, под подозрение на МИ-5 попада и Блънт. Съветската резидентура тогава му предлага също да избяга в Москва, но той категорично отказва. На предложението да се скрие, Блънт отговаря: „Аз просто не мога да живея в Съветския съюз в тези условия, при които живеят вашите хора". Той е отлично информиран за живота в Съветския съюз и една от пречките е, че той е изявен хомосексуалист, а там това се преследва от закона.

Независимо от подозренията, през 1956 г. Блънт става комодор на Викторианския орден, издигнат е в рицарско достойнство и получава дворянство, става баронет с право да се титлува „сър Антъни”.

Назначен е за директор на Института по изкуствата „Кортолд” и успява да го превърне, по думите на приятеля му и бивш негов ученик Брайън Сюъл, „от училище за безмозъчни момиченца в семинария със световна репутация."

Разобличаването

С времето подозренията към него стават все по-големи. В годините на Студената война остава под наблюдение. Основно информация за него дават служителите на КГБ, избягали на Запад.

МИ-5 го разпитва 11 пъти, но не успява да го пречупи. Той обаче решава да не бяга в СССР като Бърджес и Доналд Маклийн (1951 г.) и Ким Филби (1963 г.). Първо, бягството за един „сър” е недостойно; второ, няма преки доказателства; трето, започнал е няколко книги за изкуствата и не желае да прекъсва работата по тях.

Все пак на 23 април 1964 г. настава часът на истината. Разузнавачът Артър Мартин пристига в апартамента на Блънт в сградата на Института „Кортолд” и му съобщава, че агенцията има неоспорими доказателства за предателството му. Източникът е американец на име Майкъл Стрейт, вербован през 30-те години от руснаците, който е направил самопризнания пред ФБР.

Блънт първоначално категорично отхвърля обвиненията, но когато Мартин му казва, че може да му осигури съдебен имунитет в замяна на признанията, казва: „Истина е."

Последват безкрайни часове разпити. Но външно в следващите петнайсет години нищо не се променя в луксозния живот на кльощавия, арогантен интелектуалец и съвършен сноб, който започва кариерата си като математик, безболезнено се прехвърля към лингвистиката и накрая се издига до каймака на лондонската интелигенция като историк по изкуствата.

Кралица Елизабет II, напълно наясно със самопризнанията на Блънт, играе ролята си перфектно и сър Антъни Блънт си остава позната и добре дошла фигура в кралските дворци, официален съветник за колекцията й произведения на изкуството, какъвто бил по-рано е и за баща й крал Джордж XVI.

Но един ноемврийски следобед през 1979 г., когато Маргарет Тачър вече е на власт от няколко месеца, депутат от Камарата на общините публично я пита дали слуховете, че близък до кралския двор е съветски шпионин, са верни. „Да” – отговоря тя. И назовава името му – професор Антъни Блънт, надзорник на Кралската картинна галерия и кралски съветник по изкуствата.

Това се случва след публикуването на статията „Атмосфера на предателства” на Ендрю Бойл, в която се казва, че едно високопоставено лице е работило за съветското разузнаване.

За агентите в MI5, които са убедени, че Антъни Фредерик Блънт трябва да гние в някой затвор за държавна измяна, това е момент на триумф. В продължение на петнайсет години те са преглъщали гнева си за специалното отношение към човека с кралските връзки, чийто луксозен живот си продължавал необезпокояван, докато други, по-нисши руски шпиони като Джон Васел, служител в британското посолство в Москва, вече излежават присъдите си.

Някои дори се осмелявали да спекулират, че прикриването му е свързано с факта, че е роднина на кралицата-майка и, по тази линия, със самата кралица Елизабет II.

Маргарет Тачър никога не обяснява защо слага край на споразумението между Блънт и МИ-5. Личният й секретар сър Бърнард Ингам обаче няма съмнения по въпроса: „Защото тя не виждаше защо системата трябва да прикрива такива неща - казва той доста по-късно. - Това бяха ранните етапи на мандата й като министър-председател. Мисля, че искаше да покаже на държавните служители, че политиците решават политиката, а не системата. Искаше да им покаже кой е шефът."

Внезапното разкритие шокира Блънт, но на пръв поглед не успява да му причини кой знае какви сътресения. Неговият адвокат свидетелства: „Той беше много практичен в това отношение. Внимателно обмисли какви биха били последствията за рицарството му и за академичните му постижения - от кои постове трябва да се откаже и какво да запази. Всичко това беше типично за Антъни. Съвсем скоро официално се отказа от титлата сър, подаде оставка от няколко клуба и върна академичните почести. Беше много спокоен."

И след разобличаването като съветски шпионин Блънт продължава да живее необезпокояван в Англия и да се занимава с творчество, като издава книгата „Рисунките на Никола Пусен”.

Блънт се оттегля от публичния живот и през следващите четири години рядко напуска дома си. Тес Ротшийлд му предлага да запълва времето си с мемоари и той започва да пише книгата. Според негов приятел тя остава недовършена, защото на Блънт се налага твърде често да проверява факти във вестникарската библиотека в Колиндейл, Северен Лондон, където го разпознавали и това било „нетърпимо".

Други обаче подозират, че причината съветският шпионин да спре да пише е, че стигнал да момент, в който трябвало да разкрие имена, неизвестни дотогава никому. Блънт спира да пише няколко месеца преди смъртта си през март 1983 г. Ръкописът е предаден за съхранение в сейф при условие, че няма да бъде отварян в продължение на 25 г. вижда бял свят през 2009 г.

На погребението на Блънт присъстват малко хора. Неизвестно от кого пристигат 11 безименни венеца – дали от съветското разузнаване, дали от английския кралски двор или от почитатели на неговото творчество, това никога не става известно.

В своето прощално слово свещеникът казва: „Ако комунизмът е считан за религия, той през целия си живот е отдавал предпочитание на тази религия пред патриотизма.” Тези думи са своеобразна епитафия на цялата дейност на групата видни англичани, предавали своята страна за славата на комунистическия идеал, който не надживя дълго Кембриджката петорка.

Вицове, март 2015 г.

СмЕх


В магазин за 1 евро:
- БТК имате ли?
- Свърши, само едно беше.

***

Той:
- Снощи си легнах с усмивка!
Тя:
- Защото си мислеше за мене ли?
Той:
- Не, дядо ще вари ракия!

***

А като се замисля, колко хора съм спасил от сигурна смърт, само защото не записах медицинския...

***

Докато Стивън Кинг обясняваше на катаджията защо е карал с превишена скорост, полицаят два пъти се напикa…

***

Китайските хакери, проникнали в мрежата на Пентагона, били силно учудени, когато срещнали в чата на главния сървър група руски ученици.

***

сряда, 25 март 2015 г.

Кметът на варненския район „Владислав Варненчик” няма да спазва траура за жертвите от самолета

Кметът на варненския район „Владислав Варненчик” Неделчо Михайлов публикува
противоречив коментар в профила си във Фейсбук по повод самолетната катастрофа във Френските Алпи. Заради инцидента бе обявен тридневен траур в Европа в памет на 150-те жертви. Районният кмет обаче изрази несъгласието си с това решение и се облегна на местния патриотизъм.

Ето какво написа Михайлов в профила си:

„С много смесени чувства ще напиша следващите си думи. Съжалявам, но нямам намерение заради обявения в цяла Европа тридневен траур да отменям празничната вечеря на ръководената от мен районната администрация утре, 26 март по случай християнския празник Благовещение.

Мога да изтъкна много причини, поради, което няма да го направя. Бог да прости невинните жертви от самолетната катастрофа. Човешки същества, деца. Трагедия. Нека душите им почиват в мир... Прекръстихме се. Ще свалим знамето на ЕС наполовина пред кметството. Всички бяхме Шарли... Никой отвън не стана Нягол. Нямаше траур в цяла Европа миналата година заради трагедиите в Аспарухово, Мизия и т.н.

Уважаваме паметта и скръбта, но те не са наши...

Както и нашата скръб не беше тамошна... Всъщност цялата тази история казва много повече неща... Който иска - да ме съди...”

Меркел, Оланд и Рахой пристигнаха на мястото на катастрофата в Алпите

Държавните лидери на Германия, Франция и Испания пристигнаха заедно във Френските
Алпи на мястото, където самолетът „Еърбъс“ А320 се разби вчера и където загинаха 150 души. Ангела Меркел, Франсоа Оланд и Мариано Рахой се запознаха с работата на спасителите и разследващите екипи и им благодариха, съобщава Би Би Си.
Едната от черните кутии на самолета е открита близо до град Дин. Самолетът от полет 4U 9525 се е разбил след 8-минутно скоростно падане.

Директорът на нискотарифната компания „Germanwings”, която притежава машината, Томас Ункелман съобщи, че от общо 144 пътници на самолета са германски граждани, а 35 са испанци. Информацията постоянно се актуализира.  16 от загиналите германски граждани са деца, прибиращи се от пътуване на обменни начала в Испания.

Британският външен секретар Филип Хамънд потвърди, че трима жители на Острова са загинали в самолета. Сред останалите жертви има граждани на Австралия, Аржентина, Иран, Венецуела, САЩ, Холандия, Колумбия, Мексико, Япония, Дания и Израел.

Първата черна кутия на самолета е намерена, но е повредена. В момента се правят опити все пак да бъде извлечена някаква информация от нея, което не е напълно невъзможно. В същото време усилено се издирва втората черна кутия.

Оръжие за 500 милиона долара прибрала "Ал Кайда" в Йемен от бягащите US командоси

Американски въоръжения за 500 милиона долара са попаднали в ръцете на терористи от „Ал Кайда“ в Йемен, твърди в.“Вашингтон пост“.

Ислямистите дори откраднали над 20 скъпи коли, собственост на САЩ, от летището на столицата Сана. Возилата били задигнати от паркинга на аерогарата, където били зарязани от евакуиращите се американски дипломати.

Историята с „изчезналото безследно оръжие", доставено на Йемен като военна помощ, можеше да не се разчуе. Поредният грандиозен гаф на администрацията на Барак Обама бе оповестен от репортерите на „Вашингтон пост“, който драматично смени новинарския си подход, откакто стана собственост на милиардера Джеф Безос,  притежател на търговския интернет гигант „Амазон“.

Пентагонът засега отказва да коментира, но признава, че не може да установи "какво точно е станало с въоръжение за половин милиард долара".  Разунавателните кръгове са по-близо до точния отговор, но и те отказват да потвърдят 100 на сто информацията, че то е в ръцете на подкрепяни от Иран шиитски милиции или в групировките на „Ал Кайда“.


Става дума за солиден арсенал от около 200 автоматични карабини М-4, 200 пистолета „Глок“, 1,25 милиона боеприпаса, 300 комплекта за нощно виждане, 250 бронежилетки, 160 леки бронирани коли „Хъмви“, 4 хеликоптера „Хюи“, 2 разузнавателни самолета „Чесна“, един военнтранспортен аероплан "Си Ен 235", 2 патрулни катера и 4 малки безпилотни самолета „Рейвън“.